Cessna 480
|
Mateusz |
Dodany dnia 01-06-2012 17:55
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 467
Data rejestracji: 18.01.12
|
Witam.
Mam mały problem z moją nowo nabytą Cessną 480 Reely.
Gdy podłączam pakiet do regulatorka( apka jest włączona) silnik "pika" co sekundę i delikatnie się porusza.
Nie wiem co się dzieje wydaje mi się, że jest on źle podłączony do odbiornika.
Jest podłączony pod kanał 3 od góry.
Co mam zrobić??
Dzięki.
Mateusz |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 01-06-2012 19:41
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Myślę, że nie jest to kwestia złej kolejności podłączenia kabelków od silnika.
Prędzej upatrywałbym przyczyny w braku właściwego sparowania odbiornika z nadajnikiem lub faktycznie podłączyłeś regulator nie pod ten kanał. A pozostałe kanały pracują normalnie?
Jeżeli tak, to tylko kwestia złego podłączenia regulatora pod odpowiedni kanał - a co mówi instrukcja - gdzie powinien byś podpięty regulator od silnika?
Andy
|
|
|
|
berkut |
Dodany dnia 01-06-2012 21:03
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 222
Data rejestracji: 06.11.11
|
Mateusz to jest rewers kanału. Tak się zachowuje regulator jeśli jest rewers na kanale Trothle czyli gaz. Ustaw dźwignię gazu na maxa i włącz, powinien się zalogować normalnie
----------------------------
www.videofly.com.pl
|
|
|
|
Mateusz |
Dodany dnia 01-06-2012 22:13
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 467
Data rejestracji: 18.01.12
|
Ok jutro spróbuje.
Ale jak będzie na maxa to się nie włączy sam? i nie "poleci" ? |
|
|
|
Dany |
Dodany dnia 01-06-2012 23:04
|
Użytkownik
Postów: 58
Data rejestracji: 07.11.11
|
Jeżeli przełączony jest rewers na kanale silnika to będziesz miał zerowe obroty w górnym położeniu drążka, a maksymalne w dolnym. W momencie kiedy masz maksymalne wychylenie drążka i regulator normalnie się zaloguje przesuwaj drążek powoli w dolne położenie. Jeżeli faktycznie przyczyna leży po stronie rewersu to silnik powinien zwiększać obroty w miarę "opuszczania" drążka. Musisz wtedy zlokalizować rewers odpowiedzialny za ten kanał i przestawić go. Sytuacja powinna wrócić do normy. |
|
|
|
Dany |
Dodany dnia 01-06-2012 23:12
|
Użytkownik
Postów: 58
Data rejestracji: 07.11.11
|
P.S. tylko uważaj przy przełączaniu rewersu ponieważ wtedy przy już zalogowanym regulatorze zatrzymany silnik nagle uzyska maksymalne obroty. Najlepiej przełączać rewers przy silniku rozkręconym na 1/3 obrotów - kiedy po przełączeniu rewersu obroty nagle wzrosną do 2/3 maksymalnej wartości będziemy mięli pewność, że przestawiony jest odpowiedni kanał, ponieważ oznaczenia rewersów w modelach typu RTF nie zawsze pokrywają się ze stanem faktycznym. |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 02-06-2012 19:59
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
przy już zalogowanym regulatorze zatrzymany silnik nagle uzyska maksymalne obroty.
- o to, to, to - ja tak kiedyś miałem -
Andy
|
|
|
|
Mateusz |
Dodany dnia 02-06-2012 20:10
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 467
Data rejestracji: 18.01.12
|
Jutro będę próbował a jak nie to może się spotkamy na lotnisku |
|
|
|
Mateusz |
Dodany dnia 03-06-2012 19:09
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 467
Data rejestracji: 18.01.12
|
Okazało się, że aparatura nie da się ze sobą zbindować |
|
|
|
Mateusz |
Dodany dnia 03-06-2012 20:50
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 467
Data rejestracji: 18.01.12
|
Może tak się zdarzyć
P.S odbiornik i nadajnik są tej samej firmy, ale odbiornik ma tylko sześć "pinów" a nie siedem więc nie bardzo wiedziałem pod który podłączyć ale próbowałem każdy i nic. |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 03-06-2012 21:21
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
No niestety Don Mateo - jednak trza udać się do "lekarza" - czyli do Daniela -
Andy
|
|
|
|
Dany |
Dodany dnia 05-06-2012 00:12
|
Użytkownik
Postów: 58
Data rejestracji: 07.11.11
|
Mateusz napisał(a):
Może tak się zdarzyć
P.S odbiornik i nadajnik są tej samej firmy, ale odbiornik ma tylko sześć "pinów" a nie siedem więc nie bardzo wiedziałem pod który podłączyć ale próbowałem każdy i nic.
Jeżeli chodzi o piny kanałów to nic, że w odbiorniku jest jest ich różna liczba niż w nadajniku - w modelach samolotów i tak do podstawowego sterowania używa się zazwyczaj tylko pierwszych czterech i to te powinno się brać pod uwagę przy próbnym podłączaniu serw i regulatora. |
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 12-07-2012 08:18
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Marhub - A jaką aparaturą dysponujesz?
Obstawiam, że jakąś z zestawu RTF.
Najrozsądniej byłoby drogą eliminacji wytypować wadliwy element układu RC i dopiero wtedy dokonać zakupu drugiego.
Dobrze byłoby, abyś skontaktował się z Don Mateo, umówił się z nim i wspólnie spróbowali powalczyć z tematem.
Z tego co piszesz, to dobrze byłoby, aby Mateusz swój odbiornik spróbował sparować z Twoim nadajnikiem. Jeżeli operacja się powiedzie, to wiadomo, że Twój odbiornik jest niesprawny.
Jeżeli dalej nie byłoby sukcesu, to trzeba spróbować inaczej - spróbować sparować Twój odbiornik z jego nadajnikiem.
Edytowane przez Andy dnia 12-07-2012 12:28
Andy
|
|
|
|
Mateusz |
Dodany dnia 12-07-2012 10:53
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 467
Data rejestracji: 18.01.12
|
Ja jestem ZA.
|
|
|
|
Dany |
Dodany dnia 13-07-2012 11:00
|
Użytkownik
Postów: 58
Data rejestracji: 07.11.11
|
Możliwe, że aparatura sterująca wymaga ponownego bindowania z odbiornikiem, tak jak było to w modelu Mateusza. Aparatury w tych modelach mają dosyć specyficzną technikę parowania, ale Don Mateo już wie jak to robić więc w razie czego poradzi sobie . |
|
|
|
Mateusz |
Dodany dnia 09-09-2012 19:16
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 467
Data rejestracji: 18.01.12
|
Dnia 09.09.2012 (dopiero teraz) odbył się oblot Cessny-
Lata Piknie wbrew pozorom jest dość nerwowa jak na górno- płata..... ale do opanowania.
Jako model dla początkujących nie za bardzo bym polecał - za mocny ma silnik
Może kiedyś ktoś nagra loty
Pozdrawiam!
Mateusz
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF
- FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY clone
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 09-09-2012 21:42
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
No to gratulacje Don Mateo - szkoda, że nie wpadłeś na spotkanie i nie dokonałeś oblotu na spotkaniu - to i okazja do sfilmowania od razu byłaby.
Dzisiaj też oblatywaliśmy nową Cessnę nowego Kolegi Karola - też oblot udany i pilot zadowolony -
Andy
|
|
|