Witam wszystkich
|
Mateusz |
Dodany dnia 11-02-2015 20:38
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 467
Data rejestracji: 18.01.12
|
Też tak sądze
Mateusz
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF
- FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY clone
|
|
|
|
suchy |
Dodany dnia 13-02-2015 14:20
|
Początkujący
Postów: 40
Data rejestracji: 05.02.15
|
Jutro tj. 14.02.2015 wybieram sie do warszawy m.in. do sklepu modelarskiego. Jeśli ktoś coś potrzebuje to proszę pisać |
|
|
|
suchy |
Dodany dnia 08-03-2015 23:11
|
Początkujący
Postów: 40
Data rejestracji: 05.02.15
|
Witam ponownie. W związku z tym, że cessna doznała kilku uszkodzeń po pierwszym locie zwracam się z prośbą o pomoc w dokonaniu niezbędnych napraw. Dokładnie potrzebuję porady w doborze odpowiedniego kleju i kilku instrukcji jak wymienić ośkę silnika. Poniżej umieszczam zdjęcia, mam nadzieję, że dobrze udostępniłem.
|
|
|
|
Piotr |
Dodany dnia 08-03-2015 23:22
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 445
Data rejestracji: 14.10.12
|
Skrzydło to pare wykałaczek i uhuporem złapać. Nastepnie owinać matą szklaną i przesączyć klejem. Statecznik tak samo.
Jezeli cos zle doradzilem to prosze mnie poprawic
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 09-03-2015 00:27
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
A nieładnie Kolego Suchy - oj nieładnie - a mówiłem, a pisałem, a ostrzegałem, że oblocik modelu jedynie w towarzystwie doświadczonego modelarza. No ale nic - stało się i trzeba pomóc.
Naprawić tego rodzaju uszkodzenia da się na pewno. Ale trzeba to zrobić dobrze.
Do sklejenia elementów proponowałbym jednak trochę bardziej mocniejszy klej jakim jest dwuskładnikowa żywica epoksydowa (5 minut). Przy zastosowaniu żywicy nie trzeba będzie żadnych dodatkowych wzmocnień z maty szklanej - "szkoda wagi".
Należy tylko zwrócić uwagę na prostoliniowość klejonych powierzchni.
Ta technologia naprawy doskonale sprawdziła się przy naprawie mojego MIG'a EDF.
Maskę silnika trzeba byłoby dokładnie obejrzeć w jakim jest stanie i dopiero wtedy zdecydować - naprawiać, czy lepiej kupić nową.
Wymiana ośki jest oczywiście możliwa - trzeba tylko znaleźć nową w sklepie do danego silnika, który jest zastosowany w modelu, lub u któregoś z Kolegów. Z tego co pamiętam, to Kolega Maciek miał dość duży zapas osi do silniczków tego rodzaju - pomierz tylko średnicę tej Twojej ośki, skontaktuj się z nim - może być nawet przez FB i podaj mu.
Edytowane przez Andy dnia 09-03-2015 09:33
Andy
|
|
|
|
czarny |
Dodany dnia 09-03-2015 12:51
|
Instruktor
Postów: 541
Data rejestracji: 13.05.14
|
uuuuuuuuuuu
Kurde lipa straszna
Tak jak Andy powiedział da się skleić ale pięknością to już nie będzie
Ja bym proponował kupić skrzydło i statecznik nowy nie bawić się w sklejanie.
Ja osobiście mam złe doświadczenia ze sklejaniem połamanych skrzydeł.
Miałem w zeszłym sezonie samolocik który zaliczył spoooooro kretów klejenie nic nie dało kupiłem nowy
____________________________________
Turnigy 9x z ER9x TELEMETRY
KIWI-F3P
Calmato Alpha 40 Trainer GP OSMax 40LA
Extra Little OSMax10
QUAD TBS DISCOVERY clone
|
|
|
|
suchy |
Dodany dnia 09-03-2015 13:12
|
Początkujący
Postów: 40
Data rejestracji: 05.02.15
|
statecznik na pewno kupię nowy a ze skrzydłem muszę chwilkę poczekać. nie jest to bardzo skomplikowane złamanie ładnie i równo się składa także myślę, że coś z tego jeszcze będzie jak już go poskładam i warunki na to pozwolą to chciałbym się umówić z którymś z doświadczonych kolegów na oblot Tak Andy człowiek uczy się na błędach hehe nikt nie mówił, że będzie łatwo ale jestem dobrej myśli. |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 09-03-2015 13:39
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
I tak trzymaj.
Jeżeli na złamaniu skrzydła nie ma ubytków pianki to śmiało klej żywicą - nie puści w miejscu klejenia. Najwyżej przy krecie pęknie w nowym miejscu - "będzie Pan zadowolony"
Andy
|
|
|