Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Modele ARF i RTF
 Drukuj temat
DarkWing
Thunderbolt
Witaj Tomku . Myślę , że oblotu mi nie dasz przegapićZłość . Tak prawdę mówiąc to skrzydełko samo z siebie jest całonośne . Przy wadze powiedzmy 3kg wychodzi coś ok 60g/dm . Czyli ja dałbym większy ciąg - mniejszą prędkość . Większy skok to coś dla mnie 140-150g/dm .banan . Jak dla mnie przy odpowiednim wytrymowaniu + Twoja automatyka = stabilny i łagodny lot .
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
Tomek
Cześć Krzysiu, i właśnie o tym samym sobie pomyślałem więc zaczynam od śmigła ze skokiem 9" na początek. Na optymalizację przyjdzie czas później i myślę że może skończyć się na 10 max 11". Ale to dopiero podczas lotu będzie do sprawdzenia ile A potrzebuje do płaskiego lotu na poszczególnych śmigłach. Tych różnic "na oko" się nie wyłapie.

Na filmikach dość stabilnie się prezentuje choć potrafi wpaść w płaski korkociąg przy niewłaściwym wyważeniu. Oczywiście jak zawsze w modelach z HK nie ma instrukcji i podstawowych informacji o setupie:/
Oblot myślę że w czerwcu bo chcę zrobić z pełnym wyposażeniem. Tak jak RVJETa.
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Thunderbolt
Tomku planujesz jakiś żyroskop w którejś z płaszczyzn ? Kamerkę trzeba utajnić w kadłubie , może jakaś kula z plexi ? . Doczytałem , że to ma 1,7 m - to już nie jest źle , a tak prawdę mówiąc to jesteś pewien , że to ma być FPV ? Dawaj benzynę i szalej , 100g/dm i w górę .
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
Mateusz
Dawaj benzynę i szalej , 100g/dm i w górę .


Ktoś już kiedyś miał taki pomysł Pokazuje język
Mateusz Uśmiech
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF

-FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY
clone
 
Thunderbolt
Hej ! Myślę , że tej benzyny to nikt nie weźmie poważnie . Model typowo elektryczny. To taki mały żarcik do Tomka Z przymrużeniem oka
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
Tomek
Ten model nie wytrzyma benzyny. Nawet 10ccm. Musi być elektryczny:/

Ale na benzynę mam dwie inne koncepcje ale na razie sza. Jedna będzie gotowa na koniec maja. Oczywiście nic szczególnego bo ma tylko zastąpić wyłużonego AT40. A druga ... Będzie osobny temat w swoim czasieZ przymrużeniem oka
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Thunderbolt
Mam nadzieję , że jedna z koncepcji będzie należeć do projektu o dwóch płatach - to co planowaliśmy parę lat temu , a może warbird ? No nic to faktycznie inny temat
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
Tomek
Thunderbolt napisał(a):

Tomku planujesz jakiś żyroskop w którejś z płaszczyzn ?

Oczywiście kompletna krajowa kanapka Z&P, czyli pełny autopilot. Zresztą już dotarła przesyłka.

Thunderbolt napisał(a):
Kamerkę trzeba utajnić w kadłubie , może jakaś kula z plexi ? .

Z tym będzie problem bo kamera musiałaby obracać się idealnie po sferze kopułki w niewielkiej odległości aby nie wchodziły odbicia światła do obiektywu. W RV jest to rozwiązane. Tu nie chce mi się kombinować.

Thunderbolt napisał(a):

Doczytałem , że to ma 1,7 m - to już nie jest źle , a tak prawdę mówiąc to jesteś pewien , że to ma być FPV ?


Nie jestem pewienUśmiech
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Thunderbolt
No fajnie widzę , że zaczynasz popierać polską myśl techniczną i super Doskonale. Mam parę pytań ( nigdy się nie bawiłem autopilotami ) .

1. Czy wykorzystuje zewnętrzne żyroskopy ( lub czy ma taką możliwość )?
2. Czy korzysta z akcelerometrów + jakiś wewnętrzny system żyroskopowy ?
3. W jaki sposób koryguje się w nim wibracje ?
4. Co z czułością i zakresami wychyłów?
5. Czy posiada oddzielne kanały np : prawa lotka,lewa lotka ?

No i podstawowe pytanie : czy wcześniej gdzieś go testowałeś ?
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
Tomek
Thunderbolt napisał(a):

No fajnie widzę , że zaczynasz popierać polską myśl techniczną i super Doskonale.

Okazuje się że nasi też potrafią zrobić sprzęt na światowym poziomie. IMO nie ma sensu bawić się w nic innego. Bardzo funkcjonalne urządzenie, polski support, i ciągle rozwijany a twórcy są otwarci na sugestie użytkowników. Ponadto ma wiele funkcji których nie ma w innych produkcjach.

Thunderbolt napisał(a):
1. Czy wykorzystuje zewnętrzne żyroskopy ( lub czy ma taką możliwość )?
2. Czy korzysta z akcelerometrów + jakiś wewnętrzny system żyroskopowy ?
3. W jaki sposób koryguje się w nim wibracje ?
4. Co z czułością i zakresami wychyłów?
5. Czy posiada oddzielne kanały np : prawa lotka,lewa lotka ?


1. żyroskopy są wbudowane w urządzenie razem z akcelerometrami. Raczej nie ma możliwości podpięcia zewnętrznych ale też nie ma takiej potrzeby. To co jest na płytce działa wyśmienicie.
2. tak.
3. Najlepiej jest usunąć źródło wibracjiZ przymrużeniem oka ale zapewne myślisz o silniku spalinowym. System się zakłóca jeśli wibracje przekroczą 2g co jest sygnalizowane na OSD. Są specjalne podstawki na gumach do takiego systemu, nawet kupiłem kilka w RV ale nie musiałem ich używać bo na moich silnikach i śmigłach wszystko było ok., więc sobie darowałem. Generalnie w elektrykach nie ma problemu z wibracjami pod warunkiem że śmigło jest w miarę wyważone.
4. Czułość stabilizacji i zakresy serw są ustawialne tak samo siła trzymania kursu waypointa czy powrotu do bazy w trybie lotu autonomicznego. niedawno wyszedł nowy soft z Heading Hold i Altitiude Hold ale jeszcze nie testowałem.
5. tak posiada i ma dużą swobodę w konfiguracji.

Jeśli jesteś zainteresowany to kliknij linka http://www.pitlab...-zbig.html

To jest krótki opis podstawowych funkcji wraz z rysunkiem podłączeń.

Thunderbolt napisał(a):
No i podstawowe pytanie : czy wcześniej gdzieś go testowałeś ?

Latałem na nim EasyGliderem i RVJETem (w RVJ tylko stabilizację przetestowałem). Raz mi się zdarzyło podczas lotu EasyGliderem stracić zasięg RC i autopilot wykonał płynny zakręt w kierunku bazy, po czym po chwili odzyskałem zasięg i spokojnie wróciłem na lotnisko. Po za tym zawsze jak zaczynałem lot FPV to startowałem, łapałem ok 30m i przełączałem na krążenie nad punktem lub bazą i spokojnie poszedłem założyć sobie gogle i rozsiąść się na foteluZ przymrużeniem oka
Trochę rozleniwia ten system.
W nowym sofcie też jest fajna funkcja buddyflight czyli każdy latający mając zainstalwany radiomodem na pokładzie jest widoczny dla innego użytkownika w powietrzu jako literka na radarze. jeszcze nie testowałem ale musi być fajnie. Radiomodemy już czekają na montaż w RV i Darku ale nie miałem chwili czasu w tym tygodniu aby się tym zająć.
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Thunderbolt
Dzięki Tomku za wyczerpującą odpowiedź Uśmiech Widzę , że ominęło mnie sporo prób . Muszę koniecznie zobaczyć to w akcji . Wiesz , że pytania wiązałem z benzyną stąd korekcja wibracji .Żyroskopy pod benzynę z reguły mają nieco inną charakterystykę pracy( np GYA350,351,352) dlatego ciekawiła mnie możliwość podpięcia zewnętrznych . Pozdrawiam i czekam na oblot .Doskonale
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
Tomek
Ten system jest przystosowany do silników spalinowych. Zewnętrzne pewnie da się na siłę podpiąć bo są wejścia RS232, I2C ale trzeba by napisać zupełnie nowy soft a na to nikt nie ma czasu. Możemy wsadzić moją kanapkę do Ciebie i zobaczymy co wyświetli. Jak nie pokaże komunikatu 2g! tzn że można fruwać.

Czyżbyś myślał o czymś takim?:
http://www.fpvmod...m_g20.html
Edytowane przez Andy dnia 23-05-2014 07:00
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Przejdź do forum: