Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
No fakt, o trochę innym kącie pomyślałem -
Ale mimo wszystko, jeżeli korygowałeś i ten kąt ustawienia podwozia i jeszcze na dodatek rurki aluminiowe były o wiele za krótkie, to znaczy, że z producentem modelu dzieje się coś niedobrego. Dobrze, że mamy w sobie taką przypadłość, jak techniczne czuwanie nad realizacją projektu -
Nie Andy, nie jest.
Ale mysle, ze to w niczym nie przeszkadza. Caly ciezar modelu i tak jest przejmowany przez dural podczas ladowania. A plastikowe ramiona goleni sluza jedynie do trzymania kola w pionie jak juz siada.
A z drugiej strony to troche lzej
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Jak to tradycyjnie bywa, pojawilo sie male niepowodzenie przy przedniej goleni
Podczas ustawiania wysokosci wytarly sie zabki na serwie w polaczeniu z orczykiem. W jaki sposob .
Szukalem zastepczych na necie, ale wszystko plastyk. A ja chcialem zalozyc cos mocniejszego.
Jesli ktos ma jakies sugestie to podam, ze chodzi o Hitec'a HS 75 BB.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Ja pokusiłbym się o serwa z trybami typu MG - pełnymi metalowymi trybami. Choćby takie: -> http://www.modele...cts_id=903
- moment trochę mniejszy, ale powinien wystarczyć.
sam jestem zaskoczony.
Ciekawe czy mozna dostac metalowe tryby do tego serwa.
Moze jakis schemacik trybow i skompletowanie luznych. Z drugiej strony szkoda czasu na taka zabawe i nie wiadomo czy to zadziala.
Dzieki Andy za serwa zastepcze.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Oczywiscie prace nad budowa modelu trwaja.
Model stoi na wlasnych kolkach i wyglada .
A po dluzszych przemysleniach, zdecydowalem sie na zamowienie zestawu naprawczego do obecnego serwa do podwozia. Po przetestowaniu drugiego serwa wszystko bylo ok z przednia golenia. Mysle, ze zniszczona zebatka mogla byc z winny budujacego , po prostu testowal wychylenia i ustawienia orczyka bez solidnego skrecenia elementow serwa. Ale obecnie wszystko jest ok.
A oto filmik z ....dzialajacej przedniej goleni
YouTube Video Edytowane przez Wolfik dnia 16-04-2014 21:06
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
No i piknie Panie Kierowniku Projektu. -
Ale nasuwa mnie się pytanie, czy pan Kierownik przewiduje jakieś drobne spowolnienie pracy serw podwozia? W niektórych apkach, jak dobrze pamiętam jest chyba nawet od razu taka funkcja
czy pan Kierownik przewiduje jakieś drobne spowolnienie pracy serw podwozia?
Tak jest Shifu, wlasnie spowalniacz serwa zostal wyslany wczoraj, , bo
u mnie w apce mozna ustawic opoznienie pracy serwa, ale nie spowolnienie
Bedzie Pan zadowolony ...
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Wolfik napisał:...dałem smaru tytanowego, którego używałem do łożysk w mechanice.
- no właśnie i w tym sęk. Ja takiego akurat bym nie zastosował. Do tego rodzaju przekładni powinien być tzw. smar miękki - czyli na bazie silikonu - przekładnie są plastikowe. Natomiast smar tytanowy - tzw. smar twardy - zalecany jest do przekładni i łożysk wykonanych z tytanu. Nie zaleca się stosowania smaru twardszego od materiału, z którego wykonane są elementy nim smarowane - jego zastosowanie może mieć całkowicie inny efekt niż zamierzony. Choć w tym przypadku - charakter pracy przekładni, serwo podwozia i tylko niewielki zakres i czas pracy przekładni serwa - nie powinno zaszkodzić.
Ale na przyszłość proszę pamiętać Panie Kierowniku Projektu o stosowaniu właściwej jakości materiałów smarujących, gdyż WKOP (Wysoka Komisja Odbioru Projektu) nie dokona odbioru projektu i wyda negatywne świadectwo dopuszczenia do użytkowania - i co wtedy?
A wracajac do tematu smaru, to fakt gestosc tytanowego byla wieksza. Nie majac innego dodalem go do pozostalosci istniejacego juz w serwie (lepiej cos niz nic -pomyslalem).
A propos prawidlowego smaru, jest juz na liscie kolejnych zakupow. Wymienimy, co by serwo lekko pracowalo. Ma przeciez opuszczac dwie golenie.
Dzieki Andy, ze trzymasz reke na pulsie.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
W ostatnich dniach udalo mi sie popracowac troche nad modelem.
Po naprawie serwa postanowilem przetestowac go w realu. Najpierw musialem posklejac podstawka do mocowania serwa i przykleic ja w odpowiednim miejscu.
Oczywiscie musialem troche powiekszyc otwor pod serwo, gdy istniejacy byl za maly. Ale po korekcie, wszystko pasowalo jak ulal
Teraz byla kwestia polaczenia serwa i dzwigni opuszczania podwozia (wymyslny precik )
Po prawidlowym ustawieniu dlugosci lacznika, nastapil test pracy. Wszystko bylo , a to
Niestety proba ustawienia opozniacza serwa spelzla na niczym Po prostu cos nie "halo" w elektronice, wiec e-mail juz zostal wyslany.
Edytowane przez Wolfik dnia 25-12-2017 20:47
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
A tak poza tym, Panie Kierowniku Projektu na ostatniej fotce widzę, że orczyk od serwa jest ustawiony w najmniej odpowiedniej pozycji krańcowej - w linii do kierunku pracy popychacza - najlepszy przypadek do zablokowania serwa i wyłamania trybów. Moim zdaniem pozycja końcowa pracy serwa powinna kończyć się parę stopni (ok. 5) przed tą, która jest aktualnie - czyli przed szczytowym położeniem orczyka.
Edytowane przez Andy dnia 11-05-2014 17:44