Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Relacje z budowy
 Drukuj temat
Schnellbot S-100 Italeri 1/35 RC
Wolfik
Michale,

zgodnie z obietnica przesylam Ci rozwiazanie, ktore ja bym zastosowal

imageshack.us/a/img834/4346/xufj.jpg

Na rysunku masz rzut z gory i z przodu. Mysle, ze latwe do odczytania pomimo rysunku wykonanego recznie Z przymrużeniem oka

Wazna sprawa jest, aby popychacze X1 i X2 byly jednakowej dlugosci. Tylko wtedy wszystkie stery beda skrecaly pod tym samym katem.Zauwaz rowniez, ze popychacze zamontowane sa w tych samych otworach we wszystkich dzwigienkach sterow ( oczko nr 3).

I najwazniejsza sprawa; popychacz Y1 musi byc zawsze pod katem prostym do orczyka na serwie ( na rysunku troche mi to ucieklo, upss) i dzwignie steru glownego.

A teraz wyjasnie Ci jak zwiekszyc lub zmniejszyc kat w sterach.

imageshack.us/a/img818/5307/ti8g.jpg

Z rysunku mozesz latwo odczytac, ze im dalej od srodka serwa (na orczyku) tym dluzsza droga popychacza. Caly trik polega na tym aby dopasowac odpowiednia odlegosc na orczyku, tylko aby nie przesadzic.
W twoim przypadku zastosowalby takie rozwiazanie: mocowanie popychacza na orczyku w serwie niech bedzie troche dalej niz na sterze, ale nie duzo. Wtedy powinienes uzyskac kat ok 40 stopni w obu kierunkach.
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Giorgio
Może przycięcie drutów, tych poniżej orczyka coś pomoże, bo porównując fotki to u Ciebie dłuższe są i się stykają, jak też pierwszy drut zapięty jest w innym miejscu?
Podkreślam, że piszę to na podstawie fotek, no i ja się nie znam Uśmiech
Edytowane przez Giorgio dnia 17-08-2013 23:06
Pozdrawiam
Jerzy
 
Wolfik
stery działaj u kolegi dobrze bo z nim rozmawiałem , dlatego też postanowiłem zrobić jak on.


Michale, a jestem pewien, ze srodkowy ster wychyla sie mniej niz pozostale dwa po bokach. Wiec nie pracuja rowno Smutek sorki, ale jest tam blad w budowie
Edytowane przez Wolfik dnia 17-08-2013 23:13
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
jestem pewien, ze srodkowy ster wychyla sie mniej niz pozostale dwa po bokach. Wiec nie pracuja rowno Smutek sorki, ale jest tam blad w budowie

- też tak uważam - błąd w konstrukcji układu Fajne
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
gruby9999
ok dzięki Panowie na tygodniu pobawię sie z tym Uśmiech
Michał.
 
gruby9999
Ok Panowie pobawiłem sie dziś trochę Uśmiech ( zdjęcia zamieszczę jutro )

Stery wychylają sie dobrze moim zdaniem jużUśmiech tylko taki mam problem co jakiś czas słychać takie brzęczenie z serwa po skręceniu np w prawo i powrocie do neutralnej pozycji .I przy wychyleniu w jedna stronę.


Serwo to Hitec Hs-322HD
Michał.
 
Andy
co jakiś czas słychać takie brzęczenie z serwa

- jest to efekt niezbyt dokładnego wykonania połączeń (popychaczy jeżeli były gięte z drutu przez Ciebie) lub małej dokładności pracy serw (w co trochę wątpię). Ten dźwięk powstaje wtedy, gdy serwo analogowe nie powróciło całkowicie do neutrum i ma jakiś opór.
Należy dążyć do zniwelowania tego rodzaju efektów - szkoda serwa - Fajne
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
co jakis czas slychac takie brzeczenie z serwa


U mnie w Migu ten problem pojawial sie, gdy byla slaba bateria od zasilania odbiornika lub slabo stykaja paluszki w pakiecie.
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
gruby9999
Popychacze robiłem sam bo nie mogłem znaleźć nigdzie gotowych ;/

Z czego najlepiej wykonać takie popychacze ??? bo ja mam jakis twardy drut który ciężko sie wygina Smutek a miał się bardzo w łatwy sposób wyginać


Wolfik Pakiecik był niedawno ładowany także na pewno to nie bateria , tylko jak Andy pisze coś z popychaczami .


A tutaj coś takiego zrobiłem tez na "sucho"

Ramie do serwa dorobiłem sam , może nie wygląda najpiękniej ale ważne ,że spełnia swoje zadanie Z przymrużeniem oka

Musze założyć konto na you tubie to będę wrzucał filmiki jak to mniej więcej działa wszystko

i1073.photobucket.com/albums/w399/gruby9999/20130820_194218_zps02e8657a.jpg


nie mogłem wsadzić dwóch popychaczy w jedna dziurę bo za gruby mam drut
Michał.
 
Wolfik
nie mogłem wsadzić dwóch popychaczy w jedna dziurę bo za gruby mam drut


Michale, przeciez mozna wykorzystac preguby kulkowe, jeden na gorze, drugi na dole w tym samym otworze

http://www.modele...anguage=pl

tak, jak masz na rysunku, ktory Ci podeslalem (rzut z przodu).
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
gruby9999
Zrobiłem filmik tylko uwaga bo strasznie głośno mi się nagrało Uśmiech

YouTube Video


chyba wyraźnie słychać to brzęczenie serwa ;/


Zrobiłem tez zdjęcia mechanizmu otwierania klap wyrzutni torped na razie na sucho złożone , ale coś mi to też nie bardzo chce działać ;/

kilka fotek


i1073.photobucket.com/albums/w399/gruby9999/20130822_194204_zpsce21f6f6.jpg

Tu mi sie wydaje ,że wina też może być w tym ,że serwo jest krzywo zamocowane i jak ciągnie to po lekkim skosie
i1073.photobucket.com/albums/w399/gruby9999/20130822_194211_zps352098d6.jpg

i1073.photobucket.com/albums/w399/gruby9999/20130822_194223_zps6167bceb.jpg



a tutaj filmik

YouTube Video


jak widać serwo nie może wykonać nawet obrotu ramieniem ;/ tylko wygina drut albo w góre albo w dół, jesli odkręcę ramiona od drutów, które mają za zadanie otwierać klapy to główny drut przymocowany do ramienia serwa chodzi. A jak tylko wszystko poskręcam to takie cuda sie dzieją.


Wszelkie sugestie krytyka i pomysły chętnie widziane Uśmiech

Wolfik szkoda, że wcześniej nie zamieściłem poprzedniego postu, bo akurat robiłem zamówienie w sklepie internetowym, a dwóch przegubów nie opłaci się zamawiać bo więcej za przesyłkę zapłacę jak za towar ;/
Edytowane przez Andy dnia 23-08-2013 08:24
Michał.
 
Wolfik
chyba wyraźnie słychać to brzęczenie serwa ;/


Michale, odpowiedz juz dostales co do tego problemu:
- jest to efekt niezbyt dokładnego wykonania połączeń (popychaczy jeżeli były gięte z drutu przez Ciebie)...Ten dźwięk powstaje wtedy, gdy serwo analogowe nie powróciło całkowicie do neutrum i ma jakiś opór.
Należy dążyć do zniwelowania tego rodzaju efektów - szkoda serwa.


Dodatkowo, na zalaczonym filmiku wyraznie widac, ze serwo rusza sie podczas pracy - tak nie moze byc Smutek

Jesli chodzi o mechanizm otwierania klap wyrzutni, to moim zdaniem zawsze bedziesz mial problem. Podstawowym bledem jest wykrzywienie drutow przymocowanych do klap wyrzutni - kazdy z nich ma inny ksztalt.
Michale, z mojego punktu widzenia, to jest bledna konstrukcja.

Pytanko, gdzie zamierzasz umiescic akumulatorki do napedu?

dwóch przegubów nie opłaci mi sie zamawiać, bo więcej za przesyłkę zapłacę jak za towar


Pomysl o tym przy nastepnym zamowieniu i skoryguj te konstrukcje sterow. Krzywi się
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
Michał, a ja zapytam:
- czy ten model ma 3 płetwy sterowe?
Jeżeli tak to rzuć okiem na rysunek Wolfika na górze tej strony. Niestety, aby wyzbyć się tego dźwięku musisz dążyć do tego Wolfikowego ideału. Niestety mechanika ma to do siebie, że aby układ działał sprawnie musi być wykonany jak najbardziej dokładnie i precyzyjnie. Wszelkie niedokładności będą skutkowały niepotrzebnymi objawami.
Poszczególne popychacze powinny być tak samo zamocowane na wszystkich płetwach sterowych - czytaj na tych samych dziurkach. A nie jeden na "2", a drugi na "3" - w przypadku orczyka środkowego.
Słusznie zauważył Wolfik, że ruszające się serwo równiez nie gwarantuje prawidłowości pracy tego układu. Serwo należy "przyspawać na mur", bo to jest podstawa - Nie wiem

Poza tym pokusiłbym się o aluminiowy orczyk do serwa napedzającego te płetwy sterowe. Jestem ciekaw jak wykombinowałeś wieloklin na oś serwa w tym Twoim plastikowym orczyku - Szok

A odnośnie drugiego filmiku: - jeżeli dobrze zrozumiałem mechanikę tego układu, to niestety ale nie ma prawa on działać prawidłowo. Przecież obracający się orczyk pociąga ten pręt wzdłużny w dół lub w górę i niestety wygina go (a chyba jest dość sztywny) i dlatego wzrastają opory zarówno od tarcia, jak i samej sprężystości pręta. Na tyle są one duże, że serwo nie ma takiej siły, aby pracować - jak widzisz, aż przesunięta została lewa wręga stabilizująca ten układ - Nie wiem
Niezbyt rozumiem, czemu na pręcie wzdłużnym są dwie baryłki, które łączą popychacz z serwem. A poza tym, aby pozbyć się nadmiernego naprężenia od wyginajacego sie pręta w dół - przy pracy ramienia serwa) należy zakres jego pracy ustawić trochę inaczej - to znaczy patrząc na tę fotkę:
i1073.photobucket.com/albums/w399/gruby9999/20130822_194204_zpsce21f6f6.jpg

lewe skraje położenie powinno znajdować w lewo od pionu ok 20 stopni, a prawe skrajne położenie po prawej stronie od pionu również ok. 20 stopni. No i tę prowizoryczną lewą wręgę stabilizującą ten układ przesunąłbym jeszcze trochę w lewo - w stronę rufy, aby pręt mógł się swobodniej uginać po lewej stronie serwa - im bliżej masz podporę, to niestety tym większy będzie opór przy przesuwaniu się pręta w otworze.

Myślę, że jeszcze raz musisz przemyśleć rozwiązanie również i tego układu napędzającego pokrywy wyrzutni torpedowych.
Edytowane przez Andy dnia 23-08-2013 13:22
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
gruby9999
A powiedzcie mi z czego najlepiej zrobić popychacze ???
Michał.
 
Andy
A jaka jest rzeczywista odległość pomiędzy równolegle ustawionymi orczykami płetw sterowych?
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
gruby9999
1,5 cm mierząc od skrajów orczyków
Michał.
 
Andy
No to proponowałbym takie rozwiązanie:

1. wszelkie plastikowe orczyki płetw sterowych i orczyk serwa napędzającego płetwy można wymienić na takie aluminiowe:
www.rcwroblik.pl/img/min/576/f/f/57618399-300x300.jpg
http://allegro.pl...52726.html
- zwróć uwagę Michale, że do serw różnych producentów są specjalnie dopasowane do nich orczyki - różna iliść zębów na wieloklinie.

2. na każdy z orczyków można zastosować w odpowiednich miejscach (tych, które wskazał Wolfik) tzw. "baryłki" - czyli tzw. gniazda bowdenów:
www.rctrax.pl/images/products/big/MOCOWANIE-BOWDENA-NA-SERWIE-2-0.10866.jpg
http://www.modele...cts_id=605
- należy tylko dostosować gniazda w zależności od średnicu drutu użytego na proste odcinki popychaczy. Otwory w orczykach na nagwintowany element mocowania gniazda bowdena, powinny być spasowane bardzo dokładnie - bez zbędnych luzów - i zakontrowane dodatkową nakrętką lub skręceone na Nutlocka:
www.modelemax.pl/images/sklep/lakier/NUTLOCKSREDNI.jpg

Tego rodzaju zestawienie połączenia gwarantuje bardzo precyzyjne wyregulowanie długości popychaczy przy tak ich małej długości.
Edytowane przez Andy dnia 26-08-2013 21:14
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
gruby9999
Witam po małej przerwie niestety praca dała znać o sobie i na hobby zostaje coraz mniej czasu Smutek

Panowie potrzebuje małej rady chce zakupić śruby do schnella tylko nie wiem bardzo jakie , najlepiej to bym chciał żeby były zbliżone do oryginału z modelu no ale najważniejsze e żeby dobrze sie sprawowały no i żeby nie kosztowały 80 zl za szt bo to troszkę za dużo Uśmiech Dodam tylko że model ma pływać do przodu i tyłu wiec chyba tutaj jakis rodzaj śrub jest potrzebny.

Jak mierzyłem te zestawowe śruby to maja one nieco ponad 31 mm i długości 14 mm

W innej relacji sa takie śruby


i1073.photobucket.com/albums/w399/gruby9999/SRUBYYY1_zps2bb2b0ca.jpg


i1073.photobucket.com/albums/w399/gruby9999/SRUBY222_zps221aabb6.jpg

ale takich nie mogę bardzo znaleźć ;/
Michał.
 
Andy
Noooo - witamy po przerwie - Uśmiech

A taka by nie pasowała?

www.modelemax.pl/images/sklep/lodzieAkcesoria/716007.jpg

Dane techniczne:
średnica: 30 mm.
gwint wewnętrzny: M4
wysokość: 15 mm.
ilość łopat: 3

Albo taka:

www.modelemax.pl/images/sklep/lodzieAkcesoria/716214.jpg

i nawet nie kosztują 80 PLN za sztukę Z przymrużeniem oka

A tutaj masz dość bogatą ofertę śrub do tego rodzaju modeli:
-> http://www.modele...=0&y=0

Pamiętaj tylko, że śruby są lewe i prawe podobnie jak śmigła - co jak widzę w Twoim modelu też ma zastosowanie Fajne
Edytowane przez Andy dnia 29-10-2013 12:08
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
gruby9999
no całkiem całkiem Uśmiech tylko jak widzę nie maja takich śrub na M3 ;/ a już nagwintowałem sobie pręty. A nie wiem czy da rade nagwintować pręt o średnicy około 3 mm na M4
Michał.
 
Przejdź do forum: