Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
O czym zapomniałem napisac w ostatnim poscie to, ze na walku przenoszenia napedu musialem wyfrezowac miejsce do dokręcania srubki. Zrobiłem to zwykłym pilniczkiem modelarskim, choc nie było latwo (twardy material ten walek).
Dalsze skladanie zacząłem od nałożenia tulejki dystansowej na dolna czesc walka.
Nastepna byla czesc mocujaca od kola zebatego przenoszącego naped od silnika na walek i dokręciłem ja za pomoca dwoch srubek.
Montaż w tej czesci mechaniki zakończyłem przykreceniem kola zebatego.
Tak wyglada calosc.
Do nastepnego postu.
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 12:55
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
No, piknie, piknie i już - szkoda, że do końca projektu to jeszcze trochę czasu upłynie - ale rozumiem, delektowanie się "puzzlami" ma swoją nieocenioną wartość mentalną również -
Tempo troche spore, ale tak to już jest jeśli skladamy wg instrukcji. Dzis opisze montaż walu wirnika głównego.
Pierwsza czynnością było zmontowanie dużego kola zebatego z kompletem łożysk jednostronnych. Polaczenie tych elementow odbylo się za pomoca 6 srubek.
Oczywiście obowiązkowo uzylem tread-lock’a.
Po skompletowaniu tego spróbowałem wsunąć wal glowny w zmontowany element i wspornik zamontowany już w ramie. Lecz nie wszystko bylo OK, gdyz całość była za nisko i zaczela obcierac wspornik.
I wtedy przypomniałem sobie o dwoch podkładkach, które zostaly mi przy pierwszym montażu ramy. Po wsunieciu ich miedzy wspornik z łożyskiem a kolem zebatym wszystko bylo na miejscu. Ufff
Nastepnie zacząłem nakładać na wal wirnika:
- wspornik z łożyskiem
- 2 tuleje ze srubkami
- łożysko 3 czesciowe
- wspornik z łożyskiem
I tak mamy skompletowane mocowanie walu głównego. Czekam tylko na smar tytanowy do lozyska i można wszystko skręcać na stale. To może być zrobione w każdej chwili, mamy wystarczajaco miejsca miedzy ramami.
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 13:18
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
No co tu można powiedzieć - ślicznie ta mechanika wygląda - wszystko przemyślane i wszystko dopracowane - aż miło patrzeć i czytać -
Jeżeli mogę tylko coś nieśmiało dodać, to tylko to, że bieżnię dużego koła zębatego warto delikatnie przesmarować smarem silikonowym. Jest to "doskonałe" miejsce go generowania później ładunków elektrostatycznych, z którymi już nie jeden heli pilot miał potem problemy:
A czy zamiast smaru silikonowego mogę zastosować tytanowy?
Przyznam, że raczej nie smarowałbym powierzchni plastikowych tym smarem. Smar tytanowy jest przeznaczony do smarowania części wykonanych z tytanu. Posmarowanie nim plastiku może powodować znaczniejsze jego zużycie.
Ale części metalowe z metali tzw. "twardych" oczywiście tak.
Czekając na smar tytanowy, postanowiłem dokończyć mechanike.
Pierwsza rzecza było zmontowanie dźwigienek miedzy serwami a tarcza. Jak przystalo na firme, do montażu dano 2 lozyska, tuleje miedzy nimi i podkładkę do łatwego ruchu.
Po zamontowaniu dzwigien do ram skręciłem pozostale czesci.
W ten sposób mogę powiedziec ze mam zakonczona (oczywiście tylko skladanie) budowe mechaniki.
Ogolnie piszac, uwazam ze całość jest wykonana z bardzo duza precyzja. Wszystkie elementy pasowaly bez (dosłownie) zadnych przerobek. Odlewy elementow z tworzywa, po oględzinach, wykonane były pod duzym cisnieniem i praktycznie bez dodatkowej pozniej obrobki. Choc nie mam dużego doświadczenia z mechanika w helikach osobiście dalbym 10/10.
Teraz kolej na serwa, tarcze i wirnik glowny.
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 13:26
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Noooo, precyzję zarówno wykonania samych elementów, jak i montującego je modelarza widać od razu. I tak trzymać do końca projektu
Mam tylko pytanko, czy górny uchwyt łożyska wału był przykręcony bez podkłądeczek ???? - 2. i 3. zdjęcie do góry. Czy to jeszcze chwilóweczka?
Aaaa i jeszcze jedno, z wkręcaniem kuleczek na końcach ramion dźwigni, to jeszcze bym się wstrzymał. Zasadą jest, aby popychacze sterujące pracą tarczy były w jak najbardziej możliwej pozycji pionowej. A to dopiero wyjdzie co i jak, jak serwa będą już z ramionami na swoich miejscach. A wtedy może okazać się, że lepiej pasować będą dla kulek dziurki np. środkowe -
No chyba, że serwa już są i wszystko zostało uprzednio spasowane.
Edytowane przez Andy dnia 25-06-2012 00:25
Tak Andy, gorny uchwyt lozyska jest przykrecony bez podkladeczek ( zgodnie z instrukcja). Sa tam tylko male dziurki wiec podkladki sa zbedne. Co innego pietro nizej Tam trzeba wyregulowac wysokosc, gdyz walek nie jest jednolity, a mniej wiecej na tej wysokosci jest pogrubienie.
Jesli chodzi o kuleczki to przykrecilem je zgodnie z instrukcja, chociaz wczesniej sprawdzilem czy jest mozliwosc absolutnej pozycji pionowej. Byla
Az ciezko uwierzyc, ze idzie jak po smarze.
BTW, czy kulki i snapy smarujemy czyms zeby lzej im sie pracowalo, jesli tak to nie rozczepi sie to w czasie akrobacji 3D ?
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Nastepne foto relacje z budowy. Tym razem zajalem się tylnia pokrywa obudowy.
Pierwsza czynnością było wyciecie otworu na swash’a, wlotow powietrza oraz naklejenie tasiemek w celu rozrysowania wlotow na pokrywie . Zeszlo troche czasu z tym, ale podba mi się rezultat ( na razie na tasmie, poczekajmy do wycinanek).
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 13:36
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Wolfik, sprawdź linka do tej drugiej fotki, bo coś chyba z nią nie tak - nic nie widać, a ja nie mogę się na nią doczekać.
Faktycznie, bardzo ładnie wyglądają te otwory w pokrywie. A jak przyjdzie jeszcze siateczka to będzie lux wyglądała maseczka.
A potem jeszcze to wyciąć i dokładnie obrobić
- odnosiłem to do tego, że samo wytrasowanie tych otworów na taśmie jest bardzo precyzyjnie wykonane, a tu jeszcze trzeba je wszystkie jeszcze bardziej dokładnie wyciąć i obrobić.
Edytowane przez Andy dnia 20-07-2012 21:51