Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
Silniczek bierze max 28 A -
przyznam, że regulatora 30 A, to ja osobiście bym nie wstawiał.
Proponowałbym minimum 35A albo 40A. Jako, że różnica w cenie pomiędzy 35A, a 40 A jest niewielka, poszedłbym w tym kierunku: http://www.nastik...p-269.html
A tak apropo's BEC'a - ja w każdym swoim modelu montuję dodatkowo BEC zewnętrzny, który jest zasilany bezpośrednio z pakietu, a nie z regulatora. (BEC w regulatorze jest wyłączany). Jest to tym bardziej bezpieczne rozwiązanie, gdyż BEC,a programuje się na odpowiednie napięcie zasilania odbiornika od 4,8V do 9,0 V - tyle ile potrzebują serwa. A tak on wygląda:
Pablo, bardzo fajnie - co dwie głowy to nie jedna.
Jednakże zaniepokoił mnie bardzo brak masy modelu w specyfikacji dla tych silniczków. Fakt, z parametrów prezentowanych można przy nich można by uznać, że ten silniczek jest dedykowany do modelu o masie jakiejś z 500 g.
A tu kicha niestety:
- po pierwsze produkcja - chińczyk - niestety chińczyki charakteryzują się małą wydajnością
- po drugie szydło wyszło z worka:
Pablo kierunek dobry,
Ale pierwszy za potężny do tego rodzaju modelu, natomiast drugi już by prawie pasował, ale niestety śmigiełko dedykowane lekko za duże - odległość pomiędzy stateczkami pionowymi.
Wolfik, wybór dobry, ale zestaw z ESC to trochę drożej: http://www.grayso...p-414.html
Wolfik, jak będziesz nabywał taki zestaw z ESC: http://www.grayso...p-414.htmlto zamów 2 sztuki - jeden dla mnie.
Przynajmniej koszty rozłożą się -
A zespół napędowy zapewne się wykorzysta do jakiegoś projektu.
Edytowane przez Andy dnia 26-09-2012 21:20
- wszystko pięknie i ładnie, tylko, że jest to silnik rekomendowany do helikopterów klasy 400-450 i taką ma charakterystykę warunków pracy (świadczy o tym oznaczenie CH). Ze śmigłem 6x4 lub 6x5,5 (a takie tylko wchodzą do tego modelu), to silnik ten pracowałby, jakby prawie wcale nie byłby obciążony - trochę szkoda silniczka -
A ja chcialbym o cos zapytac jesli chodzi o ten silniczek:
ma on ok 3300 kV, a moc tylko 250 W, gdzie dla depronow mowimy o 2000 kV i mocy ok 350W, nie wspominajac juz o tym od Pablo http://abc-rc.pl/...yczne.html, kory ma 460W przy 1700 kV
Jak to wytlumaczyc ?
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
- oj tam, cała sztuka w tym ile i jak konstruktor motorka upcha tych "krasnoludków" co w tym wszystkim kręcą - to znaczy ilości rdzeni, cewek i magnesów.
Ogólna zasada działania silnika bezszczotkowego jest następująca:
W silniku bezszczotkowym role zostały odwrócone to cewki są nieruchome wewnątrz obudowy, a magnes osadzono na obracającym się rdzeniu. Prąd na cewki podawany jest przez specjalny regulator. Po pierwsze ze względu na to, że silniki bezszczotkowe mają trzy bieguny (fazy), a nie dwie jak szczotkowe silniki, a po drugie musi to być regulator „wiedzący” w jakim położeniu względem cewek znajduje się aktualnie magnes, aby móc podać napięcie na odpowiednie cewki i w odpowiednią „stronę”. i Tu występuje główny podział na systemy sensorowe oraz bezsensorów.
Zależności doboru zespołu napędowego jest wiele i najlepiej jest skorzystać z narzędzia, które od dawna jest załączone na naszym portalu: http://www.rcrado...ticle_id=2 http://modelhobby...r/calc.htm
Ale swego rodzaju zależność można zauważyć w tych 3-ch silniczakch - są one mniej więcej tej samej wielkości, więc można je porównać i powiedzieć, że kiedy wzrasta KV to maleje moc.
Dlatego też do modeli, które mają być wyposażone w napęd o zwiększonej mocy stosuje się silniki o mniejszym KV.
Dlatego też, ja w swoich półmakietach potrzebując dużej mocy i ciągu z reguły mam KV od 800 do 1000, a moc ok. 1200 W. A to jeszcze wszystko zależy od zastosowanego rozmiaru śmigła, jak i od pakietu LiPo.
Edytowane przez Andy dnia 27-09-2012 09:18
Forum jest po to aby dyskutować.
Model deprona z napędęm pchającym i małym śmigłem wymaga dużych obrotów. Pamiętam swój F22 do którego założyłem silnik i nie miał ochoty latać. Można kupić silnik, wydać pieniądze i być niezadowolym z tego, że siękasę wydało. Pamiętajcie, że silnik i regulator to połowa sukcesu. Mamy model, fajnie lata i nagle "krecik". Z modelu zostaje elektronika i chęć budowy następnego modelu na biegu. Tu nasuwa się pytanie czy mi silnik pozwoli na latanie czy nie.
Lepiej wydać więcej i mieć zapas mocy niż za miesiąc kupować następny bo ten się już nie przyda.
Do twojego Miga zastosuj silnik taki jak napisałem lub DUALSKY XM2830CA-8. Regulator możesz kupić 25 lub 30 bo to jest tylko regulator, który przyda Ci się do innych modeli.
Silniki Dualky mają uniwersalne piasty przykręcane a pamiętaj, że w twoim modelu śmigło jest pchające więc nakrętka może się odkręcacć przy dużych obrotach.
Jeszcze jedna uwaga, to tego typu modeli potrzebne są silniki wysokoobrotowe. Najlepiej przyjedź na lotnisko i zobaczysz to na żywo. Jeśli jest to Twój pierwszy model RC to gwarantuje, że trening na symulatorze to nie to samo co rzeczywistość.
Pozwolisz, że nie zgodzę się - chyba jednak tak nie jest do końca z doborem tych silniczków Dualsky -
Proponuję "wrzucić" te dwa silniczki do kalkulatora Dualsky: http://www.ecalc....p;blades=2
przy warunkach wyjściowych założonych przez Wolfika:
- silnik 1900 - 2100 kV
- regulator ok 30 A
- bateria 3S 1300 mAh
- śmigło 6 x 5,5
- no i przy założeniu masy modelu 350 g - bo to podstawa.
- coś "czerwono widzę"
Na regulator też trzeba uważać, bo przy tym silniku typu CH to dopiero 40A wystarcza do obsługi tego silniczka.
W moim odczuciu z mojego doświadczenia wynika, że silniczki Dualsky'a nie są predestynowane do tak małych śmigieł.
Edytowane przez Andy dnia 27-09-2012 11:51
O kurcze, ale narobilem pytajac o "maly silniczek"
trening na symulatorze to nie to samo co rzeczywistość.
Calkowicie sie z Toba, Darku, zgodze, dlatego szukam czegos z wiekszym zapasem mocy no i zeby mozna bylo polatac troche wolniej.
- silnik 1900 - 2100 kV
- regulator ok 30 A
- bateria 3S 1300 mAh
- śmigło 6 x 5,5
Te dane odnosnie silniczka sa suma wszystkich polecanych i nnie polecanych silnikow do tego modelu zebralem z tego forum: http://www.rcgrou...p?t=757214
Jest po angielsku, ale mamy google
- no i przy założeniu masy modelu 350 g - bo to podstawa.
Andy, mysle ze masa bedzie troche wieksza nawet do 450g. Zapomnialem,ze musze dodac rurki weglowe dla wzmocnienia skrzydel no i oczywiscie odbiornik.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Wszystko Darku pięknie i ładnie, tylko gdzie to śmigło 6x5,5 które było w warunkach wyjściowych (może być jeszcze 6 x 4). Niestety tylko takie tam się mieści bezpiecznie
Sam piszesz, że w Twoim Xeno było:
śmigło składane CAM PROP 8x6
A to niestety już insza inszość
Spróbuj dobrać silnik przede wszystkim do takiego rozmiaru śmigła i do pozostałych parametrów.