Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Relacje z budowy
 Drukuj temat
Airwolf Vario
Wolfik
A moze cos takiego jako optymalne rozwiazanie Nie wiem

http://www.ef3m.p...lania.html
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
Wolfik,
ja nie korzystałem z tak rozwiniętych systemów zasilania w moim makietach. I myślę, że w przypadku Twojej też nie ma sensu się tak mocno rozwijać w tę stronę.
Proponowałbym rozważyć takie rozwiązanie:
www.castlecreations.com/images/gfx-ccbec/ccbecpro-new-300.png

http://www.castle...cbec.html#
- urządzenie znacznie lżejsze, znacznie tańsze, programowalne i zapewniające oczekiwany przez Ciebie komfort.
Helicopters (with brake disabled): 12s (50v)


Dane techniczne:

  1. max prąd chwilowy: 20A
  2. max napięcie: 6S (25V) Samoch., 10S (40V) Samoloty, 12S (50V) Heli.
  3. długość: 43mm
  4. szerokość: 33mm
  5. wysokość: 24mm
  6. waga (bez przewo.): 29g
  7. regulowane napięcie wyjściowe: od 4.9V do 12.5V



Ja mam takie w swoich śmiglakach i jestem w pełni zadowolony.
Edytowane przez Andy dnia 16-02-2013 21:59
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
Dzieki Andy za pierwsze wskazowki w tym kierunku. Zauwazylem, ze mozna podlaczyc go do 12S ( a to fajnie bo o takim zasilaniu mysle ). Jedno pytanie:
w tym rozwiazaniu nie przewiduje sie osobnego zasilania do RX, tak? A jesli chcialbym zastosowac wlacznik to moge go umiescic miedzy regulatorem a odbiornikiem?
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
w tym rozwiazaniu nie przewiduje sie osobnego zasilania do RX

- tak właśnie jest - bez dodatkowego zasilania odbiornika.

www.castlecreations.com/images/gfx-ccbec/cc_bec_pro_wiring_diagram.jpg


Odnośnie wyłącznika pomiędzy odbiornikiem a regulatorem, to oczywiście można go zastosować i będziesz miał wtedy odcięte sterowanie motorkiem.

Wolfik, jak ewentualnie byś kupował taki BEC zewnętrzny to pamiętaj, że przy zamówieniu można poprosić o zaprogramowanie go na odpowiednie napięcie wyjściowe.
A jakby co to w Art Hobby w Wawce - ustawią za free - ja zawsze korzystałem z ich usług w tym zakresie - Uśmiech
Edytowane przez Andy dnia 16-02-2013 22:52
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
Andy,

szczerze mowiac takie rozwiazanie jest super. Zyskalbym pare gramow z calkowitej wagi modelu i nie widze jakis minusow w tym. A moze sa Nie wiem?

Jesli chodzi o wlaczniki napiecia to mysle ze chcialbym je zamontowac i dla akumulatorkow i dla odbiornika po jednym. Baterie wkladam do srodka, zamykam skorupe i w kazdej chwili moge go uruchomic.
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Jedrek
Wyłącznik do wyłączania akumulatorów musi mieć styki mogące wytrzymywać pobieraną moc czyli z grubsza prąd pobierany przez silnik razy napięcie. Przy takim napięciu to może być problem. Ale gdyby jednak udało się taki zdobyć, to wtedy nie jest potrzebny osobny wyłącznik odbiornika. Natomiast w przypadku zastosowania jednak wyłącznika odbiornika, trzeba sprawdzić, jak zachowa się regulator przy podłączonych akumulatorach i odciętym sygnale z odbiornika. Niektóre potrafią uruchomić silnik i to z dosyć dużymi obrotami.
 
Wolfik
Jedrku,

Dzieki za wskazowke. Wlasnie zdalem sobie sprawe ze potrzebuje porzadny wylacznik.Szeroki uśmiech
Model bedzie napedzany napieciem ok. 45V, a regulator bedzie pracowal pradem ok 80 A, to wylacznik powinien byc ok. 3,6 kW Smutek
Mysle, ze nie bede kombinowal z osobnym wylacznikiem do pakietow (a tym samym do odbiornika). Podlacze je tuz przed lotem.

No nastepny problem rozwiazany Fajne. Mam wrazenie, ze czasami za bardzo kombinuje z tym modelem. Z przymrużeniem oka
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
czasami za bardzo kombinuje z tym modelem.

- ale takie rozważania są kształcące dla innych - Uśmiech
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
ale takie rozważania są kształcące dla innych


to prawda Uśmiech
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Jedrek
Wszystko jest do zrobienia. Można wziąć identyczne złącze, jakie będzie przy akumulatorach (załóżmy, że są to goldy żeńskie czwórki czy piątki) i wstawić je w modelu blisko komory pakietu ale tak, żeby tylko otworki były widoczne. Przez to złącze można przeprowadzić zasilenie regulatora, czyli powinno być włączone na przykład w przecięty przewód plusowy między wtyczką regulatora a samym regulatorem. Jako wyłącznik można wtedy użyć dwa pasujące do złącza, zmostkowane goldy męskie, obudowane dla niepoznaki jakimś elementem zewnętrznym modelu. Do lotu można po prostu wstawić mostek w otwory (żeńskie goldy) i cała maszyneria będzie pod gazem. Przy takim rozwiązaniu samo podłączanie akku jest dosyć bezpieczne, bo nie zasila natychmiast reszty. Trzeba jednak zdać sobie sprawę, że przy takich prądach dodatkowe złącze nie jest korzystne i trzeba by było je też zabezpieczyć przed wypadnięciem. Ale jest zdecydowanie lepsze niż niezbyt dokładnie dobrany wyłącznik. Jeśli będzie to zbyt słaby wyłącznik dwubiegunowy, przegrzewając się, może doprowadzić do zwarcia akumulatora i żadna siła nie uratuje modelu.
 
Wolfik
No prosze Jedrku, jakie genialnie proste rozwiazanie. Zastanawia mnie jeszcze jedno. Jesli chcialbym takie rozwiazanie zastosowac i mostek zamontowac z przodu modelu, w otwieranym nosie

images81.fotosik.pl/927/a0fcded4f9fb513dmed.jpg

to nie powinno byc zadnego problemu jesli przewod bedzie ok 30cm dlugosci od miejsca przeciecia przewodu do regulatora ( latwiej byloby zrobic zabezpieczenie przed wypadnieciem)
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 14:52
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Jedrek
Nie ma problemu, tylko należy pamiętać, że im większy prąd płynie, i im dłuższe przewody, tym większy spadek napięcia występuje na tych przewodach, więc albo się je stosuje jak najkrótsze albo zwiększa się odpowiednio przekrój. Dlatego napisałem, że najkorzystniej by było blisko pakietu ale nie znam konfiguracji wyposażenia w tym modelu więc pisałem w ciemno.
 
Wolfik
im większy prąd płynie, i im dłuższe przewody, tym większy spadek napięcia występuje na tych przewodach


Tak Jedrku, to prawda. Postaram sie to wyjasnic z pro-elektrykiem i bede informowal na biezaco, choc wydaje mi sie ze w moim przypadku nie powinno miec to wiekszego wplywu. Przewody powinny wytrzymac spokojnie takie napiecie, ale moze sie myle Nie wiem

Dzieki.
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Jedrek
Nie chodzi o to, czy przewody wytrzymają to napięcie bo wytrzymają bez najmniejszego problemu. Chodzi o to, ile tego napięcia zatrzymają, czyli ile woltów dotrze z akku do regulatora a ile zostanie na przewodach. Dlatego zwiększając długość przewodów, należy wziąć pod uwagę, czy nie trzeba zwiększyć ich przekroju, aby w końcowym efekcie uzyskać właściwą, lub zaplanowaną moc silnika.

P.S. Po podłączeniu regulatora i silnika docelowymi przewodami trzeba zmierzyć napięcie pod pełnym obciążeniem i na zaciskach akumulatora i na wejściu do regulatora jednocześnie. Pozornie niby nie powinno być różnicy bo te dwa punkty dzielą tylko przewody ale wynik pomiarów może być zaskakujący.
Edytowane przez Jedrek dnia 19-02-2013 12:15
 
Wolfik
Chodzi o to, ile tego napięcia zatrzymają, czyli ile woltów dotrze z akku do regulatora a ile zostanie na przewodach


Jedrku, zgadzam sie z Toba calkowicie. Szczerze mowiac to "planowalem wymienic przewody" na regulatorze o wiekszym przekroju. Ale to jest narazie tylko teoria. Zastanawiam sie tylko czy bedzie to jeden przewod (plusowy- bo bedzie dluzszy) czy oba i wtedy tej samej dlugosci. Ale narazie musze odpuscic praktyczne sprawdzenie ze wzgledu na brak calego napedu.

PS. Jest tez druga opcja. W modelu bede mial scianke dzialowa miedzy kabina i mechanika. Myslalem, czyby tutaj nie zamontowac mostka. Droga jest o wiele krotsza niz do przodu modelu. Ale o tym zadecyduje "po pomiarach"
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
Wolfik,
wyśledziłem wyrastającą Tobie konkurencję:

mospan.pl/diy/rc/a109_cocpit3.jpg


mospan.pl/diy/rc/a109_cocpit4.jpg


mospan.pl/diy/rc/a109_cocpit8.jpg


Ale jazda - powiem szczerze, że realizm mnie powala. Jestem ciekaw, czy właściciel będzie tak odważny i będzie latał tą makietą?
Sprawdź, czy gaśnica Tobie nei zginęła - bo na fotkach stwierdziłem taką jak Twoja - Szeroki uśmiech
Warto poczytać: http://heli.waldo...php?t=9453
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Maciek
Na yt jest filmik z modelem helika z pelnym dzialajacym kokpitem doslowie zegary pokazuja moc itd
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D

cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e

[b]KYOSHO TF-6 drift stalion

Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
 
Wolfik
Na yt jest filmik z modelem helika z pelnym dzialajacym kokpitem doslowie zegary pokazuja moc


A gdzie link Maciek?Złość
Przeciez wiesz, ze potrzebuje inspiracji. Z przymrużeniem oka

Wolfik,
wyśledziłem wyrastającą Tobie konkurencję:


Ciesze sie, ze nie tylko ja mam bzika w detalach Szeroki uśmiech

Ale jazda - powiem szczerze, że realizm mnie powala


to fakt, za....sty. Ciekawi mnie, czy to samorobka.
A jesli chodzi o gasnice to ja mam. Pilnuje ja jak balonowek w kieszeni.Z przymrużeniem oka
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
berkut
Po pierwsze tu masz linka:
http://www.youtub...gtyAi6FBno

Po drugie:
prętów węglowych się nie wygina, to znaczy zależy pod jakim kątem i napewno nie podgrzewając.
----------------------------
www.videofly.com.pl
 
www.videofly.com.pl
Wolfik
Darku,

dzieki za linka, niestety nic dla mnie ( nie ta skala )

prętów węglowych się nie wygina,


zauwazylem, robilem test Z przymrużeniem oka no i niestety nie przeszedl.
Stad pytanie, bo myslalem, ze jednak da sie cos z tym zrobic.

Mam jeszcze jedna koncepcje. Jak wyjdzie to zapodam.
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Przejdź do forum: