Airwolf Vario
|
Wolfik |
Dodany dnia 16-02-2013 21:26
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
A moze cos takiego jako optymalne rozwiazanie
http://www.ef3m.p...lania.html
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 16-02-2013 21:44
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Wolfik,
ja nie korzystałem z tak rozwiniętych systemów zasilania w moim makietach. I myślę, że w przypadku Twojej też nie ma sensu się tak mocno rozwijać w tę stronę.
Proponowałbym rozważyć takie rozwiązanie:
http://www.castle...cbec.html#
- urządzenie znacznie lżejsze, znacznie tańsze, programowalne i zapewniające oczekiwany przez Ciebie komfort.
Helicopters (with brake disabled): 12s (50v)
Dane techniczne:
- max prąd chwilowy: 20A
- max napięcie: 6S (25V) Samoch., 10S (40V) Samoloty, 12S (50V) Heli.
- długość: 43mm
- szerokość: 33mm
- wysokość: 24mm
- waga (bez przewo.): 29g
- regulowane napięcie wyjściowe: od 4.9V do 12.5V
Ja mam takie w swoich śmiglakach i jestem w pełni zadowolony.
Edytowane przez Andy dnia 16-02-2013 21:59
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 16-02-2013 22:35
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Dzieki Andy za pierwsze wskazowki w tym kierunku. Zauwazylem, ze mozna podlaczyc go do 12S ( a to fajnie bo o takim zasilaniu mysle ). Jedno pytanie:
w tym rozwiazaniu nie przewiduje sie osobnego zasilania do RX, tak? A jesli chcialbym zastosowac wlacznik to moge go umiescic miedzy regulatorem a odbiornikiem?
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 16-02-2013 22:47
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
w tym rozwiazaniu nie przewiduje sie osobnego zasilania do RX
- tak właśnie jest - bez dodatkowego zasilania odbiornika.
Odnośnie wyłącznika pomiędzy odbiornikiem a regulatorem, to oczywiście można go zastosować i będziesz miał wtedy odcięte sterowanie motorkiem.
Wolfik, jak ewentualnie byś kupował taki BEC zewnętrzny to pamiętaj, że przy zamówieniu można poprosić o zaprogramowanie go na odpowiednie napięcie wyjściowe.
A jakby co to w Art Hobby w Wawce - ustawią za free - ja zawsze korzystałem z ich usług w tym zakresie -
Edytowane przez Andy dnia 16-02-2013 22:52
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 17-02-2013 14:03
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Andy,
szczerze mowiac takie rozwiazanie jest super. Zyskalbym pare gramow z calkowitej wagi modelu i nie widze jakis minusow w tym. A moze sa ?
Jesli chodzi o wlaczniki napiecia to mysle ze chcialbym je zamontowac i dla akumulatorkow i dla odbiornika po jednym. Baterie wkladam do srodka, zamykam skorupe i w kazdej chwili moge go uruchomic.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Jedrek |
Dodany dnia 17-02-2013 18:16
|
Użytkownik
Postów: 89
Data rejestracji: 20.07.12
|
Wyłącznik do wyłączania akumulatorów musi mieć styki mogące wytrzymywać pobieraną moc czyli z grubsza prąd pobierany przez silnik razy napięcie. Przy takim napięciu to może być problem. Ale gdyby jednak udało się taki zdobyć, to wtedy nie jest potrzebny osobny wyłącznik odbiornika. Natomiast w przypadku zastosowania jednak wyłącznika odbiornika, trzeba sprawdzić, jak zachowa się regulator przy podłączonych akumulatorach i odciętym sygnale z odbiornika. Niektóre potrafią uruchomić silnik i to z dosyć dużymi obrotami. |
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 17-02-2013 19:22
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Jedrku,
Dzieki za wskazowke. Wlasnie zdalem sobie sprawe ze potrzebuje porzadny wylacznik.
Model bedzie napedzany napieciem ok. 45V, a regulator bedzie pracowal pradem ok 80 A, to wylacznik powinien byc ok. 3,6 kW
Mysle, ze nie bede kombinowal z osobnym wylacznikiem do pakietow (a tym samym do odbiornika). Podlacze je tuz przed lotem.
No nastepny problem rozwiazany . Mam wrazenie, ze czasami za bardzo kombinuje z tym modelem.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 17-02-2013 20:00
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
czasami za bardzo kombinuje z tym modelem.
- ale takie rozważania są kształcące dla innych -
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 17-02-2013 20:24
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
ale takie rozważania są kształcące dla innych
to prawda
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Jedrek |
Dodany dnia 17-02-2013 20:50
|
Użytkownik
Postów: 89
Data rejestracji: 20.07.12
|
Wszystko jest do zrobienia. Można wziąć identyczne złącze, jakie będzie przy akumulatorach (załóżmy, że są to goldy żeńskie czwórki czy piątki) i wstawić je w modelu blisko komory pakietu ale tak, żeby tylko otworki były widoczne. Przez to złącze można przeprowadzić zasilenie regulatora, czyli powinno być włączone na przykład w przecięty przewód plusowy między wtyczką regulatora a samym regulatorem. Jako wyłącznik można wtedy użyć dwa pasujące do złącza, zmostkowane goldy męskie, obudowane dla niepoznaki jakimś elementem zewnętrznym modelu. Do lotu można po prostu wstawić mostek w otwory (żeńskie goldy) i cała maszyneria będzie pod gazem. Przy takim rozwiązaniu samo podłączanie akku jest dosyć bezpieczne, bo nie zasila natychmiast reszty. Trzeba jednak zdać sobie sprawę, że przy takich prądach dodatkowe złącze nie jest korzystne i trzeba by było je też zabezpieczyć przed wypadnięciem. Ale jest zdecydowanie lepsze niż niezbyt dokładnie dobrany wyłącznik. Jeśli będzie to zbyt słaby wyłącznik dwubiegunowy, przegrzewając się, może doprowadzić do zwarcia akumulatora i żadna siła nie uratuje modelu. |
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 17-02-2013 23:08
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
No prosze Jedrku, jakie genialnie proste rozwiazanie. Zastanawia mnie jeszcze jedno. Jesli chcialbym takie rozwiazanie zastosowac i mostek zamontowac z przodu modelu, w otwieranym nosie
to nie powinno byc zadnego problemu jesli przewod bedzie ok 30cm dlugosci od miejsca przeciecia przewodu do regulatora ( latwiej byloby zrobic zabezpieczenie przed wypadnieciem)
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 14:52
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Jedrek |
Dodany dnia 18-02-2013 00:29
|
Użytkownik
Postów: 89
Data rejestracji: 20.07.12
|
Nie ma problemu, tylko należy pamiętać, że im większy prąd płynie, i im dłuższe przewody, tym większy spadek napięcia występuje na tych przewodach, więc albo się je stosuje jak najkrótsze albo zwiększa się odpowiednio przekrój. Dlatego napisałem, że najkorzystniej by było blisko pakietu ale nie znam konfiguracji wyposażenia w tym modelu więc pisałem w ciemno. |
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 18-02-2013 20:11
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
im większy prąd płynie, i im dłuższe przewody, tym większy spadek napięcia występuje na tych przewodach
Tak Jedrku, to prawda. Postaram sie to wyjasnic z pro-elektrykiem i bede informowal na biezaco, choc wydaje mi sie ze w moim przypadku nie powinno miec to wiekszego wplywu. Przewody powinny wytrzymac spokojnie takie napiecie, ale moze sie myle
Dzieki.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Jedrek |
Dodany dnia 19-02-2013 12:08
|
Użytkownik
Postów: 89
Data rejestracji: 20.07.12
|
Nie chodzi o to, czy przewody wytrzymają to napięcie bo wytrzymają bez najmniejszego problemu. Chodzi o to, ile tego napięcia zatrzymają, czyli ile woltów dotrze z akku do regulatora a ile zostanie na przewodach. Dlatego zwiększając długość przewodów, należy wziąć pod uwagę, czy nie trzeba zwiększyć ich przekroju, aby w końcowym efekcie uzyskać właściwą, lub zaplanowaną moc silnika.
P.S. Po podłączeniu regulatora i silnika docelowymi przewodami trzeba zmierzyć napięcie pod pełnym obciążeniem i na zaciskach akumulatora i na wejściu do regulatora jednocześnie. Pozornie niby nie powinno być różnicy bo te dwa punkty dzielą tylko przewody ale wynik pomiarów może być zaskakujący.
Edytowane przez Jedrek dnia 19-02-2013 12:15
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 19-02-2013 18:12
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Chodzi o to, ile tego napięcia zatrzymają, czyli ile woltów dotrze z akku do regulatora a ile zostanie na przewodach
Jedrku, zgadzam sie z Toba calkowicie. Szczerze mowiac to "planowalem wymienic przewody" na regulatorze o wiekszym przekroju. Ale to jest narazie tylko teoria. Zastanawiam sie tylko czy bedzie to jeden przewod (plusowy- bo bedzie dluzszy) czy oba i wtedy tej samej dlugosci. Ale narazie musze odpuscic praktyczne sprawdzenie ze wzgledu na brak calego napedu.
PS. Jest tez druga opcja. W modelu bede mial scianke dzialowa miedzy kabina i mechanika. Myslalem, czyby tutaj nie zamontowac mostka. Droga jest o wiele krotsza niz do przodu modelu. Ale o tym zadecyduje "po pomiarach"
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 20-02-2013 18:23
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Wolfik,
wyśledziłem wyrastającą Tobie konkurencję:
Ale jazda - powiem szczerze, że realizm mnie powala. Jestem ciekaw, czy właściciel będzie tak odważny i będzie latał tą makietą?
Sprawdź, czy gaśnica Tobie nei zginęła - bo na fotkach stwierdziłem taką jak Twoja -
Warto poczytać: http://heli.waldo...php?t=9453
Andy
|
|
|
|
Maciek |
Dodany dnia 20-02-2013 18:59
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 483
Data rejestracji: 08.11.11
|
Na yt jest filmik z modelem helika z pelnym dzialajacym kokpitem doslowie zegary pokazuja moc itd
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D
cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e
[b]KYOSHO TF-6 drift stalion
Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 20-02-2013 19:14
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Na yt jest filmik z modelem helika z pelnym dzialajacym kokpitem doslowie zegary pokazuja moc
A gdzie link Maciek?
Przeciez wiesz, ze potrzebuje inspiracji.
Wolfik,
wyśledziłem wyrastającą Tobie konkurencję:
Ciesze sie, ze nie tylko ja mam bzika w detalach
Ale jazda - powiem szczerze, że realizm mnie powala
to fakt, za....sty. Ciekawi mnie, czy to samorobka.
A jesli chodzi o gasnice to ja mam. Pilnuje ja jak balonowek w kieszeni.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
berkut |
Dodany dnia 21-02-2013 08:48
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 222
Data rejestracji: 06.11.11
|
Po pierwsze tu masz linka:
http://www.youtub...gtyAi6FBno
Po drugie:
prętów węglowych się nie wygina, to znaczy zależy pod jakim kątem i napewno nie podgrzewając.
----------------------------
www.videofly.com.pl
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 21-02-2013 19:13
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Darku,
dzieki za linka, niestety nic dla mnie ( nie ta skala )
prętów węglowych się nie wygina,
zauwazylem, robilem test no i niestety nie przeszedl.
Stad pytanie, bo myslalem, ze jednak da sie cos z tym zrobic.
Mam jeszcze jedna koncepcje. Jak wyjdzie to zapodam.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|