Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Modele ARF i RTF
 Drukuj temat
DarkWing
Tomek
Jako że budowa RVJETa została zakończona (jeszcze nie oblatany więc Andy nie rozpaczaj tak bo nic nie przegapiłeś Uśmiech ), a do wiosny daleko, stół do budowy samolotów czyli salonowy cofee table zajął Darkwing. Poprostu nie chcę odzwyczaić żony od tego, że ciągle coś tam leżySzeroki uśmiech bo za dużo "zdrowia" i nerwów kosztowało mnie osiągnięcie obecnego poziomu tolerancji.

Również skrzydło w układzie delty, tylko tym razem laminatowy. Ciekawe czy to aby nie jego podstawowa wada LOL
Rozpiętość 1727 mm
długość 762 mm
powierzchnia 49.2 dm2
waga na pustego to 1400g

Zakładam że dojdzie:
napęd 300 - 350g
pakiet 700g
serwa 60g
FPV 200g
dodatkowe materiały i kleje +-200g

razem coś ok 3kg. I tu się zapaliła lampka czy taka waga to dobry pomysł przy wykorzystaniu do lotów FPV? zwłaszcza że to laminat.

Z uwagi na dość aerodynamiczy kształt i laminatową powierzchnię, Darkwing może być szybki więc duża bateria nie będzie potrzebna. Może tu się oszczędzi na wadze nieco.

i kilka fotek ze strony producenta:

www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/darkwing-main(1).jpg
www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/darkwing-sub1.jpg
www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/darkwing-sub2.jpg
www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/darkwing-sub3.jpg
www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/darkwing-sub4.jpg
www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/darkwing-sub5.jpg
www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/darkwing-sub6.jpg
www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/darkwing-sub7.jpg

However, budowa nie będzie tak szybka jak w przypadku RVJETa (LOL), ponieważ nie jest to do końca ARF. Zestaw oceniam jako "prawie ARF". Nie ma nawet instrukcji. W zasadzie przydałoby się tylko wiedzieć gdzie jest CG i czy ustawiać REFLEX. Krawędź spływu profil skrzydła zadarta jest nieco do góry więc chyba nie. Ale dlaczego nie ma instrukcji?Złość

Ma też swoje wady bo pomijając tą pierwszą wspomnianą i tą drugą też to np. nie ma miejsca na kamerę tak jak RVJET. Montowanie wystającej sprawia że psuję aerodynamikę i znowu jestem w punkcie wyjścia (EG). A może zamontować w otworze na dziobie bez PnT? Nie, musi być przynajmniej obrót.

Punktem wyjścia w doborze napędu będzie RVJET tylko 5-6S.
Akurat na elektrykach się nie znam więc liczę na waszą pomoc w doborze mocy, kV, ?S, śmigła ?x? itp.
A może benzyna?
Edytowane przez Andy dnia 20-05-2014 13:27
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Mateusz
Kolejne skrzydło - no nieźle Uśmiech
Bardzo ładna sylwetka lecz no 'trochę' waży
Mateusz Uśmiech
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF

-FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY
clone
 
Andy
Noooo widzę, że sezon warsztatowy już na dobre otwarty. Widzę, że model z HK. Nie wiem jak inni Koledzy modelarze, ale ja jakoś nie mam przekonania do myśli projektowej skośnookich producentów. No i jeszcze na dodatek "0" instrukcji - szczególnie tej o setupie modelu - Nie wiem
Akurat na elektrykach się nie znam więc liczę na waszą pomoc w doborze mocy, kV, ?S, śmigła ?x? itp.

Polecam kalkulator napędów elektrycznych zawarty w naszych artykułach:
-> http://rcradom.pl...ticle_id=2
Edytowane przez Andy dnia 24-11-2013 16:55
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
Kolejne skrzydło - no nieźle


i nie miniaturka (1727 mm)Z przymrużeniem oka
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Tomek
Andy napisał(a):
Nie wiem jak inni Koledzy modelarze, ale ja jakoś nie mam przekonania do myśli projektowej skośnookich producentów.

Zdania są podzielone. Dopóki nie sprawdzę to się nie dowiem. Styropianowe jakoś im wychodzą bo w tej chwili chyba większość latających po niebie samolotów FPV pochodzi z HK, a reszta to też z Chin poza kilkoma wyjątkami. Laminaty wychodzą im ciężko.


Andy napisał(a):
Akurat na elektrykach się nie znam więc liczę na waszą pomoc w doborze mocy, kV, ?S, śmigła ?x? itp.

Polecam kalkulator napędów elektrycznych zawarty w naszych artykułach:
-> http://rcradom.pl...ticle_id=2

Ten z modelhobby chyba nie działa prawidłowo, ponieważ po dołożeniu pakietów równolegle zwiększa się znacznie prąd silnika - boolshit
a tego Dualsky nie mogę uruchomić bo mój komp nie otwiera plików exe.

muszę chyba eksperymentalnie coś dobrać. Może zacznę od czegoś takiego:
silnik - DUALSKY XM4250CA-7 (kV720, 900W, I=40A/65A)
śmigło - APC 12x8
pakiet - 5s
regulator jakieś 80A
???

Wolfik napisał(a):

Kolejne skrzydło - no nieźle


i nie miniaturka (1727 mm)Z przymrużeniem oka


patrząc na Twojego Airwolfa dochodzę do wniosku że jednak w naszym wieku "małe" jest passé Z przymrużeniem oka
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Andy
Laminaty wychodzą im ciężko.

- to właśnie miałem na myśli. Moje makiety śmiglaków są właśnie z chińskiego laminatu i rewelacji masowej to tam nie ma.

silnik - DUALSKY XM4250CA-7 (kV720, 900W, I=40A/65A)
śmigło - APC 12x8
pakiet - 5s
regulator jakieś 80A
???

Wieczorkiem w domu rzucę okiem w konfiguratorze na proponowany setup i dam znać.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Andy
Ze specyfikacji motorka wynika, że zalecane śmigła to:
11x6...14x6

A z kalkulatorka otrzymujemy następujące zalecenia dla tego motorka, pakietu i ESC:

imageshack.us/a/img40/561/dzby.jpg

imageshack.us/a/img547/5732/g1n5.jpg

imageshack.us/a/img28/4419/vk89.jpg

imageshack.us/a/img34/4969/dy9m.jpg

Jak widać przy takich parametrach najbardziej efektywne jest śmigiełko mniej więcej 10,5x6,2 potem wraz ze zmianą smigiełka na większe zaczyna spadać sprawność takiego układu, a przy okazji zaczyna dość znacznie wzrastać temperatura silnika.
Reasumując - nie wiem, czy ten motorek nie jest trochę za słaby tak tego latającego potwora - Fajne
Może korzystniej byłoby wybrać motorek z następnej grupy:
XM4260CA 5 680 5 40 60 11x6...15x8


imageshack.us/a/img89/1686/0i7s.jpg

imageshack.us/a/img29/874/s4i8.jpg

Tylko, że masa wtedy wzrośnie o około 80 gram.
Edytowane przez Andy dnia 26-11-2013 20:34
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Tomek
Dzięki Andy.
Wynika z tego że można spróbować z tym silniczkiem.
Zastanawiam się nad sensem badania sprawności przy pełnej mocy skoro używamy jej do startu przez kilkanaście sekund. A w przypadku nadania V0 bungee-gumą dopasowywanie sprawności napędu na pełnej mocy ma jeszcze mnie sensuNie wiem
Wydaje mi się że maksymalną sprawność powinien osiągać na mocy przelotowej którą utrzymujemy przez 90% czasu lotu. Na starcie może mieć nawet 50% byle pasa starczyłoUśmiech

Wyniki są bardzo pomocne bo jest od czego rozpocząć dopasowanie napędu ale nie znając optymalnej prędkości samolotu, ciężko jest dobrać skok śmigła.

Zakładając prędkość teoretyczną 100km/h czyli ok 28m/s to skok śmigła dla 75% mocy powinien być ok 7". Andy wrzucisz jeszcze napięcie 13,8 (75% mocy) i śmigła 6,7,8"
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Wolfik
No Panowie,

podoba mi sie taka precyzja w liczeniu, sprawdzaniu, itp.
Sama przyjemnosc z czytania. Doskonale

Andy wrzucisz jeszcze napięcie 13,8 (75% mocy) i śmigła 6,7,8"


Tomus nie odpuszcza, idzie na maxa pomimo tabelek, Szeroki uśmiech
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
Andy wrzucisz jeszcze napięcie 13,8 (75% mocy) i śmigła 6,7,8"

- wieczorkiem postaram się zapodać - ale dla którego motorka?

Na starcie może mieć nawet 50% byle pasa starczyło

- to fakt, charakterystyka lotu Tomka modeli jest całkiem inna niż moich. Ja lubię mieć trochę zapasu mocy "pod palcem".

Sama przyjemność z czytania.

- i zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć i nauczyć Fajne
Edytowane przez Andy dnia 27-11-2013 06:46
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Tomek
Wolfik napisał(a):
Tomus nie odpuszcza, idzie na maxa pomimo tabelek, Szeroki uśmiech

A czekam na zmianę czasu na letni i tak wymyślam problemy Z przymrużeniem oka

Andy napisał(a):
- to fakt, charakterystyka lotu Tomka modeli jest całkiem inna niż moich. Ja lubię mieć trochę zapasu mocy "pod palcem".

No to zoptymalizuje napęd na max performance na 5s i dorzucę jeszcze jedna cele na wypadek "W" tylko wtedy trzeba pilnować prądu i czasu podczas lotu. I założyć czujnik temperatury silnika.
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Andy
Dla śmigieł o mniejszych rozmiarach sprawność układu napędowego leci na łeb na szyję - przy zastosowaniu warunku 75% mocy (13,8 V). A sprawa przedstawia się następująco:

imageshack.us/a/img809/4331/2on8.jpg

imageshack.us/a/img818/9660/2mzk.jpg

imageshack.us/a/img607/665/edis.jpg

imageshack.us/a/img4/8388/d5bj.jpg

imageshack.us/a/img585/1330/ebjw.jpg

imageshack.us/a/img96/1928/bbwu.jpg
Edytowane przez Andy dnia 27-11-2013 20:15
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Tomek
Myślałem raczej o zwiększeniu skoku bo ten wykres dla śmigła 11x6 na 5s wyglądał obiecująco. Zastanawiałem się nad 10x7, 10x8. Chyba pozostanę przy tym silniku 4250ca-7 i poeksperymentuję w locie.
Bądź co bądź 900 watt utrzyma go w powietrzu na byle czym. Walka jest o sprawność aby jak najdalej dolecieć Fajne
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Andy
Sorki za niezrozumienie - już poprawiam się.

imageshack.us/a/img826/5641/7hrf.jpg

imageshack.us/a/img713/7852/l0dr.jpg

imageshack.us/a/img89/9452/gjrj.jpg

imageshack.us/a/img542/8056/3n52.jpg
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Andy
Tomek, a może tak bez napędu w ogóle Fajne

YouTube Video

Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Tomek
imageshack.com/a/img23/8292/ickl.jpg
imageshack.com/a/img841/7710/cxdu.jpg

Zastanawiam się jak tu w miarę lekko zamontować haka do holu. Sądząc po sile naciągu RVJETa to mcowanie musi być solidne co by haka razem z kamerą nie wyrwało.

Andy, naciągałeś RVJETa, co myślisz?
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Andy
Tomek napisał:
Sądząc po sile naciągu RVJETa to mcowanie musi być solidne co by haka razem z kamerą nie wyrwało.

- to fakt. Masy do startu tych modeli będą podobne, więc mocowanie haka również powinno być bardzo solidne i przemyślane. Nie wiem zbytnio jak rozwiązana jest konstrukcja płozy z hakiem w RVJecie (czy jest przyklejana do kadłuba, czy też jest jego integralną częścią), ale ja skłaniałbym się do takiego właśnie rozwiązania. Przeniesienie energii na model realizowane jest poprzez dużą powierzchnię jej styku z modelem, co gwarantuje dość dobre jej rozłożenie na długości kadłuba. Fajne
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
databank
wlaczyc stabilizacje za skrzydło go i z półobrotu Pokazuje język najgorszy ten pierwszy raz Uśmiech
---------------------
Michał
Skywalker 1900, Lanxiang SU-47, MPX Mentor, MPX Funjet, Pioneer 1400, Ansmann Terrier BL
 
http://vimeo.com/user10868766
Tomek
Dobra, zmiana koncepcji zasilania.
Wykorzystam sprawdzony napęd jaki miał kolega w X8. Waga podobna obu modeli.
Wczoraj dotarł do mnie Turnigy 3548/6 790kV. Zasilanie 4s i zacznę od składanego foldera 14x9.
Czas zabrać się do roboty.
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Andy
Tomek napisał:
Czas zabrać się do roboty.

- No czas, czas najwyższy - rozpoczęcie sezonu za chwil parę i warto byłoby lotnąć nim i coś nakręcić wreszcie "z góry".
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Przejdź do forum: