Airwolf Vario
|
Andy |
Dodany dnia 04-03-2014 07:45
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Odnośnie darmowego foto hostingu polecam -> www.photobucket.com
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 12-03-2014 23:30
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Nareszcie znalazlem troche czasu i zrobilem porzadek z fotkami
Rozmontowany wal tylniego wirnika i ogon
A teraz kilka slow z ustawienia mechaniki.
W celu prawidlowego wypoziomowania mechaniki musialem najpierw upewnic sie czy podstawa na ktorej lezy obudowa helika ( w tym przypadku stol ) jest w poziomie.
Poziom w kierunku lotu
Poziom prostopadle do K. L.
A tu odniesienie do ustawionej mechaniki. Pomiar wykonany jest na wale wirnika glownego.
W kierunku lotu ( widac lekkie przechylenie ku przodowi)
Prostopadle do K.L.
I jak zawsze C.D.N.
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 10:27
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 13-03-2014 07:00
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
I jak zawsze czekamy, czekamy na CDN
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 13-03-2014 23:02
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
I jak zawsze czekamy, czekamy na CDN
Jak tak, to CDN (n - czyt. nastepuje)
Dzis pierwsza proba wypoziomowania walka przenoszacego naped na tylnik wirnik. Wczoraj zaznaczylem na elemencie laczacym ogon miejsce do wyciecia w celu podwyzszenia walka.
Element zostal poddany obrobce, ale niestety okazalo sie, ze jest to nie wystarczajace do wypoziomowania walka.
W mechanice podnioslem na maxa lacznik (sprzegielko) przenoszenia napedu. Po pomiarach okazalo sie, ze kata prostego miedzy walem wirnika glownego, a walem przenoszenia napedu niestety nie ma.
Sa trzy wyjscia dla uzyskania oczekiwanego rezultatu. Pierwszy - pochylic mechanike do przodu.
Drugi - podpilowac dolna czesc mocowania walka na koncu belki ogonowej.
Trzeci - i pierwszego i drugiego po trochu.
Ale o tym pomyslimy jutro
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 10:18
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 14-03-2014 07:22
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Przyznam, że takiego "zawrotu głowy" to nie spodziewałem się przy takim modelu. No cóż, trzymamy kciuki i czekamy na "opanowanie sytuacji" -
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 14-03-2014 17:44
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Przyznam, że takiego "zawrotu głowy" to nie spodziewałem się przy takim modelu.
Ja tez nie, ale w koncu musi sie zakrecic
Po calodziennym namysle zdecydowalem sie na opcje trzecia. W ten sposob bedzie latwiej pozbyc sie jakichkolwiek naprezen, a ekstra stopien przy pochyleniu walu wirnika glownego nie powinien byc az takim problemem. Bylo gorzej
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 15-03-2014 23:10
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Witam,
Dzisiaj pobawilem sie w wypoziomowanie mechaniki. Po przemysleniach, wiedzialem, ze miedzy walem wirnika glownego a walkiem napedowym wirnika tylniego jest niepelny kat 90 stopni. Potwierdzily to pomiary mini poziomica.
Wiadomo bylo, ze trzeba bedzie pochylic troche mechanike ku przodowi i podpilowac drewniane mocowanie koncowki walka przenoszenia napedu. Tak tez sie stalo. Po kilku probach ustawien, wynik byl wiecej niz zadawalajacy
Uff, troche z gorki
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 10:08
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 16-03-2014 11:05
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Noooo, Panie Kierowniku projektu -
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 20-03-2014 00:33
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Dzis (tzn. wczoraj ) zakonczylem mocowanie na stale odcietej czesci podstawy mechaniki. Oczywiscie, aby nie powtorzyl sie blad z przesunieciem (jak to mialo miejsce w przypadku walka przenoszenia napedu i pianki ) mechanika zostala przykrecona tuz po nalozeniu epoksji. W ten sposob bede pewien, ze wszystko bedzie na swoim miejscu
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 20-03-2014 07:10
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Wolfik napisał:
W ten sposób będę pewien, że wszystko będzie na swoim miejscu.
- trzymam kciuki, aby tak było
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 20-03-2014 10:32
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Wszystko jest na miejscu, sprawdzone. Dzis wezmiemy sie za boczne mocowania. Andy czy mechanika musi byc solidnie usztywniona przeciwko jakich kolwiek wibracja?
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 20-03-2014 12:44
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Wolfik napisał:
... czy mechanika musi być solidnie usztywniona przeciwko jakimkolwiek wibracjom?.
I to bezwzględnie trzeba wszelkie występujące wibracje niwelować, a wszelkie możliwe jej ogniska likwidować u źródła. Tym bardziej przy takim rozmiarze modelu i wirnika.
Niejednokrotnie można przeczytać relacje z lotów, że model dostaje wibracji i kierownik projektu nie jest w stanie umiejscowić przyczyn ich powstawania.
Dlatego też bezwzględnie walczyć i usuwać od razu wszelkiego rodzaju przyczyny mogące wpływać na powstawanie jakichkolwiek wibracji.
W moim Hughesie - bardziej wnikliwi obserwatorzy zapewne to stwierdzili - można zauważyć, że na stateczniku pionowym nie ma statecznika poziomego. Niestety, nie ma siły aby on tam zaistniał. W tym najdalej odsuniętym od mechaniki, a zarazem najmniej usztywnionym elemencie modelu powstawały takie wibracje, że żadna żywica nie chciała utrzymać tego statecznika poziomego. Oczywiście wszystko wyważone jak trzeba i usztywnione, jak w poprzednim wcieleniu tej makiety tego modelu. W poprzednim wcieleniu nie było wibracji, a w tym wcieleniu są - dlatego też latam bez tego statecznika -
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 21-03-2014 07:33
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
I to bezwzględnie trzeba wszelkie występujące wibracje niwelować, a wszelkie możliwe jej ogniska likwidować u źródła. Tym bardziej przy takim rozmiarze modelu i wirnika.
No i wszystko jasne. Tak sie zastanawialem nad statecznikami poziomymi na ogonie." Latwo" jest je odchylac po usunieciu pianki. Faktem jest, ze byl tam wspornik ze skleiki, a musialem go uszkodzic do wysciagniecia walka napedu. Hmm, trzeb abedzie dorobic inny. Dzieki, Andy.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 23-03-2014 10:00
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Wczoraj udalo mi sie troche poszlifowac mechanicznie niektore elementy w Airwolfie. Miedzy innymi doszlifowalem podstawe mechaniki:
Po zrobieniu zdjec, zauwazylem niedoskonalosci w wykonaniu klejenia elementow postawy. Trzeba bedzie wziasc papierku i troche poscierac recznie tu i tam.
Dodatkowo starlem nadwyzki materialu na sciankach mocowania tylniego podwozia. Teraz wszystko powinno pasowac jak ulal.
Tradycyjnie CDN
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 07:07
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 25-03-2014 07:37
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
- trzymam kciuki, aby tak było
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 25-03-2014 20:37
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
No i nastepny skok w projekcie.
Poniewaz niebylem zbyt zadowolony z polozenia kol tylnich myslalem, myslalem az pewnego dnia wymyslilem jak usunac druga, mosiezna tulejke od zawieszenia.
Metoda okazala sie bardzo prosta. Wystarczylo wziasc lutownice, rozgrzac ja i dolozyc do tulejki.
Tulejka rozgrzala sie i klej poscil. Pomalutku wypchnalem ja na zewnatrz i mamy problem z glowy.
A ze wszystko idzie sprawnie to rozwiercilem otwor w zawieszeniu pierwszym, umiejscowilem tulejke tak, aby uzyskac kat prosty kola do podloza i zakleilem epoksja. Jutro nastepne kolko.
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 07:12
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 25-03-2014 20:53
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Wolfik napisał:... to rozwierciłem otwór w zawieszeniu pierwszym, umiejscowiłem tulejkę tak, aby uzyskać kąt prosty koła do podłoża i zakleiłem epoksją.
- no i tym razem myślę, że niestety nie jest to dobry pomysł. Z reguły golenia po otwarciu podwozia powinny otworzyć się trochę więcej niż kąt prosty i powinny spocząć ogranicznikami na tulejce. Kąt prosty będzie mógł powodować to, że przy nierównym starcie-lądowaniu, dość dużej masie modelu i nawet lekkim ruchu posuwistym może dojść do sytuacji, że podwozie złoży się do środka. szczególne jest to istotne przy lądowaniach nawet przy lekkim wietrze. Jak dobrze mniemam podwozie jest sterowane serwami, więc bez zablokowania ich (czyli otwarcia więcej niż kąt prosty) może być nieciekawie -
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 25-03-2014 21:31
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
- no i tym razem myślę, że niestety nie jest to dobry pomysł.
Andy, troche zle wytlumaczylem kat prosty kola do podloza. Postaram sie dolaczyc pare rysunkow dla wyjasnienia.
Jak dobrze mniemam podwozie jest sterowane serwami, więc bez zablokowania ich (czyli otwarcia więcej niż kąt prosty) może być nieciekawie
Andy, podwozie jest zablokowane po otwarciu, wiec tutaj sie nie obawiam o zlozenie podczas ladowania.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 25-03-2014 22:25
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Wolfik napisał:...Andy, podwozie jest zablokowane po otwarciu, wiec tutaj się nie obawiam o złożenie podczas lądowania.
- no to jestem uspokojony - ale wolałem się upewnić
Jak mówisz, to wiem, że wszystko przemyślałeś - nie trać czasu na rysunki poczekamy to zobaczymy - pchaj projekt do przodu
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 29-03-2014 21:46
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
pchaj projekt do przodu
No to pchamy projekt do przodu, jednoczesnie ....
pokazujac na powyzszych fotkach o jaki kat prosty kolek mi chodzilo .
Nastepna czynnoscia bylo polaczenie mechanizmy opuszczania i podnoszenie tylniego podwozia. I tu mala niespodzianka. Okazalo sie, ze rurka aluminiowa mechanizmu jest po prostu za krotka o jakies 1,5 cm
Po zakupach i docieciu odpowiedniej dlugosci rurki poskladalismy wszystko w calosc, lacznie z mechanizmem do obsugi przez serwo.
I jak to sie mowi, pisze, po malutku do przodu
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 09:51
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|