Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
Piter, pamiętaj o wzmocnieniu mocowania (wklejenia) wręgi silnikowej. Zrobiłbym pierwszą sekcję kadłuba (od wrędi silnikowej do do pierwszej poprzeczki w kadłubie) jako pełne ze sklejki 2 mm - przynajmniej dwie pionowe płaszczyzny kadłuba. I dopiero na to depron.
No i po drugiej probie pekla wrega silnikowa. Ale sytuacja wygladala tak:
Pierwszy start i wow leci ale przelecialem pare metrow i wyladawalem. Druga proba i sytuacja taka sama jak na lotnisku.
Mysle ze podwoze moze zostac, na ziemi bez problemu korygowalem kierunek kolowania za pomoca steru kierunku.
Hmmm - myślę, że przy tak małym rozstawie kół podwozia i dość znacznej rozpiętości płata skrzydłowego, zarówno przy starcie, jak i przy lądowaniu model będzie miał tendencje do bujania się na boki i podpierania się końcówkami skrzydeł o podłoże -
Piotrek,
daj zdjęcia tego wnętrza.
Jaka była grubość sklejki? Dziwne, że ten przód tak się uszkadza. Może Koledzy podpowiedzą jakąś modyfikację, żeby się te sytuacje skończyły. Od Andrzeja już sugestie masz.
Gratulacje za te parę metrów - znaczy się jest latalny .
Sklejka ma grubość 3mm, ale jest słabej jakości :/ to przyczyniło się do jej pęknięcia.
W środku jest taka kratownica z listewek sosnowych: Edytowane przez Andy dnia 16-03-2014 11:07
Jestem zdania, że taki model (o tej masie i wielkości oraz osiągach) w zupełności wystarczy wykonać tradycyjnymi i tańszymi metodami.
Nie mam pojęcia jak mogła pęknąć sklejka 3 mm o tak małej powierzchni. Musiała być naprawdę podłej jakości.
Normalna sklejka 3mm w zupełności wystarczy, byleby tylko była sensownie połączona z podłużnicami, tzn. wycięcia we wrędze, w nie wpuszczone podłużnice, żywica (nie 5 min. tylko o "normalnym czasie schnięcia - 6-8PLN w OBI) i tyle. Podłużnice w kadłubie połączone albo rozpórkami ukośnymi, ew. dodatkowo, jak radził Andy, w części nosowej połączone cienką (nawet 1mm) sklejką.
Tanie, łatwe do zrobienia, skuteczne. I uczy zasad konstruowania.
Nie na górnej części wręgi był silnik zamontowany. Podczas startu przy duzej predkosci obrocilo mi samolot podobnie jak podczas proby oblotu na lotnisku.
Trochę nie kumam, w każdym razie poza kadłub nie powinien wystawać żaden fragment wręgi, a silnik powinien w miarę możności być na środku wręgi, a już na pewno nie na części wręgi wystającej poza kadłub.
Dzisiaj dokonałem oględzin silnika. Oś jest skrzywiona, są spore luzy na wale, naderwane kable. Jednym słowem potrzebuję nowego silnika
Pomożecie mi znaleźć dobry, ale nie za drogi silnik o poborze max 20A i ciągu ok. 900g?
Edytowane przez Andy dnia 23-06-2014 07:27