Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Modele ARF i RTF
 Drukuj temat
Super Decathlon 3.5m - Hangar 9
Tomek
Dokładnie tak. Piszę o dobrze działającym układzie.
W Twoim przypadku albo jest uszkodzony wyłącznik albo ma taką przypadłość:/
Na forum Powerboxa wyczytałem podobne przypadki z ich wyłącznikiem i problem się rozwiązał po zastosowaniu wzmacniacza sygnału PWM:
https://www.power...erker.html
To by potwierdzało to niskie napięcie sterujące na niektórych odbiornikach.
http://forum.powe...3&t=67
Inżynier z Powerboxa pisał też o wpływie zakłóceń na pracę wyłącznika:
http://forum.powe...&t=281
Edytowane przez Tomek dnia 30-06-2014 11:18
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Thunderbolt
Zobacz ile rzeczy wychodzi podczas niby banalnego przygotowania modelu. Przecież tj. ARF . Po to piszę o takich przypadkach i przeprowadzam testy by pomóc nam wszystkim . Niby prosta rzecz wyłącznik zapłonu . Dzięki testom zwróciłeś uwagę na temat i już ostrożnie do tego podchodzisz - szukasz ,sprawdzasz . Wcześniej kupiłem powerboxa tzn. że musi działać poprawnie , a tu różnie bywa Fajne . Na 2,7 V zwróciłem uwagę przy montażu niektórych serw - całe szczęście Hitec działa poprawnie ( sprawdziłem organoleptycznie ). Na twoim miejscu Tomku sprawdziłbym dokładną specyfikację odbiornika , który montujesz czy przypadkiem nie pracuje na niskim poziomie sygnału sterującego - by po tych paru lotach nie mieć przykrej niespodzianki . Zobacz kolejna elektronika o której pisaliśmy kilka postów wyżej - wzmacniacz sygnału - kolejny delikatny punkt naszej układanki . Łańcuch jest na tyle mocny na ile jego najsłabsze ogniwo.
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
Tomek
Robota idzie dalej mimo że serwa nie doszły jeszcze.

zakończony montaż akumulatorów
2xLiFe 4600mAh
1xLiIo 3000mAh zapłon
układu zapłonowego
i wstępnie killswitcha.
Pozostało poupinanie kabli ale brakuje jeszcze plastikowej spiralki na kable. Ma przyjść razem z serwami i pozostałym szpejem więc projekt od dzisiaj zostaje wstrzymany do odwołaniaUśmiech bo nie ma co robić. Przy kadłubie zostało oszklić i dociąć owiewkę ale to na końcu.

imageshack.com/a/img850/1285/gqifc.jpg
imageshack.com/a/img820/8889/ahkr.jpg
imageshack.com/a/img840/329/slmo.jpg

Zastanawiałem się też jak ładować te pakiety skoro nie można Decathlona do domu przynieść. I wymyśliłem.
Zakupiłem 8 ogniw LiFe o pojemności 10Ah każdy i wadze 337g. Z tego zostanie zmontowany pakiet o pojemności 20Ah i wadze niespełna 2800g o wydajności prądowej 300A do ładowania na przyczepie oraz polowego w razie potrzeby. Zdarzyło mi się kiedyś wyładować cały akumulator w samochodzie. Pamiętasz Krzysiek?
Jako że nie ma ani sztuki Lipo'la na przyczepie i nigdy nie będzie, spokojnie można pozostawić podpięte samoloty pod prądem na noc.
Pakiet jest skręcany na blachy:
imageshack.com/a/img829/8669/bul3.jpg
imageshack.com/a/img834/5527/it0qs.jpg
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Andy
Tak obserwuję i czytam ten temat i coraz bardziej zaczynam dochodzić do wniosku, że chyba przestanę przyjeżdżać na pas ze swoimi "maleństwami". Z przymrużeniem oka
A tak na poważnie to jestem pod wrażeniem Waszej wiedzy i doświadczenia modelarskiego, jak również skali tego modelu - Szok

No i jeszcze ku przestrodze. Dobrze jest wziąć sobie do serca i zastosować się do rad oraz skorzystać z wiedzy doświadczonych Kolegów modelarzy - wydarzenie z ostatniej soboty z Lublina - Polskie Skrzydła - Radawiec 2014.

YouTube Video


Cały tekst artykułu: http://www.lublin...m-zdjecia/

Na koniec pozwolę sobie zauważyć, że model przeleciał tylko około: 12 km

Dobrze, że mam dwa ubezpieczenia Uśmiech
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Tomek
Andy napisał(a):

Tak obserwuję i czytam ten temat i coraz bardziej zaczynam dochodzić do wniosku, że chyba przestanę przyjeżdżać na pas ze swoimi "maleństwami". Z przymrużeniem oka

Przyjedź to zrobisz oblot pogody Uśmiech

Andy napisał(a):
Na koniec pozwolę sobie zauważyć, że model przeleciał tylko około: 12 km

Dobrze, że mam dwa ubezpieczenia Uśmiech


To trzy razy dalej niż mój śmigłowiecUśmiech

Przy okazji tej historii należy pamiętać że OC nie chroni przed odpowiedzialnością karną.
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Thunderbolt
Tomku ta elektrownia do przyczepy to naprawdę przedni pomysł Doskonale . Stosujesz żelaza więc OK !!! .

Dobrze, że mam dwa ubezpieczenia


... przeżyłem ucieczkę modelu . Był to pierwszy z dużych P-47 . Miał dwa odbiorniki , moduł zasilający powerboxa . Pomimo tego straciłem kontrolę nad modelem . Człowiek głupio się czuje kiedy model tej wielkości nagle sam decyduje o sobie . Patrzysz i nie wiesz co się stanie . W głębi ducha marzysz , żeby rozbił się w bezpiecznym miejscu . Mój uciekł nad zabudowania by wbić się w dach domu jednorodzinnego . Całe szczęście nikomu nic się nie stało .

Wtedy właśnie przydało się ubezpieczenie , które pokryło koszty naprawy dachu, a ja po wszystkim mogłem lekko odsapnąć .

Analizowałem wielokrotnie przyczyny utraty kontroli . Mam parę przypuszczeń , ale niestety są to tylko domysły . Najbardziej obwiniam tor WCZ , ale wtedy jeszcze stosowałem LIPOLE (wierzyłem doradztwu stron sklepowych i sprzedawców ) więc tu też mam obiekcje . Kable też nie były tak przemyślane jak teraz . Zdarzenie to spowodowało również poszukiwanie wśród aparatur i systemów . Po wielu artykułach i przemyśleniach inspirowanych zdarzeniem i przygodami kolegów z całego świata - szczególnie w USA podjąłem decyzję o wyborze radia i systemu z którego obecnie korzystam . Ze względu na to , że wybrałem warbirdy i tak już zostanie - najwięcej kolegów latających tymi maszynami znajduje się za wielką wodą . Modele tego rodzaju znacznie oddalają się od pilota . System musi być pewny - sprawdzony w boju i najlepiej już nie przeze mnie . Ja mogę po paru latach jedynie potwierdzić jego zalety . Oczywiście radio -radiem , a wszystko co piszemy to baza do poprawnej pracy sterowania naszymi maleństwami . Naprawdę nie życzę nikomu takich przeżyć jak moje i to z Lublina . Dlatego nie należy lekceważyć nawet najdrobniejszych nieraz śmiesznych i banalnych spostrzeżeń jakimi się wymieniamy .

Tomku dobrze to wygląda - jedno pytanko - czy między modułem zapłonowym , a najbliższym pakietem odbiorczym jest przynajmniej 10cm ? i jakie cięgno gazu planujesz ?
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
Tomek
Niestety nie ma 10cm i nie ma jak uzyskać. I tak będzie brakowało sporo na nosie do wyważenia. Cięgno metalowe na plastikowym snapie. Orczyk też plastikowy. Serwo wpięte w powerboxa a chwalą się że ma filtrację:/ zobaczymy po odpaleniu silnika co się będzie działo na instalacji.
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Wolfik
A tak na poważnie to jestem pod wrażeniem Waszej wiedzy i doświadczenia modelarskiego,


Ja tez.
Az sie nie chce budowac swojego, tylko Tomkowi pomoc Szeroki uśmiech
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Thunderbolt
Tomku w końcu mnie znienawidzisz Z przymrużeniem oka

FHSS to takie paskudztwo , które samo z siebie bardzo sprawnie przesłania zakłócenia . Ma coś ok 120-130 milionów kodów - w eterze celem wyeliminowania zakłóceń . Powerbox może mieć filtry , separatory optyczne , ale to wszystko ma jedynie wpływ na zakłócenia przedostające się kablem . Chodzi o zakłócenia elektromagnetyczne generowane w wysokonapięciowej instalacji zapłonowej . Sam silnik to taka wielka masa układu . W części modułów nawet jest zalecenie masowania modułu z silnikiem dodatkowym kablem by uniknąć dodatkowego iskrzenia pomiędzy korpusem fajki na świecy , a silnikiem . Podczas pracy silnika fajka się przesuwa . Tymczasem FHSS pięknie sobie z tym radzi bo jest jak pies gończy szuka prawidłowego sygnału .
Szczególnie dobrze radzi sobie jak model stoi na ziemi . Jak leci wzrastająca ilość błędów może doprowadzić do sytuacji w której jednak sobie nie poradzi . Wszelkie badania na ziemi w tej kwestii tylko usypiają czujność .

Dlatego ja zrobiłbym następujące zmiany :

1. Dałbym na cięgno linkę np kewlarową z pętelkami na snapach
lub postąpiłbym odwrotnie do Twojego rozwiązania - snapy metalowe
cięgno plastikowe - Cięgno metalowe to antena . Cięgno metalowe to
wibracje .
2. Wiem , że jest problem z wagą na nosku , ale :

Rozwiązanie I
dałbym pakiety pod zbiornik i nad zbiornik

Rozwiązanie II
Moduł zapłonowy na górze domku silnikowego pakiety odbiorcze
zostają na miejscu pakiet zasilania modułu na skosie domku
nawet kosztem jego pojemności .

Rozwiązanie III
I to bym preferował : pakiet zapłonowy na górze domku max.
przesunięty w stronę silnika . Za nim moduł zapłonowy ( jeśli się nie
zmieści to na skosie .

Rozwiązanie IV

Pakiety odbiorcze pod i nad zbiornik ale w poprzek .

Rozwiązanie V

Pakiety pionowo przed zbiornikiem jeden za drugim


W całej tej zabawie z pakietami i modułem szczególnie jak brak jest miejsca chodzi o oszukanie linii pola elektromagnetycznego - kiedyś na fizyce sypaliśmy na kartkę nad magnesem opiłki . Układały się w różne kształty . To dotyczy również pola elektromagnetycznego całego układu zapłonowego . Naszym zadaniem jest pokrzyżować mu plany . Toteż trzeba wprowadzić trochę chaosu . Stąd coś równolegle coś w poprzek .

Oczywiście to wszystko na podstawie zdjęć - więc Ty lepiej to widzisz .
Edytowane przez Thunderbolt dnia 01-07-2014 21:46
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
Thunderbolt
A - jeszcze mi się przypomniał przykład odnośnie zakłóceń elektromagnetycznych jaki dał jeden z naszych kolegów kiedy chciał udowodnić drugiemu koledze , że istnieją - powiedział :

...a pamiętasz jak przejeżdżała Syrenka to ci w odbiorniku radiowym trzeszczało ... Chyba lepszego przykładu nie ma .Z przymrużeniem oka
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
Thunderbolt
Jeszcze cytat z jednej z prac inżynierskich projektowych instalacji wrażliwych / dostępne w sieci praca A.Korcala /:

" Przede wszystkim dąży się do:

-minimalizacji natężeń pól zakłócających,
-minimalizacji pętli, w których mogłyby indukować się sygnały zakłócające,
-minimalizacji sprzężeń indukcyjnych przez odpowiednie ułożenie przewodów.
Należy stosować się do następujących wskazówek:
-układy wrażliwe na zakłócenia powinny być ulokowane możliwie daleko od źródeł pól magnetycznych,
-przewody powinny być układane w miarę możliwości prostopadle do linii sił pól magn.
-źródła zakłócającego pola magnetycznego
powinny być ekranowane odpowiednim
materiałem stosownie do częstotliwości
i natężenia pola,
-do przesyłania dużych prądów, wytwarzających
silne pola magnetyczne, powinny być
stosowane pary przewodów skręconych "
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
czarny
Przepraszam nie jestem złośliwy i temat mi sie bardzo podoba ale mam odczucia jak bym był na wykładzie.
Tu poprostu zastosowano zły temat ! Z przymrużeniem oka nie powinien być Super Decathlon 3.5m - Hangar 9 tylko praca doktorska na temat "Budowa instalacji w modelach na przykładzie Super Decathlon 3.5m - Hangar 9"
Z przymrużeniem oka

Zreszta zaraziliście mnie tematyką i zaczynam się zastanawiać oraz szukam rozwiązania problemu lipoli.
Zastanawiam się nad zmianą lipoli na li-iony.
Zastanawia mnie które są lepsze pod względem wytrzymałości prądowej ? czasu użytkowania w trakcie lotu ?
Na których będę latał dłużej ?
Które tańsze?
Które mniej ważą ?
Jedyne co wyczytałem to bezpieczeństwo ładowania oraz charakterystyka rozładowania i tu myślę że li-ion wygrywa choć nie całkiem.
Bo jak np moja NAZA zachowa się w przypadku Li-ionu który już ma poniżej 3V.
Jak zachowają się regle i silniki przy spadku napięcia poniżej 3V
Oraz tendencyjne pytanie czy li-iony można ładować ładowarką do lipoli ?
Pytań wiele a odpowiedzi na forach marne.
Edytowane przez czarny dnia 02-07-2014 17:50
____________________________________
Turnigy 9x z ER9x TELEMETRY
KIWI-F3P
Calmato Alpha 40 Trainer GP OSMax 40LA
Extra Little OSMax10
QUAD TBS DISCOVERY clone
 
Wolfik
Budowa instalacji w modelach na przykładzie Super Decathlon 3.5m - Hangar 9"


Jestem tez jestem za, ale Andy chyba zalozyl juz taki temat i tylko go update'uje Z przymrużeniem oka

Czarny, widze, ze tez masz bolaczke jak ja po tych wykladach Szeroki uśmiech.
Ja postanowilem troche odczekac z elektra w moim AW'ie, bo juz sam nie wiem co dobre a co zle Szok Z przymrużeniem oka
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
czarny
A ja dziś wyciągnąłem akumulatorki prawie nowe li-ion i już skleciłem sobie 2s :-) podłączając je tak

wmasg.pl/pub/images_old/artykuly/165/LiPo3.jpg

Teraz tylko naładować mam ładowarkę do lipo ale jest napisane na niej też lion zrobie testy.
Jak zobaczycie nad Zamłyniem błysk i Grzyba Atomowego to jestem ja i moje testy z lionem
____________________________________
Turnigy 9x z ER9x TELEMETRY
KIWI-F3P
Calmato Alpha 40 Trainer GP OSMax 40LA
Extra Little OSMax10
QUAD TBS DISCOVERY clone
 
Thunderbolt
Cytując

Przepraszam nie jestem złośliwy i temat mi sie bardzo podoba ale mam odczucia jak bym był na wykładzie.
Tu poprostu zastosowano zły temat ! nie powinien być Super Decathlon 3.5m - Hangar 9 tylko praca doktorska na temat "Budowa instalacji w modelach na przykładzie Super Decathlon 3.5m - Hangar 9"


.. również bez złośliwości - ARF tzn. , że ten model jest prawie gotowy do lotu . Trudno jest dyskutować jak wkleiłem zawiasy , zamontowałem kółka i ewentualnie stery już fabrycznie przygotowane i całkowicie wyposażone (Tym Bardziej , że to wszystko jest załączone w pudełku ) . Jak wypucowałem oklejony już folią model . Czy też jak umyłem kabinkę .( No chyba , że o to chodzi - To ja się wycofuję ) Zadaniem szczęśliwego nabywcy pięknego ARF jest wyposażyć go w instalację elektryczną i silnik . I o tym piszemy . Nie ma znaczenia jaki to model ma znaczenie , że ARF - gigant.

Jest to piękny potężny model i bardzo się cieszę , że znajdzie się na naszym lotnisku jak również z tego ,że posiada go właśnie Tomek . Dlatego zakładanie jakichś dodatkowych tematów jest bzdurą . Zdecydowaliśmy się na upublicznienie naszej dyskusji , a mogliśmy ją przeprowadzić w zaciszu biura pijąc kawkę .

Tomek jest doskonałym pilotem , zna zachowania aerodynamiczne modeli i w jego rękach Decathlon będzie godnie służyć pod warunkiem , że on będzie miał władzę nad nim , a nie odwrotnie .

Tak się składa , że przy okazji budowy takiego giganta jest możliwość wymiany doświadczeń zdobywanych nie w ciągu miesiąca tylko przez lata . Jeżeli dla kogoś jest to wiedza zbędna - jego wybór . Uważam jednak , że wyposażenie takiej jednostki musi być dokonane należycie dla spokoju właściciela jak również dla bezpieczeństwa widzów .


A ja dziś wyciągnąłem akumulatorki prawie nowe li-ion i już skleciłem sobie 2s :-) podłączając je tak


Kolego Czarny faktycznie powinieneś założyć nowy temat .

... a tak przy okazji to nadal chyba nie wiesz do czego służy Twoja ładowarka . To , że jest napisane , że do liPOL i LIION nie oznacza , że możesz ładować dowolnie te dwa rodzaje ogniw .
są litowo jonowe 3,6V i litowo jonowe 3,7V . Prawdopodobnie twoja ładowarka służy do ładowania LIPOL i LIION 3,7V . Musisz mieć pewność , jakie posiadasz . No chyba , że ta wiedza jest Ci zbędna ,a faktycznie lubisz fajerwerki . Nie sądzę również , że korzystałbyś z pracy doktorskiej na ten temat .Z przymrużeniem oka

Ponadto - kierownik projektu - jest osobą dociekliwą i nie opiera się wyłącznie na krótkich stwierdzeniach : dlaczego tak - no bo tak , a jak no tak .

pozdrawiam Uśmiech
Edytowane przez Thunderbolt dnia 02-07-2014 21:11
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
Andy
Koledzy, porządek musi być. Wymiana doświadczeń pomiędzy zaawansowanymi modelarzami jest bezcenna i to mnie osobiście akurat odpowiada i dobrze, że ten temat rozwija się.
Thunderbolt napisał:
... przy okazji budowy takiego giganta jest możliwość wymiany doświadczeń zdobywanych nie w ciągu miesiąca tylko przez lata . Jeżeli dla kogoś jest to wiedza zbędna - jego wybór . Uważam jednak , że wyposażenie takiej jednostki musi być dokonane należycie dla spokoju właściciela jak również dla bezpieczeństwa widzów .
- i tak powinno być. Po to jest właśnie forum. Taki temat, tak dogłębnie "rozebrany na czynniki pierwsze" poprzez wymianę doświadczeń jest rzadkością na forach - dlatego też wymieniajcie się doświadczeniami. Doskonale

Wolfik napisał:
... Andy chyba założył już taki temat i tylko go update'uje

- został stworzony artykuł, ale dotyczy on "Zasilania oraz układów zasilania w modelu o napędzie spalinowym benzynowym." Obecna wymiana doświadczeń nie jest w nim już przedstawiana. A to dla tego, aby zachować przejrzystość i czytelność informacji w nim zawartych.

A tak na marginesie - mam nadzieję, że doczekamy się tematu o takim oto potworze:

www.flugzeuginfo.net/acimages/f7f3p_andreaskauert.jpg
Edytowane przez Andy dnia 02-07-2014 21:13
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Thunderbolt
Andy obejrzyj mój podpis - F7F ( TigerCat )Uśmiech
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
Andy
Właśnie ten podpis miałem na myśli Z przymrużeniem oka
Znając Ciebie to będziesz realizował projekt od podstaw. I liczę właśnie na taki temat - gigant od podstaw - Fajne
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Thunderbolt
Mam już plany Stearmana 2,3m , F7F 2,6m i czekam na plany :
P-47 2,7m SilverLady Witold Łanowski . Któregoś na pewno umieszczę na forum i faktycznie będzie po staremu od deseczki do nicika .Złość

Niestety ten f7f w podpisie to ARF - ale co tam .Uśmiech
Edytowane przez Thunderbolt dnia 02-07-2014 21:57
_______________________________________

- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm

- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
 
Andy
To bardzo fajnie - już czekam.
Ale dobra - dość już tych offtopów, bo nas Pan Kierownik Projektu skrzyczy, że zaśmiecamy mu relację - Krzywi się
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Przejdź do forum: