Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Relacje z budowy
 Drukuj temat
T-rex 700E DFC HV
hawx87
Po długim okresie latania i zamiłowaniem do helikopterów klasy 600, stwierdziłem, że przyszedł czas na helikopter nieco większy.
Trzy tygodnie temu wpadł w moje ręce długo oczekiwany helikopter T-rex 700E DFC HV, który jest flagowym i najnowszym dzieckiem ze stajni Aligna.
Helikpoter klasy 700 (90 w przypadku spalin) jest jak na razie najlepszym helikopterem przystosowanym do bardzo ciężkiej akrobacji 3D.
imageshack.us/a/img94/3571/img1053kopiowanie.jpg


Zestaw posiada wszystkie części potrzebne do złożenia modelu, pełną elektronikę, w której skład wchodzi:
Align 750MX-530kV, nowy regulator Castle Creation 120HV Ice 2, system flybarless 3GX wraz z najnowszymi serwami HV na cyklikę oraz ogon.
Uwaga model nie zawiera pakietów!
Helikopter zasilany jest pakietami 12S lub 12S + 2S do zasilania odbiornika, w zależności czy do naszej konfiguracji użyjemy specjalnego BEC'a wpiętego bezpośrednio pod 12S lub nie.
Długo zastanawiałem się jak rozwiązać sprawę z zasilaniem awioniki, ponieważ jestem "chory" na punkcie wagi modelu.
PAMIĘTAJCIE O TYM!
Głównym problemem w serwach wysokonapięciowych jest kategoryczny zakaz używania BEC'ów zewnętrznych pod pakiety 2S ! Może to doprowadzić do tragedii, gdyż serwa pracują na 8V, gdzie BEC w tym czasie obniża napięcie do 7,2 przez co przy wysokich skokach napięcia wywołanych energicznym i szybkim ruchem serw, może dojść do wysokiego spadku napięcia, które spowoduje zerwanie sygnału w odbiorniku....nie chcę mówić co było by dalej...
Tak więc zacząłem rozważać nad użyciem specjalnego BEC'a firmy Gryphon który "ciągnie" prąd bezpośrednio z głównych pakietów 12S, lub użycie pakietu 2S, który będzie podłączony bezpośrednio pod odbiornik. Wybrałem tu drugą opcję, dlatego zacząłem szukać pakietów które by nie odważyły się zrobić mi takiego numeru i były bardziej pojemne niż standardowy pakiet Aligna 2S o pojemności 1900mAh. Szukałem, pytałem mistrzów na czym latają i jakie preferują firmy pakietów, aż wreszcie pewnego dnia stwierdziłem że nie ma co oszczędzać na "pokarmie" dla Reksia gdyż jakość pakietu może uratować model z wielu nieoczekiwanych sytuacji, więc postawiłem na szalę najlepsze pakiety świata, na których nawet nie latają takie gwiazdy jak Alan Szabo i cała elita mistrzów.
Wybrałem pakiety Thunder Power G8 Pro Force 5000mAh 70C, a do zasilania odbiornika również tą samą firmę pakietu, specjalnie dedykowaną do odbiorników posiadającą już końcówkę prosto pod odbiornik, seria tych pakietów to Thunder Power G8 RX i mają pojemność 2700mAh.
Pakiety jeszcze do mnie nie przywędrowały dlatego też nie jestem w stanie ich Wam pokazać.
Model po wyjęciu z pudełka wygląda ślicznie elementy dokładnie obrobione, jako że najnowsza edycja posiadłem w zestawie najnowsze supermocne tryby wycinane technologią CNC.


imageshack.us/a/img203/2416/img1055kopiowanie.jpg

imageshack.us/a/img607/5175/img1049kopiowanie.jpg

imageshack.us/a/img248/2594/20130407235238kopiowani.jpg

Model składałem dosłownie w 2 godziny, elementy z pudełka miały powkręcane śruby, które w poprzednich modelach znajdowały się osobno w woreczkach co stanowiło problem w organizacji budowy modelu.
Jedynym problemem i wielkim minusem jest skręcanie snapów, których długości w instrukcji mają się nijak do rzeczywistości. W podawanych wartościach w instrukcji okucia mają kąt ujemny a nie kąt zero stopni co jest bardzo ważnym element przy budowie helikoptera, tak więc zacząłem badać długość by kąty okuć na głowicy wyniosły 0 stopni. Poprawa nastąpiła po wykręcaniu ich do 30 mm z "książkowego" 27,3mm.

imageshack.us/a/img28/7626/749348848875c4d7b8d2z.jpg
Model jest bardzo prosty w budowie składamy go jak klocki Lego, najszybszą operacją było złożenie modelu i przykręcenie wszystkich śrub z użyciem Locktite'a.

Najdłuższym etapem było zaprojektowanie drogi kabli w ciasnym kadłubie Rexa. Wymagało to dużego wkładu precyzji by nie zostały pochwycone i przecięte o ruchome elementy modelu. Przemeblowań było dużo aż uzyskałem odpowiedni efekt, który mnie usatysfakcjonował.
imageshack.us/a/img541/9084/img1039kopiowanie.jpg

imageshack.us/a/img27/3910/img1040kopiowanie.jpg

Kable od serw idą po wewnętrznej stronie ramy i będą przymocowane spinaczami przez dzióry wywiercone w ramie.
Idealna długość i proporcje przedniej półki montażowej dała mi możliwość bezpiecznego usytuowania odbiornika i jego 2 anten.
imageshack.us/a/img526/4678/img1044kopiowanie.jpg

imageshack.us/a/img829/377/img1038kopiowanie.jpg




Niektóre kable idące z regla do silnika które z przyczyn technicznych nie dało się ładnie schować i poprowadzić, estetycznie wykończyłem plecionką, którą nabywam w sklepie elektronicznym Zutex.

imageshack.us/a/img27/8282/img1031kopiowanie.jpg

imageshack.us/a/img546/9311/img1030kopiowanie.jpg

imageshack.us/a/img41/664/img1029kopiowanie.jpg

imageshack.us/a/img820/1059/img1028kopiowanie.jpg

imageshack.us/a/img694/6083/img1027kopiowanie.jpg

imageshack.us/a/img51/6720/img1026kopiowanie.jpg

imageshack.us/a/img138/3065/img1025kopiowanie.jpg

Za najlepsze konektory do regla i pakietów uznałem XT60- są bardzo wytrzymałe, estetycznie wyglądają i nie ma możliwości by się wypięły podczas lotu, tak jak miałem poprzednio w T-Rex 600EFL PRO, na końcówkach DEANS-T, przy których miałem 2 autorotacje.
imageshack.us/a/img23/2457/img1024kopiowanie.jpg

imageshack.us/a/img853/1672/img1023kopiowanie.jpg

A tak wygląda przygotowany kabel Y z końcówkami XT60, prawda że ładne? Szeroki uśmiech
Z elementów które cieszą wzrok jakością wykonania i usztywnienia modelu jest blok szyny wykonany z aluminium oraz płyta podłogowa na której znajduję się wycięte logo Align

imageshack.us/a/img221/189/img1050kopiowanie.jpg

imageshack.us/a/img28/1719/img1045kopiowanie.jpg

A tak wygląda po złożeniu Srebrna najnowsza głowica DFC (DIRECT FLIGHT CONTROL)

imageshack.us/a/img541/9618/7493482262fa00d1cbe3z.jpg

Tarcza specjalnie zaprojektowana pod głowicę DFC nie posiadająca dodatkowych kulek trzymających bezsensowne miksery.

imageshack.us/a/img138/2172/img1035kopiowanie.jpg

Ze względu na moc i furię tego helikoptera zaprojektowano specjalne dodatkowo wzmacniane pierścieniami snapy by docisnąć jeszcze mocniej gwint

imageshack.us/a/img11/1899/img1032kopiowanie.jpg

imageshack.us/a/img825/2225/img1036kopiowanie.jpg


Dalsza część wieczorem.... głodny jestem Szeroki uśmiech
Z poważaniem
Maurycy
Spektrum DX9 Black Edition
Sab Goblin 700 Competition Limited Edition, Sab Black Thunder, Takumi 700 experimental
 
Mateusz
Jednak ktoś używa XT60 Z przymrużeniem oka
Mateusz Uśmiech
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF

-FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY
clone
 
Maciek
Niezle bydle *__*
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D

cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e

[b]KYOSHO TF-6 drift stalion

Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
 
hawx87
I powracamy po krótkiej przerwie Szeroki uśmiech

Elementem wykończeniowym i estetycznym modelu jest kabina, która jak dla mnie (artysty-plastyka) wygląda jak ciężko działająca na unerwienie wzrokowe zabawka prosto z odpustu i to na dodatek wyjęta psu z gardła... Smutek
imageshack.us/a/img845/9162/img1052kopiowanie.jpg
Dlatego wykonam na kopycie raz jeszcze kabinę z kevlaru i wykończę ją aerografem według własnego uznania i design'u.

A teraz czas na ukazanie skręconego modelu. Jak widać nie mieści mi się na łóżku, nie mówiąc już o łopatach, których nie założyłem ponieważ czekam na najnowszą edycję łopat od Aligna, które mają mieć cieńszy profil, większą precyzję wykonania i nową charakterystykę zachowania podczas lotu dopasowaną do ekstremalnej akrobacji modelu
imageshack.us/a/img197/3761/img1060ye.jpg

imageshack.us/a/img13/9553/18100110151520183829721.jpg

imageshack.us/a/img163/5694/88338143578552650546062.jpg
Z poważaniem
Maurycy
Spektrum DX9 Black Edition
Sab Goblin 700 Competition Limited Edition, Sab Black Thunder, Takumi 700 experimental
 
hawx87
Nowy Rex doczekał się pałąków płóz które były od T-rexa 600 EFL PRO DFC, a to dla tego że były wyższe o 1,7cm od poprzednich i zachowywały taki sam rozstaw i rozmiar śrób.
Lifting był potrzebny gdyż podniósł ogon (skrzynkę ogonową i statecznik pionowy) o te prawie 2 cm, które nie raz uratują zębatki i tylne łopatki przed radomskim środowiskiem naturalnym pełnym dziur, dołów, kamieni, "krzoków", amazońskich mokradeł i wrednych kretowisk, które są największą zmorą pilotów helikopterów Fajne
imageshack.us/a/img90/9651/img1051kopiowanie.jpg
Z poważaniem
Maurycy
Spektrum DX9 Black Edition
Sab Goblin 700 Competition Limited Edition, Sab Black Thunder, Takumi 700 experimental
 
Andy
Nooo, faktycznie może nakład pracy był rozłożony tylko na 2 godziny, ale teraz wszyscy widzą ile tej pracy było i ile szczegółów mechanicznych jest do rozwiązania w modelu śmigłowca.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
hawx87
A teraz trochę danych technicznych jakie przyniosły ze sobą nowe podzespoły elektroniki i serce nowego Rexia
Silnik Align RCM BL- 800MX
Napięcie na wejściu: DC11.1V-50.4V
Maksymalne napięcie stałe: 115A/250A(5s)
Maksymalna moc: 5200W/13000W(5s)
Wartość KV: 530KV
Ilość zwoi: 12
Ilość pól magnetycznych: 10
Wymiary: Wał 6x52x61.5mm
Waga: 508g
Jednym słowem niezła spawara! Szeroki uśmiech

Serwa 3x ALIGN - Bezszczotkowe SERVO BL 700H - High Voltage
Siła:
15.0kg.cm(6.0V)
23.0kg.cm(8.0V)
Prędkość
0.085sec/60°(6.0V)
0.065sec/60°(8.0V)
Napięcie DC 4.8-8.0V
jak ustawiałem neutrum o mało mi palca nie pogruchotały- potworna moc Szeroki uśmiech

ALIGN - Bezszczotkowe SERVO BL 750H - High Voltage na ogon
Siła:
5.0kg.cm(6.0V)
8.0kg.cm(8.0V)
Prędkość:
0.045sec/60°(6.0V)
0.028sec/60°(8.0V)
Napięcie DC 4.8-8.0V

Regulator Castle Creation 120HV Ice 2 (brak wbudowanego Bec'a)

Specyfikacja:
120Amps
Rodzaj silników od 2 polowych do 10+polowych i więcej
Sliniki bez szczotkowe outrunner i inrunner
Maksymalny prąd:50V(12s Li-Po/36 celi Nicad/NiMH)
Wielkość:79X35.5X25.4mm
Waga:170g(Z kablami i konektorem XT60)

Ze względu na moc i obawę że regulator mógłby nie wytrzymać i doprowadzić helikopter do widowiskowego barbecue, zastosowany będzie najlepszy regulator z najbezpieczniejszym BEC'em świata Kontronik cool Kosmik 200 HV lub 160 HV z automatycznym sterowanym chłodzeniem wewnętrznym, które będzie trzymało pieczę nad nieznośną mocą silnika mającym bagatela 18 koni mechanicznych!!!
imageshack.us/a/img7/4884/kontronikkosmikspezialk.jpg

System 3GX najnowsza dostępna wersja 3.0 z wieloma zaawansowanymi opcjami jak symulacja flybara, i wiele innych.
Edytowane przez hawx87 dnia 10-04-2013 18:05
Z poważaniem
Maurycy
Spektrum DX9 Black Edition
Sab Goblin 700 Competition Limited Edition, Sab Black Thunder, Takumi 700 experimental
 
hawx87
A tak wyglądają wyżej opisane kable regiel-silnik, po uporaniu się z ich ułożeniem i i ubraniem w ich w estetycznie wyglądający oplot którego można kupić w sklepie elektrycznym ZUTEX przy wiadukcie na Żeromskiego, Oplot jest w różnych kolorach i wielkościach takich aby pomieścił gruby splot kabli wysokonapięciowych od regla jak i tych malutkich od serw.

imageshack.us/a/img716/8924/img1064wb.jpg

imageshack.us/a/img842/6735/img1063tj.jpg

imageshack.us/a/img29/7281/img1062ry.jpg

Zanim zabierzemy się za przymocowanie regulatora do półki montażowej, trzeba upewnić się że wszystkie kable idą równo, nie ocierają się i nie napinają o siebie.
Regiel poza uchwytami na "makaron" zaciskowy zabezpieczam dodatkowo paskiem taśmy piankowej wodoodpornej, izolującej od drgań której klej trzyma z siłą 30kg, taką taśmę naklejamy na spód regulatora uprzednio odklejając z dołu badziewną naklejkę firmy Castle która może spowodować odklejenie się regla od łoża, a następnie pięknie naklejamy regiel na łoże doprawiając makaronem zaciskowym.
Taśmę nabyłem w sklepie Ziarno XD

imageshack.us/a/img820/8379/img1066ob.jpg
Z poważaniem
Maurycy
Spektrum DX9 Black Edition
Sab Goblin 700 Competition Limited Edition, Sab Black Thunder, Takumi 700 experimental
 
hawx87
Często wielu ludzi się pyta do czego służy ten "grzybek" na głowicy...
O tuż pełni on funkcję, w przypadku helików klasy 700 żadną... Jest po prostu elementem wykończeniowym stworzonym dla estetyki modelu, którą jednak nie każdy woli zakładać.
Jedni zakładają drudzy nie..
Zaś w mniejszych helikopterach pełni funkcję tzw. stopera za pomocą którego możemy zatrzymać obracającą się głowicę (w 700 raczej się to nie sprawdzi... nie mamy takich długich rąk jak gibony by nachylić się nad taką średnicą wirujących mieczy, prędzej łopaty zatrzymały by się na naszych nogach i poważnie przy tym ucierpiały, niż byśmy to tatałajstwo zatrzymali "grzybkiem"Z przymrużeniem oka

imageshack.us/a/img832/9823/img1068hwi.jpg


A tak lata Rexio na tym setupie który posiadam.. pamiętajcie że bebechy to jedno, a umiejętności pilota to drugie i najważniejsze!!!

YouTube Video


YouTube Video


YouTube Video

Edytowane przez Andy dnia 10-04-2013 20:23
Z poważaniem
Maurycy
Spektrum DX9 Black Edition
Sab Goblin 700 Competition Limited Edition, Sab Black Thunder, Takumi 700 experimental
 
Wolfik
No i to jest relacja, dzieki.

Dla mnie bardzo pomocna Doskonale
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Wolfik
Maurycy,

jedno pytanko, obecnie masz regulator Castle, ale zamierzasz zastosowac Kontronika i to bez BEC'a zewnetrznego?

Czy zle zrozumialem?Nie wiem
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
hawx87
Tak Marcinie dobrze zrozumiałeś, nie używam żadnego BEC'a zewnętrznego,ani w Castle'u ani w przypadku nadchodzącego Kontronika.
Nie ma takiej najmniejszej potrzeby ponieważ modelarstwo poszło na przód likwidując zbędne balasty i dostosowując pod 8V wszystko począwszy od serw, systemy i odbiorniki.
Wszystko chodzi bezpośrednio pod 8V -serwa, system flybarless 3GX oraz odbiornik, Gdybym miał aparaturę Futaby lub Spektruma nie musiał bym nawet używać odbiornika do helikoptera ponieważ system 3GX jest jednocześnie odbiornikiem który można zbindować z aparaturą Futaby lub Spektruma, a w niedługim odstępie czasowym i moją Aurorę, na którą lada dzień znajdzie update systemu na stronie producenta.
Castl'a zrobiłem tymczasowo ponieważ miałem go w zestawie, ale z uwagi na to iż było wiele przypadków że helikoptery lubiły sobie zrobić barbecue pod maską, stwierdziłem że się ubezpieczę w coś co spowoduje że wo gule nie będę myślał i zastanawiał się nad tym czy mogę mu dać ostro w palnik przy ostrych manewrach i czy to wytrzyma czy spłonie jak flara na niebie. Dlatego czekam na paczkę z pakietami i tym regulatorem..
Kontronik jest reglem posiadającym BEC wbudowany który zasili i helika i awionikę, standardowo już jest ustawiony na 8V do zasilania awioniki, dzięki czemu pożegnam się z dodatkowym balastem w postaci pakietu 2S na zasilanie odbiornika. Kontronik będzie doił go bezpośrednio z głównego pakietu 12S rozdzielał swoim BEC'em 8V na awionikę i 50.4V na silnik.
Z poważaniem
Maurycy
Spektrum DX9 Black Edition
Sab Goblin 700 Competition Limited Edition, Sab Black Thunder, Takumi 700 experimental
 
Wolfik
Brzmi interesujaca, ale jak to wyglada w przypadku naglych poborach wiekszej mocy w przypadku 3D ? Nie bedzie zadnego spadku w zasilaniu na odbiornik?
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
Nie ma takiej najmniejszej potrzeby ponieważ modelarstwo poszło na przód likwidując zbędne balasty i dostosowując pod 8V wszystko począwszy od serw, systemy i odbiorniki.

- no nie tak wszystko Hawx87. Wszystko to zależy jaki mamy odbiornik w modelu i na jakie on jest napięcie. No już nie wspominając o serwach analogach Futaba, czy Hiteca gdzie napięcie jest od 5,6 do 6 V. Zresztą większość cyfrowych jest również na napięcie 6V. Nizeznaczna część serw cyfrowych jest na 7,4 V.
To tylko w takich potworach jak Twój model do ostrego 3D zapewne producent poszedł na całość i aby osiągnąć jak nawiększą siłę trzymania i precyzję serw przy "fiku miku", jak również walcząc z masą modelu i wydajnością prądowej zapakowanej na pokład małej elektrowni, zastosował układy zasilania elektroniki na podwyższonym poziomie. To tylko w potworach do ostrego latania.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
To tylko w takich potworach jak Twój model do ostrego 3D zapewne producent poszedł na całość i aby osiągnąć jak nawiększą siłę trzymania i precyzję serw przy "fiku miku", jak również walcząc z masą modelu i wydajnością prądowej zapakowanej na pokład małej elektrowni, zastosował układy zasilania elektroniki na podwyższonym poziomie. To tylko w potworach do ostrego latania.


Nawet jesli to prawda to i tak jest znak zapytania. Patrzac na wykresy pradowe, daje to do myslenia.
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
hawx87
Andy Ma również WIELKĄ rację Szeroki uśmiech
Dziękuję za poszerzenie wątku związanego z b. ważną sprawą zasilania odnośnie innych firm, serw i odbiorników.
Odnośnie pytania Marcina
Nie ma możliwości spadku napięcia na awionice w przypadku ostrego szarpania, Kontronik zadbał o to by jego BEC był najlepszy świecie, prąd pobierany przez BEC jest tak mały że ma się nijak do takiego pompowania prądu w silnik, prędzej silnik "zamiauczy" przy spadku mocy niż BEC miałby "beknąć".
Pobór jest tak mały, że prawie niezauważalny nie zorientujesz się nawet, że lot się skróci o parę sekund.
to wygląda tak: Szeroki uśmiech
normalnie pobierają z 300mAh na lot pakietu 2S to z pakiet 12S masz ile 50mAh tak mniej wiecej licząc to jest 1% całości
jak latasz 4 min czyli 240s to masz 2,5 sekundy krócej ?
tak na oko licząc hehe... Szeroki uśmiech
Edytowane przez hawx87 dnia 10-04-2013 23:25
Z poważaniem
Maurycy
Spektrum DX9 Black Edition
Sab Goblin 700 Competition Limited Edition, Sab Black Thunder, Takumi 700 experimental
 
hawx87
Poza tym Aurora i jej odbiornik były zaprojektowane o wiele wcześniej niż moda wysokonapięciowych ustrojstw.
Odbiornik Aurory można podpiąć pod napięcia sięgające do 35V za sprawą dodatkowego systu zasilana - SPC (SUPPLEMENTARY POWER CONNECTION).
System SPC umożliwia zasilanie odbiornika z akumulatorów silnika o napięciu maksymalnym 35V !
oraz przełączenia zasilania na inny pakiet gdy zabraknie na nim mocy.
Aurora posiada również
Tryb FAIL-SAFE.
Na wypadek wystąpienia przerwy w sygnale radiowym przesyłanym do odbiornika,
dla serwomechanizmów, oraz innego wyposażenia mogą zostać zaprogramowane położenia FAIL-SAVE, dodatkowo pokładowy system ostrzegania o spadku napięcia zasilania.
Za pośrednictwem systemu telemetrycznego informacje o spadku napięcia akumulatorów zainstalowanych w modelu przekazywane są do nadajnika
Użycie serw HV nie tylko ogranicza się do helikopterów, ale do dużych samolotów, gdzie na lotkę przypadają 2 serwa i zastępowane są jednym serwem HV.
Edytowane przez hawx87 dnia 10-04-2013 23:48
Z poważaniem
Maurycy
Spektrum DX9 Black Edition
Sab Goblin 700 Competition Limited Edition, Sab Black Thunder, Takumi 700 experimental
 
Andy
Użycie serw HV nie tylko ogranicza się do helikopterów, ale do dużych samolotów, gdzie na lotkę przypadają 2 serwa i zastępowane są jednym serwem HV.

- oczywiście zgadzam się w pełni i to miałem na myśli pisząc:
To tylko w potworach do ostrego latania.

- czyli dużych modelach akrobacyjnych.
Tylko, że te wszystkie duże modele akrobacyjne samolotów to już są tylko o napędzie spalinowym - Nie wiem
Opłacalność i uzasadnienie stosowania napędu elektrycznego w modelach samolotów kończy się moim zdaniem przy masie modelu 2500 - maksymalnie do 3000 gram.
A w śmiglakach powiną kończyć się na klasie 500, no jeszcze 600, gdzie wkładam pakiet 6S o masie 500 gram i spokojnie mogę go wpiąć w układ zasilania modelu - bez obawy, że łuk elektryczny upali mi kawałek palca jak będę podpinał 12S Szok. Wiem, wiem - są już specjalne układy, które zapobiegają temu zjawisku, tylko po co taki koszt zasilania i taka jego masa - Nie wiem
Trochę racjonalności i zimnej wody na głowę - przecież chyba każdy wie, że w każdej firmie pracują całe sztaby, które opracowują całą strategię, jak tu usidlić i omamić jak największą grupę osób, aby przekonać ich, że wszystko to co oni wymyślili i skonstruowali jest najlepsze i możliwe do osiągnięcia. No a potem w efekcie sprzedać im za niezłą kasę.
Proste porównanie:
- u mnie w "500" regulator kosztuje ze 150-200 PLN
- a w "700" ile kosztuje taki jak ten Castle Creations ICE2 120HV (12S, 50V) - 999 PLN. No nie wspominając już o Kontronik HeliJive 120+ HV + Radiator - 2030 PLN (nie, nie, nie pomyliłem się).

Zawsze prawdziwe jest twierdzenie wśród handlowców - jak są chętni to trzeba ich doić - oczywiście bez urazy Z przymrużeniem oka
Edytowane przez Andy dnia 11-04-2013 11:21
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Przejdź do forum: