PZL TS-11 Iskra EDF
|
Piotr |
Dodany dnia 04-10-2015 14:04
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 445
Data rejestracji: 14.10.12
|
Z dodatkowymi wlotami to malo ręki nie urwie tak ciagnie jest przynajmniej 1:1 teraz
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 04-10-2015 16:59
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
No to ładnie -
Andy
|
|
|
|
czarny |
Dodany dnia 04-10-2015 17:34
|
Instruktor
Postów: 541
Data rejestracji: 13.05.14
|
I to sie odzywa Czarny.. A gdzie filmik z oblotu
____________________________________
Turnigy 9x z ER9x TELEMETRY
KIWI-F3P
Calmato Alpha 40 Trainer GP OSMax 40LA
Extra Little OSMax10
QUAD TBS DISCOVERY clone
|
|
|
|
Piotr |
Dodany dnia 04-10-2015 17:49
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 445
Data rejestracji: 14.10.12
|
Iskra lata
Trzeba strasznie pilnowac predkosci na zakretach, a jak chcialem wyladowac to az mi szczena opadla bo nie spodziewalem sie ze az tak szybuje
Film mial byc ale na lotnisku okazalo sie ze nie ma karty pamieci w aparacie :/
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
|
|
|
|
Bartek |
Dodany dnia 04-10-2015 18:13
|
Użytkownik
Postów: 143
Data rejestracji: 11.12.13
|
Gratulacje! |
|
|
|
Jedrek |
Dodany dnia 25-10-2015 10:41
|
Użytkownik
Postów: 89
Data rejestracji: 20.07.12
|
Iskra lata bardzo fajnie i najlepiej wygląda w locie na pełnym gazie więc trzeba nią robić zakręty również na pełnym gazie ale powinny mieć większy promień. Będzie bezpieczniej i bardziej realistycznie. Nie chciałem zawracać głowy w czasie tak stressującego lotu przy publice ale mam jedną uwagę. Wydawało mi się, że cały czas model chce nurkować. Warto w czasie kolejnego lotu model wyregulować trymerem steru wysokości tak, żeby na pełnym gazie delikatnie się wznosił. Będzie spokojniejszy w zakrętach. Jeśli natomiast okaże się, że raz nurkuje a raz zadziera, oznacza to zbyt tylny SC chociaż spokojne lądowanie raczej na to nie wskazuje. |
|
|
|
Piotr |
Dodany dnia 25-10-2015 11:04
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 445
Data rejestracji: 14.10.12
|
Obnizanie przy pelnym gazie moze byc spowodowane zbyt obnizonym wektorem ciagu wystarczy podlozyc podkladke pod pierscien wylotowy
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
|
|
|
|
Jedrek |
Dodany dnia 25-10-2015 11:16
|
Użytkownik
Postów: 89
Data rejestracji: 20.07.12
|
A to jeszcze lepiej niż sterem wysokości bo nie wpłynie na zachowanie przy lądowaniu więc warto to ostrożnie zrobić. |
|
|
|
Piotr |
Dodany dnia 29-11-2015 18:22
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 445
Data rejestracji: 14.10.12
|
W związku z pogodą/długoscią dnia/ brakiem modelu do podłubania postanowiłem wykonać kokpit dla Iskry
Tak wygląda proces wytwarzania panelu przyrządów
A tu juz panel drugiego pilota
Pozostało dorobić fotele i inne pierdółki
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 30-11-2015 12:49
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Noooo Piter, zaskakujesz mnie - oczywiście pozytywnie -
Andy
|
|
|
|
Piotr |
Dodany dnia 28-03-2016 00:32
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 445
Data rejestracji: 14.10.12
|
Troche sie działo ostatnio wokół Iskry hmm drugiej Iskry
Pozbyłem sie zbędnej pianki z segmentów
Po złozeniu na sucho
A teraz coś co nie istniało w pierwszej Iskrze, czyli kanały dolotowe
Forma kanalu
Na forme nasunalem butelke i obcisnalem nad kuchenka
Profil uległ zmianie. Teraz jest to nośny Clark-Y
Budowa wlotów:
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 29-03-2016 15:56
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Widzę Piter, że po oblotach prototypu modelu Twoje przemyślenia idą w dobrym kierunku.
Zastanowiłbym się jeszcze nad jedną kwestią - czy kierownice wlotów strug powietrza, po wejściu już do dolotu do EDF-a nie powinny mieć znacznych poszerzeń przekroju (nawet do pełnego owalnego), tak aby równomiernie powietrze wpadało na łopatki całego wirnika. Pozostawienie tak małego przekroju na wlocie przed EDF-em raczej nie gwarantuje pełnego wykorzystania przekroju całego wirnika, który wytwarza ciąg. Teraz wpadająca tak wąska struga powietrza nie będzie miała czasu i możliwości, aby równomiernie rozejść się po całym kanale dolotowym przed samym EDF-em - zostanie błyskawicznie wywiana mniej więcej w miejscu przekroju wirnika, na który będzie wpadać - no z lekkim poszerzeniem. -
Poza tym nie łączyłbym wlotów tak jak prawdopodobnie przewidujesz tak jak na fotce:
Na odcinku końcowym postawiłbym jeden wlot nad drugim, co gwarantowałoby większą równomierność strugi powietrza bez niepotrzebnych turbulencji na dolocie, a tym samym i większej powierzchni dolotu powietrza.
Andy
|
|
|
|
Piotr |
Dodany dnia 29-03-2016 16:17
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 445
Data rejestracji: 14.10.12
|
Tak to wyglada. Wloty maja zwiekszany stopniowo przekroj od chwili wejscia w kadlub
Edytowane przez Andy dnia 29-03-2016 20:48
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 29-03-2016 20:57
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Czyli Pan Kierownik projektu "myśli" -
Andy
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 29-03-2016 20:57
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Czyli Pan Kierownik projektu "myśli" -
Andy
|
|
|
|
Piotr |
Dodany dnia 29-03-2016 22:13
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 445
Data rejestracji: 14.10.12
|
Zanim zamkne szczelnie tunel, musze wywazyc wirnik turbiny i silnika. Obawiam sie troszke bo przez swoja niewiedze mozna uszkodzic caly naped, poza tym nie mam wywazarki do smigiel chcialem sobie kupic oś magnetyczna i przy okazji silnik do rwd5 ale jak na zlosc akurat nie ma silnika w sklepie i w taki sposob prace sie przedluzaja...
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
|
|
|
|
Piotr |
Dodany dnia 31-03-2016 23:42
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 445
Data rejestracji: 14.10.12
|
Dzisiaj wymyśliłem ze wyważe silnik i wirnik jako jeden element. Metodą na trytke i taśme (lub jakiś klej). Jedyne na co bede musial zwrocic uwage to skrecenie silnika i wirnika turbiny w tym samym polozeniu wzgledem siebie (marker zalatwi sprawe). A poza tym ta metoda nie jest tak inwazyjna jak szlifowanie łopatek czy wirnika w silniku
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 01-04-2016 11:05
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
No to trzymam kciuki za Twoje nowatorskie technologie
Andy
|
|
|
|
Skyline |
Dodany dnia 01-04-2016 14:27
|
Użytkownik
Postów: 127
Data rejestracji: 18.03.13
|
Mogę poratować z wyważarką. Pisz na PW
_________________________________________
TrainStar- Volantex-SOLD
MX-2 GoldWing + O.S. Max 55AX
Edge 540 Seagull Models + O.S. Max 55AX-SOLD
Raptor 60v.2 nitro +O.S. Max 70SZ-H- SOLD
Fun Cub- Multiplex
Edge 540 Seagull Models + O.S. Max120
CopterX 250
SuperVee 27 Nitro -Aquacraft + O.S. Max 0.18
Futaba T9CHP
|
|
|
|
Piotr |
Dodany dnia 02-04-2016 11:30
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 445
Data rejestracji: 14.10.12
|
Wywazylem turbine dynamicznie metodą zegarka i wyszlo bardzo fajnie Drgania są minimalne i zagluszane przez szum powietrza.
No i ogolem poznalem destrukcyjna predkosc obrotowa kolpaka turbiny ktory wypalił swoj ksztalt w tej białej sciance kanałów nic poza tym kawalkiem depronu nie uleglo uszkodzeniu
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
|
|
|