Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
No pięknie, pięknie
ale...
...dał zdjęcie samolotu, dał zdjęcie śmigła, ale zdjęcia samolotu ze śmigłem nie dał Noszszsz...
Nie daj się prosić Andy, pokaż Corsaira ze śmigłem!
Wolfik napisał:
Zastanawiam sie do czego Ci pozostale smigielka?
A tak na zapas - wiesz migdy nic nie wiadomo - a może któreś będzie mocno nie wyważone. A poza tym są to dwa rozmiary śmigiełka - 12x8 oraz 13x8. Trzeba będzie przetestować, które będzie odpowiedniejsze do modelu.
A tak na marginesie to zaczęła się "jazda" - jazda z wyważaniem modelu. Standardowo CG powinno wypaść 102 mm od natarcia skrzydła - no i wszystko OK. Sprawdza się to - jak instrukcja nakazuje - z podwoziem wysuniętym. Kiedy jednak podwozie zostanie schowane w płacie, to CG znacznie przesuwa się do tyłu.
Ale jak wynika z manuala:
W modelu Corsair 50 CG można ustawiać w dowolnym miejscu między 33/4-41/4-inch (95mm-180mm), przy zachowaniu jego wspaniałych właściwości lotnych.
Cokolwiek to miałoby znaczyć, to wynika z tego, że CG można ustawić w dość dużym zakresie zachowując właściwości lotne modelu. No cóż, przekonamy się o tym kiedyś w realu
Edytowane przez Andy dnia 11-01-2014 21:06
Pamiętam jak chłopaki (starzy wyjadacze) na lotnisku mi mówili: "pamiętaj, żebyś wyważał z podwoziem WCIĄGNIĘTYM, jak do lotu"
Tak sobie przypomniałem. I dla mnie ma to sens.
Powodzenia!
Bartek napisał:
Pamiętam jak chłopaki (starzy wyjadacze) na lotnisku mi mówili: "pamiętaj, żebyś wyważał z podwoziem WCIĄGNIĘTYM, jak do lotu"
W sumie logika by tak nakazywała, aby wyważać model tak jak w locie. Ale jak model będzie mocno przeważony na przód to będzie mu trudno wystartować, jak również może być problem z lądowaniem. A rysunek z manuala "pokazuje":
Ja tam w obu przypadkach widzę kóła wysunięte.
Chyba trzeba będzie "doświadczalnie" ustawić wyważenie modelu zaczynając od wyważenia z wysuniętym podwoziem, co gwarantuje pewny start i lądowanie. Potem zaobserwować jak zachowuje się model po schowaniu podwozia w locie. Jeżeli będzie "niemiłosiernie darł do góry", to podwozie w dół i do lądowania. Pakiet do przodu modelu o 1 cm i znowu w górę i obserwacja. Obecnie różnica w usytuowaniu pakietu przy podwoziu wysuniętym i schowanym wynosi 25 mm.
Przyznam, że tak ciężkim modelem (prawie 3500 gramów) przeważonym na przód bałbym się podchodzić do lądowania.
A co na ten temat myślą inni Koledzy?
Edytowane przez Andy dnia 12-01-2014 19:14
A co na ten temat myślą inni Koledzy?
Cytat: W modelu Corsair 50 CG można ustawiać w dowolnym miejscu między 33/4-41/4-inch (95mm-180mm), przy zachowaniu jego wspaniałych właściwości lotnych.
- chyba 95mm-108mm a to jednak różnica - albo ja coś źle liczę
Oczywiście, że dobrze - zakres CG wynosi 95 - 108 mm - czekałem, czy ktoś się tego dopatrzy. Ale jak widać, co doświadczenie to doświadczenie.
Edytowane przez Andy dnia 13-01-2014 19:33
Przyznam, że spodziewałem się "trochę" większej dokładności i precyzji po tym producencie modelu - no cóż, mogło być lepiej, a wyszło jak zawsze "aby, aby". W sumie nie jest źle i mam nadzieję, że model poleci i wróci w całości na matkę "Ziemię"
Edytowane przez Andy dnia 21-01-2014 07:20
No to można powiedzieć, że projekt został ukończony. I to z pozytywnym finałem.
Wykorzystując w miarę dogodne warunki pogodowe oraz świeżo wykoszony nowy pas modelarski, postanowiłem przyczaić się na oblot modelu. Z początku nie było tak "różowo", jak wskazywały prognozy pogody. Wiaterek czasami wiał do 4 m/s i na dodatek jego kierunek był bardzo zmienny i przemienny. Ale zgodnie z tradycją pod wczesny wieczór wiaterek uspokoił się i mogłem zdecydować się na oblot.
A oto fotki z tego wydarzenia zarejestrowane dzięki uprzejmości Kolegi Zibiego:
Jak widać model cały i zdrowy powrócił na matkę Ziemię.
A teraz kilka uwag odnośnie odblotu modelu. Model jest bardzo "nerwowy" i tylko proporcjonalne ustawienia wychyleń lotek, jak również właściwe ich EXPO pozwoliło na sukces oblotu. Odnośnie CG, to zacząłem tak jak pisałem w moich rozterkach od wyważenia z wystawionym podwoziem. Okazało się, że nie jest to jednak dobry sposób, gdyż po schowaniu podwozia i przesunięciu CG do tyłu modelu w tym momencie, model i tak ciągle dołował. Dopiero po wytrymowaniu sterem wysokości podczas lotu model w miarę leciał poziomo. W drugim locie nie zmieniając wytrymowania SW przesunąłem pakiet na wyważenie ze schowanym podwoziem. No i okazało się, że model leci poziomo.
Należy również zwrócić uwagę, że model jest jak dla mnie "ciężki" - w porównaniu z innymi moimi modelami - i należy podczas lotu pilnować prędkości. Model jest po prostu "szybki", ale bardzo ładnie prezentuje się w locie.
I kolejny udany oblot w naszej grupie , a do konca roku jeszcze, jeszcze.... ( hmm, nawet nie mielismy jeszcze rozpoczecia sezonu ).
Sporo moze sie jeszce wydarzyc
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)