Zobacz temat
RC Radom » Warsztat modelarski » Mechanika
 Drukuj temat
Pomoc do Cessny 480 Pelikan
karol31
Witam!
Andy polecił mi zdjąć kółka z modelu, co też zrobiłem, ale tak się przyglądam modelowi i coś mnie w oczy kole, otóż śmigło jest tak duże, że wystaje poza kadłub, toteż się boję o śmigło, że się złamie. Tata podpowiedział mi bym zrobił coś w rodzaju jednej wielkiej płozy, która by służyła tylko po ty by podnieć kadłub ze śmigłem w górę. Co o tym myślicie?
Cessna 480

$ZIELONY$
 
Andy
Karol, i słuszna uwaga, trzeba zdjąć oryginalną piastę z kołpakiem i nabyć coś takiego:
http://abc-rc.pl/...soria.html
(zmierz tylko dokładnie średnicę wałka silnika bo może to być 3,0 mm lub 3,17 mm - a to dwa różne wałki)
Nie kup przypadkiem tylko jednej sztuki -Z przymrużeniem oka

Śmigło mocowane jest za pomocą tzw. oringa, który zapewnia, że przy pionowo stojącym śmigle podczas lądowania spokojnie się ono ugnie i nie złamie, a poza tym nie wyłamie silnika z wręgi.
jednej wielkiej płozy, która by służyła tylko po ty by podnieć kadłub ze śmigłem w górę.

- myślę, że nie ma potrzeby. Wszystkie modele ESA tak właśnie są wyposażone i nie mają podwozi.
A poza tym, nasz rodzimy kpt. Wrona tak lata zawsze Cessną i sobie chwali:

rcradom.pl/images/photoalbum2/album_3/dscf1439_%5B1600x1200%5D_t2.jpg

rcradom.pl/images/photoalbum2/album_3/dscf1432_%5B1600x1200%5D_t2.jpg

Fotki z zeszłorocznego zakończenia sezonu Uśmiech
Edytowane przez Andy dnia 11-09-2012 08:07
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
karol31
Dziękuję za pomoc.
Cessna 480

$ZIELONY$
 
Maciek
ooo cessna drifting Szeroki uśmiech
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D

cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e

[b]KYOSHO TF-6 drift stalion

Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
 
Jedrek
Nawet jeśli zastosujesz piastę, którą polecił Andy, warto dokupić kilka śmigieł na zapas. Żaden majątek a złamać się może i przy tej piaście. Do tej piasty na pewno pasują śmigła GWS takie jak to: http://abc-rc.pl/...soria.html
Ciasno wchodzi na piastę na przetoczenie 7mm więc nie ma bicia z powodu jakiegoś luzu a łatwo się zsuwa, pod warunkiem, że ośka nie będzie wystawać z piasty. Tylko uważaj bo te są podobne http://abc-rc.pl/...soria.html i chociaż niemal dwa razy tańsze, nawet tej ceny nie są warte - mają niecentryczne otwory.
 
Mateusz
Tą Cessną na spokojnie się ląduje bez podwozia z oryginalną piastą i śmigło jest całe Z przymrużeniem oka
Mateusz Uśmiech
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF

-FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY
clone
 
karol31
Spoko na razie polatam bez tej piasty, a jak będą częste wypadki ze śmigłem to dopiero ją zakupię. Dzięki za pomoc.
Cessna 480

$ZIELONY$
 
karol31
Nie chcę już robić nowego postu i śmiecić na forum więc napiszę tutaj, czy zgadzacie się z tą wypowiedzią? :
Ja w swojej Cessnie zmieniłem silnik na Turnigy troszkę mniejszy od tego (27X32mm 19A) http://www.hobbyk...unner.html. Śmigło GWS 9X5 i zastosowałem pakiet Zippy 3s 11,1V 1300mah 20C. Model na tym zestawie ma bardzo dużo mocy i czas lotu wynosi około 25 min z szybowaniem. Oryginalny silnik i śmigło to totalna pomyłka ponieważ silnik pobiera około 17A i jest krótki czas lotu a na moim silniku turnigy i śmigle GWS napęd pobiera 9-10A. Ja polecam pakiety Turnigy i Zippy

Cessna 480

$ZIELONY$
 
Andy
Niestety link wstawiony w ostatnim poście jest niepełny:
ma dosłownie taką postać w wyedytowanym poście:
hobbyking...Outrunner.html

po http://www.
Więc niezbyt można się ustosunkować, bo nie wiadomo do czego - Nie wiem
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
karol31
To ten link http://www.hobbyk...nner.html.
Cessna 480

$ZIELONY$
 
Andy
Karol, coś mnie tutaj nie pasuje.
Producent tego silnika "mniejszego" podaje w specyfikacji, że:
Performance Data
Voltage Current Prop Thrust
11.1V 15.5A 9050 900g
11.1V 18.6A 1047 1090g
11.1V 19.5A 1060 1020g

Co wskazuje, że przy pakiecie 3S i śmigle 9x5 pobór prądu wynosi 15,5 A. Gdzie jest więc te 9-10A? Poza tym silnik T2217 posiada wymiary:
Dimensions: 27.6 x 36mm

czyli bardzo zbliżone do poprzednika.
Rozumiem, że Kolega zapakował trochę większy pakiet i robiąc z samolotu szybowiec osiągnął dłuższy czas lotu w powietrzu.
No i pozostaje kwestia jeszcze wagi modelu gotowego do lotu - czy aby zastosowanie takiego silnika jest uzasadnione? A ile waży Twój model?
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
karol31
Na firmowej baterii niecałe 700 g, a dokładniej 695 g.
Cessna 480

$ZIELONY$
 
Andy
Jutro wykopię instrukcję i sprawdzę to.

- nie instrukcję wykopię tylko wrzuć model na wagę - to jest dopiero waiarygodna wartość - Fajne
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
karol31
To co napisałem to były dane z internetu a nie mogę sprawdzić masy bo nie posiadam urządzenia do pomiaru tej wartości Z przymrużeniem oka
Cessna 480

$ZIELONY$
 
Andy
Karol to ja nie będę rozmawiał z internetem, tylko poczekam jak będziemy mogli porozmawiać o realnych wartościach.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
karol31
Masa modelu to 760 g. Internet kłamie. Pokazuje język
Cessna 480

$ZIELONY$
 
karol31
Andy, mógłbyś się teraz coś niecoś na ten temat wypowiedzieć?
Cessna 480

$ZIELONY$
 
Andy
Karol, wracając do wywołanego przez Ciebie tematu zastosowania tego silnika w Cessnie 480:
- myślę, że silnik Turnigy 2217 16 turn 1050kv 23A Outrunner, jest trochę przesadzoną opcją do zastosowania w tego rodzaju modelu. Poza tym jest o 100 % cięższy od oryginalnego silnika.
Zwiększająć masę modelu do startu zwiększa się współczynnik masy do powierzchni nośnej, co też nie jest zbyt korzystne. Przy takiej masie dołożonej z przodu zmienia się wyważenie modelu - to znaczy, że trzeba dołożyć tyle samo z tyłu. Poza tym polemizowałbym z twierdzeniem o wydłużeniu lotu, przy zastosowaniu bardziej prądożernego silnika niż w oryginale. Kwestia zastosowania takiej samej baterii również nie wskazuje na to, aby mogłoby to znacznie wpłynąć na długość lotu.
W silniku tym minimalnym śmigłem do zastosowania jest przewidywane właśnie śmigło 9 x 5, co też niezbyt korzystnie nawet wygląda przy takiej skali modelu.
Wszystko to, co zyskujsię przy zastosowaniu większego silnika, moim zdaniem jest tracone poprzez wzrost masy modelu do startu, zwiększeniu współczynnika masy do powierzchni nośnej (trzeba trochę szybciej latać), no i na zwiększony opór od wiekszego śmigła.
Reasumując - oczywiście zastosować taki silnik (no jeszcze pod warunkiem, że zmieści się on do oryginalnego łoża motorka) można. Ale czy to będzie ekonomiczne i czy przedłuży tak diametralnie lot modelu (nie robiąc z niego szybowca), to chyba raczej jest mało prawdopodobne i chyba gra nie warta przysłowiowej świeczki.
Ale to tylko moje zdnaie. A najlepiej będzie, jak wyposażysz się w taki zestaw i przeprowadzisz testy na jednym i drugim zespole napędowym - Fajne
Edytowane przez Andy dnia 20-04-2013 15:09
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Jedrek
UśmiechSzeroki uśmiech - 25 minut w powietrzu kiedy inni z niecierpliwością przestępują z nogi na nogę, czekając na swoją kolej.
 
karol31
A mógłby mi ktoś doradzić jakie pakiety, bo nigdzie nie mogę znaleźć jakie powinny być dobre.
Z góry dziękuję.
Cessna 480

$ZIELONY$
 
Przejdź do forum: