Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
Jak już mówiłem, dokonałem zakupu Katany MD firmy Precision Aerobatic. Nie mam za dużo czasu na składanie, bo przygotowuję się w piątek do wyjazdu nad morze.
Dzisiaj rano kurier przywiózł dużą pancerną paczkę. Tu katanka jeszcze w pudełku:
Nie miałem zbytnio dzisiaj czasu pobawić się z nią, ale tak wygląda na chwilę obecną:
Odbiornik już z bindowany. Po przyjeździe zamówię parę rzeczy. Mam mały problem, jeśli chodzi o montaż tylnego kółka. Nie ma tam żadnego otworu, ani niczego. Na instrukcji mało co widać. Andy, jak trzeba zamontować to kółko? I jeszcze jedno. Cięgna, które idą od serwa steru kierunku są zrobione ze zwykłej cienkiej linki. Czy tak ma być??
Edytowane przez Andy dnia 09-08-2012 22:30
Noooooo - nareszcie - widzę Katana dotarła.
Odnośnie kółka ogonowego:
- montowane jest ono w zrobionym otworze w dolnej krawędzi statecznika pionowego - w takiej mniej więcej pozycji jak na fotce:
Pamiętaj, że na odcinku, na którym drut podwozia przylega do dolnej krawędzi steru kierunku, należy delikatnie ściąć folię, zrobić rowek na drut i dopiero do niego wklejać go.
Jak widzisz również na fotce - ster kierunku jest sterowany linkami rozciągniętymi od podwójnego ramienia serwa do orczyków po obu stronach steru kierunku w dolnej części.
Na Twoich fotkach widzę, że tak właśnie jest to zrobione. Te linki to bardzo dobre rozwiązanie - poprzez swoją sprężystość chronią serwo kierunku przed zniszczeniem podczas szarpania na lewo i prawo tylnym podwozie w czasie lądowań i startów.
Edytowane przez Andy dnia 14-10-2012 11:25
Kuba,
pamiętaj, aby przed zamontowaniem maski silnika (to robi się na samym końcu po spasowaniu piasty samozaciskowej ze śmigłem i silnikiem) wkleić tzw. "kierownice wlotów powietrza" do chłodzenia silnika podczas lotu - takie małe czasze z przezroczystego plastiku. Tylko potem należy z nich wyciąć tę płaską powierzchnię.
Pracę nad Kataną poszły znacząco na przód. Tylne kółko zamontowane, a w głównym zmieniłem kółka na większe. Skrzydła zamontowane i wszystkie elektryczne bebechy również. Zostało zamontowanie kierownic wlotu powietrza oraz maski.
Kilka fotek:
No i wreszcie Katana została oblatana. Miało to nastąpić jeszcze przed wakacjami, ale ze względów technicznych nastąpiło to dopiero teraz. Model wystartował bez problemowo, po lekkim trymowaniu zachowywał się w powietrzu wyśmienicie, zupełnie się nie spodziewałem, że model będzie tak łatwy w pilotażu. Super sprawa!!
Kuba -
- a nie mówiłem, że Katana do doskonały model - trzeba tylko delikatnie "przyzwyczaić się" do niego - tak trzymaj
Edytowane przez Andy dnia 04-09-2013 07:34
Niestety, ze względu na niepewny układ RC, nie dane było mi podziwiać pokaz Kuby w locie. Kuba zdecydował, że zakupi nowy odbiornik i dopiero wtedy zademonstruje w locie Katanę - no i ma rację - szkoda modelu
Mimo że oblot odbył się prawie rok temu, to korzystając z wolnego czasu zmontowałem krótki filmik z lotów kataną :
YouTube Video
Modelik ma się bardzo dobrze, latam na pakietach Turnigy 3000mAh 3s 30C i Dualsky 2250 mAh 40C 3S. Na obu starcza na ok. 10 min lotu. Katana nie ma na swoim koncie żadnych kretów , jedyne to kiedyś serwo w jednym ze skrzydeł wyszło ze swojego gniazda .
Edytowane przez Andy dnia 10-07-2014 15:57