Airwolf Vario
|
Wolfik |
Dodany dnia 19-11-2013 22:49
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
- ja też -
Andy, zapewniam Cie, ze bedziesz jednym z pierwszych osob delektujacych sie tym dzwiekiem
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 19-11-2013 23:57
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Dzis z czystej ciekawosci postanowilem zwazyc Airwolfa.
Mile zaskoczenie i duza nadzieja co do wagi.
Po zlozeniu modelu w calosc, kadlub, ogon , mechanika lacznie z platami i elektronika, ktora do tej pory kupilem, waga wyszla 5,2 kg
a do ulotnienia brakuje mi jeszcze pakiecikow, odbiornika i elektroniki do FBL'sa
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 20-11-2013 06:42
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
waga wyszła 5,2 kg
- jak na chwilę obecną to bardzo ładna waga wyszła.
Ale jeszcze chyba będzie trochę od masy lakieru i szpachli tez dojdzie - toć takiego "golasa" nie wyobrażam sobie jakoś w Twoim "wydaniu"
Wolfik, zacznij rozglądać się za kątomierzem do łopat, będzie niezbędny - a może już masz jakieś takie cacko elektroniczne i nic nie chwalisz się -
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 20-11-2013 21:47
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
zacznij rozglądać się za kątomierzem do łopat, będzie niezbędny - a może już masz jakieś takie cacko elektroniczne i nic nie chwalisz się
Nie Andy, jeszcze nie mam, ale trzeba bedzie sie porozgladac za sprzetem do regulacji.
toć takiego "golasa" nie wyobrażam sobie jakoś w Twoim "wydaniu"
Golas - nie ma takiej opcji , nawet dla koneserow
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Tomek |
Dodany dnia 20-11-2013 22:20
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 243
Data rejestracji: 19.11.11
|
Wolfik napisał(a):
Nie Andy, jeszcze nie mam, ale trzeba bedzie sie porozgladac za sprzetem do regulacji.
Rzadko się używa. Szkoda kasy. Mam bardzo dokładny przyrząd do ustawiania tarczy 120 stopni fi wału 10mm i kątomierz elektroniczny. Mogę Ci wypożyczyć.
Byle szybko
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 21-11-2013 19:36
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Szkoda kasy. Mam bardzo dokładny przyrząd do ustawiania tarczy 120 stopni fi wału 10mm i kątomierz elektroniczny. Mogę Ci wypożyczyć.
Dzieki Tomku, ale tarcze mam 90 i na 12 mm wale, wiec trudno bedzie to wcisnac
Katomierz, hmm czemu nie. Szerokosc moich lopat 75 mm, obejmie?
Byle szybko
Z tym bedzie troche gorzej, ale postaram sie
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Tomek |
Dodany dnia 21-11-2013 21:23
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 243
Data rejestracji: 19.11.11
|
Niestety, max 74mm
Yak 55 3.3m 150ccm
Yak 55 2.7m 100ccm
Super Decathlon 3.5m 120ccm
Meridian 1.8m 10ccm (from heaven)
Glasair 2m 20ccm
Cessna 182 2.1m 25ccm (czeka na maiden)
Trex 600Nitro
Trex450
Mikrokopter Okto2
TBS Discovery FPV
RVJET FPV
Volantex Predator V2 FPV
TBS Caiphirina FPV
SkyWalker FPV
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 21-11-2013 23:15
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Niestety, max 74mm
Hmm, no to: Houston (czyt. Tomku), we've got a problem
Zakupy nie uniknione, a z drugiej strony tam gdzie serce wlozone nie ma ekonomi
Nie mniej jednak dzieki Tomku za propozycje
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 30-11-2013 22:54
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Po dlugotrwalych przymiarkach umiejscowienia popychacza do wirnika ogonowego przyszla chwila na umocowanie go na stale w belce ogonowej.
Do tego posluzylo nam a takie cos:
Dokladnie tak, pianka budowlana. Jak widac na obrazku trzeba bylo przedluzyc dziubek, gdyz belka ma ok 80 cm. dlugosci a pianke chcialem miec w calej belce.
Pierwsza czynnoscia bylo ulozenie rurek w belce i chwilowe mocowanie za pomoca tasmy.
Nastepnie wpuscilismy pianke. Zaleta i jednoczesnie wada jest to, ze pianka "wejdzie" wszedzie.
Gdy sobie tak rosla, sprawdzilem raz jeszcze ulozenie rurek wzgledem obudowy (wszystko bylo ok).
Dla pewnosci zalozylem kolnierz mocujacy belke ogonowa z obudowa.
Jutro sprawdzimy, jak to nam wyszlo piankowanie.
Edytowane przez Wolfik dnia 12-02-2018 21:46
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 30-11-2013 23:53
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Noooo, przyznam, że patent niezły, a zarazem prosty -
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 01-12-2013 00:44
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Noooo, przyznam, że patent niezły, a zarazem prosty
i w dodatku wazy troche mniej niz klej
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 01-12-2013 13:36
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Niestety, wczorajszy etap projektu zakonczyl sie malym niepowodzeniem.
Jak widac na obrazku, walek do napedu wirnika ogonowego znalazl sie ponizej gniazda w mechanice o jakies 4 mm
Automatycznie zaswital pomysl obnizenia gniazda w mechanice i moze bedzie dobrze
Oczywiscie bylo lepiej, bo roznica jest juz tylko 2 mm
"- a moze podkladke miedzy mechanike, a podstawe "- pomyslalem sobie
I tu jest male pytanie do Kolegow:
Wiadomo, ze jesli wstawie podkladke pod mechanike od strony ogona, to wal wirnika glownego nieznacznie pochyli sie do przodu, co bedzie wygladalo COOL , jak model bedzie statyczny. Ale czy bedzie to mialo wplyw podczas lotow. Mysle, ze nie, bo mozna to jakos wyregulowac, aby bylo OK.
Lub tez moge wstawic druga podkladke z przodu, ale te gramy ...
Edytowane przez Wolfik dnia 12-02-2018 21:51
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 01-12-2013 13:51
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Lub też mogę wstawić drugą podkladkę z przodu, ale te gramy ...
- i ja byłbym w takiej sytuacji zwolennikiem wstawienia dwóch par podkładek pod mechanikę, co zagwarantuje równoległość i jednoliniowość płaszczyzn pracy wałka napędu wirnika ogonowego i końcówki przekładni (sprzęgła) napędzającego z mechaniki głównej ten wałek. Zasadą jest, aby wał wirnika głównego był w miarę pionowo w stosunku do posadowienia mechaniki głównej. Oczywiście w przyszłości byłoby można wytrymować ustawieniem serw ten pochył wirnika głównego do przodu - ale mógłby być problem z ustawieniami identycznych kątów łopat, przy różnych wychyleniach serw tarczy, zarówno na "+" - na "-" -
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 01-12-2013 14:06
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Zasadą jest, aby wał wirnika głównego był w miarę pionowo w stosunku do posadowienia mechaniki głównej. Oczywiście w przyszłości byłoby można wytrymować ustawieniem serw ten pochył wirnika głównego do przodu - ale mógłby być problem z ustawieniami identycznych kątów łopat, przy różnych wychyleniach serw tarczy, zarówno na "+" - na "-" -
Masz racje Andy, i tak zrobimy
Na pierwsze testowe loty, wszystko musi nam wspolgrac, a pozniej, jak bedziemy chcieli sie pobawic w regulacje to zawsze mozemy....
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 01-12-2013 15:55
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Jak Shifu powiada, idac za ciosem ( dzis doslownie i w przenosni) postanowilem dalej popracowac nad ogonem.
A konkretnie za "zakonczeniem":
Najpierw dokrecilismy, przekladnie tyniego wirnika, aby wiadomy byl ksztalt ciec
a nastepnie pomalutku z mini brzeszczotem, pilniczkiem i papierem sciernym do takiego rezultatu
a jak to ma sie w modelu, a no tak
a tak wyglada calosc, razem ze statecznikiem pionowym
no i chyba na tyle na ten weekend, chyba ze zrobimy "Unik Andiego"
Edytowane przez Wolfik dnia 12-02-2018 22:03
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 02-12-2013 00:13
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Dzis udalo mi sie jeszcze popracowac nad mocowaniem mechaniki w kadlubie. Okazalo sie niestety, ze mocowania do scian skorupy sa za nisko, nawet po podniesieniu mechaniki o 2mm
Odpuscilem sobie obmyslanie rozwiazania na nastepny raz bo nastapilo zmeczenie materialu zwanego mozgiem, choc na sam koniec weekendu podkleilem gniazda do srub w uchwytach mocujacych mechanike z kadlubem.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 02-12-2013 07:44
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
- nooo00, i to mnie się podoba robótka niemalże z zegarmistrzowską precyzją -
Odpuściłem sobie obmyślanie rozwiązania na następny raz bo nastąpiło zmęczenie materiału
- no przyznam się, że ja również stosuję tego rodzaju rozwiązanie, które pozwala ustrzec się nieprzemyślanych i w rezultacie kosztownych działań -
Trzymam kciuki za podniesienie mechaniki -
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 02-12-2013 21:17
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
ja byłbym w takiej sytuacji zwolennikiem wstawienia dwóch par podkładek pod mechanikę, co zagwarantuje równoległość i jednoliniowość płaszczyzn pracy wałka napędu wirnika ogonowego i końcówki przekładni (sprzęgła) napędzającego z mechaniki głównej ten wałek.
a dokladnie chodzi mi o:
równoległość i jednoliniowość płaszczyzn pracy wałka napędu wirnika ogonowego i końcówki przekładni (sprzęgła) napędzającego z mechaniki głównej ten wałek
Tak, Andy, tu masz calkowita racje Myslalem, myslalem... i wymyslilem . Jutro z pracy przyniose poziomice laserowa z jednoczesnym strumieniem pionowym i poziomym. Zmierzymy wszystkie mozliwe odchylenia i wtedy bedziemy decydowac co i gdzie ustawiac
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 03-12-2013 07:10
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Andy
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 03-12-2013 07:10
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Andy
|
|
|