Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
Wiem, że na radomskim niebie Migów jak mrówków, ale że ja na gościnnych występach jestem więc ten się nie liczy
Ano w czasie bezprodukcyjnym popełniłem takowe coś co powinno latać prosto (też).
Dzisiaj korzystając z ostatniej widnej godziny, mając nadzieję na cud (znaczy, że się nie rozwalę) pojechałem na łąkę...
Lubię przyrodę i ze wzajemnością ale przyznam się, że zaczyna mnie to już przeszkadzać a w szczegóności siła z jaką drzewa przyciągają wszysto co lata
Teraz też wyciągnęło swoją "łapę" po moje latadło w wyniku czego prawy statecznik jest do wymiany, silniczek do ponownego przyklejenia i smigło do zakupu.
Takoż on wygląda (już po amputacji resztek statecznika)
Ale nie zawracałbym Wam głowy gdyby nie jedno ale...
model dał się wyrzucić i nawet poleciał za pierwszym razem, ale po starcie położył się delikatnie na lewe skrzydło samodzielnie też skręcając (oczywiście w kierunku drzewa )
Generalnie starałem się wszystko rozłożyć w miarę symetrycznie, jedynie pakiet odstaje od tej reguły:
ale na większości zdjęć jest on mniej więcej tak rozmieszczony. Przyznam się, że "oblotu" bez silnika nie robiłem, ale wyważony jest poprawnie no i u innych lata...
Moje pytanie jak się tego (lewoskrętu) pozbyć.
Wytrymować nie zdąrzyłem, więc może opuścić lewą lotkę ciut w dół (przestawić obie do skrętu w prawo)? A może pakiet dać na kadłub, ale to będzie wyglądać jak... Może jakieś inne sugestie?
PS.
Tak, wiem, najlepiej polecieć i wytrymować, ale jak się okaże, że moja pseudo aparatura już nie sięga trymerem to...
Edytowane przez Andy dnia 30-12-2013 18:18
"Oskarżony, co powiecie na temat złamanej szczęki u pokrzywdzonego?
- Wysoki Sądzie, przecież ja go delikatnie..."
Faktycznie, "delikatnie" to pojęcie względne, nie wiem, może było to 5, 10, może 15 stopni...
Powiedzmy, zauważalnie (acz bez przesady) połozył się na lewe skrzydło.
Wykłon powiadasz... zdawało mi się, że tu ustawienia raczej na 0 powinny być. Ale głowy nie dam.
- Bartek w tej katregorii modeli - tym bardziej z silnikiem pchającym nie stosuje się tej zasady (skłon i wykłon). Wręga silnika ma być prostopadła do powierzchni płata oraz do podłużnicy.
Giorgio myślę, kwestia leży w takim właśnie umiejscowieniu pakietu. Gdyby był to model o masie z 1500 - 2000 gram i znacznie większej rozpiętości płatów skrzydłowych, to takie przesunięcie jego umiejscowienia nie miałoby większego znaczenia. Natomiast jeżeli sam pakiet to już prawie 1/3 masy modelu do startu (i na dodatek leży jeszcze na płask), to niestety ale ma to już znaczenie. Kwestia do sprawdzenia jest prosta - zamontuj pakiet w miejscu przewidzianym przez Ciebie i spróbuj sparwdzić poprzeczne wyważenie modelu. Jeżeli obróci się w stronę umiejscowienia pakietu to kwestia jest jasna. Jeżeli jednak badanie wyważenia poprzecznego wypadłoby pozytywnie, to skłaniałbym się do zwichrowania wzdłużnego modelu lub braku równoległości pomiędzy dwoma statecznikami pionowymi.
Giorgio, a jaki zastosowałeś silnik do napędzania tego potwora? Może za mały jest ciąg i dlatego wali się od razu na skrzydło? Zwróć uwagę, że przy zastosowaniu właściwego zestawu napędowego (motorek i śmigło) nie ma większego problemu ze startem - wystarczy lekko go wurzucić do góry pod kątem ok. 45 stopni:
YouTube Video
Daj znać, co wykazały badania. -
Edytowane przez Andy dnia 30-12-2013 19:31
Andy napisał(a): ... Jeżeli obróci się w stronę umiejscowienia pakietu...
Tu wielkich badań przeprowadzać nie trzeba, bo biorąc w niemałe łapy (moje) czuć jak model "wali w lewo" czyli tam gdzie pakiet.
Andy napisał(a): jaki zastosowałeś silnik do napędzania tego potwora?
Zaraz tam potwora, to że byle jak wykończony to wcale nie znaczy że potwór
a i gabarytami nie straszy przeca [cm] 72x101x24 (w najwyższym punkcie)
zaraz tam potwór...
Silniczek to (jak dobrze znalazłem) AXN-2208-2150, KV2150, 180W, 3S, śmigło 6x5
Film już widziałem a ze zdjęć wynika, że pakiet w Twoim SU jest w osi modelu.
Silnik wklejony, ogon się klei, tak więc odpowiedź nasuwa się sama: pakiet na grzbiet.
Ja tego nie powiedziałem
Ale za karę poproszę dobrą pogodę na dzisiaj - tak kole południa...
Naprawy skończone, dziura na pakiet wyrżnięta u góry... tak sobie pomyślałem co by zrobić jeszcze raz teścik na wyważenie poprzeczne... bez pakietu... też leci na lewą...
ostatnim winowajcą został regiel Dualskiego XC-45A... bez niego leci... na prawą no cóż, odbiornika nie wywalę
Giorgio, no bez przesady - masy odbiornika i regulatora sa nieporównywalnie mniejsze od samego pakietu. Nie trzeba nic "wywalać" - jedynie właściwie rozmieścić, tak aby w miarę równowazyły się.
A pakiecik w osi - it's good idea -
Edytowane przez Andy dnia 31-12-2013 18:48
A co nudzisz się?
Pogody już zbrakło, trochę więcej pracy w pracy...
Teraz, za oknem, pingwiny dwumetrowe biegają to i strach z domu wychodzić.
Wiosno przybywaj...
Aaaa i jeszcze inna zabawka przyjechała
więc posiedzialem sobie troszkę w ciepełku, przy "innym" radiu
Są jednak tacy, którzy twierdzą, że mam baaardzo dużą suszarkę do gaci
Tak jak mówisz...
Antena HexBeam, na 6 pasm tj. od 14 do 50MHz (TX w pasmach krótkofalarskich), średnica 7m, maszt 6.5m (narazie) i jeszcze widać "kawałek drutu" to delta głównie na pasma 3.5 i 7 MHz ale pracuje poprawnie na wszystkich zakresach KF (cała delta to ok. 84m drutu rozciągnięta od szczytu domu do narożników działki).
Do Marsjan też z pewnocią coś dolatuje ale specjalnego zaproszenia nie wysyłam.