silnik
|
gruby9999 |
Dodany dnia 18-04-2012 07:11
|
Użytkownik
Postów: 51
Data rejestracji: 18.04.12
|
Witam
Mam na oku slinik firmy saito i mam dwa typy tylko ,że mam mały problem bo jede nz nich o wiekszej pojemnosci jest i wieszy gabarytowo . Moge go jedynie wsadzic do góry nogami .
I tutaj moje pytania :
1 czy nie bedize to przeszkadzało w pracy silnika jak bedizesobie " dyndał" do góry nogami ???
2 czy to nie skróci jego żywotności ??
Pozdrawiam Michał |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 18-04-2012 08:22
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Michale,
oczywiście, że nie ma to znaczenia i nie skróci żywotności motorka. W większości modeli silniczki są właśnie tak montowane:
A może zdradzisz nam, co za projekt modelarski kryje się za zakupem tego silniczka?
Andy
|
|
|
|
F2B Karolek |
Dodany dnia 18-04-2012 14:58
|
Użytkownik
Postów: 169
Data rejestracji: 05.12.11
|
Witaj
Jakiej pojemności saito zamierzasz nabyć?
Pozdrawiam
F2B Karolek |
|
|
|
gruby9999 |
Dodany dnia 18-04-2012 18:23
|
Użytkownik
Postów: 51
Data rejestracji: 18.04.12
|
Dzieki Panowie za szybką odpowiedz
Parametry techniczne silnika Saito FA-125 A Golden Knight:
* Pojemność: 20,52 cm3
* Średnica tłoka: 31,7 mm
* Skok tłoka: 26 mm
* Masa silnika: 620 g (ok. 700 g z tłumikiem)
* Zakres obrotów: 2,000 - 10,500 obr/min
* Max. obroty bez obciążenia: nie zaleca się przekraczania 8,500 - 9,500 obr/min
* Konsumpcja paliwa: ok. 35 ml / 1 min. przy otwartej przepustnicy @ 9,100 obr/min
* Moc wyjściowa: 2,2 KM
* Ciąg statyczny przy APC 15 x 8: 4,8 kg
* Ciąg statyczny przy APC 16 x 6: 5,5 kg
* Zalecane śmigła: 15 x 7 > 16 x 6
* Zalecne paliwo: Oparte na oleju syntetycznym z 10-20% zaw. nitrometanu
* Rekomendowane paliwo: Byron 4-Cycle 10-15% Blend, Meccamo Stratos 4-Stroke 15%
Coś takiego chce kupic albo troche mniejszy 13 cm3
Co do ogolnego oblotu mych planów to jeszcze długa droga .....
Najpierw symulatorek potem zamierzam kupic jakąs cesne elektrycznmą badz spalinową. widizalem na internecie takie do 500 zł zł gotowe do lotu .
A mój projekt pod ten silnik berdzie to
messerschmitt 109 skala 1: 5
Badz
Mitsubishi "zero" wjakij skali to nie wiem bo nie pisze ale tez duzy . Plany Nicka Zirolii
Bądz Fokker Dr 1 "Czerwony Baron " z kolekcji Deagostini . Kupion dośc okazjonalnie
Ale jak mówię to jeszce dłuuga droga.... Pierwsze dwa model mam tylko póki co plany czerwonego barona wystarczy tylko poskładać .
A pytałem jeszcze w sklepie w którym chce kupić ten silnik i tam mi powiedziano ,że montaż do góry nogami może spowodować nierówną prace możliwe to ??
A wy jak isklep polecicie jakis tani ?? u nas w Radomiu niestety Saita mi nie sprowadzą bo nie mają;/
http://www.modele...mp;od=DESC |
|
|
|
F2B Karolek |
Dodany dnia 18-04-2012 21:58
|
Użytkownik
Postów: 169
Data rejestracji: 05.12.11
|
Znam dobrze ten motorek, bardzo dobry wybor. Tylko nie na takim paliwie.
Przede wszystkim olej syntetyczny i nitrometan to podstawa. Proponuje taka mieszanke:
15% syntetyk(aerosynth)
5% rycyna
15% nitrometan (tornado)
A co do wyboru modelu to to obawiam sie ze czerwony baron z deagostini bedzie zamaly pod ten silnik.
Pozdrawiam
F2B Karolek |
|
|
|
F2B Karolek |
Dodany dnia 18-04-2012 22:40
|
Użytkownik
Postów: 169
Data rejestracji: 05.12.11
|
A co do montazu do gory nogami czyli głowica na dol, w niczym to nie przeszkadza a juz napewno przez to nie bedzie rowno pracowal.
We wszystkich swoich modelach mam tak mocowane silniki, trzeba tylko uwazac przy odpalaniu jak jest bardzo zalany. Nalezy wtedy odpalic glowica do gory chodzi o sprezanie, lub wykrecic swiece i przekrecic troche aby wyrzucil olej.
Jedyny minus saito okres dotarcia silnika jest dlugi, okolo 5-8 litrow paliwa.
Ale im lepiej dotrzesz tym lepiej bedzie pracowal oraz sie regulowal.
pozdr |
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 18-04-2012 22:52
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Witam nowego kolegę .
1.Pamiętaj , że to co mówią w sklepach nie zawsze odpowiada prawdzie .
2. Motorek naprawde piękny i bardzo dobry .
3. Montaż dowolny - tak jak pisał Andy . Nierównomierne obroty ? - Coś się komuś pomieszało . Model w czasie lotu znajduje się w różnych pozycjach w locie plecowym również - więc tak czy inaczej do góry nogami jak piszesz również .
4.Ziroli - bardzo dobrze dopracowne plany . Sam mam ze dwa na półce - czekają na materializację .Natomiast musisz pamiętać , że Ziroli to modele ciężkie ,makietowe . W skali 1:5 z silnikiem benzynowym poniżej 50 ccm ciężko będzie polecieć . ( Żarowy to >=40 ccm ) .
5. W modelach o dużym obciążeniu płata liczy się prędkość nawet bardziej niż ciąg .Czyli duży skok śmigła . W p-47 14KG wagi mam ciąg statyczny 9.9 KG - przy prędkości zaśmigłowej ok 140 Km/h . Śmigło 20x12 silnik DA 50R.
6. Na początek proponowałbym jednak coś elektrycznego ,
średnio lub górnopłat z mocno wysuniętym podwoziem
w rozpiętości 1,3 -1,5 m.w ostrych barwach z lotkami i sterem
kierunku najlepiej w wersjach treningowych i o małym obciążeniu płata .
To tyle z mojej strony . Pozdrawiam .
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
gruby9999 |
Dodany dnia 19-04-2012 23:19
|
Użytkownik
Postów: 51
Data rejestracji: 18.04.12
|
Zgadza sie na początek jak pisałem symulator a potem jakaś cesna elektryczna bądź coś spalinowego .
Co do budowy modelu to jeszcze długa droga póki co kończę statyczny model żaglowca
A chce sie powoli wdrażać w tematykę RC .
Rozmawiałem z pewnym kolegą który buduje juz Czerwonego barona i wsadził do niego Saito Fa 82 ten silnik się zmieścił 125 mówi ze tez się zmieści tylko że do góry nogami .
Tylko czy gaźnik ( mowa o zamontowanym silniku do góry nogami) który będzie się znajdował poniżej poziomu baku z paliwem nie będzie się zalewał ?
Pozdrawiam Michał .
Ps
Świetne filmiki z rozpoczęcia sezonu |
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 19-04-2012 23:56
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Michał
Tak - gaźnik będzie z tego bardzo zadowolony . Szybsze zassanie paliwa , szybszy rozruch .
Co do modelu - to absolutnie nie chcę negować Twoich wyborów ( mam na myśli cesnę ) , ale te modele bywają wredne dlatego proponowałbym na początek coś innego . Osobiście brałbym jakiegoś "średniopłata" , ale oczywiście decyzja należy do Ciebie .
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
gruby9999 |
Dodany dnia 20-04-2012 19:51
|
Użytkownik
Postów: 51
Data rejestracji: 18.04.12
|
Średniopłata ? tzn mógłbyś mi jakieś linki podrzucić nawet z allegro, żebym mógł zobaczyć .
A wracając do gaźnika tzn ,że nic mu nie będzie ?? bo nie wiem jak odebrać " Tak - gaźnik będzie z tego bardzo zadowolony"
a coś takiego sie opłaca kupic ??
http://allegro.pl...tabsAnchor
Edytowane przez gruby9999 dnia 20-04-2012 20:12
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 20-04-2012 21:07
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Silniki spalinowe mogą byc montowane w dowolnym położeniu . Jak będzie pasować do modelu . Cylinder do góry, do dołu , skierowany w bok - to wszystko nie ma znaczenia ( No chyba , że ma miskę olejową , ale wtedy to do latania raczej się nie będzie nadawać ). Zbiorniki najczęściej montowane są tak w przybliżeniu w osi silnika , ale można montować poniżej tej linii lub powyżej . Trzeba pamiętać , że część silników wyposażona jest w pompki paliwowe inne nie posiadają takiego ustrojstwa. Dla tych z pompkami można sobie pozwolić nawet na dość długie przewody paliwowe. Wracając do Twojego przypadku - możesz zbiorniczek zamontować powyżej gaźnika . Takie umocowanie zbiornika ułatwi dopływ paliwa do gaźnika i łatwiejszy rozruch . Ujemnego wpływu nie będzie . Co do modelu to śrdniopłat np :
1.AIR - Phoenix EP ARF z napędem ( nie wpisuję sklepu , żeby nie było reklamy )
2.Black Horse - TRAVEL AIR - niby dolnopłat ,ale spalinka i bardzo przyjemny do nauki
Ogólnie nie jestem zwolennikiem kupowania modeli ze wszystkim w jednym ( model , wyposażenie i radio ) zawsze to będzie mniej lub bardziej tandetne rozwiązanie , które zamiast radości może mocno zniechęcić .Naprawdę lepiej trochę poczekać , uskładać na jekieś radio i kupić model ARF w sklepie modelarskim .
pozdrawiam Krzysztof
Edytowane przez Thunderbolt dnia 20-04-2012 21:14
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 20-04-2012 21:20
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
...a jeszcze jedno :
1. Górnopłat - skrzydło na górze kadłuba
2. Sredniopłat - skrzydło mniej więcej w środku kadłuba
często w osi ze statecznikiem poziomym
3. Dolnopłat - skrzydło montowane od spodu kadłuba .
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|
|
gruby9999 |
Dodany dnia 29-04-2012 14:18
|
Użytkownik
Postów: 51
Data rejestracji: 18.04.12
|
Panowie mam kolejne pytanko odnosnie silnika co powiecie o tym tutaj na zdjeciach
63 cm . Ile takie cos może byc warte ?? czy to wogole silnik modelarski czy jakis z kosiarki przerobiony ?
OK juz wiem coświecej na temat tego silnika
Silnik produkcji wytwórni KICIŃSKI POZNAŃ, gaźnik Walbro.
uzywał ktoś moze tych silników jak sie one sprawują cena 600 zl za ten silnik to przystepna czy raczej nie bardzo
Edytowane przez gruby9999 dnia 30-04-2012 08:54
|
|
|
|
Thunderbolt |
Dodany dnia 30-04-2012 23:14
|
Użytkownik
Postów: 133
Data rejestracji: 23.11.11
|
Trudno coś bliżej powiedzieć na temat tego silniczka . Gażnik montowany z boku - z reguły trudniejszy rozruch .Silniki z tak montowanymi gaźnikami najczęściej montuje się w makietach modeli których przeznaczeniem nie jest akrobacja . Musisz pamiętać , że silnik jest sercem samolotu , musi być pewny w działaniu . 63 ccm to juże modele o słusznej wadze i rozpiętości , a więc o dużym zaangażowaniu finansowym . Dobrą praktyką jest stosowanie silników sprawdzonych w działaniu DA, MVVS z bocznym gaźnikiem ZENOAH oczywiście RCGF i wiele innych dostepnych na rynku i sprawdzonych przez wielu pilotów .
Ceny silników >60ccm zaczynają się od ok. 1400 PLN .
_______________________________________
- Skybolt 1,6m 26ccm,
- p-47 1,6m 20ccm,
- p-47 1,9m 32ccm,
- p-47 Razor IMAA 2,2m 50ccm
- F7F 2,2m 2x23ccm ( w przygotowaniu )
- p-47 D-22 2,6m ( w budowie )
- pt17 Stearman 2,2m ( w planach )
FUTABA T12FG mode 2
|
|
|