Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Modele ARF i RTF
 Drukuj temat
Cessna 480
Mateusz
Witam.
Mam mały problem z moją nowo nabytą Z przymrużeniem oka Cessną 480 Reely.
Gdy podłączam pakiet do regulatorka( apka jest włączona) silnik "pika" co sekundę i delikatnie się porusza.
Nie wiem co się dzieje wydaje mi się, że jest on źle podłączony do odbiornika.
Jest podłączony pod kanał 3 od góry.
Co mam zrobić??
Dzięki.
Mateusz Szeroki uśmiech
 
Andy
Myślę, że nie jest to kwestia złej kolejności podłączenia kabelków od silnika.
Prędzej upatrywałbym przyczyny w braku właściwego sparowania odbiornika z nadajnikiem lub faktycznie podłączyłeś regulator nie pod ten kanał. A pozostałe kanały pracują normalnie?
Jeżeli tak, to tylko kwestia złego podłączenia regulatora pod odpowiedni kanał - a co mówi instrukcja - gdzie powinien byś podpięty regulator od silnika?
Andy
 
berkut
Mateusz to jest rewers kanału. Tak się zachowuje regulator jeśli jest rewers na kanale Trothle czyli gaz. Ustaw dźwignię gazu na maxa i włącz, powinien się zalogować normalnie
----------------------------
www.videofly.com.pl
 
www.videofly.com.pl
Mateusz
Ok jutro spróbuje.
Ale jak będzie na maxa to się nie włączy sam? i nie "poleci" Szeroki uśmiech?
 
Dany
Jeżeli przełączony jest rewers na kanale silnika to będziesz miał zerowe obroty w górnym położeniu drążka, a maksymalne w dolnym. W momencie kiedy masz maksymalne wychylenie drążka i regulator normalnie się zaloguje przesuwaj drążek powoli w dolne położenie. Jeżeli faktycznie przyczyna leży po stronie rewersu to silnik powinien zwiększać obroty w miarę "opuszczania" drążka. Musisz wtedy zlokalizować rewers odpowiedzialny za ten kanał i przestawić go. Sytuacja powinna wrócić do normy.
 
www.hobby-rc.pl
Dany
P.S. tylko uważaj przy przełączaniu rewersu ponieważ wtedy przy już zalogowanym regulatorze zatrzymany silnik nagle uzyska maksymalne obroty. Najlepiej przełączać rewers przy silniku rozkręconym na 1/3 obrotów - kiedy po przełączeniu rewersu obroty nagle wzrosną do 2/3 maksymalnej wartości będziemy mięli pewność, że przestawiony jest odpowiedni kanał, ponieważ oznaczenia rewersów w modelach typu RTF nie zawsze pokrywają się ze stanem faktycznym.
 
www.hobby-rc.pl
Andy
przy już zalogowanym regulatorze zatrzymany silnik nagle uzyska maksymalne obroty.

- o to, to, to - ja tak kiedyś miałem - Uśmiech
Andy
 
Mateusz
Jutro będę próbował a jak nie to może się spotkamy na lotnisku Uśmiech
 
Mateusz
Okazało się, że aparatura nie da się ze sobą zbindować Smutek
 
Mateusz
Może tak się zdarzyć
P.S odbiornik i nadajnik są tej samej firmy, ale odbiornik ma tylko sześć "pinów" a nie siedem więc nie bardzo wiedziałem pod który podłączyć ale próbowałem każdy i nic.
 
Andy
No niestety Don Mateo - jednak trza udać się do "lekarza" - czyli do Daniela - Nie wiem
Andy
 
Dany
Mateusz napisał(a):

Może tak się zdarzyć
P.S odbiornik i nadajnik są tej samej firmy, ale odbiornik ma tylko sześć "pinów" a nie siedem więc nie bardzo wiedziałem pod który podłączyć ale próbowałem każdy i nic.


Jeżeli chodzi o piny kanałów to nic, że w odbiorniku jest jest ich różna liczba niż w nadajniku - w modelach samolotów i tak do podstawowego sterowania używa się zazwyczaj tylko pierwszych czterech i to te powinno się brać pod uwagę przy próbnym podłączaniu serw i regulatora.
 
www.hobby-rc.pl
Andy
Marhub - A jaką aparaturą dysponujesz?
Obstawiam, że jakąś z zestawu RTF.

Najrozsądniej byłoby drogą eliminacji wytypować wadliwy element układu RC i dopiero wtedy dokonać zakupu drugiego.
Dobrze byłoby, abyś skontaktował się z Don Mateo, umówił się z nim i wspólnie spróbowali powalczyć z tematem.
Z tego co piszesz, to dobrze byłoby, aby Mateusz swój odbiornik spróbował sparować z Twoim nadajnikiem. Jeżeli operacja się powiedzie, to wiadomo, że Twój odbiornik jest niesprawny.
Jeżeli dalej nie byłoby sukcesu, to trzeba spróbować inaczej - spróbować sparować Twój odbiornik z jego nadajnikiem.
Edytowane przez Andy dnia 12-07-2012 12:28
Andy
 
Mateusz
Ja jestem ZA.
Uśmiech
 
Dany
Możliwe, że aparatura sterująca wymaga ponownego bindowania z odbiornikiem, tak jak było to w modelu Mateusza. Aparatury w tych modelach mają dosyć specyficzną technikę parowania, ale Don Mateo już wie jak to robić więc w razie czego poradzi sobie Szeroki uśmiech.
 
www.hobby-rc.pl
Mateusz
Dnia 09.09.2012 (dopiero teraz) odbył się oblot Cessny-
Lata Piknie Uśmiech wbrew pozorom jest dość nerwowa jak na górno- płata..... ale do opanowania.
Jako model dla początkujących nie za bardzo bym polecał - za mocny ma silnik Uśmiech
Może kiedyś ktoś nagra loty Szeroki uśmiech
Pozdrawiam!
Mateusz Uśmiech
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF

-FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY
clone
 
Andy
No to gratulacje Don Mateo - szkoda, że nie wpadłeś na spotkanie i nie dokonałeś oblotu na spotkaniu - to i okazja do sfilmowania od razu byłaby.
Dzisiaj też oblatywaliśmy nową Cessnę nowego Kolegi Karola - też oblot udany i pilot zadowolony - Uśmiech
Andy
 
Przejdź do forum: