Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Relacje z budowy
 Drukuj temat
F-16 - Zaczynamy budowę
Jedrek
Przyznam, że jestem ciekawy skuteczności takiego napędu sterów, jaki widzę na zdjęciu, czyli:
- lotki w górę, SW w górę - konflikt interesów czyli hamowanie
- lotki w dół, SW w dół - jak wyżej
Zakręcanie:
- lewa lotka w górę, lewy SW w górę - konflikt interesów - wynik - obrót wzdłuż osi podłużnej w lewo z odchyleniem ogona w lewo czyli nosa w prawo czyli na zewnątrz zakrętu.
- to samo z prawą lotką i SW ale w drugą stronę.
Jest to dokładnie odwrotne podłączenie SW i lotek jak w usterzeniu Rudlickiego
No ale w praktyce wyjdzie samo.
 
Dany
Dość osobliwy sposób podłączenia usterzenia. Przyznam szczerze, że się jeszcze z takim nie spotkałem. -|-
 
www.hobby-rc.pl
berkut
A ja się zastanawiałem kto się pierwszy odezwie w sprawie sterowania ?
Andrzeju to jednak lata. YouTube Video

47 sekunda.
Ja jednak byłbym za sterowanie klasycznym, czyli 3 serwa: 2 na lotki i 1 na wysokość.
----------------------------
www.videofly.com.pl
 
www.videofly.com.pl
Andy
Powiem szczerze, że poza pierwszą fazą lotu, czyli startem, to niezbyt widać jak zachowuje się model w powietrzu - lepiej widać przelatujące w pobliżu obiektywu ważki niż sam model podczas lotu - Nie wiem
- no ale w sumie masz rację model lata Fajne
Ale, jak pisałem powyżej również:
byłbym za sterowanie klasycznym, czyli 3 serwa: 2 na lotki i 1 na wysokość.

A na dodatek skróciłbym delikatnie kadłub w jego tylnej części i statecznik poziomu wykonał jako jedną płaszczyznę - o wiele łatwiej jest wykonać sterowanie jednopłaszczyznowe, niż dwupłąszczyznowe.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Jedrek
Dlatego nie napisałem, że to jest źle, tylko że jestem ciekawy, jak to będzie latać przy takim układzie sterowania. Czytałem o przypadku, że ktoś steruje modelem samolotu jak łódką za pomocą rumpla - rumpel w prawo, łódka w lewo. Tak się nauczył i tyle. Tylko pytanie: po co, kiedy są łatwiejsze metody. Ja w tym przypadku bym zmienił orczyki na serwach na dwustronne i przepiął każdy z popychaczy SW na przeciwległe ramię i by było zgodnie z ortodoksyjnym wyobrażeniem sterowania.
 
berkut
Andrzej co ja się naszukałem tego zdjęcia przez ciebie to nie pytaj. Uśmiech
static.rcgroups.net/forums/attachments/4/3/9/9/2/a561419-60-ailer_elevator.jpg
----------------------------
www.videofly.com.pl
 
www.videofly.com.pl
Jedrek
Dobra, dobra - nic Ci nie będzie. Takie tematy trzeba drążyć. Ja mam podobny układ w Mustangu ESA. Jak wychylam SW w górę to lotki idą w dół. W efekcie reakcja jest gwałtowniejsza niż samym SW ale nie zrywa tak strug. Tutaj jest odwrotny układ, więc wyraziłem swoje wątpliwości ale skoro gdzieś, ktoś tak lata, to znaczy, że tragedii nie ma. Obawiam się tylko, że taki układ służy do specyficznego rodzaju latania, niekoniecznie dobry dla zaczynających latanie. Większe wychylenie lotek do zakrętu może tu skutkować negatywną beczką autorotacyjną a to już nie jest sytuacja komfortowa. No ale jak napisałem, wyjdzie w praniu.
 
Andy
W efekcie reakcja jest gwałtowniejsza niż samym SW ... taki układ służy do specyficznego rodzaju latania, niekoniecznie dobry dla zaczynających latanie.

- jak zawsze trafne i słuszne spostrzeżenia praktyczne Jędrka - Fajne
Ja wolałem zacząć właśnie od tradycyjnego układu - Uśmiech
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Siwy
Relację z budowy zamykam Uśmiech
F-16-ka zbudowana, ulotniona i ulotniona.

Ten typ sterowania sprawdza się. Napewno mogę powiedzieć, że trudny na początku do opanowania.
Po locie ok. 5min niestety pilot się musiał katapultować a jednostka rozbiła się na pasie startowym naszego lotniska, po czym spłonęła doszczętnie w miejscu ostatniego ogniska Uśmiech

Mam cały osprzęt, który wykorzystam do budowy następnego modelu wraz ze zdobytym doświadczeniem.

Na pewno zainwestuję w prawdziwy depron, który jest jednak sztywniejszy.
>>> Modelarstwo <<<

Modele:
- Cessna 480 Pelikan
- F-16 Depron
- Cularis Glider Multiplex


Aparatura:
- Spektrum DX8T
 
www.damarmeble.eu
Andy
Siwy, no to pech - Krzywi się
A jaka przyczyna katastrofy, co ustaliła Komisja?
Na pewno zainwestuję w prawdziwy depron, który jest jednak sztywniejszy.

- też tak myślę.
No i chyba warto jednak zrobić także tradycyjne sterowanie modelem - czyli dwie osobne lotki + SW (razem 3 serwa).
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Siwy
Dochodzenie komisji wykazało śladowe ilości trotylu na kadłubie.
Są powody aby sądzić, że to był zamach przygotowany przez AR Uśmiech

JOKE !
>>> Modelarstwo <<<

Modele:
- Cessna 480 Pelikan
- F-16 Depron
- Cularis Glider Multiplex


Aparatura:
- Spektrum DX8T
 
www.damarmeble.eu
Andy
Dobrze, że resztki modelu odzyskałeś - to chociaż będziesz mógł wykorzystać wyposażenie RC Szeroki uśmiech

A tak na poważnie Siwy to po takiej kraksie należy bezwzględnie sprawdzić prawidłowość działąnia serw. Serwa mają plastikowe tryby więć może być z nimi różnie. A szkoda byłoby, gdybyś podczas pierwszego oblotu nowego modelu utracił możliwość sterowania nim na skutek zablokowania się któregoś z serw.
Tester do badania prawidłowości działania serw jest (mam nadzieję, że jest bo kupiłem na potrzeby grupy i tam go zistawiłem) u Daniela w sklepie. Należałoby podjechać i przebadać serwa.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Maciek
Siwy kup plyte epp na kadlub Uśmiech
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D

cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e

[b]KYOSHO TF-6 drift stalion

Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
 
Siwy
Serwa sprawdzę, a resztę mikołaj mi przywiezie w piątek Uśmiech
>>> Modelarstwo <<<

Modele:
- Cessna 480 Pelikan
- F-16 Depron
- Cularis Glider Multiplex


Aparatura:
- Spektrum DX8T
 
www.damarmeble.eu
Andy
Oooo, to chyba z lekka spóźni się - bo w piętek to jest 7 grudnia - Z przymrużeniem oka
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Mateusz
OJJ Andy To nie taki pikuś rozwieźć wszystkim te silniki Uśmiech
Mateusz Uśmiech
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF

-FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY
clone
 
Andy
To nie taki pikuś rozwieźć wszystkim te silniki

- a ktoś o tym wpsominał ?
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Mateusz
Oooo, to chyba z lekka spóźni się - bo w piętek to jest 7 grudnia -

A nie?
Mateusz Uśmiech
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF

-FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY
clone
 
Andy
A nie, bo do Gwiazdki i do prezentów jest jeszcze trochę czasu - Szeroki uśmiech
Edytowane przez Andy dnia 09-12-2012 14:30
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Andy
No to kiedy rusza ten projekt od początku, bo już nie mogę doczekać się rozwoju naszej eskadry depronowych odrzutowców Nie wiem
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Przejdź do forum: