Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
Noooo - niezłe działania "dewastacyjne". W sumie to nieźle brakowało do właściwego spasowania mechaniki głównej z wałkiem napędu wirnika ogonowego. Ale ich efekt widzę całkowicie pozytywny
Andy,
To nie bylo pasowanie mechaniki z walkiem napedowym. Narazie ustawilem wal wirnika glownego pod katem prostym do podwozia. Jesli pamietasz, rozmawialismy o tym na lotnisku, ze dobrze byloby wlasnie tak ustawic. Latwiej bedzie wyregulowac lopaty.
Na szczescie zabraklo mi czasu wczoraj podkleic podstawe mechaniki. Dzis sprobuje spasowac walek napedowy wirnika pod katem prostym do walu glownego.
Ciekawostka jest, ze na instrukcji wal glowny jest pochylony do przodu, i to dosc znacznie.
Edytowane przez Wolfik dnia 14-01-2014 08:41
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
- myślałem, że wstępnie ogon też już spozycjonowany -
Byl, Andy, ale do mechaniki, ktorej wal byl mocno pochylony.
Na fotce widac, jak wal wirnika glownego byl w pionie to obudowa siedziala na ogonie. Poza tym mocowanie mechaniki powinno byc w poziomie do obudowy ( a nie bylo)
Wolfik, ja czytam wnikliwie Twoją relację i pamiętam to zdjęcie i fakt uprzedniego wstępnego pasowania wałka ogonka do mechaniki głównej.
Pisząc
- myślałem, że wstępnie ogon też już spozycjonowany
miałem na myśli to, że przed obecnymi działaniami "destrukcyjnymi" sprawdziłeś na jakiej wysokości obecnie wypadnie oś wałka w stosunku do mechaniki i czy będzie to wystarczające jego usytuowanie - nie licząc drobnych korekt wałka w obudowie ogona po opróżnieniu jej z pianki.
Trzymam kciuki za powodzenie operacji
Instrukcja jest po prostu prawie obrazkowa -
Edytowane przez Andy dnia 21-01-2014 07:22
- myślałem, że wstępnie ogon też już spozycjonowany
- myślałem, że wstępnie ogon też już spozycjonowany
miałem na myśli to, że przed obecnymi działaniami "destrukcyjnymi" sprawdziłeś na jakiej wysokości obecnie wypadnie oś wałka w stosunku do mechaniki i czy będzie to wystarczające jego usytuowanie - nie licząc drobnych korekt wałka w obudowie ogona po opróżnieniu jej z pianki.
A to sorki. Zle zrozumialem. Tak sprawdzilem i na szczescie pole manewrow jest dosc spore. Mysle, ze jak to na spokojnie zrobie powinno byc
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
I bardzo amatorska jak na taka firmę. Trzeba mieć ułańską fantazje, aby zbudować ten model. Andy, zajrzyj na 9 stronę - jak mechanika powinna być przykręcona do obudowy ( mocowania w jednej płaszczyźnie z obudowa), a na stronie 10 - pochylona mechanika i otwory do mocowań są pod skosem do płaszczyzny mocującej w obudowie. a na stronie 16 masz zamocowana mechanikę równolegle do podwozia, co za tym idzie, ze wal główny powinien być pod katem prostym do podwozia i podłoża.
Trochę pachnie tu lipa
Ja instrukcje przeglądałem tyle razy, ze już miałem jej dosyć. Teraz korzystam z niej tylko, aby znaleźć, gdzie maja być poszczególne elementy. A samo pasowanie to już inna bajka
Dobrze, ze sobie wtedy pogadaliśmy. To przekonało mnie o ruchach jakie wykonuje teraz, jeśli chodzi o mechanikę. Oczywiście, na spokojnie.
Edytowane przez Andy dnia 21-01-2014 07:24
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Dlubanko idzie bardzo powoli Nie polecam nikomu takich pomyslow, dopoki model nie jest ostatecznie przetestowany w czasie lotu.
Ale w miedzy czasie smerfuje po necie za elektronika do FBL'a. Teoretycznie wybor padl na Futabe CGY 750, ale zastanawiam sie nad helicommand'em. W sumie, byloby troche bezpieczniej podczas pierwszych lotow.
Ma to sens
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Przyznam, że i ja kiedyś zastanawiałem się na zastosowaniem w swoich makietach helicommada. Ale jak trochę poczytałem, to wcale nie jest tak różowo. Im bardziej skomplikowana elektronika na pokładzie modelu, tym bardziej trudno to "ustrojstwo" odpowiednio wyregulować i ustawić, aby uzyskać oczekiwany efekt. To nie jest tak, że włącza się to w elektronikę śmigłowca i od razu eszystko działa OK.
A poza tym przy Twojej "walce z masą" - dodatkowe kilkadziesiąt gramów -
to zamawiam CGY. Przynajmniej bedzie pasowalo do serwa ogonowego A szczerze mowiac to za roznice miedzy HC a CGY to mozna nabyc jakis model do treningu. W koncu trzeba cos potrenowac w realu, a nie tylko symek, symek i jeszcze raz ....
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Otwieram, a w srodku trzy male woreczki z jakas elektronika
gdy zobaczylem wielkosc gyro, o malo nie wpadlem w kompleksy
no i to pudeleczko z elektronika obok gyro
i wszystkie elementy z pudelka
Szczerze mowiac, spodziewalem sie wiecej przewodow do podlaczenia z odbiornikem, serwami, itp. Ale po pobieznym przeczytaniu instrukcji stwiedzilem, ze wszystko moze byc ok. Serwa do sterowania tarcza podlaczamy do elektroniki od gyro i za pomoca s.busa do odbiornika. A moze sie myle, musze dobrze doczytac
Edytowane przez Wolfik dnia 12-02-2018 22:44
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Wolfik napisał:
Serwa do sterowania tarcza podłączamy do elektroniki od gyro i za pomocą s.busa do odbiornika. A może się mylę, muszę dobrze doczytać
Wolfik - fotka z manula pokazuje dokładnie, co i do czego podłączyć:
No, no, przyznam, że układzik dość fajny. A tutaj znalazłem kilka zdań odniesienia do jego zastosowania: - zaczerpnięte z HELI-TEAM:
Futaba odrobiła lekcję za innych producentów i zastosowała lepsze czujniki bardziej odporne na wibracje - wskazuje na to brak w zestawie jakichkolwiek gąbek amortyzujących a jedynie "plaster" grubości kartki papieru. Zaawansowany, adaptacyjny regulator PID (Proporcjonalno-Całkująco-Różniczkujący) znakomicie sobie radzi i pozwala na uzyskanie świetnych parametrów dynamicznych włącznie z prędkościami kątowymi rzędu 1200 stopni/sek. Obsługuje praktycznie wszystkie rodzaje tarcz i serwomechanizmów (to jest temat do wyjaśnienia - podają że trzy typy więc automatycznie nasuwają się analogowe i cyfrowe ale jaki jest trzeci? Cyfrowe 760μs?).
Wielkim ułatwieniem jest sterownik z wyświetlaczem (OLED) dzięki czemu można zaprogramować wszystkie funkcje systemu bez konieczności targania laptopa na lotnisko. Pełne skonfigurowanie systemu zajęło Mattowi niespełna 30 minut. Oczywiście można też aktualizować oprogramowanie (firmware) przy użyciu interfejsu CIU-2.
Wbudowany governor (jak w GY701) z zakresem prędkości wirnika w przedziale 1000-3000 obr/min czyni go idealnym dla klasy 50/600 z racji wyższych prędkości wirnika.
Podłączenie do odbiornika wymaga tylko jednego przewodu systemu S.BUS - to niestety (przynajmniej na razie) drastycznie ogranicza krąg potencjalnych odbiorców nowego sprzętu tylko do użytkowników Futaby. Co więcej - z nadajnika co prawda można sterować czułością wszystkich osi CGY750 (nie ATV ale w dedykowanych sekcjach) ale znów - to potrafią tylko Futaby.
Można by się zastanawiać dlaczego Futaba postąpiła pozornie niekonsekwentnie i nie zrobiła wyjścia z CGY750 do serw na S.BUS-ie myślę jednak, że odpowiedź jest prosta - dzięki równoległym wyjściom serwa pracują jednocześnie. No i póki co oferta serw szeregowych nie jest jeszcze imponująca (raptem 4 z czego tylko w zasadzie dwa nadające się na tarczę). Ponadto stosunkowo cienkie kable magistrali (choć grubsze niż zwykle) nie dadzą rady doprowadzić wysokich prądów (rzędu nawet kilkunastu amperów) wymaganych przez silne serwa tarczy dużych modeli.
Fakt, że tekst jest dość zaawansowany czasowo (2010), ale zawiera szereg ciekawych spostrzeżeń.
Przyznam szczerze, że "pozostałem daleko z tyłu" za tego rodzaju nowinkami śmiglakowych -
Opisuj wszystko dokładnie i wzbogacaj fotkami, to przynajmniej dokształcę się w tym zakresie -
Na YT jest dość sporo tutoriali odnośnie CGY750, które zapewne będą pomocne w instalacji, jak również regulacji tego układu:
YouTube Video
YouTube Video
Wolfik - dasz radę -
Edytowane przez Andy dnia 31-01-2014 07:53
Tak Andy, masz racje, damy sobie rade
A propos, wykorzystujac ta elektronike do sterowania glowica, wystarczy mi odbiornik 8 kanalowy do sterowania reszta elektroniki? W sumie byloby 13 kanalow.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Wolfik napisał:
... wystarczy mi odbiornik 8 kanalowy do sterowania resztą elektroniki?
Wolfik, z reguły do sterowania śmigłowcem potrzebne jest 6 kanałów w odbiorniku (przy tarczy 3. punktowej - przy 4. punktowej pewno będzie potrzeba ich 7), więc odbiornik 8-mio kanałowy spokojnie wystarcza do sterowania śmigłowcem i nawet zostanie jeden kanał do podwozia. Ale jak przewidujesz jeszcze jakieś "wodotryski", to niestety 8 kanałów to będzie mało.
Edytowane przez Andy dnia 02-02-2014 18:47
Z wielkim zadowoleniem informuje Kolegow, ze proces wydlubywania pianki zostal wdniu dzisiejszym zakonczony.
Wal napedowy tylniego wirnika jest luzny do nastepnego ustawienia. Jutro pierwsza proba ustawienia mechaniki.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Wczoraj byly przymiarki, miarki, przesuwarki itp., a dzis mocowanie, prawie na stale (jeden element podstawy mechaniki jest wciaz nie przyklejony )
Wszystko wyglada obiecujaco
Niestety, a moze stety, wal wirnika glownego jest delikatnie pochylony do przodu (moze o 1 stopien, lub dwa ).
Jutro postaram sie dopasowac wal wirnika tylniego.
PS. Fotki jak znajde odpowiedni fotohosting
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)