Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Modele ARF i RTF
 Drukuj temat
MIG-29 3D EDF - SebArt
Andy
No to przybyły dwie "parki":

imageshack.us/a/img19/3848/su3c.jpg


imageshack.us/a/img534/1421/su4i.jpg


A teraz zadanie nie lada - "rozwikłać te kabelki", podłączyć i weregulować wszystko - Fajne

imageshack.us/a/img707/3408/mig5.jpg

Edytowane przez Andy dnia 11-11-2012 19:26
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Andy
Odbiornik zbindowany, wszystkie kabelki podłączone, pakiety LiPo już w hangarowym magazynie, no i przejściówka do pakietu dorobiona.
Wszystkie serwomechanizmy i napędy EDF działają.
Ale niestety z przyczyn obiektywnych niezależnych ode mnie projekt został wstrzymany na ok 2-3 tygodnie - Nie wiem
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Mateusz
Andy czyż byś się żyrem wspomagał ? Uśmiech
Mateusz Uśmiech
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF

-FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY
clone
 
Maciek
Andy ale przeciez masz wszystko podpisane :>
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D

cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e

[b]KYOSHO TF-6 drift stalion

Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
 
Andy
Koledzy spokojnie,
wszystko pod kontrolą - jak pisałem z podpięciem nie było problemu, ale przy wstępnych testach stwierdziłem, że jeden szczegół mechaniczny niestety nie jest właściwy. Znając mnie to zapewne wiecie, że ja sprawdzę wszystko 10 albo i 15 razy i dopiero potem będzie czas na ulatnianie. Podjąłem już stosowną korespondencję, ale niestety kwestia się trochę przeciągnie. Czas uzbroić się w cierpliwość i poczekać Nie wiem
Dlatego też na chwilę obecną wystpąpiła "drobna przerwa" w realizacji projektu.
Odnośnie żyroskopu - tak model ma możliwość korzystania z niego podczas lotu. Żyroskop bez problemu został sparowany z odbiornikiem, ale poszczególne etapy regulacji i ustawień dopiero przede mną. Model ma w ogóle możliwe 3 tryby lotu, ale wszystko to opiszę dopiero jak ruszę dalej z projektem.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Andy
Już niebawem - tuż po Nowym Roku i ja wracam do tego projektu. A na chwilę obecną trochę podniebnego baletu

YouTube Video

Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Andy
Zgodnie z obietnicą czas powrócić do projektu.
Na początek wyjawię Wam dlaczego tak mocno przesunęła się w czasie realizacja tego prawie gotowego projektu.
Otóż po podpięciu wszelkich mechanizmów serw do odbiornika rozpocząłem standardową procedurę regulacji i ustawiania modelu. W zakres tych czynności wchodzi również sprawdzenie prawidłowości działania zespołów napędowych EDF. Przypomnę ze zespoły EDF były zamontowane firmowo w modelu. Jednakże podczas pierwszej próby ich działania okazało się, że jeden z nich po prostu rozkręcił się na części pierwsze. Tak wyglądał jego tunel dolotowy:


imageshack.us/a/img405/1558/su6po.jpg


A to elementy, które wypadły z modelu podczas próby napędów:

imageshack.us/a/img405/7766/su5w.jpg


No cóż chciał, nie chciał trzeba było wsztrzymać dalszą realizację projektu i zastanowić się na przyczyną takiego stanu rzeczy. Należy zaznaczyć, że w przypadku modeli z parą napędów EDF obaracają się one przeciwbieżnie. Dlatego też pierwsze przypuszczenie było takie, że małe chińskie rączki zamontowały EDF z niewłaściwą piastą. Taką też sytuację zgłosiłem sprzedawcy modelu. Trzeba przyznać, że Pan Andrzej z ModeleMax stanął na wysokości zadania i w pełni (kontaktując się bezpośrednio z konstruktorem modelu) wyjaśnił szczegóły. Okazało się jednak, że w tym modelu nie jest wymagana piasta z przeciwnym gwintem dla napędu tzw. REVERSE.
No cóż przyznam, że byłem trochę zdziwiony, gdyż zasad mechaniki nie da się zmienić. Otrzymałem odpowiedź, że wszystko należy powtórnie "dobrze skręcić" i powinno być wszystko wporządku z tym napędem.


Jako, że nie jestem zbytnio ufny w zapewnienia, postanowiłem przeprowadzić jeszcze jedno sprawdzenie. Zakupiłem oryginalne dwa napędy EDF do tego modelu - STANDARD PROPELLER i REVERSE PROPELLER.


imageshack.us/a/img94/927/dscf51311600x1200.jpg


No i jak się okazało po dotarciu przesyłki z Dalekiego Wschodu, faktycznie oba napędy mają takie same piasty z gwintem prawym. Potwierdziło to jednoznacznie ustalenia Pana Andrzeja z ModeleMax, za co w tym miejscu dziękuję jemu za wyjaśnienia jakie poczynił w tym temacie.
Jako, że w Nowym Roku na początku jest trochę czasu, trzeba było powrócić do projektu. Po obejrzeniu stosownych filmów na YT , aby wiedzieć jak zabrać się do tego tematu, dzisiaj rozpocząłem dalsze prace w projekcie.


Model przed demonontażem części tunelu przepływu powietrza:

imageshack.us/a/img5/1310/dscf51191600x1200.jpg


"Otwarty" tunel:

imageshack.us/a/img204/2618/dscf51221600x1200.jpg


Częściowo zmontowany napęd EDF:

imageshack.us/a/img441/852/dscf51271600x1200.jpg


A tu całkowicie spasowany napęd EDF w widoku od przodu:

imageshack.us/a/img171/968/dscf51281600x1200.jpg


Jako, że nawet po "dobrym skręceniu" piasta napędu będzie miała tendencje do rozkręcania się, przygotowałem dla niej dwie niespodzianki. Pierwszą z nich będzie to, że nakrętka piasty zostanie skręcona na średni klej do śrub (taki jakie stosuję się zawsze w modelach śmigłowców). A drugą niespodzianką będzie lekko pocieniona (tak aby zmieściła się w kopułce napędu) nakrętka do zakontrowania właściwej nakrętki piasty - również skręcona na Nutlocka.

Edytowane przez Andy dnia 09-01-2013 23:21
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
karol31
Brawo!!! Kiedy pierwszy oblot? Jak już ulotnisz to zrób jaki filmik czy co, tak żeby pokazać co można wyciągnąć z tego cacuszka Szeroki uśmiech
Cessna 480

$ZIELONY$
 
kuba
Fajny modelik Uśmiech
Spektrum DX6i
- Beta 1400
-Cessna 182
-Ultron 3D
-Mig-29 depron
-Katana MD Precision Aerobatic
-Extra 330 SC EPP Hacker
-Kiwi F3P
- P40 (ESA)
 
Maciek
Andy wiesz zadzwon jak bedizesz ulatnial go to wpadne z rafale :3
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D

cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e

[b]KYOSHO TF-6 drift stalion

Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
 
Andy
Ok, nie ma sprawy - ale to jeszcze trochę potrwa - przecież wiecie, że ja się nie spieszę i wolę wszystko kilka razy wcześniej przemyśleć i należycie ustawić oraz wyregulować - Fajne
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Maciek
ok :3
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D

cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e

[b]KYOSHO TF-6 drift stalion

Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
 
karol31
Andy, jak będziesz oblatywał to napisz na forum, może paparazzi się zjadą Z przymrużeniem oka
Cessna 480

$ZIELONY$
 
Andy
Spoko, spoko - Z przymrużeniem oka
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Andy
Aby szybko i spranie skręcić piastę na Nutlocka zaopatrzyłem się w stosownej długości kluczyk (długość roboczya 400 mm):

imageshack.us/a/img59/8651/dscf51401600x1200.jpg


Skręcone elementy piasty wraz z wirnikiem:

imageshack.us/a/img163/1637/dscf51361600x1200.jpg


Teraz trzeba poczekać aż Nutlock zwiąże i będzie można dokonać próby pracy napędów EDF.
Edytowane przez Andy dnia 03-01-2013 19:16
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Mateusz
Długi dosyć Uśmiech
Mateusz Uśmiech
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF

-FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY
clone
 
Andy
Długi dosyć

- 37 cm - Nie wiem tyle ma tunel dolotowy przed EDF-em. Takim łatwiej było dokręcić piastę. Ze względu na małą przestrzeń dostępu trochę trudno byłoby przez tę przestrzeń unieruchomić silnik, przytrzymać wentylator i jeszcze na dodatek manipulować płaskim kluczem. Fajne

A poza tym zbindowałem nowy odbiornik do apki i podłączyłem wszelkie kabelki od serw:

imageshack.us/a/img27/9666/dscf51421600x1200.jpg


A było to potrzebne po to aby na tym etapie sprawdzić prawidłowość skręcenia składanego EDF-a przez przykręceniem kopułki piasty.
Wstępne próby nie wykazały jakiś niepokojących efektów - jednak nie rozkręcałem silników do pełnych obrotów. Kopułka piasty została również na nutlocka przykręcona:

imageshack.us/a/img402/948/dscf51441600x1200.jpg


Do jutra wszystko schnie i dopiero jutro ostateczne testy EDF-a.
Liczę, że wszystko będzie w porządku - Nie wiem
Oczywiście dam znać jak wypadły testy zespołów napędowych - Uśmiech
Edytowane przez Andy dnia 03-01-2013 18:57
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Maciek
Andy przetrzymaj go przez 10 sekund na maxymalnych
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D

cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e

[b]KYOSHO TF-6 drift stalion

Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
 
Andy
Testy prawidłowości działania napędów EDF przebiegły pomyślnie. Rozkręciłem dwukrotnie napędy do pełnych obrotów maksymalnych i w takim stanie pracowały po ok. 15 sekund.
Po każdym z testów ogladałem elementy na nowo skręconej piasty nie stwiedzając jakiś niepokojących zjawisk.
Dekiel w tunelu dolotowym został już zaklejony.
No i czas na regulację modelu i ustawienie apararury. A że apka jest nowa, to chyba to trochę potrwa - mam nadzieję, że zdążę do początku sezonu - Z przymrużeniem oka
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Mateusz
mam nadzieję, że zdążę do początku sezonu

Noo Andy musisz musisz Uśmiech
Mateusz Uśmiech
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF

-FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY
clone
 
Przejdź do forum: