Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
A tak się dzisiaj latało dopóki złośliwy wiaterek nie popsuł szyków - filmik dzięki uprzejmości Kolegi Zibiego -
YouTube Video
Jednym z wniosków po dotychczasowych lotach Corsairem na naszym pasie jest taki, że chowane podwozie zastosowane w tym modelu - oczywiście model podwozia zalecany przez producenta - nie nadaje się do startów i lądowań na nawierzchni trawiastej trochę bardziej zarośniętej. Niestety wiecznie odkształca się, przez co jest potem problem z prawidłowym lądowaniem. Efektem było rozjechanie się podwozia przy jednym z lądowań i pęknięcie plastikowego elementu jednego z kół podwozia przedniego -
W tej chwili zastanawiam się nad zastosowanie stałego podwozia dostępnego w zestawie modelu.
A poza tym czeka mnie inspekcja zespołu napędowego, gdyż po pęknięciu obręczy koła i rozjechaniu się podwozia model oparł się na śmigle i coś nie halo jest z napędem -
Edytowane przez Andy dnia 29-04-2014 22:04
- zapewne takie rozwiązanie byłoby bardziej funkcjonalne. Jest tylko jedno ale - kto to sfinansuje? Aby wykonać takie trwałe podłoże (takie, które nie rozpłynęłoby się po paru latach i nie przerosło trawą), to niestety ale trzeba byłoby wykonać normalną podbudowę drogową - zdjęcie warstwy humusu wraz z trawą, warstwa tłucznia, warstwa pospółki i warstwa nawierzchni (w przypadku asfaltu oczywiście obrzeża dookoła wylewki - teren jest lekko pochyły, a i grunt cały rok "pracuje". No i oczywiście każda z warstw - łącznie z nawierzchnią - musi zostać zagęszczona.
Kosztów już nie chce mnie się liczyć - sprzęt, materiały i robocizna.
Nawet tylko przy minimalnej szerokości 10 m i długości 120 m.
Są jeszcze dwa "ale":
1. Zgoda derekcji
2. Nie wiadomo jak długo zagrzejemy to miejsce:/
Koszt budowy pasa z asfaltobetonu o szerokości 15x120 z projektami szacuję skromnie na ok 250.000 PLN. Bez sponsora będzie ciężko. UM też raczej nie jest zainteresowany.
Kostka bezfazowa byłaby dużo tańsza i może zamknęłoby się w 150.000 PLN
Ale żeby nie było OT to Andy jest rozwiązanie. Zrób takiego samego ale powiedzmy 37 lub 43% i będzie po problemie
Koledzy, dajcie sobie spokój z pomysłami budowania pasa o nawierzchni betonowej, czy asfaltowej, czy też jakiejkolwiek innej utwardzonej. Po pierwsze "trawka" jest dobra, a po drugie nie widzę szans realizacji takiej inwestycji przy takim zaangażowaniu niektórych Kolegów w to co już mamy.
Korzystając z mało lotnej pogody w dniu dzisiejszym Corsair przeszedł inspekcję techniczną - jak niektórzy pamiętają pisałem, że z napędem coś było nie tak.
Okazało się, że padł regulator. Pierwszy raz miałem taki przypadek, aby po oparciu się śmigłem o podłoże padł od razu regulator. Ale wszystko jest już poprawione i wymienione.
Oczywiście nie wróżę długiej żywotności chowanemu podwoziu, ale na chwilę obecną poprawiłem w nim jeszcze to i tamto no i zobaczymy jak długo będzie funkcjonowało.
Edytowane przez Andy dnia 10-05-2014 19:49
Z tego samego powodu co Stukas - czyli poprawa mechaniki napędu skrętnej goleni tylnej - aby ustrzec się przykrych niespodzianek, również i Corsair wraca do warsztatu -
Niestety, mój pomysł rozwiązania swego rodzaju amortyzacji popychacza steru kierunku, a zarazem skrętnej goleni tylnej nie sprawdził się i nie dawał gwarancji prawidłowego działania .
Dlatego też wróciłem do poprzedniego rozwiązania. Serwo ma prawie 7 kG momentu niech więc trzyma dobrze i trwale. Model złożony i czekamy na dobrą lotną pogodę w dłuuugi weekend