MIG-29 3D EDF - SebArt
|
Andy |
Dodany dnia 11-11-2012 14:04
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
No to przybyły dwie "parki":
A teraz zadanie nie lada - "rozwikłać te kabelki", podłączyć i weregulować wszystko -
Edytowane przez Andy dnia 11-11-2012 19:26
Andy
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 20-11-2012 14:52
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Odbiornik zbindowany, wszystkie kabelki podłączone, pakiety LiPo już w hangarowym magazynie, no i przejściówka do pakietu dorobiona.
Wszystkie serwomechanizmy i napędy EDF działają.
Ale niestety z przyczyn obiektywnych niezależnych ode mnie projekt został wstrzymany na ok 2-3 tygodnie -
Andy
|
|
|
|
Mateusz |
Dodany dnia 20-11-2012 17:12
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 467
Data rejestracji: 18.01.12
|
Andy czyż byś się żyrem wspomagał ?
Mateusz
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF
- FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY clone
|
|
|
|
Maciek |
Dodany dnia 20-11-2012 17:51
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 483
Data rejestracji: 08.11.11
|
Andy ale przeciez masz wszystko podpisane :>
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D
cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e
[b]KYOSHO TF-6 drift stalion
Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 20-11-2012 18:57
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Koledzy spokojnie,
wszystko pod kontrolą - jak pisałem z podpięciem nie było problemu, ale przy wstępnych testach stwierdziłem, że jeden szczegół mechaniczny niestety nie jest właściwy. Znając mnie to zapewne wiecie, że ja sprawdzę wszystko 10 albo i 15 razy i dopiero potem będzie czas na ulatnianie. Podjąłem już stosowną korespondencję, ale niestety kwestia się trochę przeciągnie. Czas uzbroić się w cierpliwość i poczekać
Dlatego też na chwilę obecną wystpąpiła "drobna przerwa" w realizacji projektu.
Odnośnie żyroskopu - tak model ma możliwość korzystania z niego podczas lotu. Żyroskop bez problemu został sparowany z odbiornikiem, ale poszczególne etapy regulacji i ustawień dopiero przede mną. Model ma w ogóle możliwe 3 tryby lotu, ale wszystko to opiszę dopiero jak ruszę dalej z projektem.
Andy
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 31-12-2012 11:03
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Już niebawem - tuż po Nowym Roku i ja wracam do tego projektu. A na chwilę obecną trochę podniebnego baletu
Andy
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 02-01-2013 13:15
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Zgodnie z obietnicą czas powrócić do projektu.
Na początek wyjawię Wam dlaczego tak mocno przesunęła się w czasie realizacja tego prawie gotowego projektu.
Otóż po podpięciu wszelkich mechanizmów serw do odbiornika rozpocząłem standardową procedurę regulacji i ustawiania modelu. W zakres tych czynności wchodzi również sprawdzenie prawidłowości działania zespołów napędowych EDF. Przypomnę ze zespoły EDF były zamontowane firmowo w modelu. Jednakże podczas pierwszej próby ich działania okazało się, że jeden z nich po prostu rozkręcił się na części pierwsze. Tak wyglądał jego tunel dolotowy:
A to elementy, które wypadły z modelu podczas próby napędów:
No cóż chciał, nie chciał trzeba było wsztrzymać dalszą realizację projektu i zastanowić się na przyczyną takiego stanu rzeczy. Należy zaznaczyć, że w przypadku modeli z parą napędów EDF obaracają się one przeciwbieżnie. Dlatego też pierwsze przypuszczenie było takie, że małe chińskie rączki zamontowały EDF z niewłaściwą piastą. Taką też sytuację zgłosiłem sprzedawcy modelu. Trzeba przyznać, że Pan Andrzej z ModeleMax stanął na wysokości zadania i w pełni (kontaktując się bezpośrednio z konstruktorem modelu) wyjaśnił szczegóły. Okazało się jednak, że w tym modelu nie jest wymagana piasta z przeciwnym gwintem dla napędu tzw. REVERSE.
No cóż przyznam, że byłem trochę zdziwiony, gdyż zasad mechaniki nie da się zmienić. Otrzymałem odpowiedź, że wszystko należy powtórnie "dobrze skręcić" i powinno być wszystko wporządku z tym napędem.
Jako, że nie jestem zbytnio ufny w zapewnienia, postanowiłem przeprowadzić jeszcze jedno sprawdzenie. Zakupiłem oryginalne dwa napędy EDF do tego modelu - STANDARD PROPELLER i REVERSE PROPELLER.
No i jak się okazało po dotarciu przesyłki z Dalekiego Wschodu, faktycznie oba napędy mają takie same piasty z gwintem prawym. Potwierdziło to jednoznacznie ustalenia Pana Andrzeja z ModeleMax, za co w tym miejscu dziękuję jemu za wyjaśnienia jakie poczynił w tym temacie.
Jako, że w Nowym Roku na początku jest trochę czasu, trzeba było powrócić do projektu. Po obejrzeniu stosownych filmów na YT , aby wiedzieć jak zabrać się do tego tematu, dzisiaj rozpocząłem dalsze prace w projekcie.
Model przed demonontażem części tunelu przepływu powietrza:
"Otwarty" tunel:
Częściowo zmontowany napęd EDF:
A tu całkowicie spasowany napęd EDF w widoku od przodu:
Jako, że nawet po "dobrym skręceniu" piasta napędu będzie miała tendencje do rozkręcania się, przygotowałem dla niej dwie niespodzianki. Pierwszą z nich będzie to, że nakrętka piasty zostanie skręcona na średni klej do śrub (taki jakie stosuję się zawsze w modelach śmigłowców). A drugą niespodzianką będzie lekko pocieniona (tak aby zmieściła się w kopułce napędu) nakrętka do zakontrowania właściwej nakrętki piasty - również skręcona na Nutlocka.
Edytowane przez Andy dnia 09-01-2013 23:21
Andy
|
|
|
|
karol31 |
Dodany dnia 02-01-2013 15:06
|
Użytkownik
Postów: 135
Data rejestracji: 02.09.12
|
Brawo!!! Kiedy pierwszy oblot? Jak już ulotnisz to zrób jaki filmik czy co, tak żeby pokazać co można wyciągnąć z tego cacuszka
Cessna 480
$ZIELONY$
|
|
|
|
kuba |
Dodany dnia 02-01-2013 16:17
|
Użytkownik
Postów: 198
Data rejestracji: 12.11.11
|
Fajny modelik
Spektrum DX6i
- Beta 1400
-Cessna 182
-Ultron 3D
-Mig-29 depron
-Katana MD Precision Aerobatic
-Extra 330 SC EPP Hacker
-Kiwi F3P
- P40 (ESA)
|
|
|
|
Maciek |
Dodany dnia 02-01-2013 18:38
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 483
Data rejestracji: 08.11.11
|
Andy wiesz zadzwon jak bedizesz ulatnial go to wpadne z rafale :3
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D
cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e
[b]KYOSHO TF-6 drift stalion
Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 02-01-2013 18:55
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Ok, nie ma sprawy - ale to jeszcze trochę potrwa - przecież wiecie, że ja się nie spieszę i wolę wszystko kilka razy wcześniej przemyśleć i należycie ustawić oraz wyregulować -
Andy
|
|
|
|
Maciek |
Dodany dnia 02-01-2013 19:32
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 483
Data rejestracji: 08.11.11
|
ok :3
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D
cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e
[b]KYOSHO TF-6 drift stalion
Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
|
|
|
|
karol31 |
Dodany dnia 02-01-2013 19:37
|
Użytkownik
Postów: 135
Data rejestracji: 02.09.12
|
Andy, jak będziesz oblatywał to napisz na forum, może paparazzi się zjadą
Cessna 480
$ZIELONY$
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 02-01-2013 19:48
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Spoko, spoko -
Andy
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 03-01-2013 13:03
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Aby szybko i spranie skręcić piastę na Nutlocka zaopatrzyłem się w stosownej długości kluczyk (długość roboczya 400 mm):
Skręcone elementy piasty wraz z wirnikiem:
Teraz trzeba poczekać aż Nutlock zwiąże i będzie można dokonać próby pracy napędów EDF.
Edytowane przez Andy dnia 03-01-2013 19:16
Andy
|
|
|
|
Mateusz |
Dodany dnia 03-01-2013 13:42
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 467
Data rejestracji: 18.01.12
|
Długi dosyć
Mateusz
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF
- FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY clone
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 03-01-2013 18:16
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Długi dosyć
- 37 cm - tyle ma tunel dolotowy przed EDF-em. Takim łatwiej było dokręcić piastę. Ze względu na małą przestrzeń dostępu trochę trudno byłoby przez tę przestrzeń unieruchomić silnik, przytrzymać wentylator i jeszcze na dodatek manipulować płaskim kluczem.
A poza tym zbindowałem nowy odbiornik do apki i podłączyłem wszelkie kabelki od serw:
A było to potrzebne po to aby na tym etapie sprawdzić prawidłowość skręcenia składanego EDF-a przez przykręceniem kopułki piasty.
Wstępne próby nie wykazały jakiś niepokojących efektów - jednak nie rozkręcałem silników do pełnych obrotów. Kopułka piasty została również na nutlocka przykręcona:
Do jutra wszystko schnie i dopiero jutro ostateczne testy EDF-a.
Liczę, że wszystko będzie w porządku -
Oczywiście dam znać jak wypadły testy zespołów napędowych -
Edytowane przez Andy dnia 03-01-2013 18:57
Andy
|
|
|
|
Maciek |
Dodany dnia 03-01-2013 19:33
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 483
Data rejestracji: 08.11.11
|
Andy przetrzymaj go przez 10 sekund na maxymalnych
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D
cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e
[b]KYOSHO TF-6 drift stalion
Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 04-01-2013 13:15
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Testy prawidłowości działania napędów EDF przebiegły pomyślnie. Rozkręciłem dwukrotnie napędy do pełnych obrotów maksymalnych i w takim stanie pracowały po ok. 15 sekund.
Po każdym z testów ogladałem elementy na nowo skręconej piasty nie stwiedzając jakiś niepokojących zjawisk.
Dekiel w tunelu dolotowym został już zaklejony.
No i czas na regulację modelu i ustawienie apararury. A że apka jest nowa, to chyba to trochę potrwa - mam nadzieję, że zdążę do początku sezonu -
Andy
|
|
|
|
Mateusz |
Dodany dnia 04-01-2013 15:03
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 467
Data rejestracji: 18.01.12
|
mam nadzieję, że zdążę do początku sezonu
Noo Andy musisz musisz
Mateusz
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF
- FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY clone
|
|
|