Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Relacje z budowy
 Drukuj temat
PZL-101 Gawron czyli mini relacja o WDPN
Giorgio
Zima...
Podobno obowiązującym teraz przywitaniem zamiast tradycyjnego "Dzień Dobry" albo "Witam" są słowa "O k... ale zimno".
Zima...

Po zamknięciu sezonu i sprzedaży Bety jakoś nudą powiało straszną. Fakt, że dni teraz takie nijakie ale zawsze coś na polatanie wyskrobać można. A jak spadnie śnieg... można by na nartach...

Zamówiłem "Gawrona" w MorlockFamily z dwóch powodów:
1- górnopłat;
2- bo chciałem zobaczyć jak wygląda taki zestaw z tej firmy.

Paczuszka przyszła po paru dniach...
MorlockFamily:
Dane modelu:
Rozpiętość: 1200 mmm
Długość: 820 mm
Waga do lotu: 860-900g

Proponowane wyposażenie:
Silnik Turnigy 2830(1050KV) + śmigło 10x4,7
6 serw 8-9g np.: HXT 900
Regulator: HK 25-30A
Odbiornik: 10-20g, 5 kanałów
Bateria: 3s 1750mAh lub 3s 2200mAh 20C (z lżejszymi bateriami będzie problem z wyważeniem modelu)


Zacząłem przymierzać części, a że wszystko ładnie pasuje to zanim się obejrzałem już bym go w całości skleił... Ale przypomniałem sobie, że jest instrukcja montażu no to przystopowałem i parę zdjęć udało się zrobić:

lh6.googleusercontent.com/-9EpGWqttOwg/VIN9HeY0VhI/AAAAAAAAAxw/38IvDwOh3rE/w1072-h712-no/1.jpg

lh5.googleusercontent.com/-eAJHnha4Apk/VIN9RgVzSgI/AAAAAAAAAyA/h39aHXcUIj4/w1437-h954-no/2.jpg
Tu połówki kadłuba z wklejonym wzmocnieniem z węgla (w oryginale był pręt szklany) i sklejki oraz skrzydła i kawałi stateczników

Później nastąpiło dość mozole klejenie kadłuba w całość ale panowie wybaczą, ale nie będzie zdjęć krok po kroku bo musiałbym przepisać instrukcję montażu, a ona objęta jest prawami Uśmiech

lh3.googleusercontent.com/-iPRLgbdf1I4/VIN9PjSfLOI/AAAAAAAAAx4/fbJx-pL89fM/w1437-h954-no/3.jpg
Kadłub sklejony, stateczniki "na słowo honoru" tylko do zdjęcia. Maska tak w miarę spasowana.

lh3.googleusercontent.com/-AgZK9Uzcp5c/VIN9YtEtJ6I/AAAAAAAAAyQ/QuwjaBMRIeE/w1437-h954-no/4.jpg
Skrzydła od dołu. Wklejone pręty węglowe (zamiast szklanych). Kolejnym krokiem było rozcięcie klap i lotek.

lh5.googleusercontent.com/-FsAv6tYu0hk/VIN9VwA4WyI/AAAAAAAAAyI/4GwC7X7wjIE/w1437-h954-no/5.jpg
Ponieważ będzie to wersja bez bocznych płyt na skrzydłach, zakleiłem na końcówce skrzydła wycięty rowek umożliwiający ruch lotki do dołu.

lh3.googleusercontent.com/-IpFtrj7rg_o/VIN9lTccoHI/AAAAAAAAAyo/dVFVX9SB_kc/w1437-h954-no/7.jpg
I widok "na sucho".


cdn...

A "WDPN"? O tym w następnym odcinku.
Pozdrawiam
Jerzy
 
Andy
Giorgio napisał:
Bateria: 3s 1750mAh lub 3s 2200mAh 20C (z lżejszymi bateriami będzie problem z wyważeniem modelu).

- tym bardziej, że model przewidziany na latanie zimowe, to i pakiety podczas niskich temperatur mają obniżoną wydajność prądową. Tak więc lepiej zapakować na pokład trochę pojemniejsze pakieciki.
A tak na marginesie Giorgio - co w temacie oznacza WDPN? Czyżby "... czyli mini relacja o wieczorach długich, ponurych, nijakich"?
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Giorgio
Efekty "psucia" zestawu ciąg dalszy:

lh5.googleusercontent.com/-LlamJKuOx0k/VIN9gBGzOcI/AAAAAAAAAyY/dQZZit0pFBI/w1437-h954-no/6.jpg
mocowanie serw, a powyżej sposób mocowania skrzydła

lh5.googleusercontent.com/-AwGI4nvcRD0/VIN9kPVBDlI/AAAAAAAAAyg/c12N9td8fZg/w1437-h954-no/8.jpg
lh3.googleusercontent.com/-A_F3x-nSfAY/VITO8AlEghI/AAAAAAAAAzI/M5kOe79kFow/w1437-h954-no/10.jpg
Komora silnika do psiknięcia czymś ciemniejszym, ramkę na oknie też trzeba zrobić. Jak widać malarz ze mnie żaden ale ponieważ to pierwsze malowanie to poproszę tylko o naganę słowną Uśmiech

lh4.googleusercontent.com/-VT0zMPlFBxg/VITO8a4gDHI/AAAAAAAAAzM/4ORoJsXAKBc/w1437-h954-no/11.jpg
Serwa do lotek i klap założone, pozostało zrobić zaślepki i psiknąć farbą. No, ale trzeba tę farbę mieć. Zakupiona wcześniej w ilości 200 ml się wzięła i skończyła Nie wiem

Tak na szybko pozostało zrobić zastrzały i mocowanie silnika.
Narazie nie planuję robienia podwozia - jak będzie co zbierać po oblocie wtedy dostanie i kółeczka i znaki rejestracyjne.
Szukam tez pomysłu na zrobienie "mobilnych" zastrzałów. Coś na wzór tego chodzi głównie o mocowanie do kadłuba.

To co na zdjęciach plus odbiornik, pakiet 2200, regulator waży 692 g. Chcę kupić ciut mocniejszy silniczek niż by to wychodziło z wagi tego modelu (przyjmując fabryczne 900g) ale tak mnie korci by założyć Emaxa 2822 i śmigło 10x4,7. Tragedii raczej nie powinno być...


cdn...

A "WDPN"? O tym w następnym odcinku...
Pozdrawiam
Jerzy
 
Giorgio
Witam.
Kolejny wolny dzień za nami...
Dzisiaj mało:

lh6.googleusercontent.com/-L79qyF2b7XQ/VI30VP0xbuI/AAAAAAAAA1g/haWSgnErpKg/w1072-h712-no/12.jpg
Fragment podwozia.

lh3.googleusercontent.com/-eqvUzm_27zs/VI30WOnaS7I/AAAAAAAAA1o/7rLgSvD6Qww/w1072-h712-no/13.jpg
Zastrzały "krok po kroku".

lh3.googleusercontent.com/-8j6taMZ0TLw/VI3zmNOUftI/AAAAAAAAA0Y/DgNBcYHBsQ0/w1072-h712-no/14.jpg
Kolejna przymiarka i... beczy zauważyłem, że dałem ciała z położeniem dolnego mocowania zastrzałów. Powinno być przesunięte bardziej w prawo.

lh3.googleusercontent.com/-XczKabKz7uY/VI3zl06rAnI/AAAAAAAAA0U/apc9stWz5Ak/w1072-h712-no/15.jpg
I taka fotka ogólna.


cdn...

A "WDPN"? O tym w następnym odcinku...
Pozdrawiam
Jerzy
 
Wolfik
A "WDPN"? O tym w następnym odcinku...


aha, czyli dopiero za dwa posty wytlumaczenie, bo jak to sie mowi do trzech razy sztuka.

a propos, fajnie wyglada ta maszyna Doskonale, pomimo bledow Z przymrużeniem oka
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
Oj niech się Pan Kierownik Projektu tak nie martwi - Będzie Pan zadowolony.
A modelik - Doskonale
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Giorgio
Witam Świątecznie.

W tym odcinku miało być o "WDPN". Miało...
Pogoda taka, że modelarza nie wygonisz, ale dzisiaj coś tam drgnęło w pogodzie ku lepszemu, więc szykowaliśmy się na dzień jutrzejszy.

By nie być NN dostaliśmy imię i nazwisko wraz z przysługującym herbem rodowym:
lh6.googleusercontent.com/-d12o8V-wuH0/VJyBgaaMtvI/AAAAAAAAA2k/FTEDahb6Qo8/w1244-h826-no/17.jpg
lh4.googleusercontent.com/-nZXePLCK9lo/VJyBgRWnYbI/AAAAAAAAA2Y/qslF5cMFJpw/w1072-h712-no/16.jpg
(Niestety znaki rejestracyjne na skrzydła trzeba druknąć na nowo bo muszą być białe).

Wieczór przyszedł i znowu niespodzianka... za oknem pada... śnieg... Ech te Meteo...
Nic to, mechanicy komendę dostali i butki w Gawronie zmienili:
lh3.googleusercontent.com/-jlKtk05MsEE/VJyGOOo1BxI/AAAAAAAAA3A/8woFsoa8mAQ/w1072-h712-no/18.jpg

Teraz czekamy do rana...

cdnn...

A "WDPN"? O tym w następnym odcinku...
Pozdrawiam
Jerzy
 
Wolfik
I jak, polecial czy zamarzl? Z przymrużeniem oka
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Giorgio
Polecieć poleciał, choć nie wczoraj a dzisiaj. I bezpieczniej będzie powiedzieć, że był w powietrzu.
Filmiku brak, kamerzysta stwierdził, że mrozowego nie płacę więc nie jedzie, moje nagłowne ustrojstwo do nagrywania też odmówiło współpracy.

Narty są dobre ale na równą powierzchnię. Na mojej łączce zahaczały co chwila o kępki trawy więc odkręciłem podwozie i start odbył się z ręki.

Zachowanie modelu: na prawie pełnym gazie dość mocno zadziera do góry i skręca w prawo. Brakuje sterów by go wyprostować. Po zdjęciu obrotów jest lepiej.
Niestety zbyt mocne zdjęcie obrotów i przy moich marnych umiejętnościach pierwszy krecik zaliczony.
Straty: zerwana śruba plastikowa mocująca skrzydło. Zastrzały ładnie się wypięły i nie odniosły żadnych uszkodzeń. Więcej strat oprócz moralnych nie odnotowano.

Ot i cała historia.


cdn... (chyba)

A "WDPN"?
No cóż:
Wożenie D... czterech liter Po Niebie będzie musiało poczekać beczy
Edytowane przez Giorgio dnia 27-12-2014 16:33
Pozdrawiam
Jerzy
 
czarny
Nie znam się zbytnio ale z tego co napisałeś to dodanie gazu przeczytać model wiec wina mocowania silnika za duży wyklon sprawdził bym mocowanie silnika
____________________________________
Turnigy 9x z ER9x TELEMETRY
KIWI-F3P
Calmato Alpha 40 Trainer GP OSMax 40LA
Extra Little OSMax10
QUAD TBS DISCOVERY clone
 
Andy
Giorgio napisał:
...na prawie pełnym gazie dość mocno zadziera do góry i skręca w prawo.

- Jeżeli chodzi o darcie do góry to można je zniwelować przesunięciem pakietu (doświadczalnie) do przodu. Natomiast, jeżeli brak steru kierunku, to należy spróbować tak jak radzi Czarny skorygować wykłonem mocowania silnika - czyli doświadczalnie ukierunkowywać go przeciwnie do efektu odnotowanego w pierwszym locie.
A poza tym Giorgio - gratulacje za wytrwałość. Doskonale
A kamerzystę należy potraktować przed wyjazdem herbatką z lekkim prądem i dalej na łączkę dla zdrowia, po świątecznym siedzeniu przy stole.
Edytowane przez Andy dnia 10-01-2015 15:31
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Przejdź do forum: