Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
zgodnie z obietnica przesylam Ci rozwiazanie, ktore ja bym zastosowal
Na rysunku masz rzut z gory i z przodu. Mysle, ze latwe do odczytania pomimo rysunku wykonanego recznie
Wazna sprawa jest, aby popychacze X1 i X2 byly jednakowej dlugosci. Tylko wtedy wszystkie stery beda skrecaly pod tym samym katem.Zauwaz rowniez, ze popychacze zamontowane sa w tych samych otworach we wszystkich dzwigienkach sterow ( oczko nr 3).
I najwazniejsza sprawa; popychacz Y1 musi byc zawsze pod katem prostym do orczyka na serwie ( na rysunku troche mi to ucieklo, upss) i dzwignie steru glownego.
A teraz wyjasnie Ci jak zwiekszyc lub zmniejszyc kat w sterach.
Z rysunku mozesz latwo odczytac, ze im dalej od srodka serwa (na orczyku) tym dluzsza droga popychacza. Caly trik polega na tym aby dopasowac odpowiednia odlegosc na orczyku, tylko aby nie przesadzic.
W twoim przypadku zastosowalby takie rozwiazanie: mocowanie popychacza na orczyku w serwie niech bedzie troche dalej niz na sterze, ale nie duzo. Wtedy powinienes uzyskac kat ok 40 stopni w obu kierunkach.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Może przycięcie drutów, tych poniżej orczyka coś pomoże, bo porównując fotki to u Ciebie dłuższe są i się stykają, jak też pierwszy drut zapięty jest w innym miejscu?
Podkreślam, że piszę to na podstawie fotek, no i ja się nie znam
Edytowane przez Giorgio dnia 17-08-2013 23:06
stery działaj u kolegi dobrze bo z nim rozmawiałem , dlatego też postanowiłem zrobić jak on.
Michale, a jestem pewien, ze srodkowy ster wychyla sie mniej niz pozostale dwa po bokach. Wiec nie pracuja rowno sorki, ale jest tam blad w budowie
Edytowane przez Wolfik dnia 17-08-2013 23:13
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Ok Panowie pobawiłem sie dziś trochę ( zdjęcia zamieszczę jutro )
Stery wychylają sie dobrze moim zdaniem już tylko taki mam problem co jakiś czas słychać takie brzęczenie z serwa po skręceniu np w prawo i powrocie do neutralnej pozycji .I przy wychyleniu w jedna stronę.
- jest to efekt niezbyt dokładnego wykonania połączeń (popychaczy jeżeli były gięte z drutu przez Ciebie) lub małej dokładności pracy serw (w co trochę wątpię). Ten dźwięk powstaje wtedy, gdy serwo analogowe nie powróciło całkowicie do neutrum i ma jakiś opór.
Należy dążyć do zniwelowania tego rodzaju efektów - szkoda serwa -
Zrobiłem filmik tylko uwaga bo strasznie głośno mi się nagrało
YouTube Video
chyba wyraźnie słychać to brzęczenie serwa ;/
Zrobiłem tez zdjęcia mechanizmu otwierania klap wyrzutni torped na razie na sucho złożone , ale coś mi to też nie bardzo chce działać ;/
kilka fotek
Tu mi sie wydaje ,że wina też może być w tym ,że serwo jest krzywo zamocowane i jak ciągnie to po lekkim skosie
a tutaj filmik
YouTube Video
jak widać serwo nie może wykonać nawet obrotu ramieniem ;/ tylko wygina drut albo w góre albo w dół, jesli odkręcę ramiona od drutów, które mają za zadanie otwierać klapy to główny drut przymocowany do ramienia serwa chodzi. A jak tylko wszystko poskręcam to takie cuda sie dzieją.
Wszelkie sugestie krytyka i pomysły chętnie widziane
Wolfik szkoda, że wcześniej nie zamieściłem poprzedniego postu, bo akurat robiłem zamówienie w sklepie internetowym, a dwóch przegubów nie opłaci się zamawiać bo więcej za przesyłkę zapłacę jak za towar ;/
Edytowane przez Andy dnia 23-08-2013 08:24
Michale, odpowiedz juz dostales co do tego problemu:
- jest to efekt niezbyt dokładnego wykonania połączeń (popychaczy jeżeli były gięte z drutu przez Ciebie)...Ten dźwięk powstaje wtedy, gdy serwo analogowe nie powróciło całkowicie do neutrum i ma jakiś opór.
Należy dążyć do zniwelowania tego rodzaju efektów - szkoda serwa.
Dodatkowo, na zalaczonym filmiku wyraznie widac, ze serwo rusza sie podczas pracy - tak nie moze byc
Jesli chodzi o mechanizm otwierania klap wyrzutni, to moim zdaniem zawsze bedziesz mial problem. Podstawowym bledem jest wykrzywienie drutow przymocowanych do klap wyrzutni - kazdy z nich ma inny ksztalt.
Michale, z mojego punktu widzenia, to jest bledna konstrukcja.
Pytanko, gdzie zamierzasz umiescic akumulatorki do napedu?
dwóch przegubów nie opłaci mi sie zamawiać, bo więcej za przesyłkę zapłacę jak za towar
Pomysl o tym przy nastepnym zamowieniu i skoryguj te konstrukcje sterow.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Michał, a ja zapytam:
- czy ten model ma 3 płetwy sterowe?
Jeżeli tak to rzuć okiem na rysunek Wolfika na górze tej strony. Niestety, aby wyzbyć się tego dźwięku musisz dążyć do tego Wolfikowego ideału. Niestety mechanika ma to do siebie, że aby układ działał sprawnie musi być wykonany jak najbardziej dokładnie i precyzyjnie. Wszelkie niedokładności będą skutkowały niepotrzebnymi objawami.
Poszczególne popychacze powinny być tak samo zamocowane na wszystkich płetwach sterowych - czytaj na tych samych dziurkach. A nie jeden na "2", a drugi na "3" - w przypadku orczyka środkowego.
Słusznie zauważył Wolfik, że ruszające się serwo równiez nie gwarantuje prawidłowości pracy tego układu. Serwo należy "przyspawać na mur", bo to jest podstawa -
Poza tym pokusiłbym się o aluminiowy orczyk do serwa napedzającego te płetwy sterowe. Jestem ciekaw jak wykombinowałeś wieloklin na oś serwa w tym Twoim plastikowym orczyku -
A odnośnie drugiego filmiku: - jeżeli dobrze zrozumiałem mechanikę tego układu, to niestety ale nie ma prawa on działać prawidłowo. Przecież obracający się orczyk pociąga ten pręt wzdłużny w dół lub w górę i niestety wygina go (a chyba jest dość sztywny) i dlatego wzrastają opory zarówno od tarcia, jak i samej sprężystości pręta. Na tyle są one duże, że serwo nie ma takiej siły, aby pracować - jak widzisz, aż przesunięta została lewa wręga stabilizująca ten układ -
Niezbyt rozumiem, czemu na pręcie wzdłużnym są dwie baryłki, które łączą popychacz z serwem. A poza tym, aby pozbyć się nadmiernego naprężenia od wyginajacego sie pręta w dół - przy pracy ramienia serwa) należy zakres jego pracy ustawić trochę inaczej - to znaczy patrząc na tę fotkę:
lewe skraje położenie powinno znajdować w lewo od pionu ok 20 stopni, a prawe skrajne położenie po prawej stronie od pionu również ok. 20 stopni. No i tę prowizoryczną lewą wręgę stabilizującą ten układ przesunąłbym jeszcze trochę w lewo - w stronę rufy, aby pręt mógł się swobodniej uginać po lewej stronie serwa - im bliżej masz podporę, to niestety tym większy będzie opór przy przesuwaniu się pręta w otworze.
Myślę, że jeszcze raz musisz przemyśleć rozwiązanie również i tego układu napędzającego pokrywy wyrzutni torpedowych.
Edytowane przez Andy dnia 23-08-2013 13:22
1. wszelkie plastikowe orczyki płetw sterowych i orczyk serwa napędzającego płetwy można wymienić na takie aluminiowe:
http://allegro.pl...52726.html
- zwróć uwagę Michale, że do serw różnych producentów są specjalnie dopasowane do nich orczyki - różna iliść zębów na wieloklinie.
2. na każdy z orczyków można zastosować w odpowiednich miejscach (tych, które wskazał Wolfik) tzw. "baryłki" - czyli tzw. gniazda bowdenów:
http://www.modele...cts_id=605
- należy tylko dostosować gniazda w zależności od średnicu drutu użytego na proste odcinki popychaczy. Otwory w orczykach na nagwintowany element mocowania gniazda bowdena, powinny być spasowane bardzo dokładnie - bez zbędnych luzów - i zakontrowane dodatkową nakrętką lub skręceone na Nutlocka:
Tego rodzaju zestawienie połączenia gwarantuje bardzo precyzyjne wyregulowanie długości popychaczy przy tak ich małej długości.
Edytowane przez Andy dnia 26-08-2013 21:14
Witam po małej przerwie niestety praca dała znać o sobie i na hobby zostaje coraz mniej czasu
Panowie potrzebuje małej rady chce zakupić śruby do schnella tylko nie wiem bardzo jakie , najlepiej to bym chciał żeby były zbliżone do oryginału z modelu no ale najważniejsze e żeby dobrze sie sprawowały no i żeby nie kosztowały 80 zl za szt bo to troszkę za dużo Dodam tylko że model ma pływać do przodu i tyłu wiec chyba tutaj jakis rodzaj śrub jest potrzebny.
Jak mierzyłem te zestawowe śruby to maja one nieco ponad 31 mm i długości 14 mm
Pamiętaj tylko, że śruby są lewe i prawe podobnie jak śmigła - co jak widzę w Twoim modelu też ma zastosowanie
Edytowane przez Andy dnia 29-10-2013 12:08
no całkiem całkiem tylko jak widzę nie maja takich śrub na M3 ;/ a już nagwintowałem sobie pręty. A nie wiem czy da rade nagwintować pręt o średnicy około 3 mm na M4