Projekt P-47 Thunderbolt "Silver Lady" skala 1/4.7
|
Piotr |
Dodany dnia 11-08-2014 23:04
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 445
Data rejestracji: 14.10.12
|
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 11-08-2014 23:06
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Wolfik proszę - nawet nie jestem jeszcze dziadkiem ( chyba ?) - Krzysiek , albo Thunderbolt
z przyjemnoscia i szacunkiem
Jednak jeżeli jest silnik spełniający kryteria wymiarowe i pozostałe to po co psuć
wydawalo mi sie, ze brakowalo Ci pare milimetrow z DLE 111, stad ten post. Ale skoro wszystko jest w wymiarach to oczywiste, ze po co psuc
Chodzi przede wszystkim o montaż i ustalenie kąta zaklinowania .
nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym zaklinowaniem jesli chodzi o podwozie
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 11-08-2014 23:09
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
a propos, co to za mebelek w poscie 38?
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 11-08-2014 23:23
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym zaklinowaniem jesli chodzi o podwozie
Skrzydło zaklinowane jest na 0 stopni . Patrząc w tej płaszczyźnie z boku możemy zamocować podwozie prostopadle do skrzydła lub ustalić inny kąt oczywiście w granicach tolerancji makietowej . Kat skierowujący podwozie do przodu zapewnia większą odporność modelu na kapotaż . Minimalnie wpływa na wyważenie modelu . Drugi kąt ustalam patrząc na model z przodu. Widoczna jest linia wzniosu skrzydła co z kolei determinuje kąt ustawienia podwozia prostopadle do ziemi . Podczas ustawiania tych kątów biorę również pod uwagę mój sposób lądowania .
Ja preferują lądowanie na dwa punkty . Czyli ustawienie podwozia musi przenosić siły jak najbardziej prostopadle do płaszczyzny lądowania . Taka zasada gwarantuje mi prawidłowe przeniesienie wszystkich obciązeń w najmocniejsze punkty konstrukcyjne podwozia . Ograniczam w ten sposób wszelkie naprężenia poprzeczne .
a propos, co to za mebelek w poscie 38?
Na górze przedwzmacniacz lampowy , na dole końcówka mocy lampowa . Wszystko wykonuję w naturalnej politurze , najstarszych istniejących klejach i naturalnych fornirach . To taka moja kolejna pasja .
Oczywiście politury , kleje i pulmenty złotnicze przygotowuję w/g receptur z XIX wieku
pozdrawiam serdecznie
Edytowane przez Thunderbolt dnia 11-08-2014 23:47
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 12-08-2014 01:40
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
No to kolejne dwa szablony wycięte .
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 12-08-2014 07:46
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Thunderbolt napisał:
Oczywiście politury , kleje i pulmenty złotnicze przygotowuję w/g receptur z XIX wieku
No co tu gadać i pisać - tylko szacun
Andy
|
|
|
|
czarny |
Dodany dnia 12-08-2014 07:55
|
Instruktor
Postów: 541
Data rejestracji: 13.05.14
|
Woow
Tak jak Andy napisał SZACUN
____________________________________
Turnigy 9x z ER9x TELEMETRY
KIWI-F3P
Calmato Alpha 40 Trainer GP OSMax 40LA
Extra Little OSMax10
QUAD TBS DISCOVERY clone
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 12-08-2014 18:11
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Skrzydło zaklinowane jest na 0 stopni ….w ten sposób wszelkie naprężenia poprzeczne .
z ciekawoscia bede sledzil ta czesc tematu. Dla mnie to cos nowego. Z reszta cala budowa tego modelu to dla mnie nowy temat.
To taka moja kolejna pasja .
Oczywiście politury , kleje i pulmenty złotnicze przygotowuję w/g receptur z XIX wieku
jakies fotki wykonanych mebelkow?
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 12-08-2014 18:28
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
A propos silnikow spalinowych RC:
http://www.ebay.c...&rt=nc
moze cos sie wybierze
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 12-08-2014 21:47
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
jakies fotki wykonanych mebelkow?
Wolfik nie chcę zaśmiecać tematu modelarskiego . Jak będzie chwilka to zrobię jako przerywnik zdjęcia niektórych .
Ogólnie - buduję dla siebie i synów ( na własne potrzeby )wzmacniacze lampowe i obsadzam je w skrzynkach , które wykonuję ręcznie . Wszystko ma być w HI-Endzie . Każdy element dobrany tak jak każda lampa . Na podstawie charakterystyk dla każdego typu lamp wyliczam elementy . Wszystko zamykam w obudowach , które sobie wymyślam . To wszystko trwa i trwa . Politurowanie takiej skrzynki jak ta na górze trwa przeciętnie 1-3 miesiące niemalże każdego dnia po godzinie ( bez użycia natrysku i pędzli ). Nie mówiąc o technologi pokrycia fornirem , która również jest ręczna . Każdy jeden kształt obudowy formuję w niemalże dowolne kształty . Zestaw ze zdjęć ma składać się z przedwzmacniacza lampy 1943 6SN7 RCA , Koncówka mocy 2x15 W Push-pull class A . lampy 2A3 RCA . Do tego kolumny z pojedynczymi głośnikami o mocy 30W każdy z dynamiką 97db . Oczywiście gramofon,a wszystko umieszczone na odpowiedniej podstawie .Fascynują mnie historyczne zapominane powoli konstrukcje . Stare wymierające umiejętności i technologie wyparte prze dzisiejsze badziewie . Bardzo mało z nas zdaje sobie sprawę jak doskonałe jakościowo technologie funkcjonowały kiedy nas nie było na świecie . Ile pracy i umiejętności musieli posiadać starzy rzemieślnicy . Obecne iphony , najdroższy nawet sprzęt składający się z 50 rodzajów głośników brzmi przy wzmacniaczu lampowym stereo jak Trabant przy Rolls-Royce . Szkoda mi naszej młodzieży dużo traci . Myślę , że również z tego powodu tak bardzo pociągają mnie Warbirdy II WS i dwu-płaty . Mają w sobie dużo historii i pasji ludzi , którzy je konstruowali .
pozdrawiam
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 12-08-2014 21:59
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Wolfik nie chcę zaśmiecać tematu modelarskiego . Jak będzie chwilka to zrobię jako przerywnik zdjęcia niektórych .
To zrozumiale , myslalem, ze moze jest jakas inna strona z Twoimi dokonaniami.
A wracajac do tematu modeli, ja rowniez bardzo lubie samoloty IIWW, a najbardziej kreci mnie Zero i ME 109. No i plany wlasnie od Meistera, tych modeli. Podobno bardzo detaliczne . Zreszta co tu pisac, okaze sie na obecnym projekcie w miare jak beda postepy
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 13-08-2014 00:30
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Zgadza się zarówno Zero jak i ME109 od Meistera są dobrze dopracowane . Czytałem wiele opinii przy okazji poszukiwań odnośnie P-47 . Można przyjąć , że również konstrukcyjnie nie wiele można im zarzucić . Oczywiście w toku prac będzie można coś więcej powiedzieć . Zobaczymy .
Niestety projekt jest przewidziany na parę lat więc trzeba być cierpliwym
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 20-08-2014 12:57
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Po czterech tygodniach poświęcając średnio dwie godziny dziennie udało się zakończyć etap wycinania szablonów . Ogółem poszło 7,5 arkusza tektury introligatorskiej o grubości 2mm 100x70 cm . Cztery duże tuby kleju do papieru i dwa opakowania nożyków .
parę elementów poszycia :
parę wręg :
parę pozostałych elementów :
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 20-08-2014 13:12
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Po wycięciu szablonów kolejnym etapem będzie szczegółowa analiza planów wykonawczych i dokonanie doboru materiałów na poszczególne elementy . Każdy z szablonów dodatkowo opiszę rodzajem balsy, sklejki lub innego materiału jaki zastosuję . Po wykonaniu opisów i wyznaczeniu kolejnych prac będę mógł dokonać pomiaru z którego oszacuję zakupy ilościowe deseczek i listewek . Ze względu na planowane zmiany konstrukcyjne na początek wybiorę właśnie takie elementy konstrukcji .
1. Statecznik Poziomy
2. Statecznik Pionowy
3. Elementy Skrzydła
Potem zobaczymy .
Podział prac na wiele etapów umożliwia mi również kierowanie wydatkami . Dzięki czemu nie ma potrzeby natychmiastowego angażowania dużych kwot .
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
Bartek |
Dodany dnia 20-08-2014 13:34
|
Użytkownik
Postów: 143
Data rejestracji: 11.12.13
|
Czy ja dobrze widzę, skrzydło masz oparte na Clark-y?
Czemu taki wybór?
Szczególnie mnie to interesuje, bo ja w Corsairze zdecydowałem się właśnie na Clarka. |
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 20-08-2014 14:18
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Czy ja dobrze widzę, skrzydło masz oparte na Clark-y?
Dlaczego :
1. Większość samolotów II WS stosowało ten profil
2. Meister tak przygotował , identycznie mam w/g planów TopFlite
3. Taki profil eksploatuję już parę lat - nie wiem co mógłbym więcej powiedzieć chyba tylko tyle , że nie ma potrzeby czegoś innego wymyślać .
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
Bartek |
Dodany dnia 20-08-2014 15:22
|
Użytkownik
Postów: 143
Data rejestracji: 11.12.13
|
Przepraszam za te dygresje, postaram się krótko.
Wszystkie mi znane warbirdy miały profile dwuwypukłe z kilku zasadniczych powodów. Na Clarku latały samoloty łącznikowe, transportowce a po wojnie sporo maszyn pasażerskich. Tak jest do dziś.
Nawiasem mówiąc, P-47 latał na profilu dwuwypukłym S-3 Seversky.
Ja, budując Corsaira (mój pierwszy model), świadomie, godząc się z efektami ubocznymi, zmieniłem profil z dwuwypukłego na Clarka, żeby "okiełznać" tego warbirda.
Udało się, lata jak trenerek, majestatycznie i przewidywalnie, jednak jak na tego typu maszynę ten profil to dziwactwo. Clark daje kapitalne własności lotne przy niskich prędkościach i dużą nośność oraz wiele wybacza, natomiast w myśliwcu powoduje również istotne utrudnienia: duży opór i kiepskie charakterystyki w locie plecowym. Przy mocnym napędzie opory tracą na znaczeniu, ale przeciążana jest konstrukcja.
Stąd moje zdziwienie. Koniec OT.
Pozostaję na widowni i kibicuję. |
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 20-08-2014 15:59
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Nawiasem mówiąc, P-47 latał na profilu dwuwypukłym S-3 Seversky.
Tak konkretnie REPUBLIC S-3 AIRFOIL - , ale weź pod uwagę , że CLARC-Y i YH jest również dwuwypukły . Podczas przygotowywania projektu p-47 brano pod uwagę różne profile skrzydła . Republic S-3 nie jest symetrycznym profilem jest dwuwypukły , ale nie symetryczny . Z profilu podobny do Clarka . Dodatkowo trzeba brać pod uwagę , że w modelach nie wszystkie profile z samolotów użytkowych się sprawdzają . Dlatego między innymi Meister wybrał profil Clarka - Y ( dla mnie lekko zmodyfikowany ). Profil ten jest łątwiejszy do pilotażu i tak znacznie przeciążonych Warbirdów. Posiadam sporo dokumentacji łącznie z monografiami P-47 . Porównując zastosowany w moim projekcie profil - ciężko stwierdzić czy odbiega znacząco od oryginału . Co do samolotów z II WS np. wszystkie sowieckie samoloty latały na Clarku , a także Hurricane i inne . Oczywiście mogą być modyfikowane tak jak np YH z lekko uniesioną krawędzią spływu .
Reasumując - profile są mocno do siebie podobne więc nie kolidują z poprawnością makietową . Oba nie są symetryczne . Oba są dwuwypukłe .
Edytowane przez Thunderbolt dnia 20-08-2014 16:26
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 20-08-2014 16:21
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Tak z ciekawości jeszcze raz porównałem profile z monografii z posiadanymi już wyciętymi - szczerze mówiąc to ciężko stwierdzić różnice .
Budowa latającej makiety redukcyjnej RC to duże wyzwanie . Polegające również na kompromisach . To detale i szereg rozwiązań imitujących działanie oryginału . Na tej zasadzie możemy dyskutować dlaczego stosujemy serwa ,a nie mechanizmy hydrauliczne . Dlaczego imitujemy sprężarkę , a jej nie stosujemy . Dlaczego podwozie również nie jest hydrauliczne .itd .
pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
Bartek |
Dodany dnia 20-08-2014 16:42
|
Użytkownik
Postów: 143
Data rejestracji: 11.12.13
|
Obiecałem sobie, że kończę, ale... Pozwolisz?
Dociekam tego profilu, bo pamiętam, ile czasu szukałem uzasadnienia dla takiego wyboru (Clark do modelu myśliwca) i niewiele znalazłem. Clark w twoim modelu to naprawdę dla mnie miłe zaskoczenie. Poza tym podałeś informacje, które są dla mnie nowością i staram się to sobie uporządkować.
Informacja, że dobre plany warbirda bazują na clarku, oraz że przetestowałeś go z powodzeniem w tak dużych i pięknych modelach jest dla mnie bardzo pomyślna. Również ze względów osobistych.
Ad rem
Abstrahuję od symetryczności profilu. Nigdzie nie używam tego określenia. Żaden znany mi warbird takiego nie miał.
Pełna zgoda co do konieczności kompromisów w budowie modelu, nawet jeśli to makieta. Kwestie fizyki i aerodynamiki i niewiele tu poradzimy.
A co do podobieństwa profilu oryginalnego i Clark-y to tu jest pokazane, jak bardzo się różnią:
http://airfoiltoo...pare/index
Z ciekawości, możesz podać źródło, klasyfikujące Clarka-y jako profil dwuwypukły?
Teraz już naprawdę kończę. Pozdrawiam również. |
|
|