Airwolf Vario
|
Maciek |
Dodany dnia 18-03-2013 23:26
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 483
Data rejestracji: 08.11.11
|
Wolfik a przygotowujesz sie do latania tym powoli czy tylko narazie budujesz?
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D
cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e
[b]KYOSHO TF-6 drift stalion
Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 18-03-2013 23:33
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Wolfik a przygotowujesz sie do latania tym powoli czy tylko narazie budujesz?
Narazie buduje przygotowujac go do ulotnienia w tym roku. Jednak pomoc do ulotnienia bedzie potrzebna. Sam nie dam rady, "za ciezki"
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 19-03-2013 07:24
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Wypoziomowałem mechanikę i założyłem popychacze na kulki od tarczy i ramienia pod katem 90'
Wolfik mam nadzieję, że to poziomowanie to tylko wstępny etap montażowy. Kiedy zamontujesz serwa do tarczy, zepniesz tarczę z serwami przy użyciu popychaczy, to dopiero wtedy zaczyna się właściwy etap poziomowania tarczy. Dlatego też kiedyś wspominałem o tzw. levelingu ułatwiającym regulację poziomu przy tej czynności. Leveling zakłada się na tarczę powyżej niej (jeszcze bez założenia głowicy), opiera na snapach tarczy (należy zwrócić uwagę, aby nie było żadnych "wąsów" na snapach w miejscach oparcia levelingu) i poruszając powoli tarczą góra dół sprawdzamy, czy w każdym momencie tego posuwu leveling jest oparty w trzech punktach na snapach.
Należy pamiętać, że jeżeli mammy już zamontowany i podpięty silnik w modelu to należy go bezwzględnie wypiąć z zasilania, gdyż posuwem tarczy, góra dół steruje w helikach ten sam drążek co i tzw. gazu.
A levelilng wygląda tak:
i należy dobrać go do średnicy wału głównego.
Jest to przyrząd do poziomowania tarczy sterującej w helikopterze T-REX 700. Niezbędny zarówno przy montażu heli jak i przy odbudowie po nieudanym lądowaniu. Bez prawidłowego ustawienia tarczy sterujacej nie może być mowy o prawidłowym i precyzyjnym lataniu modelem helikoptera RC.
Ustawienie tarczy sterującej powinno nastąpić po:
- zmianie serw na inne (np: szybsze, mocniejsze)
- upgrade'owaniu orczyków serw (np: na aluminiowe)
- wymianie serwa na inny egzemplarz tego samego typu (np: po jego uszkodzeniu)
Edytowane przez Andy dnia 19-03-2013 07:34
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 19-03-2013 20:42
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Wolfik mam nadzieję, że to poziomowanie to tylko wstępny etap montażowy.
Tak Andy, to jest wstepne poziomowanie. Doszlifowanie tego tematu bedzie pozniej, jak zamienie orczyki.
Jesli chodzi o przedstawiony leveling, nie jest on przypadkiem przeznaczony dla tarczy z trzema serwami do sterowania (trzy ramiona w tym przyrzadzie)
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 19-03-2013 20:53
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Tak właśnie jest - leveling jest do tzw. tarczy 120 stopni, czyli do 3 punktowej. A Ty Wolfik rozumiem, że masz tzw. 90-tkę - czyli 4 punkty podparcia.
No to będzi raczej trudny do zdobycia. Ale można adaptować taki 3 punktowy - oby tylko dopasować średnicę wału.
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 19-03-2013 21:23
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
masz tzw. 90-tkę - czyli 4 punkty podparcia.
Andy, tak wlasnie jest. Ale nie ma cisnienia, moze sprobujemy cos wytoczyc
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 19-03-2013 21:25
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
moze sprobujemy cos wytoczyc
- tak byłoby najlepiej -
Edytowane przez Andy dnia 22-03-2013 22:50
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 27-03-2013 00:12
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Swieta tuz, tuz i wyglada na to, ze zajaczek wielkanocny zdazy przyjechac ze specjalna paczuszka.
Bedzie jazda, ale o tym pozniej...
Do wieczorka
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 27-03-2013 16:29
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
No i przyjechala paczuszka, wczesniej niz sie spodziewalem . Bedac niecierpliwy, natychmiast go otworzylem. Ku mojemu zaskoczeniu, zawartosc paczki byla przykryta jeszcze tekturka
Unioslem przykrywke, a tam jeszcze jedno pudeleczko. Tym razem TO oczekiwane
Obejrzalem je dokladnie i poczulem swiezosc produkcji
Po otwarciu, ukazal mi sie nowiutki silniczek, szczelnie zapakowany
A oto i cala zawartosc malej przesylki
No i na koniec nie moglem sie oprzec zrobic tego zdjecia. Wykonczenie estetyczne silniczka TOP
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 15:19
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 27-03-2013 18:20
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
No, no , no - to serce modelu już jest - i to jakie śliczne.
Poddałeś "serce" testowi masy?
Wolfik, a ja poproszę fotkę tego helika na denku w baaaardzo dużej rozdzielczości w trybie macro -
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 27-03-2013 23:07
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Poddałeś "serce" testowi masy?
Tak, a oto i wynik:
Troche tej wagi jest, ale z tego co pamietam to byl jeden z lzejszych silniczkow w swej klasie.
ja poproszę fotkę tego helika na denku w baaaardzo dużej rozdzielczości w trybie macro -
Nie ma problemu Andy, zrobimy i przeslemy
No i oczywiscie byly juz proby zamocowania motorka do mechaniki, ale jest maly problemik, ktory "sie" wkrotce zlikwiduje. Ale tym pozniej
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 15:20
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 28-03-2013 07:09
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Całkiem przyzwoicie wypadł ten test masowy.
Motorek do T-Rex 700 wazy już 408 g, a do "800" waga przekracza już 500 gram.
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 28-03-2013 19:27
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Tak Andy, dlatego wlasnie ze na specyfikacji silniczka byla masa 375g, to zdecydowalem sie na niego.
13g extra to przewody , pewnie waga oszukuje
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 30-03-2013 18:45
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Cos mi kiedyś umknęło - ale dzisiaj zostałem przywołany do porządku -
Dlatego też natychmiast poprawiam się:
Poza tym wszystkie otwory są nagwintowane gwintem M-3.
Andy
|
|
|
|
Skyline |
Dodany dnia 31-03-2013 08:28
|
Użytkownik
Postów: 127
Data rejestracji: 18.03.13
|
Jestem pod wrażeniem Twojego projektu.
Wszystko wygląda bardzo realistycznie a detale są naprawdę dopieszczone.
Ostatnio przeglądając jakieś forum natknąłem się na spowalniacze do serwa :http://www.hobbyk...oduct=8863, które wykorzystują maniacy aby zachować realizm prędkości otwierania podwozia ...no chyba, że mają już serwa z regulacją.
Edytowane przez Andy dnia 31-03-2013 11:05
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 31-03-2013 11:12
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
które wykorzystują maniacy aby zachować realizm prędkości otwierania podwozia
- zapewniam Ciebie, że spowalniacze pracy serw wykorzystywane są nie tylko do sterowania otwarciem oraz zamykania podwozia - są bardzo przydatnym elementem elektronicznym w modelu, jeżeli ktoś dba o jego realizm wykonania.
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 02-04-2013 18:09
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Cos mi kiedyś umknęło
Dzieki Andy,
tego szukalem, fakt potrzebny mi jest orczyk z odlegloscia 17mm, ale 18 tez bedzie ok.
Jestem pod wrażeniem Twojego projektu.
Wszystko wygląda bardzo realistycznie a detale są naprawdę dopieszczone.
Ostatnio przeglądając jakieś forum natknąłem się na spowalniacze do serwa :http://www.hobbyk...oduct=8863, które wykorzystują maniacy aby zachować realizm prędkości otwierania podwozia ...no chyba, że mają już serwa z regulacją.
Dzieki Kolego. Jesli chodzi o spowalniacze do serw to mam w swojej apce te funkcje i zamierzam wykorzystac ja wszedzie tam gdzie jest ona niezbedna
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 10-04-2013 22:38
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Teraz, kiedy wszystko ma "rece i nogi" czas na relacje.
Po dostarczeniu silniczka, zabralem sie za montowanie go w mechanice.
Przykrecilem go do plytki mocujacej silnik
Zalozylem kolko zebate i sie usmiechnalem. Bylo krzywo, srednica walu silnika ma 6 mm, a zebatki 8 mm
Oczywiscie zaraz wzielismy sie za korekte. Na tokarce wytoczylismy tulejke z aluminium ( ten sam material co kolko) i spasowalismy na ciasno w zebatce.
A tak wyglada calosc po probnym zamontowaniu w mechanice.
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 15:28
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
hawx87 |
Dodany dnia 10-04-2013 23:10
|
Początkujący
Postów: 40
Data rejestracji: 13.01.12
|
Pyro super silnik!!!
Ps.
Jak będziesz chciał dokonać jakichś tuningów związanych z wykończeniem kadłuba w postaci śladów eksploatacji malowania to zapraszam do mojego warsztatu posiedzimy i zrobimy z niego piękną maszynę...
podkreślając efekt podziału blach wylotów z dysz i chwytów powietrza. oraz na wykonaniu detalicznych napisów eksploatacyjnych
Z poważaniem
Maurycy
Spektrum DX9 Black Edition
Sab Goblin 700 Competition Limited Edition, Sab Black Thunder, Takumi 700 experimental
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 10-04-2013 23:37
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Kolego,
Twoje dziela robia wrazenie. Z pewnoscia skorzystam z zaproszenia. Jesli nie masz nic przeciwko, elementem probnym bedzie wyrzutnia rakiet (ale to dopiero jak ja skoncze budowac).
Widze, ze aerograf opanowany do bolu, dobrze mi sie wydaje?
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|