Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
Przegladajac instrukcje budowy mechaniki, Vario sugeruje zastosowanie serw Futaba s 9206, ktore z tego co czytalem dziala tylko na 4.9 V , a ja chcialbym miec wszystko na 6 v.
Jakis sugestie na 6V ? Myslalem o BLS ale nie mam duzego doswiadczenia w tym polu.
Chyba ze jest powod dla ktorego warto jest miec elektryke na 4.9 V
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Volfik,
specjalnej potrzeby stosowania napięcia w układzie zasilania serw i odbiornika 4,8 V to i nie ma. Nie ma również konieczności zastosowania serw Futaby S9206.
Ja to nawet czym prędzej zmienił je na jakieś inne - a dlaczego? A dlatego , że są właśnie na 4,8 V. A przy tak dużej makiecie i tak dopieszczonej nie stosowałbym tych serw. Nie szedłbym przy wyborze innych również w stronę serw cyfrowych - w makietach nie ma potrzeby osiągania takich parametrów jakimi dysponują te serwa - no a przy okazji są bardzo "prądożerne".
Ja od początku w swoich Reksiach latam na Hitec-ach z metalowymi kółeczkami zębatymi i nie narzekam.
Oczywiście zalecam przy takim ciężarze makiety również aluminiowe orczyki do serw. Ja przez plastikowe tryby w serwach i plastikowe orczyki to ubiłem dwie makiety (ta jedna właśnie w Płocku - pękł najprawdopodobniej plastikowy orczyk).
Wolfik w przypadku serw do makiet nie ma co dążyć do zakupu jakiś wypasionych - ale za to firmowych i sprawdzonych.
Poza tym myślę, że warto byłoby przewidzieć tzw. BEC'a zewnętrznego, który zapewnia stałe napięcie zasilania układu sterującego serwami.
Nawet masz dostępnego identycznego wymiarowo Hitec'a i moment jest również prównywalny - a poza tym może być spokojnie zasilane 6 V. - http://www.modele...ts_id=4461Edytowane przez Andy dnia 01-06-2012 20:28
Myslalem o BEC'u, ale narazie nie jestem pewien jaki. Nie wiem dokladnie na czym skoncze jesli chodzi o elektronike ( zasilanie nadajnika, serwa, podswietlenia kabiny, itp), ale z pewnoscia wrocimy do tego tematu jeszcze.
A teraz cos z budowy.
Na razie "odlozylem na polke" szybki, gdyz musze znalezc odpowiedni material i kolor.
Od paru dni zajalem sie mechanika do smiglaka. Bedzie to Vario mechanika, z napedem elektrycznym.
Budowe zaczalem od poklejenia podstawy do mechaniki. Wykonana ona jest ze sklejki o gr. ok 4 mm. Elementy sa wyciete laserowo, fabrycznie, wiec z duza precyzja.
Wszystkie elementy sa dosc ciasno pasowane, co daje poczucie sztywnosci, nawet bez uzycia kleju. Ale oczywiscie klej musi byc
Zastosowalem epoksje z 20 min czasem obrobki.
Dla wzmocnienia laczen dodalem dodatkowo extra kleju w naroznikach.
Tak wyglada calosc przed dodaniem ostatnich 2 elementow podstawy
A tak calosc, juz skompletowana
No to fundament zrobiony, bardzo solidny.
Edytowane przez Wolfik dnia 05-12-2017 22:41
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Podstawa wygląda bardzo fajnie - ale zastanawia mnie czemu tak głęboko wpuszczone są kołnierze od gniazd do przykręcania śrubek -
A z jakiej grubości sklejki masz zrobiony szkielet tej podstawy mechaniki?
Cala podstawa jest zrobiona z 4 mm sklejki, a gniazda do przykrecania mechaniki sa przyklejone do 10 mm sklejki, w ktorej sa otwory na 5mm glebokie. Dlatego te kolnierze wygladaja jak by osadzone byly gleboko.
W rzeczywistosci jest to tylko 5 mm glebokosci, czyli jak by na to nie spojrzal to polowa
Cieszy mnie, ze Big Brother is watching . Przynajmniej mam szanse czegos nie sknocic.
Dzieki
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
a gniazda do przykrecania mechaniki sa przyklejone do 10 mm sklejki, w ktorej sa otwory na 5mm glebokie. Dlatego te kolnierze wygladaja jak by osadzone byly gleboko.
Nooooooo, nareszcie wziąłeś się za "prawdziwy model śmigłowcowca" -
Bardzo ładnie zapowiada się -
Dla bezpieczeństwa użyłem tread-lock'a, o średniej sile.
- o to, to, to właśnie - zawsze pamiętaj o skręcaniu na ten średni klej do śrub". Bo potem, jak mechanika zagości w makiecie, w ogóle nie będzie się można dostać do niektórych śrubek.
A w śmigłowcach niestety drgania są dość znaczne i już nie jeden modelarz żałował, że nie wkręcił śrubki na tread-lock'a.
Volfik, a jak tam z jakością śrubek do skręcania mechaniki? Ja w swoich makietach mam wszystkie wymienione na takie o podwyższonej twardości. Jak zobaczyłem jak zachowują się ich łby przy odkręcaniu (szczególnie przy zastosowaniu tread-lock'a), to natychmiast wymieniłem na co trzeba i mam spokój. Mogę 100 x odkręcać i z powrotem przykręcać -
Taka jedna sugestia nasunęła się mnie w tak zwanym międzyczasie - przed skręceniem wszystkiego w całość (czyli drugiej strony ramy) sprawdziłbym jak wygląda pasowanie wałów do łożysk. za doświadczenia wiem, że różnie z tym bywa i lepiej to sprawdzić od razu, aby nie rozmontowywać ponownie wszystkiego, aby na przykład wymienić łożyska, bo są np. za luźne w stosunku do wałków.
Sprawdziłbym również, jak oceniane są łożyska, które są firmowo zamontowane - może są ceramiczne to OK, ale jak nie to nie wiem, czy od razy nie pokusiłbym się o ich wymianę. Niestety łożyska uchwytu wałów to dość ważny element w mechanice - szczególnie przy tej skali modelu i warto od razu zadbać o niego przy montażu.
Edytowane przez Andy dnia 05-06-2012 07:54
jesli chodzi o srubki, to sa dobrej jakosci. Glowki sa na imbusa i wchodzi on dosc gleboko, wiec mysle ze nie bedzie problemu z odkreceniem ich w razie potrzeby.
Poza tym znalazlem dobry filmik (treadlock 101) w ktorym jest rowniez co robic, gdyby pojawil sie problem z odkreceniem
YouTube Video
Co do lozysk, to nie wiem jak je sprawdzic czy sa ceramiczne, ale mysle ze Vario nie ryzykowaloby tania chinszczyzna.
Edytowane przez Andy dnia 05-06-2012 14:00
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
mysle ze Vario nie ryzykowałoby tanią chińszczyzną
\
\w to nie wątpię - jednakże kiedyś zostałem namówiony na tego rodzaju łożyska "dobre niemieckie". No i niestety też długo nie wytrzymały.
A na chwilę obecną mam ceramiki w obu makietach i jest OK.
Pamiętaj o spasowaniu wału do łożysk przed zmontowaniem całej ramy
Przyznam, że nie znam takiej metody aby z zewnątrz poznać, czy łożysko jest ceramiczne. Jeżeli nie ma na łożyskach żadnego symbolu (poza symbolem rozmiarówki) to będzie raczej trochę trudno rozpoznać.
Ja kupowałem kiedyś łożyska tego rodzaju chyba w jakimś sklepie w Łodzi - wieczorkiem odszukam to zapodam.
ja też miałbym obawy co do lotu a przynajmniej pierwszego oblotu
Karolu, nie bedzie tak zle. Napisze ci ciekawa anegdotke
Jak bylem w Twoim wieku, na topie byly "Male Modelarze". Zakupilem wtedy wloski pancernik Vittorio Veneto. Kleilem go przez jakies 1,5 roku, na butapren, jedyny klej jaki wtedy byl dostepny.
Gdy juz byl skonczony przez nastepny rok patrzylem na niego z zadowoleniem. Ale pewnego dnia chcialem zobaczyc jak to jest, gdy plonie statek. Nie wiele myslac wynioslem go do ogrodka, zrobilem 3 dziury w pokladzie, wlalem benzyny do srodka i podpalilem. Gdy tak plonal wyszla moja mama, spojrzala na model, potem na mnie i powiedziala:
- Nie widzialam wiekszego barana od ciebie.
Czulem sie taki wyrozniony.
Takze, Karolu, nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Dzis kolejny etap skladania mechaniki.
Pierwszym dzialaniem było złożenie elementu przenoszenia napedu na tylni wirnik.
Co jest ciekawostka to dwa lozyska, które wsuwa się we wspornik z 2 stron.
Sposob laczenia z tylnim wirnikiem firma pokazala dwa rozwiązania. Ja wybrałem po prostu pierwsze od gory bo wydawalo mi się najlepsze w danym momencie. Jak się okazalo pozniej to był blad.
Kolejna czynnością było złożenie walka przenoszącego napęd z silnika na wirnik główny i tylny z mniejsza zębatka. Zębatkę nasadzamy na walek i w otwor przechodzący na wylot wsuwamy trzpień. Od gory wkręcamy śrubkę przyciskajaca trzpien dla zabezpieczenia.
Nastepnie przykręciłem dolny wspornik z łożyskiem
i wsunąłem walek osadzajac również zębatkę pomiedzy.
Przykręciłem wspornik do tylniego napedu i zębatkę na walku.
Dla pewności postanowiłem sprawdzic czy wszystko jest w lini z walem przenoszącym naped na tylni wirnik. Wstawiłem mechanike do obudowy i przymierzyłem całość. Okazalo się, ze walek napedowy tylniego wirnika jest pod delikatnym katem w gore, wiec laczenie, które było zalozone pracowaloby pod duzym obciążeniem w jednym miejscu.
Dlatego założyłem złączkę z drugiego rozwiązania, która umozliwia prace walka pod lekkimi katami. I wszystko było na miejscu.
Uffff .
No to do nastepnego postu.
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 11:55
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Aż miło patrzeć i poczytać. Uwielbiam tak dokładnie wykonane modele - a nie tak jak czasami bywa, że wszystko powinno pasować, a tu coś nie tak i nie chce pasować.
Wolfik, pamiętaj "robaczki" też na tread-lock'a
No i zapodawaj dalej, bo już nie mogę doczekać się tych kolejnych ślicznych puzzli -