Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Relacje z budowy
 Drukuj temat
RWD 5 wersja makietowa :)
Piotr
Dzisiaj podczas próby oblotu samolot został uszkodzony :/ . Jutro biorę się za naprawę.

Może w przyszłą sobotę zrobię kolejną próbę.
 
Andy
Piter, pamiętaj o wzmocnieniu mocowania (wklejenia) wręgi silnikowej. Zrobiłbym pierwszą sekcję kadłuba (od wrędi silnikowej do do pierwszej poprzeczki w kadłubie) jako pełne ze sklejki 2 mm - przynajmniej dwie pionowe płaszczyzny kadłuba. I dopiero na to depron.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Piotr
Pierwszy start bardzo podobny do mojego:

YouTube Video


http://www.youtub...j1hp4AA5oc
Edytowane przez Andy dnia 28-02-2014 19:52
 
Piotr
Samolot gotowy do lotu. Zdjęcia nie ma bo poza wnętrzem dziobu to nic się nie zmieniło. Nie wiem kiedy nastąpi kolejna próba oblotu :/
 
Andy
Piter - myslę, że start z wyrzutem z ręki to 70 % sukcesu przy starcie.
No i zwróć uwagę na rozstaw kół w podwoziu - znacznie większy niż u Ciebie.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Piotr
No i po drugiej probie pekla wrega silnikowa. Ale sytuacja wygladala tak:
Pierwszy start i wow leci Szeroki uśmiech ale przelecialem pare metrow i wyladawalem. Druga proba i sytuacja taka sama jak na lotnisku.


Mysle ze podwoze moze zostac, na ziemi bez problemu korygowalem kierunek kolowania za pomoca steru kierunku.
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Andy
Piotr napisał:
Myślę, że podwozie może zostać ...

Hmmm - myślę, że przy tak małym rozstawie kół podwozia i dość znacznej rozpiętości płata skrzydłowego, zarówno przy starcie, jak i przy lądowaniu model będzie miał tendencje do bujania się na boki i podpierania się końcówkami skrzydeł o podłoże - Fajne
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Bartek
Piotrek,
daj zdjęcia tego wnętrza.
Jaka była grubość sklejki? Dziwne, że ten przód tak się uszkadza. Może Koledzy podpowiedzą jakąś modyfikację, żeby się te sytuacje skończyły. Od Andrzeja już sugestie masz.

Gratulacje za te parę metrów - znaczy się jest latalny Uśmiech.
 
Piotr
Sklejka ma grubość 3mm, ale jest słabej jakości :/ to przyczyniło się do jej pęknięcia.
W środku jest taka kratownica z listewek sosnowych:
abload.de/img/zdjcie0236x6ji6.jpg
Edytowane przez Andy dnia 16-03-2014 11:07
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Andy
Piter, aby wzmocnić wręgę silnikową dobrze byłoby pokryć ją matą z włókna szklanego (modelarskiego - aeroglas) na żywicę epoksydową:

www.modelemax.pl/images/sklep/oracover/skelna-tkanina_1.gif

http://www.modele...s_id=11602.

www.modelemax.pl/images/sklep/lakier/zywicarg2x50.jpg

http://www.modele...ts_id=4662

Poza tym pisałem Tobie już uprzednio, że należy wzmocnić mocowanie samej wręgi silnikowej z całą konstrukcją kadłuba.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Bartek
Jestem zdania, że taki model (o tej masie i wielkości oraz osiągach) w zupełności wystarczy wykonać tradycyjnymi i tańszymi metodami.
Nie mam pojęcia jak mogła pęknąć sklejka 3 mm o tak małej powierzchni. Musiała być naprawdę podłej jakości.

Normalna sklejka 3mm w zupełności wystarczy, byleby tylko była sensownie połączona z podłużnicami, tzn. wycięcia we wrędze, w nie wpuszczone podłużnice, żywica (nie 5 min. tylko o "normalnym czasie schnięcia - 6-8PLN w OBI) i tyle. Podłużnice w kadłubie połączone albo rozpórkami ukośnymi, ew. dodatkowo, jak radził Andy, w części nosowej połączone cienką (nawet 1mm) sklejką.

Tanie, łatwe do zrobienia, skuteczne. I uczy zasad konstruowania.
 
Piotr
Sklejka to tzw. owocówka, trasznie słabej jakości. Pękła górna część wręgi, która znajduje się ponad kadłubem.
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Bartek
To znaczy, że lądowanie było na plecach?
 
Piotr
Nie na górnej części wręgi był silnik zamontowany. Podczas startu przy duzej predkosci obrocilo mi samolot podobnie jak podczas proby oblotu na lotnisku.
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Bartek
Trochę nie kumam, w każdym razie poza kadłub nie powinien wystawać żaden fragment wręgi, a silnik powinien w miarę możności być na środku wręgi, a już na pewno nie na części wręgi wystającej poza kadłub.
 
Piotr
Dzisiaj rozebrałem kadłub i wyjąłem/wyciąłem elementy, które ponownie wykorzystam
abload.de/img/zdjcie0261bmu6v.jpg
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Wolfik
Dzisiaj rozebrałem kadłub i wyjąłem/wyciąłem elementy, które ponownie wykorzystam


No i prosze, juz reanimuje Z przymrużeniem oka
Brawo
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Piotr
Odbudowa powoli idzie do przodu. Jestem na etapie wklejania bowdenów i sterów. Nie zrobiłem zdjęć, ponieważ treścią pokrywałyby się z poprzednimi.


Przyznam, że jestem już "zmęczony" tym projektem Krzywi się
Edytowane przez Piotr dnia 06-06-2014 22:22
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Jedrek
Piotr napisał(a):
Przyznam, że jestem już "zmęczony" tym projektem Krzywi się


To czym Ty tniesz ten depron, że Cię tak wykańcza?
 
Piotr
Dzisiaj dokonałem oględzin silnika. Oś jest skrzywiona, są spore luzy na wale, naderwane kable. Jednym słowem potrzebuję nowego silnika Krzywi się
Pomożecie mi znaleźć dobry, ale nie za drogi silnik o poborze max 20A i ciągu ok. 900g?
Edytowane przez Andy dnia 23-06-2014 07:27
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Przejdź do forum: