Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Relacje z budowy
 Drukuj temat
Airwolf Vario
Andy
Odnośnie darmowego foto hostingu polecam -> www.photobucket.com
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
Nareszcie znalazlem troche czasu i zrobilem porzadek z fotkami Z przymrużeniem oka

Rozmontowany wal tylniego wirnika i ogon Doskonale

images83.fotosik.pl/926/547489e98afe7a32med.jpg

A teraz kilka slow z ustawienia mechaniki.
W celu prawidlowego wypoziomowania mechaniki musialem najpierw upewnic sie czy podstawa na ktorej lezy obudowa helika ( w tym przypadku stol Szeroki uśmiech ) jest w poziomie.

Poziom w kierunku lotu

images84.fotosik.pl/927/97f699ee65c5ee87med.jpg

Poziom prostopadle do K. L.

images83.fotosik.pl/926/170ccaf73006c68bmed.jpg

A tu odniesienie do ustawionej mechaniki. Pomiar wykonany jest na wale wirnika glownego.

W kierunku lotu ( widac lekkie przechylenie ku przodowi)

images83.fotosik.pl/926/e006ac591fc5a782med.jpg

Prostopadle do K.L.

images81.fotosik.pl/927/5e6306556c520e23med.jpg

I jak zawsze C.D.N. Z przymrużeniem oka
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 10:27
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
I jak zawsze czekamy, czekamy na CDN Fajne
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
I jak zawsze czekamy, czekamy na CDN


Jak tak, to CDN (n - czyt. nastepuje)Szeroki uśmiech

Dzis pierwsza proba wypoziomowania walka przenoszacego naped na tylnik wirnik. Wczoraj zaznaczylem na elemencie laczacym ogon miejsce do wyciecia w celu podwyzszenia walka.

images83.fotosik.pl/926/a1111ba29a4f8a3emed.jpg

images84.fotosik.pl/927/929bb8a74bc2f3b8med.jpg

Element zostal poddany obrobce, ale niestety okazalo sie, ze jest to nie wystarczajace do wypoziomowania walka.

images83.fotosik.pl/926/a5f2dac0890a7fb2med.jpg

W mechanice podnioslem na maxa lacznik (sprzegielko) przenoszenia napedu. Po pomiarach okazalo sie, ze kata prostego miedzy walem wirnika glownego, a walem przenoszenia napedu niestety nie ma. Złość

images81.fotosik.pl/927/a0b375dc946ddc88med.jpg

images81.fotosik.pl/927/8dde2909c9066fdamed.jpg

Sa trzy wyjscia dla uzyskania oczekiwanego rezultatu. Pierwszy - pochylic mechanike do przodu.
Drugi - podpilowac dolna czesc mocowania walka na koncu belki ogonowej.

images81.fotosik.pl/927/b30d0982d80cccc0med.jpg

Trzeci - i pierwszego i drugiego po trochu.
Ale o tym pomyslimy jutro Z przymrużeniem oka
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 10:18
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
Przyznam, że takiego "zawrotu głowy" to nie spodziewałem się przy takim modelu. No cóż, trzymamy kciuki i czekamy na "opanowanie sytuacji" - Fajne
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
Przyznam, że takiego "zawrotu głowy" to nie spodziewałem się przy takim modelu.


Ja tez nie, ale w koncu musi sie zakrecic Szeroki uśmiech

Po calodziennym namysle zdecydowalem sie na opcje trzecia. W ten sposob bedzie latwiej pozbyc sie jakichkolwiek naprezen, a ekstra stopien przy pochyleniu walu wirnika glownego nie powinien byc az takim problemem. Bylo gorzej Z przymrużeniem oka
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Wolfik
Witam,
Dzisiaj pobawilem sie w wypoziomowanie mechaniki. Po przemysleniach, wiedzialem, ze miedzy walem wirnika glownego a walkiem napedowym wirnika tylniego jest niepelny kat 90 stopni. Potwierdzily to pomiary mini poziomica.

images81.fotosik.pl/927/de4c14091a2b086dmed.jpg

images84.fotosik.pl/927/ab560dff3404235cmed.jpg

Wiadomo bylo, ze trzeba bedzie pochylic troche mechanike ku przodowi i podpilowac drewniane mocowanie koncowki walka przenoszenia napedu. Tak tez sie stalo. Po kilku probach ustawien, wynik byl wiecej niz zadawalajacy Doskonalebanan

images82.fotosik.pl/928/b200785f51be3f02med.jpg

images84.fotosik.pl/927/fcabcb094cb1e264med.jpg

Uff, troche z gorki Z przymrużeniem oka
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 10:08
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
Noooo, Panie Kierowniku projektu - Doskonale
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
Dzis (tzn. wczoraj Uśmiech) zakonczylem mocowanie na stale odcietej czesci podstawy mechaniki. Oczywiscie, aby nie powtorzyl sie blad z przesunieciem (jak to mialo miejsce w przypadku walka przenoszenia napedu i pianki Smutek) mechanika zostala przykrecona tuz po nalozeniu epoksji. W ten sposob bede pewien, ze wszystko bedzie na swoim miejscu Doskonale
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
Wolfik napisał:
W ten sposób będę pewien, że wszystko będzie na swoim miejscu.


- trzymam kciuki, aby tak było Fajne
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
Wszystko jest na miejscu, sprawdzone. Dzis wezmiemy sie za boczne mocowania. Andy czy mechanika musi byc solidnie usztywniona przeciwko jakich kolwiek wibracja?
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
Wolfik napisał:
... czy mechanika musi być solidnie usztywniona przeciwko jakimkolwiek wibracjom?.

I to bezwzględnie trzeba wszelkie występujące wibracje niwelować, a wszelkie możliwe jej ogniska likwidować u źródła. Tym bardziej przy takim rozmiarze modelu i wirnika.
Niejednokrotnie można przeczytać relacje z lotów, że model dostaje wibracji i kierownik projektu nie jest w stanie umiejscowić przyczyn ich powstawania.
Dlatego też bezwzględnie walczyć i usuwać od razu wszelkiego rodzaju przyczyny mogące wpływać na powstawanie jakichkolwiek wibracji.
W moim Hughesie - bardziej wnikliwi obserwatorzy zapewne to stwierdzili - można zauważyć, że na stateczniku pionowym nie ma statecznika poziomego. Niestety, nie ma siły aby on tam zaistniał. W tym najdalej odsuniętym od mechaniki, a zarazem najmniej usztywnionym elemencie modelu powstawały takie wibracje, że żadna żywica nie chciała utrzymać tego statecznika poziomego. Oczywiście wszystko wyważone jak trzeba i usztywnione, jak w poprzednim wcieleniu tej makiety tego modelu. W poprzednim wcieleniu nie było wibracji, a w tym wcieleniu są - dlatego też latam bez tego statecznika - Fajne
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
I to bezwzględnie trzeba wszelkie występujące wibracje niwelować, a wszelkie możliwe jej ogniska likwidować u źródła. Tym bardziej przy takim rozmiarze modelu i wirnika.


No i wszystko jasne. Tak sie zastanawialem nad statecznikami poziomymi na ogonie." Latwo" jest je odchylac po usunieciu pianki. Faktem jest, ze byl tam wspornik ze skleiki, a musialem go uszkodzic do wysciagniecia walka napedu. Hmm, trzeb abedzie dorobic inny. Dzieki, Andy.Doskonale
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Wolfik
Wczoraj udalo mi sie troche poszlifowac mechanicznie niektore elementy w Airwolfie. Miedzy innymi doszlifowalem podstawe mechaniki:

images82.fotosik.pl/928/1d5f8adb106b2852med.jpg

images83.fotosik.pl/926/7eda45604c43bfa3med.jpg

Po zrobieniu zdjec, zauwazylem niedoskonalosci w wykonaniu klejenia elementow postawy. Trzeba bedzie wziasc papierku i troche poscierac recznie tu i tam.
Dodatkowo starlem nadwyzki materialu na sciankach mocowania tylniego podwozia. Teraz wszystko powinno pasowac jak ulal. Fajne

images82.fotosik.pl/928/ae698f009ae6f94fmed.jpg

images82.fotosik.pl/928/4528eba8ec63f548med.jpg

Tradycyjnie CDN
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 07:07
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
Wolfik napisał:
Teraz wszystko powinno pasować jak ulał.


- trzymam kciuki, aby tak było Fajne
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
No i nastepny skok w projekcie.
Poniewaz niebylem zbyt zadowolony z polozenia kol tylnich myslalem, myslalem az pewnego dnia wymyslilem jak usunac druga, mosiezna tulejke od zawieszenia.

images84.fotosik.pl/927/2610bb8ab546ba1cmed.jpg

Metoda okazala sie bardzo prosta. Wystarczylo wziasc lutownice, rozgrzac ja i dolozyc do tulejki.

images81.fotosik.pl/927/ff4e17da11aad62dmed.jpg

Tulejka rozgrzala sie i klej poscil. Pomalutku wypchnalem ja na zewnatrz i mamy problem z glowy. Fajne

images84.fotosik.pl/927/76c1ecfe82bd56b3med.jpg

A ze wszystko idzie sprawnie to rozwiercilem otwor w zawieszeniu pierwszym, umiejscowilem tulejke tak, aby uzyskac kat prosty kola do podloza i zakleilem epoksja. Jutro nastepne kolko.
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 07:12
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
Wolfik napisał:... to rozwierciłem otwór w zawieszeniu pierwszym, umiejscowiłem tulejkę tak, aby uzyskać kąt prosty koła do podłoża i zakleiłem epoksją.

- no i tym razem myślę, że niestety nie jest to dobry pomysł. Z reguły golenia po otwarciu podwozia powinny otworzyć się trochę więcej niż kąt prosty i powinny spocząć ogranicznikami na tulejce. Kąt prosty będzie mógł powodować to, że przy nierównym starcie-lądowaniu, dość dużej masie modelu i nawet lekkim ruchu posuwistym może dojść do sytuacji, że podwozie złoży się do środka. szczególne jest to istotne przy lądowaniach nawet przy lekkim wietrze. Jak dobrze mniemam podwozie jest sterowane serwami, więc bez zablokowania ich (czyli otwarcia więcej niż kąt prosty) może być nieciekawie - Fajne
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
- no i tym razem myślę, że niestety nie jest to dobry pomysł.


Andy, troche zle wytlumaczylem kat prosty kola do podloza. Postaram sie dolaczyc pare rysunkow dla wyjasnienia.

Jak dobrze mniemam podwozie jest sterowane serwami, więc bez zablokowania ich (czyli otwarcia więcej niż kąt prosty) może być nieciekawie


Andy, podwozie jest zablokowane po otwarciu, wiec tutaj sie nie obawiam o zlozenie podczas ladowania.
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Andy
Wolfik napisał:...Andy, podwozie jest zablokowane po otwarciu, wiec tutaj się nie obawiam o złożenie podczas lądowania.

- no to jestem uspokojony - ale wolałem się upewnić Z przymrużeniem oka
Jak mówisz, to wiem, że wszystko przemyślałeś - nie trać czasu na rysunki poczekamy to zobaczymy - pchaj projekt do przodu Fajne
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Wolfik
pchaj projekt do przodu


No to pchamy projekt do przodu, jednoczesnie ....

images81.fotosik.pl/927/d0f7863d9f04ff98med.jpg

images82.fotosik.pl/928/81ea368c9f0b51efmed.jpg

pokazujac na powyzszych fotkach o jaki kat prosty kolek mi chodzilo Z przymrużeniem oka.
Nastepna czynnoscia bylo polaczenie mechanizmy opuszczania i podnoszenie tylniego podwozia. I tu mala niespodzianka. Okazalo sie, ze rurka aluminiowa mechanizmu jest po prostu za krotka o jakies 1,5 cmSmutek

images84.fotosik.pl/927/59c8abfc2a97cc2dmed.jpg

images84.fotosik.pl/927/59c8abfc2a97cc2dmed.jpg

Po zakupach i docieciu odpowiedniej dlugosci rurki poskladalismy wszystko w calosc, lacznie z mechanizmem do obsugi przez serwo.

images82.fotosik.pl/928/8ab2b4bb28b49904med.jpg

I jak to sie mowi, pisze, po malutku do przodu Uśmiech
Edytowane przez Wolfik dnia 11-02-2018 09:51
Pozdrawiam

Wolfik
____________________________________
8 FG Super

Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
 
Przejdź do forum: