Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Relacje z budowy
 Drukuj temat
MIG 29
Andy
Silniczek bierze max 28 A -
przyznam, że regulatora 30 A, to ja osobiście bym nie wstawiał.
Proponowałbym minimum 35A albo 40A. Jako, że różnica w cenie pomiędzy 35A, a 40 A jest niewielka, poszedłbym w tym kierunku:
http://www.nastik...p-269.html

A tak apropo's BEC'a - ja w każdym swoim modelu montuję dodatkowo BEC zewnętrzny, który jest zasilany bezpośrednio z pakietu, a nie z regulatora. (BEC w regulatorze jest wyłączany). Jest to tym bardziej bezpieczne rozwiązanie, gdyż BEC,a programuje się na odpowiednie napięcie zasilania odbiornika od 4,8V do 9,0 V - tyle ile potrzebują serwa. A tak on wygląda:
www.arthobby.pl/files/produkty/ccbec_01.jpg
http://www.arthob...rod_id=973
Edytowane przez Andy dnia 26-09-2012 16:08
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Andy
Pablo, bardzo fajnie - co dwie głowy to nie jedna.
Jednakże zaniepokoił mnie bardzo brak masy modelu w specyfikacji dla tych silniczków. Fakt, z parametrów prezentowanych można przy nich można by uznać, że ten silniczek jest dedykowany do modelu o masie jakiejś z 500 g.
A tu kicha niestety:
- po pierwsze produkcja - chińczyk - niestety chińczyki charakteryzują się małą wydajnością
- po drugie szydło wyszło z worka:

imageshack.us/a/img253/3500/silniki.jpg

http://www.weiku...._2212.html

Silniczek ten dedykowany jest do modeli o masie 200 - 300 g Smutek|

NIE POLECAM
Edytowane przez Andy dnia 26-09-2012 18:44
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
Dzieki Koledzy za wszystkie podpowiedzi. Musze powiedziec, ze ciezko wybrac odpowiedni silniczek.

Najlepszy jaki ja mysle to:http://www.grayso...p-398.html
razem z regulatorem, ale jeszcze poszperam Szeroki uśmiech

Pomalutku widze na co Koledzy zwracaja uwage przy wyborze Z przymrużeniem oka,
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
Pablo kierunek dobry,
Ale pierwszy za potężny do tego rodzaju modelu, natomiast drugi już by prawie pasował, ale niestety śmigiełko dedykowane lekko za duże - odległość pomiędzy stateczkami pionowymi.
Wolfik, wybór dobry, ale zestaw z ESC to trochę drożej:
http://www.grayso...p-414.html

Wolfik, jak będziesz nabywał taki zestaw z ESC: http://www.grayso...p-414.html to zamów 2 sztuki - jeden dla mnie.
Przynajmniej koszty rozłożą się - Uśmiech
A zespół napędowy zapewne się wykorzysta do jakiegoś projektu.
Edytowane przez Andy dnia 26-09-2012 21:20
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
berkut
A ja proponuje DUALSKY XM2830CH-10 i do tego regiel 30 A. Ja mam taki w XENO i chyba fajnie lata z tego co pamiętam Uśmiech
----------------------------
www.videofly.com.pl
 
www.videofly.com.pl
Andy
DUALSKY XM2830CH-10

- wszystko pięknie i ładnie, tylko, że jest to silnik rekomendowany do helikopterów klasy 400-450 i taką ma charakterystykę warunków pracy (świadczy o tym oznaczenie CH). Ze śmigłem 6x4 lub 6x5,5 (a takie tylko wchodzą do tego modelu), to silnik ten pracowałby, jakby prawie wcale nie byłby obciążony - trochę szkoda silniczka - Nie wiem
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
DUALSKY XM2830CH-10


A ja chcialbym o cos zapytac jesli chodzi o ten silniczek:
ma on ok 3300 kV, a moc tylko 250 W, gdzie dla depronow mowimy o 2000 kV i mocy ok 350W, nie wspominajac juz o tym od Pablo http://abc-rc.pl/...yczne.html, kory ma 460W przy 1700 kV

Jak to wytlumaczyc ?Nie wiem
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
Jak to wytłumaczyć ?

- oj tam, cała sztuka w tym ile i jak konstruktor motorka upcha tych "krasnoludków" co w tym wszystkim kręcą - to znaczy ilości rdzeni, cewek i magnesów.
Ogólna zasada działania silnika bezszczotkowego jest następująca:
W silniku bezszczotkowym role zostały odwrócone to cewki są nieruchome wewnątrz obudowy, a magnes osadzono na obracającym się rdzeniu. Prąd na cewki podawany jest przez specjalny regulator. Po pierwsze ze względu na to, że silniki bezszczotkowe mają trzy bieguny (fazy), a nie dwie jak szczotkowe silniki, a po drugie musi to być regulator „wiedzący” w jakim położeniu względem cewek znajduje się aktualnie magnes, aby móc podać napięcie na odpowiednie cewki i w odpowiednią „stronę”. i Tu występuje główny podział na systemy sensorowe oraz bezsensorów.


Zależności doboru zespołu napędowego jest wiele i najlepiej jest skorzystać z narzędzia, które od dawna jest załączone na naszym portalu:
http://www.rcrado...ticle_id=2
http://modelhobby...r/calc.htm
Ale swego rodzaju zależność można zauważyć w tych 3-ch silniczakch - są one mniej więcej tej samej wielkości, więc można je porównać i powiedzieć, że kiedy wzrasta KV to maleje moc.
Dlatego też do modeli, które mają być wyposażone w napęd o zwiększonej mocy stosuje się silniki o mniejszym KV.
Dlatego też, ja w swoich półmakietach potrzebując dużej mocy i ciągu z reguły mam KV od 800 do 1000, a moc ok. 1200 W. A to jeszcze wszystko zależy od zastosowanego rozmiaru śmigła, jak i od pakietu LiPo.
Edytowane przez Andy dnia 27-09-2012 09:18
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
berkut
Forum jest po to aby dyskutować.
Model deprona z napędęm pchającym i małym śmigłem wymaga dużych obrotów. Pamiętam swój F22 do którego założyłem silnik i nie miał ochoty latać. Można kupić silnik, wydać pieniądze i być niezadowolym z tego, że siękasę wydało. Pamiętajcie, że silnik i regulator to połowa sukcesu. Mamy model, fajnie lata i nagle "krecik". Z modelu zostaje elektronika i chęć budowy następnego modelu na biegu. Tu nasuwa się pytanie czy mi silnik pozwoli na latanie czy nie.
Lepiej wydać więcej i mieć zapas mocy niż za miesiąc kupować następny bo ten się już nie przyda.
Do twojego Miga zastosuj silnik taki jak napisałem lub DUALSKY XM2830CA-8. Regulator możesz kupić 25 lub 30 bo to jest tylko regulator, który przyda Ci się do innych modeli.
Silniki Dualky mają uniwersalne piasty przykręcane a pamiętaj, że w twoim modelu śmigło jest pchające więc nakrętka może się odkręcacć przy dużych obrotach.
Jeszcze jedna uwaga, to tego typu modeli potrzebne są silniki wysokoobrotowe. Najlepiej przyjedź na lotnisko i zobaczysz to na żywo. Jeśli jest to Twój pierwszy model RC to gwarantuje, że trening na symulatorze to nie to samo co rzeczywistość.
----------------------------
www.videofly.com.pl
 
www.videofly.com.pl
Andy
Pozwolisz, że nie zgodzę się - chyba jednak tak nie jest do końca z doborem tych silniczków Dualsky - Nie wiem
Proponuję "wrzucić" te dwa silniczki do kalkulatora Dualsky:
http://www.ecalc....p;blades=2

przy warunkach wyjściowych założonych przez Wolfika:
- silnik 1900 - 2100 kV
- regulator ok 30 A
- bateria 3S 1300 mAh
- śmigło 6 x 5,5


- no i przy założeniu masy modelu 350 g - bo to podstawa.

- coś "czerwono widzę" Z przymrużeniem oka

Na regulator też trzeba uważać, bo przy tym silniku typu CH to dopiero 40A wystarcza do obsługi tego silniczka.

W moim odczuciu z mojego doświadczenia wynika, że silniczki Dualsky'a nie są predestynowane do tak małych śmigieł.
Edytowane przez Andy dnia 27-09-2012 11:51
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
berkut
Andrzeju, ja mam śmigło składane CAM PROP 8x6, regulator 20A a model waży 460 do 480 g zależy od baterii. Jak lata raczej widać.

Zalecane wyposażenie do tego modelu to:
silnik Himax C2816-1220
regulator MULTIcont BL-30 S-BEC
Edytowane przez berkut dnia 27-09-2012 12:36
----------------------------
www.videofly.com.pl
 
www.videofly.com.pl
Wolfik
O kurcze, ale narobilem pytajac o "maly silniczek" Z przymrużeniem oka

trening na symulatorze to nie to samo co rzeczywistość.


Calkowicie sie z Toba, Darku, zgodze, dlatego szukam czegos z wiekszym zapasem mocy no i zeby mozna bylo polatac troche wolniej.

- silnik 1900 - 2100 kV
- regulator ok 30 A
- bateria 3S 1300 mAh
- śmigło 6 x 5,5


Te dane odnosnie silniczka sa suma wszystkich polecanych i nnie polecanych silnikow do tego modelu zebralem z tego forum:
http://www.rcgrou...p?t=757214

Jest po angielsku, ale mamy google Szeroki uśmiech

- no i przy założeniu masy modelu 350 g - bo to podstawa.


Andy, mysle ze masa bedzie troche wieksza nawet do 450g. Zapomnialem,ze musze dodac rurki weglowe dla wzmocnienia skrzydel no i oczywiscie odbiornik.
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
berkut
A ja jednak zapraszam na lotnisko.
http://www.rcpowe...course.php
----------------------------
www.videofly.com.pl
 
www.videofly.com.pl
Andy
Wszystko Darku pięknie i ładnie, tylko gdzie to śmigło 6x5,5 które było w warunkach wyjściowych (może być jeszcze 6 x 4). Niestety tylko takie tam się mieści bezpiecznie Nie wiem
Sam piszesz, że w Twoim Xeno było:
śmigło składane CAM PROP 8x6

A to niestety już insza inszość Krzywi się

Spróbuj dobrać silnik przede wszystkim do takiego rozmiaru śmigła i do pozostałych parametrów.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
http://www.rcpowe...course.php

Dzieki Darku, swietna strona

a tu cos dla Kolegow Z przymrużeniem oka

YouTube Video

Edytowane przez Andy dnia 27-09-2012 14:10
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Maciek
fajne Szeroki uśmiech
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D

cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e

[b]KYOSHO TF-6 drift stalion

Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
 
Wolfik
no i na zakonczenie intensywnego, postowego dnia pare zdjec - pierwsze wycinanki z depronu Fajne

imageshack.us/a/img802/193/mig294.jpg

no i ciasno spasowane czesci Z przymrużeniem oka

imageshack.us/a/img534/9715/mig295.jpg
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
Wolfik, ty tu nie idź na łatwiznę - tylko napisz z jakiej grubości co wyciąłeś. Uśmiech
Edytowane przez Andy dnia 28-09-2012 10:07
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Siwy
Wolfik mogę Cię prosić o przesłanie planów.
>>> Modelarstwo <<<

Modele:
- Cessna 480 Pelikan
- F-16 Depron
- Cularis Glider Multiplex


Aparatura:
- Spektrum DX8T
 
www.damarmeble.eu
Andy
Wolfik podawał linka do planów trochę wcześniej:
http://rc.tomhe.n...ig-29#toc8
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Przejdź do forum: