Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
Cześć.
Jako, że oblot się udał pochwalę się moim prezentem
Produkt firmy Multiplex bardzo ładnie wykonany ze styropianu. Model napędzany turbiną elektryczną
Specyfikacja :
Rozpiętość skrzydeł : 850 mm
Łączna długość kadłuba : 1115 mm
Masa startowa ok. 880 g
Powierzchnia nośna skrzydeł : 25.5 dm2
Obciążenie skrzydeł : 31 g / dm2
Kilka fotek:
Tutaj jeszcze bez naklejek:
Obklejony ładniej wygląda
Film też jest ale jakość jak kalkulatorem :/ YouTube Video Edytowane przez Mateusz dnia 06-10-2013 19:59
Cieszę się że Twister w końcu poleciał. Ja latałem na life 4s chyba z 5 minut ale szału nie było jeśli chodzi o prędkość. Najpierw zobacz na ile możesz sobie pozwolić żeby w CG nie namieszać. Nie pamiętam jaki tam jest ESC ale wydaje mi się że JETI SPIN 44 - nie większy.
Nie ma co przeginać z ratingiem akumulatora. Zazwyczaj te bardziej obciążalne są cięższe, a Twister do lotu ma ok 900g
Andrzej ma racje. Ja też bym poszedł raczej w 4s lipo. Na 3s szybko się znudzisz LOL
Tomek słusznie zauważył, że nie ma co przeginać z pakietem. Każdy model jest projektowany na określoną masę startowa - ma dobierany stosowny zespół napędowy. Jak przesadzisz z masą akusa to jak pisał Tomek, będzie problem z CG, a i EDF będzie miał problem ze stabilnym utrzymaniem modelu w locie.
Don Mateo przede wszystkim należy zobaczyć jaki maksymalnie wymiarowo można zmieścić pakiet w modelu. Następnie ze specyfikacji regulatora i sinika zobaczyć czy obsługują pakiety 4S - może w instrukcji masz podany zakres pakietów jakimi można zasilić najkorzystniej model?
Zobacz jaka jest maksymalna masa zalecanego pakietu (delikatnie - no powiedzmy o 20-30 gram można zwiększyć maksymalną masę pakietu) i do tych warunków dobrać akusa.
Pamiętaj, że pakiety 4S są znacznie cięższe od 3S:
- 3S ten co proponowałeś to 205 g, natomiast
- 4S 2200 35C to już 251-257 gram a 40 C to już 260-275 gram
Kalkulatory zespołów napędowych "mówią" również, że przy tych samych warunkach zespołu napędowego i przy zamianie z pakietu 3S na 4S (przy tej samej pojemności pakietu) zwiększy się ciąg i prędkość lotu, ale w żadnym wypadku nie wydłuży to czasu lotu - a nawet wręcz przeciwnie. Poza tym zastosowanie pakietu 4S powoduje znacznie większe grzanie się zarówno silnika, jak i regulatora - o około 20-25 stopni.
Don Mateo, zapodaj jakie zalecane są pakiety do tego modelu (i jakiej firmy) oraz jakie są maksymalne wymiary komory na akusa, to wtedy coś się dobierze.
Edytowane przez Andy dnia 08-10-2013 07:48
Na 4s powinno pójść. Jak się spali silnik w co szczerze wątpię to mam jeszcze 2 kompletne turbiny w razie czego.
większy pakiet = większa masa samolotu = większa prędkość lotu (czyli fajnie) = większy opór powietrza = większe zużycie prądu
czyli jak pisał Andrzej czas lotu się nie wydłuży lub może nawet skróci. Z drugiej strony to pewnie da się dobrać coś lekkiego, tylko te bardzo lekkie są jakieś drogie.
Właśnie szkoda mi troche napędu grzać na 4s.
Bardzo mi się nie spieszy na tym 1800 da się latać ale i tak w najbliższym czasie kupie a jeśli 4S się nada to oczywiście wolałbym to z linku Tomka.