Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Modele ARF i RTF
 Drukuj temat
F4U-1D Corsair 50 ARF by Hangar
Wolfik
może jakieś ruchy byśmy wykonali


Shifu, slowa pospieszajace producenta Z przymrużeniem oka

Producent podesłał linka z filmikiem - dzięki Kuba


czyli mamy filmik, a oblot Doskonale
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
A tak się dzisiaj latało dopóki złośliwy wiaterek nie popsuł szyków - filmik dzięki uprzejmości Kolegi Zibiego - Uśmiech

YouTube Video


Jednym z wniosków po dotychczasowych lotach Corsairem na naszym pasie jest taki, że chowane podwozie zastosowane w tym modelu - oczywiście model podwozia zalecany przez producenta - nie nadaje się do startów i lądowań na nawierzchni trawiastej trochę bardziej zarośniętej. Niestety wiecznie odkształca się, przez co jest potem problem z prawidłowym lądowaniem. Efektem było rozjechanie się podwozia przy jednym z lądowań i pęknięcie plastikowego elementu jednego z kół podwozia przedniego - Smutek
W tej chwili zastanawiam się nad zastosowanie stałego podwozia dostępnego w zestawie modelu.Fajne
A poza tym czeka mnie inspekcja zespołu napędowego, gdyż po pęknięciu obręczy koła i rozjechaniu się podwozia model oparł się na śmigle i coś nie halo jest z napędem - Nie wiem
Edytowane przez Andy dnia 29-04-2014 22:04
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Skyline
Andy, nie prościej wylać na pasie trochę asfaltu ?...i trawy nie trzeba grabić Fajne
 
Piotr
Też myślałem o tym przynajmniej beton lub płyty dobrze spasowane Fajne
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Andy
Skyline napisał:
nie prościej wylać na pasie trochę asfaltu?

- zapewne takie rozwiązanie byłoby bardziej funkcjonalne. Jest tylko jedno ale - kto to sfinansuje? Aby wykonać takie trwałe podłoże (takie, które nie rozpłynęłoby się po paru latach i nie przerosło trawą), to niestety ale trzeba byłoby wykonać normalną podbudowę drogową - zdjęcie warstwy humusu wraz z trawą, warstwa tłucznia, warstwa pospółki i warstwa nawierzchni (w przypadku asfaltu oczywiście obrzeża dookoła wylewki - teren jest lekko pochyły, a i grunt cały rok "pracuje"Z przymrużeniem oka. No i oczywiście każda z warstw - łącznie z nawierzchnią - musi zostać zagęszczona.
Kosztów już nie chce mnie się liczyć - sprzęt, materiały i robocizna.
Nawet tylko przy minimalnej szerokości 10 m i długości 120 m. Szok
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Jedrek
I jeszcze trzeba przy bocznym wietrze trafić na ten pas:

YouTube Video

http://www.youtub...A&hd=1
Szerokość 3,70m długość 12m
Edytowane przez Andy dnia 05-05-2014 12:24
 
Tomek
Są jeszcze dwa "ale":
1. Zgoda derekcji
2. Nie wiadomo jak długo zagrzejemy to miejsce:/

Koszt budowy pasa z asfaltobetonu o szerokości 15x120 z projektami szacuję skromnie na ok 250.000 PLN. Bez sponsora będzie ciężko. UM też raczej nie jest zainteresowany.
Kostka bezfazowa byłaby dużo tańsza i może zamknęłoby się w 150.000 PLN

Ale żeby nie było OT to Andy jest rozwiązanie. Zrób takiego samego ale powiedzmy 37 lub 43% i będzie po problemieUśmiech
imageshack.com/a/img921/9246/WYD3Zf.png
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
 
Piotr
Duże płyty betonowe jak na większości Rosyjskich lotnisk wojskowych Szeroki uśmiech Taniej.
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Andy
Koledzy, dajcie sobie spokój z pomysłami budowania pasa o nawierzchni betonowej, czy asfaltowej, czy też jakiejkolwiek innej utwardzonej. Po pierwsze "trawka" jest dobra, a po drugie nie widzę szans realizacji takiej inwestycji przy takim zaangażowaniu niektórych Kolegów w to co już mamy.

Korzystając z mało lotnej pogody w dniu dzisiejszym Corsair przeszedł inspekcję techniczną - jak niektórzy pamiętają pisałem, że z napędem coś było nie tak.
Okazało się, że padł regulator. Pierwszy raz miałem taki przypadek, aby po oparciu się śmigłem o podłoże padł od razu regulator. Ale wszystko jest już poprawione i wymienione.
Oczywiście nie wróżę długiej żywotności chowanemu podwoziu, ale na chwilę obecną poprawiłem w nim jeszcze to i tamto no i zobaczymy jak długo będzie funkcjonowało.
Edytowane przez Andy dnia 10-05-2014 19:49
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Andy
Z tego samego powodu co Stukas - czyli poprawa mechaniki napędu skrętnej goleni tylnej - aby ustrzec się przykrych niespodzianek, również i Corsair wraca do warsztatu - Fajne
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Andy
Niestety, mój pomysł rozwiązania swego rodzaju amortyzacji popychacza steru kierunku, a zarazem skrętnej goleni tylnej nie sprawdził się i nie dawał gwarancji prawidłowego działania Krzywi się.
Dlatego też wróciłem do poprzedniego rozwiązania. Serwo ma prawie 7 kG momentu niech więc trzyma dobrze i trwale. Model złożony i czekamy na dobrą lotną pogodę w dłuuugi weekend Uśmiech
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Przejdź do forum: