Super Decathlon 3.5m - Hangar 9
|
Tomek |
Dodany dnia 13-06-2014 13:16
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 243
Data rejestracji: 19.11.11
|
Po zapoznaniu się z instrukcją montażu stwierdziłem że skoro producent przewidział 20rh na gotowo to nie ma sensu pisać relacji z budowy. Przecież to Hangar-9, heloł. Zakłada się tylko serwa i silnik. Wszak to nie budowa. Zatem zabrałem się do roboty. Na pierwszy rzut poszło podwozie bo będzie wygodniej montować potem resztę. Prosta sprawa. Do przykręcenia cztery śruby imbusowe, nagwintowane otwory. Robota do zrobienia pomiędzy dwoma łykami kawy - pomyślałem sobie. Zatem zrobiłem pierwszy łyk gorącej kawy, wstępna przymiarka czy wszystko pasuje i zabrałem się za otwieranie woreczków ze śrubami. Niestety drugi łyk kawy był już zimny. Okazuje się że imperialne jednostki dotknęły nawet kluczy imbusowych. Mieszkanie przeszukałem dokładnie ale bez nadziei że znajdę calowe ampule. Na szczęście metryczne torxy pasują idealnie zamiast calowych imbusów i tak poszła się rozmnażać pierwsza godzina z 20:/
Kolejna strona instrukcji to montaż steru kierunku. Przeskoczyłem tą stronę bo po oględzinach sposobu montażu serw ogonowych, czułem że to będzie strzał we własne kolano.
Zatem przeszedłem do montażu serw steru wysokości. Banał. Wkłada się serwo, trasuje otwory, wyjmuje serwo, wierci, zakrapla rzadki CA, zakłada serwo, przykręca, zakłada orczyk i voila. Wydawać by się mogło że im większy model tym łatwiejszy dostęp do nawet trudnych miejsc. NIE. Nie ma tu analogii. Zamontowanie 2 serw zajęło mi 6rh. Być może dlatego że mam za krótkie palce o jakieś 10cm, a może dlatego że nigdy nie budowałem okrętu w butelce, a ta się czułem.
Może producent używa 40cm penset. No ale ok. Ależ się cieszyłem jak po wielu trudach udało mi się dopasować otwór pod standardowe serwo do standardowego serwa na głębokości 20cm bez możliwości włożenia dłoni do kadłuba. Wreszcie - pomyślałem, i ściągnąłem porządny łyk zimnego piwa dopiero co wyciągniętego z lodówki. Następny łyk piwa był już ciepły. Okazało się że standardowe serwo wchodzi już w miarę fajnie w standardowy otwór ale standardowa wysokość serwa nie pasuje do standardowej głębokości gniazda serwa:/ serwo oparło się na dnie. Zabrakło ok 3mm czyli dużo. Więc kolejna robota - wyheblowanie deski na głębokości tym razem 25 cm przez szyjkę od butelki :/
Udało się. Standardowe serwa wreszcie siedzą w standardowych gniazdach. Dłonie obolałe i pozdzierane ale czymże to jest wobec przyjemności zakładania orczyków. Zajęło to kolejną rh bo nie było jak założyć bo za długi. Ale przecież taki musi być.
BTW z doświadczenia wiem, że wkręty do serw Hitec są miernej jakości i raczej jednorazowe. Poza tym dziwne jest to że Hitec zapakował serwa w przepiękne pudełeczka z wytrzymałego i twardego (jak na opakowanie) plastiku, a do montażu serwa o mocy 44kg/cm załącza zwykłe wkręty krzyżakowe z miękkiego metalu, identyczne jak w HS81:/ wymieniłem od razu na serwowkręty imbusowe.
I tak poszło się rozmnażać kolejne 6rh:/ razem już 7rh. W sumie to nawet fajnie bo już za 13rh będzie można polatać, a został tylko do montażu ster kierunku wraz serwem, skrzydła, zastrzały, statecznik poziomy, silnik z instalacją paliwową, docięcie maski i elektronika. Wychodzi na to że ta cała reszta to już plag&play a najgorsze już za mną.
Po przygodzie z Meridianem z Hangar 9 którego złożyłem na gotowo w dwa wieczory, ogarnął mnie tak duży hura-optymizm że do roboty przy Decathlonie zabrałem się z dużym zapałem. Nawet pozwoliłem sobie wnieść model do domu i zanim małżonka zdążyła zabrać głos to szybko ją poinstruowałem że to tylko na dwa dni
Więcej danych zapodam wieczorem, poniżej kilka zdjęć z postępu prac.
Edytowane przez Andy dnia 14-06-2014 08:41
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 13-06-2014 13:49
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Gratuluję oficjalnie zakupu pięknego modelu . .
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 13-06-2014 14:12
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Tomku . Nie przeceniałbym jakości niemieckich czy amerykańskich produktów . Jedni i drudzy też robię niezłą fuszerkę , ale to nie zmienia faktu , że i tak ich firmówki są lepsze od pozostałych . Co do Twoich poprawek pod serwami - wiesz może zastosowali futabę , a ty włożyłeś hiteca . Może futaba jest niższa . Co do wkrętów - to moim zdaniem nie powinny być twarde tylko miękkie - udar szybciej zniszczy coś co jest twarde - . Przykład tryby w serwach metalowych - lubią się kruszyć np na kólku ogonowym . Również - płaszczyzna pracy takich wkrętów to raczej ścinanie - więc wkręty zawsze mogą być delikatniejsze . Wyrywanie - najgorszy stan dla połączenia - jest w naszym przypadku zminimalizowany . Stąd nie dają pancernych wkrętów . Model piękny - jeszcze raz gratuluję .
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
Tomek |
Dodany dnia 13-06-2014 15:19
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 243
Data rejestracji: 19.11.11
|
Zgadza się, fuszera to nie jest kwestia pochodzenia tylko personalna inżyniera który opracował dany projekt. Oba modele są tej sej firmy więc spodziewać by się można podobnego podejścia do tematu. Meridiana składałem 6h czyli tyle ile dwa serwa w Decathlonie
Model jest zrobiony pod serwa JR, generalnie trudno dostępne w Polsce. Nie ma w tym nic złego tylko po co pisać serwa typu standard skoro każde jest inne.
Miękkość wkrętów Hiteca objawia się obrobieniem łba. Używam tylko serw Hiteca (poza kilkoma wykątkami) i nauczyłem się już że do ich przykręcania trzeba stosować dobrą końcówkę i kręcić z uwagą.
Właśnie jestem po nerwowej rozmowie z RCSkorpion. Zamówienie na PowerBoxa dostali w poniedziałek, a do dzisiaj nie załatwili nic. Nie wiedzą nawet czy jest dostępny:/ czekam do poniedziałku. Jak nie będzie konkretnej odpowiedzi to zamawiam u Niemców.
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 13-06-2014 16:43
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Powiem Ci Tomku , że nigdy nie wyrobiłem łba we wkręcie od serwa , ale faktycznie pod tym względem nie są wygodne .Patrz rozmawialiśmy na temat RCskorpiona i wyszło jak zwykle
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 13-06-2014 16:48
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Ogniwka formuję dla ciebie pojedynczo by jak najlepsiejsze dobrać
Mam już 6 sztuk .
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
Tomek |
Dodany dnia 13-06-2014 18:18
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 243
Data rejestracji: 19.11.11
|
To fantastycznie! Więc jak rcskorpion nie da d... jak zwykle to oblot 28.06 jest całkiem realny
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 14-06-2014 08:56
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Noooooo .... Panie Kierowniku Projektu. Całkowite zaskoczenie -
Gratuluję nabycia GIGANTA. Model prezentuje się wspaniale.
Tomek napisał:
... producent przewidział 20rh na gotowo to nie ma sensu pisać relacji z budowy
- moim zdaniem zawsze jest sens pisać relacje. Bo jak sam już doświadczyłeś na pewno nie będzie to 20 rh tylko znacznie więcej. A poza tym jak młodsi i mniej doświadczeni Koledzy mają zdobywać modelarską wiedzę? Wiedzę wspieraną fotkami (o właśnie się pojawiły - drobna sugestia: załóż konto w Photobuckecie - jest za free i tam załączanie fotek przebiega normalnie). Jak mają ustrzec się niedoróbek producentów zestawów i jak mają wiedzieć jak sobie z nimi poradzić, gdy na nie natrafią?
Ja wiem, że Ty Tomku masz doświadczenie, ale czasami warto pomyśleć o tych mniej doświadczonych. A poza tym jak będą relacje nawet ze składania zestawów, to i forum będzie się rozwijać.
A tak poza tym
- zapodawaj, czekamy.
Andy
|
|
|
|
Tomek |
Dodany dnia 14-06-2014 10:58
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 243
Data rejestracji: 19.11.11
|
Więc trochę o wyposażeniu. Właściwie wszystko jest poza PowerBoxem bo polscy importerzy mają wywalone na ludzi którzy chcą coś innego niż pakiet Lipo 2200 albo 2300
I brakuje jeszcze jednego serwa lotki z powodów jak wyżej. Całe wyposażenie chciałem zastosować zgodnie z zaleceniami producenta z uwagi na oszczędność czasu ale życie zweryfikowało moje zapędy. Jedyny standard to silnik. Rozstaw i dystanse pasują out of the box. Reszta czyli serwa JR nie do zdobycia w polskich sklepach. System Spectrum czyli odbiornik odpadł z powodów oczywistych poza tym regulatory napięcia Spectrum też odpadły bo wydajność 7,5A do modelu 3.5m to chyba żart.
Setup:
Serwa Hitec:
- wysokość i lotki HS7940TH
- kierunek HS7980TH
- gaz HS5496TH
Silnik: DA-120
Tłumiki: standard
Pompa dymu powerbox
Zasilanie:
- 2 x LiFe 4600mAh
PowerBox competition SRS wydajność prądowa 2x 20A
Odbiorniki Futaba:
- 6014HS bo jest
- 7008SB odbiornik z telemetrią ale jeszcze nie wiem czy będzie coś szło na ziemię. Jedyny sens ma napięcie pakietów ale PowerBox nie wspiera jeszcze futaby:/
Edytowane przez Andy dnia 14-06-2014 14:21
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 14-06-2014 13:52
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Wykorzystam temat Tomka i podzielę się paroma drobiazgami przy budowie dużego benzynowca. Dodatkowo wydaje mi się to dosyć istotne ze względów bezpieczeństwa pilota,widzów i samego modelu . Tak prawdę mówiąc to już w tym sezonie mieliśmy na lotnisku parę awarii wynikających z działania układu elektrycznego.
Moje uwagi dotyczą przede wszystkim instalacji elektrycznej modelu i wynikają z mojego i innych kolegów doświadczenia . Wielu kolegów lekceważy ten temat wkłada baterię i w górę . Niestety nawet mały model beznynowy może być niebezpieczny , a biorąc pod uwagę jego wartość ,nie bagatelizujmy tego tematu :
1. Zasilanie układu odbiorczego RC:
- Baterie
Należy unikać instalacji baterii dobieranych na oko . Musimy zawsze
wiedzieć jaki pobór prądu występuje w modelu, jaki prąd szczytowy może być osiągnięty , zakładamy również ile lotów mamy bezpiecznie wykonać . NIE UŻYWAMY BATERII LI-POL baterie tego typu są delikatne - nie lubią wibracji , są niebezpieczne itd .. Najlepszy wybór to NI-MH , LI-FE ostatecznie LI-ION . Oczywiście mogą byc również NI-CD , ale obecnie unijnie wycofane . Dobór baterii również musi obejmować ich umiejscowienie w modelu ( waga, temperatura pracy ) . Baterie umieszczone w pobliżu silnika benzynowego narażone są na wysokie temperatury szczególnie w gorące dni - dlatego jest to istotna kwestia .
Waga może wpłynąć na późniejszą walkę ze zbalansowaniem modelu .
Mój wybór to dobrej jakości baterie NI-MH jako podstawowe - nigdy się na nich nie zawiodłem . Zawsze dobieram je na prąd > 30A i > 50A, przy temperaturze pracy od -20 do +60 st.C . Bateria rezerwowa to LI-FE temperatura pracy -30 do +60 st.C , ze względu na to , że nigdy nie wiem ile razy będę latać w ciągu dnia dobieram baterie o dużych pojemnościach . Obecnie stosuję pojemności podstawowe 4000 mAh . Niestety ciężko jest kupić dobre baterie z reguły zalewani jesteśmy samymi podróbkami . Zawsze sprawdzam ich dane techniczne i charakterystyki . Ogniwa w bateriach mogą być zgrzewane lub lutowane . Ze względu na to , że nie ufam gotowym pakietom - wykonuję połączenia samodzielnie poprzez lutowanie na blaszkach miedzianych . Ogniwa formuję oddzielnie by pakiet był jak najbardziej wydajny . Taki pakiet służy latami . Ładowanie zawsze przeprowadzam pomimo możliwości szybkiego ładowania prądami max 0,5C .
2. Bateria ukladu zapłonowego - najlepiej pakiet NIMH 2000-2500 mAh
dobrany pod względem temperatury . Prąd występujący w tym
układzie jest niewielki z reguły ok. 400mA chociaż bywają układy
pobierające prąd 1,5A , trzeba sprawdzić dane .
Należy pamiętać o żelaznej zasadzie odsunięcia baterii zapłonowych od pozostałych elementów instalacji elektrycznej modelu o minimum 15 cm. Podchodzimy do tematu tak jak latalibyśmy na paśmie 35MHZ . Odbiorniki pracujące w paśmie 2,4 Ghz chwalą się odpornością na zakłócenia - faktycznie przesłaniają je , ale nie likwidują . Dlatego róbmy tak by je wyeliminować ich wpływ, a nie przesłonić . Zachowujemy odległość minimum 15cm od najbliższego elementu układu odbiorczego .
Jeszcze jedno - stosujemy cynę ołowiową !!! . Nie korzystamy z bezołowiowych zaleceń norm UE . Ich cyna potrafi po dwóch latach kruszeć i odpadać , szczególnie jeśli występują wibracje. Dyrektywy z jakiegoś powodu wskazuję , że cynę ołowiową należy stosować w aparatach medycznych .
cdn.
Edytowane przez Thunderbolt dnia 14-06-2014 14:15
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 14-06-2014 14:31
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Noooo..., widzę, że temat rozwija się i uszczegóławia -
Bardzo fajnie, że wzbogacany jest wskazówki doświadczonego w tym zakresie Kolegi Thunderbolta -
Mniej doświadczeni Koledzy będą mogli ustrzec się kosztownych niespodzianek przy rozpoczynaniu przygody z modelami o napędzie spalinowym.
Ze swej strony dodam podstawowe parametry tego modelu:
Rozpiętość płata skrzydłowego: 3504 mm
Długość modelu: 2439 mm
Powierzchnia płata skrzydłowego: 205.0 dcm kw.
Masa startowa modelu w zależności od wyposażenia: 17.2–19.1 kg.
No cóż, te parametry robią wrażenie. -
Edytowane przez Andy dnia 14-06-2014 14:38
Andy
|
|
|
|
Tomek |
Dodany dnia 14-06-2014 15:52
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 243
Data rejestracji: 19.11.11
|
Ten powyższy post Thunderbolta zasługuje raczej na miano artykułu bo za parę miesięcy nikt nie będzie pamiętał gdzie to było napisane, a rzeczy są dość istotne.
Co do słuszności tego co Thunderbolt napisał to sam się ostatnio przekonałem, że poza samymi błędami w dobieraniu rodzaju pakietu to warto mieć na uwadze że nawet markowe Lipole nie koniecznie muszą być markowe. Etykieta przyklejona na termokurczu kompletnie o niczym nie świadczy a wręcz usypia czujność użytkownika. Ostatnio miałem awarię zasilania, na lotnisku co skończyło się całkowitym rozbiciem modelu. Zasilanie odbiornika odbywało się z pakietu Lipol 2S 2100 mAh Turnigy. A co to w ogóle jest Turnigy? Markowy pakiet czy nie? Kolejny chiński producent a raczej firma teczka która handluje wszystkim co można modelarzom sprzedać bazując głównie na przypadkowych podwykonawcach dobieranych na podstawie kryterium jakim jest cena. Za chwilę pewnie odezwą się głosy zadowolnych z marki Turnigy modelarzy. A niech tam musiałem to z siebie wyrzucić ulżyło mi po stracie
Niestety lipol pod wpływem temperatury i wibracji uległ uszkodzeniu (tu uwaga bo pakiet zlokalizowany był w kadłubie w przestrzeni serwomechanizmów i odbiornika ale dość blisko firewalla, a nie w przestrzeni silnikowej!). Po późniejszej analizie i naładowaniu do pełna, pakiet ma napięcie 6V, czyli uszkodony. Napięcie spadło podczas lotu (2 lot tego dnia) myślę że do około 3V.
Po testach w domu okazuje się że serwa przy takim napięciu przyjmują przypadkowe położenia co też zaobserwowałem podczas lotu.
Napewno bardzo dobrą praktyką jest zastosowanie dobrego managera zasilania i dobrych pakietów zgodnie z zasadami Thunderbolta, oczywiście jeżeli ktoś planuje wejść w świat silników benzynowych.
Jak już Andy przytoczyłeś rozmiary modelu to ciekaw jestem kiedy padnie pytanie o transport na lotnisko
Edytowane przez Tomek dnia 14-06-2014 15:58
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 14-06-2014 17:02
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Tomku przecież wszyscy wiemy , że wozisz go kombiakiem
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
czarny |
Dodany dnia 14-06-2014 18:29
|
Instruktor
Postów: 541
Data rejestracji: 13.05.14
|
Ja zawsze mogę pomoc mogę wziąć od brata lawete.
____________________________________
Turnigy 9x z ER9x TELEMETRY
KIWI-F3P
Calmato Alpha 40 Trainer GP OSMax 40LA
Extra Little OSMax10
QUAD TBS DISCOVERY clone
|
|
|
|
Tomek |
Dodany dnia 14-06-2014 20:10
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 243
Data rejestracji: 19.11.11
|
W kombiaku jechał tylko raz i zapewne ostatni.
Decathlon będzie miał przyzwoite warunki socjalne bo zamierzam dorobić dla niego półkę w przyczepie.
Czarny, lawetę od Ciebie pożyczę jak mnie poniesie z rozmiarem przy kolejnym projekcie
Edytowane przez Andy dnia 14-06-2014 21:06
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 14-06-2014 21:15
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Tomek napisał:
... Jak już Andy przytoczyłeś rozmiary modelu to ciekaw jestem kiedy padnie pytanie o transport na lotnisko ...
- Panie kierowniku Projektu - to było wiadome z góry do przewidzenia, że przy takiej skali modelu to już nawet samochód typu kombi nie wystarczy na do bezpiecznego transportu modelu i zapewnisz mu godne "przyczepowe" warunki podróżowania -
A odnośnie:
Tomek napisał:
... Ten powyższy post Thunderbolta zasługuje raczej na miano artykułu bo za parę miesięcy nikt nie będzie pamiętał gdzie to było napisane, a rzeczy są dość istotne...
- jak tylko Thunderbolt wyrazi akceptację, tak też się stanie.
Edytowane przez Andy dnia 14-06-2014 21:25
Andy
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 14-06-2014 22:18
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Oczywiście , że możemy zrobić artykuł . Możemy też pociągnąć dalej , a potem zebrać w artykuł . Może wyjdą kwestie , które przedyskutujemy na bieżąco .
Wykorzystując benzynowego giganta Tomka zamierzałem zamieścić trochę informacji ogólnych w zakresie wyposażenia takiego modelu . Miał nastąpić ciąg dalszy obejmujący kolejne zagadnienia . Informacje takie gromadzi się latami często z przykrych doświadczeń , dlatego przy tak wartościowych modelach wskazanym jest pomóc innym kolegom by ustrzec ich od popełniania nieraz banalnych błędów . Oczywiście każdy z nas cały czas się uczy , wymienia doświadczenia i wyciąga wnioski . Niejednokrotnie rewidujemy nasze wcześniejsze założenia i wprowadzamy nowe rozwiązania techniczne . Dlatego taki artykuł należy traktować jako wskazówki , a nie jako jedynie słuszną drogę i panaceum na wszelkie awarie .
Edytowane przez Thunderbolt dnia 14-06-2014 23:04
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 14-06-2014 23:25
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Oczywiście , że możemy zrobić artykuł . Możemy też pociągnąć dalej , a potem zebrać w artykuł . Może wyjdą kwestie , które przedyskutujemy na bieżąco.
Wykorzystując benzynowego giganta Tomka zamierzałem zamieścić trochę informacji ogólnych w zakresie wyposażenia takiego modelu . Miał nastąpić ciąg dalszy obejmujący kolejne zagadnienia .
- no to zakładam artykuł i będzie on rozwijany po kolejnych ogólnych informacjach na temat wyposażenia modeli o napędzie spalinowym -
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 15-06-2014 01:24
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
po pierwsze primo:
Ze swej strony dodam podstawowe parametry tego modelu:
Rozpiętość płata skrzydłowego: 3504 mm
Długość modelu: 2439 mm
Powierzchnia płata skrzydłowego: 205.0 dcm kw.
Masa startowa modelu w zależności od wyposażenia: 17.2–19.1 kg. Szok
nie wiem jak to skomentowac
po drugie primo:
Oczywiście , że możemy zrobić artykuł . Możemy też pociągnąć dalej , a potem zebrać w artykuł . Może wyjdą kwestie , które przedyskutujemy na bieżąco
Tez jestem za , tym bardziej ze wszystko jest mozliwe ze moj nastepny projekt to bedzie spalinowka
i po trzecie primo:
Jak już Andy przytoczyłeś rozmiary….
Rozpiętość płata skrzydłowego: 3504 mm
Moja zona zawsze mowila jaki to wielki model buduje, ile miejsca zajmuje, etc, etc… Wiec dzis pokazalem jej co sklada Tomek i teraz sie smieje, ze ja to mam pypcie w porownaniu do niego
Nie trafi a kobietami
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Tomek |
Dodany dnia 15-06-2014 01:32
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 243
Data rejestracji: 19.11.11
|
Wolfik napisał(a):
po drugie primo:
Oczywiście , że możemy zrobić artykuł . Możemy też pociągnąć dalej , a potem zebrać w artykuł . Może wyjdą kwestie , które przedyskutujemy na bieżąco
Tez jestem za , tym bardziej ze wszystko jest mozliwe ze moj nastepny projekt to bedzie spalinowka
Nie ma to jak porządna męska decyzja
Wolfik napisał(a):
i po trzecie primo:
Jak już Andy przytoczyłeś rozmiary….
Rozpiętość płata skrzydłowego: 3504 mm
Moja zona zawsze mowila jaki to wielki model buduje, ile miejsca zajmuje, etc, etc… Wiec dzis pokazalem jej co sklada Tomek i teraz sie smieje, ze ja to mam pypcie w porownaniu do niego
Nie trafi a kobietami
Cieszę się że pomogłem Ci rozwiązać problemy rodzinne
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
|
|
|