Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
Dla odskoczni, zdecydowalem sie zbudowac prosty model samolotu z depronu. Wybor padl na MIGA 29.
Dlaczego ten model:
1. Jeden z ulubionych moich modeli
2.Pablo budowal juz ten model i waga wyszla za duza ( ciekawi mnie czy to moze byc material czy tez to ze niektore elementy byly podwojnie klejone )
A oto pierwsze kroczki:
Wydrukowane kartki formatu A4 i posklejane razem.
Edytowane przez Wolfik dnia 21-09-2012 21:42
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Nooooo, będzie to "kawałek" modelu - trzymam kciuki za projekt.
A odnośnie:
czy to możne być materiał, czy też to że niektóre elementy były podwójnie klejone
- no właśnie jedno z drugim jest powiązane - jako, że materiał był mało sztywny, to elementy były wzmacniane i wyszła w sumie za duża masa.
Ja stawiałbym na dobór właściwszego materiału.
A to przykładowy zestaw materiałowy do wykonania modelu:
- dwie płyty białego depronu 6mm
- resztki płyty białego depronu 3mm
- troszkę "węgla"
- kleje: pattex, beli-zell, wikol, poxipol
- taśma dwustronna
- i inne duperele
Dzis bylo troche czasu i powycinalem szablony z papieru. Bylo troche pracy, ale ... zrobione
Linie zarysow zostawilem na szablonach dla lepszej "widocznosci"
Ostatnia czynnoscia jaka zrobilem dzis bylo zlozenie na pol szablonu glownego. Powodem bylo sprawdzenie symetrii. O dziwo, wszystko pokrywalo sie dokladnie polowkami.
Teraz czas na wycinanki w depronie, ale to nastepnym razem
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Szczerze mowiac to tak. Przy skladaniu calego szablonu z 18 kartek A4 zawsze istnieje szansa na "jakies skrzywienia", a tym bardziej ze przy drukowaniu mialem podobny problem jak Pablo. Drukarka nie drukowala bez marginesow.
A wiadomo, nawet w prostych modelach mile widziana jest precyzja.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
Wolfik są dwie możliwości:
1. zamówić wszystko u Daniela w sklepie
2. zamówić samemu w sklepie internetowym.
Silniczek może być taki: http://www.modele...ts_id=8373
(rozumiem, że determinantą jest wielkość śmigła - są trochę mocniejsze silniczki, ale wymagają już większego śmigła). Trzeba tylko pilnować masy modelu - ciąg do 380 g - zalecana masa do 300 g. Przy tak małym śmigle trochę trudno będzie osiągnąć coś więcej. A jaka jest planowana masa MIG-a?
Tu jest mocniejszy silnik do śmigiełka 6 x 5, ale cena powala - mimo tego, że jest najniższa ze znalezionych: http://www.sklep....del-motors (KV 1950, do modeli akorbacyjnych (do 600g), do tego silniczka faktycznie regulator co najmniej 30A, a tak na wszelki wypadek dałbym 35A)
Regulator - moim zdaniem wystarczy 25A - proponowany silniczek ma max pobór prądu 12,6A - więc zapas jest znaczny: http://www.modele...ts_id=8041
Śmigiełko - GWS chyba takiego obciążenia (obrotów) może nie wytrzymać więc APC http://www.modele...ts_id=9473Edytowane przez Andy dnia 24-09-2012 22:46
Wolfik,
ten proponowany przez Ciebie nie trzyma parametrów narzuconych przez Ciebie - no i do modelu raczej:
- KV: 1000 - za małe do tego rodzaju modeli
- zalecane śmigło: 10x5 przy LiPo 3S
- masa - liczysz 28 g, a ten ma 60 g.
Proponowałbym jednak ten poprzedni zaproponowany przeze mnie wariant lub inne rozwiązanie do tego rodzaju modeli: http://www.modele...ts_id=8369
Parametry ciągu:
- przy zasilaniu 2S (7,4V) dla śmigła 7x4: RPM : 9900 Prąd : 14,4A Uzyskany ciąg : 381g
- przy zasilaniu 2S (7,4V) dla Śmigła 6x4: RPM : 13000 Prąd : 12A Uzyskany ciąg : 405g
I masa motorka taka, i KV takie i smigoełko takie i na masie pakietu zyskasz bo 2S.
Chciałem napisać, że jest to sprawdzone rozwiązanie, ale trochę zaniepokoiło mnie to co gostek napisał dalej w wyposażeniu:
- silnik Emax CF2805
- regulator Dymond SMART 18
- 2 serwa Dymond D 90
- pakiety lipo: Dymond XC-850 3S 20C, Dymond XC-750 3S 28C
- śmigło 6x3,5" (chociaż lepiej byłoby 6x4" - nie było w sklepie)
Obejrzałem więc filmik, który zamieścił z oblotu
YouTube Video
- diagnoza niestety ten zestaw jak widać na filmie jest mocno na styku - model lata, ale widać, że na początku do przepadnięcia było bardzo blisko, a i potem jakoby cały czas kołysał się w powietrzu i brakowało mu mocy do lotu poziomego - jednym słowem NIE POLECAM tego zespołu napędowego.
Właściwy lot takim modelem jest prezentowany w tym filmiku:
I to jest właściwe rozwiązanie napędu do tego modelu - jak widać bardzo zbliżone do tego droższego, które proponowałem na poczatku.
Edytowane przez Andy dnia 25-09-2012 09:15
Jesli chodzi o ten zestaw to jest wysmienity, tylko przesylka dosc droga
wiec suma sumara silnik ktory proponowales za 1szym razem jest tylko troche slabszy od tego z linka, ale z kolei tamtem jest dla modeli do 1000 g (?), wiec mozna budowac cos wiekszego z depronu
Szczerze mowiac to sam nie wiem co o tym myslec, przynajminiej teraz, chyba musze sie przespac z tym
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska Mig 29 - depron (w budowie) Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
le z kolei tamten jest dla modeli do 1000 g (?), wiec można budować coś większego z depronu
Wolfik, jeżeli masz na myśli ten AXI Gold, to tak do 1000 g ale:
Silnik np. do modeli akrobacyjnych (do 600g) i elektroszybowców (do 800g).
Zalecana waga modelu : 300 - 1000 g (do 700 g dla heli)
MIG-a - należy zaliczać do kategorii modeli akrobacyjnych, więc masa od 300 do 600 g. Daje to spokojny zapas, że jak model wyjdzie trochę cięższy do startu to spokojnie będzie latał tak jak powinien. A charakterystyka lotu tego rodzaju modelem wymaga, aby miał on trochę zapasu mocy i prezentował się w powietrzu jak myśliwiec naddźwiękowy, a nie jak latawiec. Prawdziwy lata z prędkością 2,3 Ma, to i model powinien to pokazać, że lubi latać szybko.
O chociażby tak, jak te wszystkie Jety Piotralskiego -
Warto obejrzeć cały filmik, a w szczególności początek i od 4:16 -
YouTube Video Edytowane przez Andy dnia 26-09-2012 09:48