Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
Odnośnie żyroskopu, to mnie wydaje się, że znacznie korzystniejsze dla niego miejsce to półeczka za wirnikiem nad przekładnią wałka napędowego ogonka. I do odbiornika bliżej i do serwka ogonowego też i mniej ciągania kabli po modelu -
I z dala od grzałek typu silnik i ESC. Co prawda czujnik powinien być kompensowany temperaturowo w sofcie ale nie wiadomo czy tak jest, a jeśli nawet to w ograniczonym zakresie. Jak Andy prawi, z tyłu jest idealne miejsce i przewiewne.
Studiujac dalej elektronike, zauwazylem, ze serwa z mechaniki sa podlaczane do elektroniki od zyroskopu, a z tamtad za pomoca jednego 3-zylowego przewodu do odbiornika w miejsce S-bus'a. Tak to ma byc?
Czy to oznacza, ze w 7 kanalowym odbiorniku mam nadal 7 wolnych kanalow, a w apce o 5 mniej z 12-tu?
Psia doopa, a mialo byc tak latwo
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Wolfik napisał:
Studiując dalej elektronikę, zauważyłem, że serwa z mechaniki są podłączane do elektroniki od żyroskopu, a stamtąd za pomocą jednego 3-żylowego przewodu do odbiornika w miejsce S-bus'a. Tak to ma być?
No Panie Kierowniku Projektu, tak właśnie wynika z wcześniej zamieszczonego przeze mnie schemaciku:
A odnośnie wolnych 7 kanałów to przyznam, że ja nie podłączałbym czegokolwiek do kanałów w odbiorniku przeznaczonych do obsługi serw tarczy. Nie wiem, czy takie podpięcie innych obwodów w te kanały nie zaburzy pracy odbiornika.
A odnośnie wolnych 7 kanałów to przyznam, że ja nie podłączałbym czegokolwiek do kanałów w odbiorniku przeznaczonych do obsługi serw tarczy. Nie wiem, czy takie podpięcie innych obwodów w te kanały nie zaburzy pracy odbiornika
Wlasnie sie nad tym zastanawialem. Nigdzie nie moge znalezc, ze mozna podpinac lub, ze nie mozna.
Z tego wynika, ze ze wzgledow bezpieczenstwa pracy modelu dobrze byloby zakupic 14 kanalowy odbiornik.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Wolfik, Wystarczy że te od obsługi śmigłowca czyli tarcza, ogon i gaz, ustawiasz sobie w radiu od 8 kanału w górę, a 7 dolnych na podwozie, światła itp. oczywiście jeśli masz 14 lub 18 kanałowe radio. W ten sposób do modułu FBL sygnał leci po serialu, a resztę obsługujesz sobie standardowo z odbiornika.
Zależy też ile kanałów ma Twoje radio. Jeżeli 12 to od 7 do 12 tarcza, gaz, ogon, gyro, a dolne 6 reszta. Up to you
Tylko pamiętaj że odbiornik ma 4 tryby pracy. Trzeba ustawić 7/S.bus
Edytowane przez Tomek dnia 17-06-2014 22:10
Zwroc uwage na odbiornik. Zatrzymaj w momencie 1:39
Wyraznie widac, ze jest to 3 kanalowy odbiornik.
No to mamy jazde i to bez trzymanki
Ten odbiornik jest 18 kanałowy z możliwością bezpośredniego podłączenia 3 serw.
Jeśli podpinasz pod swój odbiornik serwa analogowe to przełącz odbiornik w tryb normal. Analogi głupieją w high speed.
A odnośnie wolnych 7 kanałów to przyznam, że ja nie podłączałbym czegokolwiek do kanałów w odbiorniku przeznaczonych do obsługi serw tarczy. Nie wiem, czy takie podpięcie innych obwodów w te kanały nie zaburzy pracy odbiornika
Wlasnie sie nad tym zastanawialem. Nigdzie nie moge znalezc, ze mozna podpinac lub, ze nie mozna.
Z tego wynika, ze ze wzgledow bezpieczenstwa pracy modelu dobrze byloby zakupic 14 kanalowy odbiornik.
Na stronie 9 manuala od gy750 jest opis mapowania kanałów. Jeżeli nie jesteś pewien czy Ci to zadziała to mogę Ci wypożyczyć do testów odbiornik 6208sb. Posiada 8 wyjść pwm i sbus. Te 8 pwm można ustawić na kanały 1-8 lub 9-16. Więcej swobody chyba już nie będzie ale i więcej już nie potrzeba
Jeśli masz obawy co do mieszania obwodów to możesz zastosować dwa takie odbiorniki. Pierwszy w trybie 1-8 a drugi 9-16. Masz wtedy dwa niezależne od siebie układy.
Twoje obawy mogą jedynie wynikać z obciążenia odbiornika dodatkowym prądem. Jeżeli gy750 ma oddzielne zasilanie to nie ma problemu. Natomiast jeżeli zasilanie idzie po kabelku sbus do gyra i na serwa tarczy i do tego obciążysz odbiornik dodatkowymi Serwami od kadłuba to prądu na magistrali odbiornika może zabraknąć. W takiej sytuacji zamiast stosować drugi odbiornik lepiej pomyśleć o jakimś powerboxie.
Edytowane przez Tomek dnia 18-06-2014 09:16
No i po zebranych wszystkich wiadomosciach okazalo sie, ze nie ma problemu z uzyciem pozostalych kanalow w R 6208 SB jesli wykorzystujemy S-BUS'a. Trzeba tylko tak samo numerowac kanaly na elektronice zyroskopu i odbiorniku jak i na nadajniku.
Ustawienia beda na stepujace:
- sterowanie smiglakiem kanaly 8 do 12
- pozostale do obslugi modelu od 1 do 7
Dzieki Tomku za podpowiedz w manualu , nie wiem jak ja to przeoczylem czytajac .
A propos,
Jeżeli nie jesteś pewien czy Ci to zadziała to mogę Ci wypożyczyć do testów odbiornik 6208sb.
Dzieki, ale posiadam ten odbiornik, byl w zestawie z apka
Dodatkowo informacja ta zostala potwierdzona z drugiej strony naszego globu, wiec powinno byc ok. http://www.scaler...p;start=25
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
...Trzeba tylko tak samo numerowac kanaly na elektronice zyroskopu i odbiorniku jak i na nadajniku.
w odbiorniku nie trzeba. sbusem leci kanał po kanale. Mapujesz tylko radio i gyro.
Wolfik napisał(a):
Ustawienia beda na stepujace:
- sterowanie smiglakiem kanaly 8 do 12
- pozostale do obslugi modelu od 1 do 7
8-12 to 5ch a śmiglak bierze 6 kanałów, nawet jak nie planujesz zmieniać czułości gyra to i tak sygnał musisz zapodać aby gyro wiedziało w jakim trybie pracować.
Wolfik napisał(a):
Dzieki Tomku za podpowiedz w manualu , nie wiem jak ja to przeoczylem czytajac .
zdarza się czasem. Ja przeoczyłem coś znacznie gorszego ale o tym w wątku o Decathlonie
Eeee ...., to ćwiczenie na koncentrację i manualną precyzję
Zdecydowanie tak, Andy
A tak sobie nitujac i rozmyslajac przy tym, doszlem do wniosku, ze miejsce na odbiornik i na elektronike od zyroskopy bedzie pod podloga w kabinie.
Raz ustawiona elektronike, nie trzeba bedzie regulowac i przy tym tam zagladac, a i miejsce lepsze, bo nie bedzie tak goraco od silnika i innych urzadzen.
Rozmawiajac z kolegami na Amina Urbis dowiedzialem sie, ze silnik podczas pracy na pelnych obrotach moze osiagnac nawet temp 120 stopni ( troche goraco - ufff). Wydaje mi sie, ze bedzie to dobry krok.
Ponad to zamierzam zainstalowac dodatkowe zasilanie do odbiornika. Jak Tomek (dzieki Tomku ) zauwazyl zasilanie tylko z jednego zrodla (pakiety) jest troche ryzkowne. Jesli podczas lotu pakiet sz...g trafi to teoretycznie zostaje bez pradu do sterowania modelem ( np. w przypadku autoraotacji ) i wtedy moze byc calkiem duze boom, ups
Trudne sa takie decyzje, jesli buduje sie taki model pierwszy raz, ale licze na kolegow, ze cos zawsze podpowiedza
Edytowane przez Wolfik dnia 14-12-2017 22:33
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Wolfik napisał:
...doszedłem do wniosku, że miejsce na odbiornik i na elektronikę i żyroskopy będzie pod podłogą w kabinie.
- no nie wiem, nie wiem Panie Kierowniku Projektu - ja tam bym nie chował co najmniej odbiornika i żyroskopów. A jak się Panu Kierownikowi tak niechcący rozloguje się odbiornik z nadajnikiem i co w tedy - trzeba będzie makietę "wybebeszyć". A Pan Kierownik myśli, że zaprogramowanie żyroskopu to takie hop siup za pierwszym razem będzie wszystko OK?
A poza tym Pan Kierownik zapewne pamięta o tym ale przypomnę, że te skorupki carbonowe doskonale tłumią propagację fal radiowych.
Oczywiście Pan Kierownik Projektu zrobi jak będzie uważał za stosowne i właściwe -