TOTO-1 "WRIGHT"
|
karol31 |
Dodany dnia 02-12-2012 12:01
|
Użytkownik
Postów: 135
Data rejestracji: 02.09.12
|
Spoko, ja też poszukuję, ale średnio mi to wychodzi, bo właściwie to nawet nie wiem czym się kierować przy wyborze silnika.
Cessna 480
$ZIELONY$
|
|
|
|
Maciek |
Dodany dnia 02-12-2012 12:14
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 483
Data rejestracji: 08.11.11
|
Im wieksze kv tym silnik szybszy a moc maleje
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D
cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e
[b]KYOSHO TF-6 drift stalion
Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 02-12-2012 12:19
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Moim zdaniem ten motorek -> http://www.hobbyk...unner.html jest za "potężny" do tego modelu.
Model ToTo-1 to klasa tylko motoszybowca.
Ten z Twojej drugiej propozycji -> http://www.giants...07457.html - również moim zdnaiem jest zbyt "potężny".
Na tę klasę modelu i na tę masę, jaką masz osiągnąć (700-750 gram), to spokojnie wystarczy taki motorek:
http://www.hobbyk...200kv.html
Ja na takim silniczku latałem takim oto modelem:
Przyznam, że sprawował się doskonale. Takie też są opinie i innych użytkowników:
My plane is a WACO biplane. 990mm, 740gr. 10x4,5 prop., 20A ESC, 1600Ah 20C 3S Turnigy. Newer had a problem with this motor.
- czyli dokładnie to jest to co Tobie potrzeba -
Edytowane przez Andy dnia 02-12-2012 12:26
Andy
|
|
|
|
karol31 |
Dodany dnia 02-12-2012 12:21
|
Użytkownik
Postów: 135
Data rejestracji: 02.09.12
|
http://www.giants...05954.html
http://www.giants...07828.html
Te dwa silniczki chyba też się mogą nadać
Cessna 480
$ZIELONY$
|
|
|
|
karol31 |
Dodany dnia 02-12-2012 12:25
|
Użytkownik
Postów: 135
Data rejestracji: 02.09.12
|
http://www.hobbyk...200kv.html
On wydaje się strasznie chuderlawy, i jedno na czym mi jeszcze zależy, żeby miał mocowanie z przodu, ponieważ to odciążyłoby samolot i ułatwiło mi robotę.
Cessna 480
$ZIELONY$
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 02-12-2012 12:40
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
On wydaje się strasznie chuderlawy
- to normalny objaw, bo nie masz jeszcze takiego doświadczenia. Ja również miałem takie wątpliowści, jak zobaczyłem model o rozpiętości prawie 1500 mm i masie ok. 1100 gram do startu (mimo tego, że instrukcja mówiła o 960 gramach do startu). Ale okazało się, jak widać na filmie, że model sprawował się z tym napędem doskonale.
Może i wygląda chuderlawie, ale przynajmniej jest właściwie dobrany do parametrów i charakterystyki modelu.
Z Twoich propozycji skłaniałbym się prędzej do tej propozycji:
http://www.giants...05954.html
- trochę ciężki. A każde 10 gram w tej klasie modeli ma swoje znaczenie - przekonasz się o tym jak zważysz swój model w stanie nie wyposażonym.
Andy
|
|
|
|
karol31 |
Dodany dnia 02-12-2012 12:52
|
Użytkownik
Postów: 135
Data rejestracji: 02.09.12
|
Dobra, to silnik mamy. I czy ten regulator pasuje? : http://www.hobbyk..._ESC_.html
Cessna 480
$ZIELONY$
|
|
|
|
kuba |
Dodany dnia 02-12-2012 12:58
|
Użytkownik
Postów: 198
Data rejestracji: 12.11.11
|
Myślę, że regiel 30A to nawet trochę za dużo. Jak maksymalny pobór prądu wynosi 18A to regulator 25 A spokojnie powinien wystarczyc.
np. http://www.hobbyk...oller.html
Andy proszę o korektę...
Spektrum DX6i
- Beta 1400
-Cessna 182
-Ultron 3D
-Mig-29 depron
-Katana MD Precision Aerobatic
-Extra 330 SC EPP Hacker
-Kiwi F3P
- P40 (ESA)
|
|
|
|
karol31 |
Dodany dnia 02-12-2012 13:05
|
Użytkownik
Postów: 135
Data rejestracji: 02.09.12
|
Ale myślę na zapas. Np. jakbym chciał coś zmienić, albo do innego modelu przełożyć to może się przydać te 5A więcej.
Cessna 480
$ZIELONY$
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 02-12-2012 13:05
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
- no i dobrze Kuba prawi -
Ale 30 A nigdy nie zaszkodzi - najwyżej model będzie znów o kilkanaście gramów ciężki. A regulator w przyszłości może przydać się do innego projektu.
Andy
|
|
|
|
karol31 |
Dodany dnia 02-12-2012 13:09
|
Użytkownik
Postów: 135
Data rejestracji: 02.09.12
|
no to i regiel mamy, serwa wymyśliłem takie razy trzy: http://www.hobbyk...Servo.html
Cessna 480
$ZIELONY$
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 05-12-2012 20:27
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
No i na początek wystarczą - ale jak będziesz ciągnął z HK to weź od razu więcej - np. 6 lub 7 - zawsze przydadzą się do kolejnego modelu.
A są już jakieś postępy w projekcie oprócz rozważań koncepcyjnych? - plany masz już wydrukowane?
Andy
|
|
|
|
karol31 |
Dodany dnia 05-12-2012 21:21
|
Użytkownik
Postów: 135
Data rejestracji: 02.09.12
|
Nie. W ogóle idzie mi to jak krew z nosa. Z HK myślałem zamawiać, ale jak o tych celnikach powiedziałeś to się wystraszyłem. I jeszcze Taty nie mogę przekonać, żeby te plany wydrukować, bo to jest 25 stron A4, a atrament złotówki nie kosztuje, i jeszcze nie wiem skąd depron wytrzasnąć.
Cessna 480
$ZIELONY$
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 05-12-2012 21:34
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Karol podeślij linka z odpowiednimi planami to Ci wydrukuję i od piątku popołudniu będą do odebrania u Daniela w sklepie.
Z tego będzie OK ? Bo tutaj widzę 32 strony.
-> http://www.motyla...to1_pl.pdf
Edytowane przez Andy dnia 05-12-2012 21:39
Andy
|
|
|
|
karol31 |
Dodany dnia 05-12-2012 21:40
|
Użytkownik
Postów: 135
Data rejestracji: 02.09.12
|
Nie dzięki za pomoc. Sprawa rozwiązana. Obiecałem, że dołożę się do nowego atramentu , ale dzięki za dobre chęci. Więc chyba około weekendu wydrukuję plany. Ale wciąż zastanawiam się skąd depron. Czy kupić ten podkład do paneli, czy taki z np. modelarni. A jakby ktoś chciał wiedzieć to do wycinania posłuży mi skalpel, bo nie widzę sensu zamawiać specjalnych noży ze sklepów modelarskich, a skalpel podobnież radzi sobie tak dobrze z depronem jak z tkanką ludzką .
Edytowane przez karol31 dnia 05-12-2012 21:44
Cessna 480
$ZIELONY$
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 05-12-2012 21:42
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Ok - nie ma sprawy - chciałem pomóc - jakby co, to za darmo miałbyś plany na laserze - bez dorzucania
Andy
|
|
|
|
karol31 |
Dodany dnia 05-12-2012 21:47
|
Użytkownik
Postów: 135
Data rejestracji: 02.09.12
|
jeszcze raz dzięki. Laser hymm... moja mama ma w pracy laser. Może skorzystam .
Cessna 480
$ZIELONY$
|
|
|
|
karol31 |
Dodany dnia 05-12-2012 21:49
|
Użytkownik
Postów: 135
Data rejestracji: 02.09.12
|
A mógłbyś dokładnie wyjaśnić tą opłatę celną. Czy oni przesyłkę lotniczą też naliczają? Czy z hobbykinga też będę musiał dopłacać?
Cessna 480
$ZIELONY$
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 05-12-2012 22:03
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
mama ma w pracy laser. Może skorzystam
- zawsze plany wydrukowane na laserze są trwalsze i dokładniejsze - szczególnie przy naszych warunkach warsztatowych.
A mógłbyś dokładnie wyjaśnić tą opłatę celną.
Jak widać z tej ostatniej korespondencji na forum: -> http://www.epheli...123#310123
- warunki są chyba zaostrzone, bo dość sporo przesyłek (niezależnie od masy, kwoty i opisu) trafia na cło.
Kiedyś były zwalniane z cła przesyłki o wartości do 100$ i deklarowane jako GIFT. A obecnie jak poczytasz -
Czy oni przesyłkę lotniczą też naliczają?
Jeżeli zamawiasz w HK, to sam wybierasz rodzaj przesyłki - czy zwykła poczta, czy lotnicza.
Natomiast dla UC nie ma znaczenia jaką drogą idzie przesyłka - jak ma zostać zatrzymana, to zostanie zatrzymana niezależnie od rodzaju przesyłki i rodzaju opłaty za przesyłkę.
Czy z hobbykinga też będę musiał dopłacać?
Poczytaj temat z powyższego linka i zapewne dojdziesz do wniosku, że HK nie jest jakimś szczególnie uprzywilejowanym nadawcą przesyłek.
Andy
|
|
|
|
karol31 |
Dodany dnia 05-12-2012 22:07
|
Użytkownik
Postów: 135
Data rejestracji: 02.09.12
|
A jak oni oceniają wartość? Jest na przesyłce czy co? A jak zapłacę z góry to daje jakąś różnicę z wpłatą przy odbiorze?
Cessna 480
$ZIELONY$
|
|
|