Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Co wybrać .... Pomysły
 Drukuj temat
Wybór silnika
kuba
Przymierzam się do kupna nowego silniczka do Cessny 182 (747-III). Czy ten silnik będzie wystarczający:
http://abc-rc.pl/...yczne.html
,czy regulator jaki posiadam (30A) wystarczy i śmigło będzie pasować do tego zestawu??
Spektrum DX6i
- Beta 1400
-Cessna 182
-Ultron 3D
-Mig-29 depron
-Katana MD Precision Aerobatic
-Extra 330 SC EPP Hacker
-Kiwi F3P
- P40 (ESA)
 
Maciek
mi do takiego 40A polecali
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D

cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e

[b]KYOSHO TF-6 drift stalion

Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
 
Andy
Kuba,
podstawa - ile waży Cessna "do lotu"? Moim zdaniem silniczek jest tak na styk. Trochę przesadzono w opisie z zalecaną masą modelu (zalecana masa modelu - 1000-2000g Szok). Moim zdaniem właściwsze jest przyjęcie zalecanej masy tak jak u innych sprzedawców - 600 - 1200g.
Poza tym regulator 30A będzie też tak mocno na styk do tego silnika. Jak podaje instrukcja silnik ten pobiera 26A prądu - 4 A to troszeczkę za mały zapas. Maciek ma rację - dedykowany regulator dla tego silnika to 40 A.
Kuba zapodaj ile waży Cessna do startu (z pakietem, maską, śmigłem, kołpakiem i wszystkimi elementami wyposażenia). Tylko nie podawaj wagi z instrukcji - bo to też już nie jest prawdą - i wtedy coś zaradzimy.
Z tego co podają w sklepach przewidywana masa modelu do lotu dla tego modelu to 1400g. Przewiduję Kuba, że w przypadku Twojego modelu może ona dochodzić już do 1550g - Nie wiem
Edytowane przez Andy dnia 24-09-2012 08:51
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
kuba
Waga modelu do lotu (z ciężkim pakiecie 2800, bo na takim też chciałbym latać) i z innymi elementami, wynosi 1,715 kgSzok
Spektrum DX6i
- Beta 1400
-Cessna 182
-Ultron 3D
-Mig-29 depron
-Katana MD Precision Aerobatic
-Extra 330 SC EPP Hacker
-Kiwi F3P
- P40 (ESA)
 
Maciek
stary to by mu silnik odfrunal a model w miejscustal Szeroki uśmiech
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D

cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e

[b]KYOSHO TF-6 drift stalion

Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
 
Andy
Kuba wygląda na to, że dokonałeś wyboru dobrego silniczka. Trzeba tylko delikatnie zmniejszyć rozmiar śmigła na rozmiar 11x5, ponieważ już przy 11x5,5 konfigurator napędu krzyczy, że silniczek będzie się przegrzewał:

imageshack.us/a/img685/1037/kubamotor.jpg

Nawet skłaniałbym się do rozmiaru 11x4 gdyż dobrałem pakiet tylko 2500 mAh 25C ponieważ nie ma w zestawie 2800. A przy zwiększaniu pojemności pakietu do 3300 i pozostawieniu śmigła 11x5, znowu konfigurator krzyczy o możliwości przegrzewania się silnika. No tak tylko, że takiego 11x4 APC E nie ma, są jedynie 11x4,7 APC Slow Flyer - tego nie polecam- nie ta kategoria modelu.
Z reguły jak widzę są śmigła APC 11x 5 ale do napędu spalinowego.
Ale zaproponowałbym Tobie śmigiełko drewniane XOAR
- albo 11 x 5 do elektryków: http://riku.pl/pr...mp;kat=516
Arek lata na takim śmigle tej firmy w Mentorze i bardzo sobie chwali je.
Jak będziesz zdecydowany na śmigło to daj sygnał - sklep jest w Wawce to nabędę bez dodatkowych kosztów.
Edytowane przez Andy dnia 27-09-2012 21:28
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
kuba
A może być taki silnik:
http://abc-rc.pl/...yczne.html
zależy mi na grubszej ośce i regulatorze 30A który posiadam??????
Spektrum DX6i
- Beta 1400
-Cessna 182
-Ultron 3D
-Mig-29 depron
-Katana MD Precision Aerobatic
-Extra 330 SC EPP Hacker
-Kiwi F3P
- P40 (ESA)
 
Andy
Kuba, ale chyba coś nie tak z tym ostatnim pomysłem na silnik - piszesz:
zależy mi na grubszej ośce i regulatorze 30A który posiadam??????

- a silnik iBM2814-9-910 KV wymaga już regulatora ESC 50A - Nie wiem

A poza tym czasami warto wybrać się na stronę producenta i zobaczyć co on ma do powiedzenia o swoim wyrobie, a nie dystrybutor, który chce jak najwięcej tego wyrobu sprzedać z jak największym zyskiem.
Na stronie producenta Ms Chang (niestety to jest "chińczyk" ) podaje, że ten silnik jest porównywalny z AXI GOLD 2814/12. No może wymiarami i masą, ale niestety temu silniczkowi to dużo brakuje do tego AXI. Ten ma KV 910 a AXI 1390 KV. Przewiduję, że będzie też miał mniejszą moc niż AXI.
AXI tak na w sam raz pasowałby do Cessny. Ale jak ten będzie miał mniejszą moc, bo i KV mniejsze to przypuszczam, że silniczek może być troszkę za słaby. Poza tym silniki Chińskie charakteryzują się małą sprawnością - to jest moje zdanie.
Edytowane przez Andy dnia 04-10-2012 21:34
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
kuba
A jak oceniacie firmę RedRock?
Interesuje się tymi silnikami:
http://www.rcmats...rollbanner
http://www.rcmats...rollbanner
Spektrum DX6i
- Beta 1400
-Cessna 182
-Ultron 3D
-Mig-29 depron
-Katana MD Precision Aerobatic
-Extra 330 SC EPP Hacker
-Kiwi F3P
- P40 (ESA)
 
Andy
Kuba obydwa proponowane przez Ciebie motorki są dedykowane do modeli o masie 600-1400g. Twoja Cessna ma masę do startu 1750 g. Jak sam widzisz to jednak trochę za mało - 350 gram to jednak duuuużo brakuje.
Jeżeli preferujesz te silniczki to właściwym - według mnie będzie ten:
http://www.rcmats...rollbanner
2826/05
2-4 - pakiety
1000 - KV
1,7 - prąd bez obciążenia
605 - moc max
48 - wewn. rezystancja
35x44,7 - wymiary
28x20 - wymiary statora
600-1900 - dedykowane do modeli o masie
3s 12x6 - śmigło
4s 10x6 - śmigło
50A - rekomendowany regulator

Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Przejdź do forum: