Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
Jako że budowa RVJETa została zakończona (jeszcze nie oblatany więc Andy nie rozpaczaj tak bo nic nie przegapiłeś ), a do wiosny daleko, stół do budowy samolotów czyli salonowy cofee table zajął Darkwing. Poprostu nie chcę odzwyczaić żony od tego, że ciągle coś tam leży bo za dużo "zdrowia" i nerwów kosztowało mnie osiągnięcie obecnego poziomu tolerancji.
Również skrzydło w układzie delty, tylko tym razem laminatowy. Ciekawe czy to aby nie jego podstawowa wada LOL
Rozpiętość 1727 mm
długość 762 mm
powierzchnia 49.2 dm2
waga na pustego to 1400g
Zakładam że dojdzie:
napęd 300 - 350g
pakiet 700g
serwa 60g
FPV 200g
dodatkowe materiały i kleje +-200g
razem coś ok 3kg. I tu się zapaliła lampka czy taka waga to dobry pomysł przy wykorzystaniu do lotów FPV? zwłaszcza że to laminat.
Z uwagi na dość aerodynamiczy kształt i laminatową powierzchnię, Darkwing może być szybki więc duża bateria nie będzie potrzebna. Może tu się oszczędzi na wadze nieco.
i kilka fotek ze strony producenta:
However, budowa nie będzie tak szybka jak w przypadku RVJETa (LOL), ponieważ nie jest to do końca ARF. Zestaw oceniam jako "prawie ARF". Nie ma nawet instrukcji. W zasadzie przydałoby się tylko wiedzieć gdzie jest CG i czy ustawiać REFLEX. Krawędź spływu profil skrzydła zadarta jest nieco do góry więc chyba nie. Ale dlaczego nie ma instrukcji?
Ma też swoje wady bo pomijając tą pierwszą wspomnianą i tą drugą też to np. nie ma miejsca na kamerę tak jak RVJET. Montowanie wystającej sprawia że psuję aerodynamikę i znowu jestem w punkcie wyjścia (EG). A może zamontować w otworze na dziobie bez PnT? Nie, musi być przynajmniej obrót.
Punktem wyjścia w doborze napędu będzie RVJET tylko 5-6S.
Akurat na elektrykach się nie znam więc liczę na waszą pomoc w doborze mocy, kV, ?S, śmigła ?x? itp.
A może benzyna?
Edytowane przez Andy dnia 20-05-2014 13:27
Noooo widzę, że sezon warsztatowy już na dobre otwarty. Widzę, że model z HK. Nie wiem jak inni Koledzy modelarze, ale ja jakoś nie mam przekonania do myśli projektowej skośnookich producentów. No i jeszcze na dodatek "0" instrukcji - szczególnie tej o setupie modelu -
Akurat na elektrykach się nie znam więc liczę na waszą pomoc w doborze mocy, kV, ?S, śmigła ?x? itp.
Polecam kalkulator napędów elektrycznych zawarty w naszych artykułach:
-> http://rcradom.pl...ticle_id=2Edytowane przez Andy dnia 24-11-2013 16:55
Andy napisał(a):
Nie wiem jak inni Koledzy modelarze, ale ja jakoś nie mam przekonania do myśli projektowej skośnookich producentów.
Zdania są podzielone. Dopóki nie sprawdzę to się nie dowiem. Styropianowe jakoś im wychodzą bo w tej chwili chyba większość latających po niebie samolotów FPV pochodzi z HK, a reszta to też z Chin poza kilkoma wyjątkami. Laminaty wychodzą im ciężko.
Ten z modelhobby chyba nie działa prawidłowo, ponieważ po dołożeniu pakietów równolegle zwiększa się znacznie prąd silnika - boolshit
a tego Dualsky nie mogę uruchomić bo mój komp nie otwiera plików exe.
muszę chyba eksperymentalnie coś dobrać. Może zacznę od czegoś takiego:
silnik - DUALSKY XM4250CA-7 (kV720, 900W, I=40A/65A)
śmigło - APC 12x8
pakiet - 5s
regulator jakieś 80A
???
Ze specyfikacji motorka wynika, że zalecane śmigła to:
11x6...14x6
A z kalkulatorka otrzymujemy następujące zalecenia dla tego motorka, pakietu i ESC:
Jak widać przy takich parametrach najbardziej efektywne jest śmigiełko mniej więcej 10,5x6,2 potem wraz ze zmianą smigiełka na większe zaczyna spadać sprawność takiego układu, a przy okazji zaczyna dość znacznie wzrastać temperatura silnika.
Reasumując - nie wiem, czy ten motorek nie jest trochę za słaby tak tego latającego potwora -
Może korzystniej byłoby wybrać motorek z następnej grupy:
XM4260CA 5 680 5 40 60 11x6...15x8
Tylko, że masa wtedy wzrośnie o około 80 gram.
Edytowane przez Andy dnia 26-11-2013 20:34
Dzięki Andy.
Wynika z tego że można spróbować z tym silniczkiem.
Zastanawiam się nad sensem badania sprawności przy pełnej mocy skoro używamy jej do startu przez kilkanaście sekund. A w przypadku nadania V0 bungee-gumą dopasowywanie sprawności napędu na pełnej mocy ma jeszcze mnie sensu
Wydaje mi się że maksymalną sprawność powinien osiągać na mocy przelotowej którą utrzymujemy przez 90% czasu lotu. Na starcie może mieć nawet 50% byle pasa starczyło
Wyniki są bardzo pomocne bo jest od czego rozpocząć dopasowanie napędu ale nie znając optymalnej prędkości samolotu, ciężko jest dobrać skok śmigła.
Zakładając prędkość teoretyczną 100km/h czyli ok 28m/s to skok śmigła dla 75% mocy powinien być ok 7". Andy wrzucisz jeszcze napięcie 13,8 (75% mocy) i śmigła 6,7,8"
A czekam na zmianę czasu na letni i tak wymyślam problemy
Andy napisał(a):
- to fakt, charakterystyka lotu Tomka modeli jest całkiem inna niż moich. Ja lubię mieć trochę zapasu mocy "pod palcem".
No to zoptymalizuje napęd na max performance na 5s i dorzucę jeszcze jedna cele na wypadek "W" tylko wtedy trzeba pilnować prądu i czasu podczas lotu. I założyć czujnik temperatury silnika.
Dla śmigieł o mniejszych rozmiarach sprawność układu napędowego leci na łeb na szyję - przy zastosowaniu warunku 75% mocy (13,8 V). A sprawa przedstawia się następująco:
Myślałem raczej o zwiększeniu skoku bo ten wykres dla śmigła 11x6 na 5s wyglądał obiecująco. Zastanawiałem się nad 10x7, 10x8. Chyba pozostanę przy tym silniku 4250ca-7 i poeksperymentuję w locie.
Bądź co bądź 900 watt utrzyma go w powietrzu na byle czym. Walka jest o sprawność aby jak najdalej dolecieć
Zastanawiam się jak tu w miarę lekko zamontować haka do holu. Sądząc po sile naciągu RVJETa to mcowanie musi być solidne co by haka razem z kamerą nie wyrwało.
Tomek napisał:
Sądząc po sile naciągu RVJETa to mcowanie musi być solidne co by haka razem z kamerą nie wyrwało.
- to fakt. Masy do startu tych modeli będą podobne, więc mocowanie haka również powinno być bardzo solidne i przemyślane. Nie wiem zbytnio jak rozwiązana jest konstrukcja płozy z hakiem w RVJecie (czy jest przyklejana do kadłuba, czy też jest jego integralną częścią), ale ja skłaniałbym się do takiego właśnie rozwiązania. Przeniesienie energii na model realizowane jest poprzez dużą powierzchnię jej styku z modelem, co gwarantuje dość dobre jej rozłożenie na długości kadłuba.
Dobra, zmiana koncepcji zasilania.
Wykorzystam sprawdzony napęd jaki miał kolega w X8. Waga podobna obu modeli.
Wczoraj dotarł do mnie Turnigy 3548/6 790kV. Zasilanie 4s i zacznę od składanego foldera 14x9.
Czas zabrać się do roboty.