F4U-1D Corsair 50 ARF by Hangar
|
Andy |
Dodany dnia 27-09-2013 22:42
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
No cóż, jak większość Kolegów wie mój Hyperion SAMSON odszedł do "Krainy Wiecznych Lotów". W związku z tym powstało wolne miejsce hangarze. A tak przecież nie może być, więc proces myślowy ruszył.
Na początku wolne miejsce miał zająć Christen Eagle - to tak, aby dwupłata zastąpić dwupłatem. Ale jak doczytałem się jakie jest obciążenie powierzchni lotnej 100 do 110 g/dm3, to od razu moje myśli pobiegły w innym kierunku, jak proównałem ten wskaźnik z Samsonem (50 g/dm3).
No i wybrałem model F4U-1D Corsair kalsy 50 w wersji ARF wyprodukowany przez Firmę Hangar 9.
Przesyłka dotarła na miejsce:
A w kartoniku kolejny kartonik:
A w Kartoniku pięknie pokonfekcjonowane poszczególne elementy modelu:
A to pełna zawartość kartonika:
Wszystko było pięknie zabezpieczone do transportu i wstępne oględziny elementów nie wykazały uszkodzeń.
Treba przyznać, że kolorek modelu jest bardo ładny.
Producenci wykazali się otwartością na upodobania modelarzy i jak widać można go wyposażyć w następujące rodzaje napędu:
Ci co mnie znają od razu zapewne zorientowali się, że w tym przypadku będzie to napęd elektryczny mniej więcej w takiej konfiguracji:
A całość ma prezentować się tak:
Specyfikacja modelu:
- rozpiętość skrzydeł - 145 cm
- powierzchnia nośna - 39,9 dm3
- długość kadłuba - 115 cm
- ciężar do lotu - od 3,10 do 3,60 KG
No i to byłoby tyle na poczętek -
Edytowane przez Andy dnia 29-04-2014 21:48
Andy
|
|
|
|
Mateusz |
Dodany dnia 27-09-2013 22:43
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 467
Data rejestracji: 18.01.12
|
Andy chyba za dużo się napatrzyłeś na tego który latał na AirShow
Ładny model Powodzenia w budowie i oblocie
Mateusz
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF
- FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY clone
|
|
|
|
Maciek |
Dodany dnia 27-09-2013 22:43
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 483
Data rejestracji: 08.11.11
|
zabawkowo troszki wyglada ;/
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D
cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e
[b]KYOSHO TF-6 drift stalion
Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
|
|
|
|
Mateusz |
Dodany dnia 27-09-2013 22:46
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 467
Data rejestracji: 18.01.12
|
Czy mnie wzrok myli?
.
.
To wersja pod spalinkę? Czyżby będzie zmiana na elektryka czy może nie?
Mateusz
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF
- FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY clone
|
|
|
|
Maciek |
Dodany dnia 27-09-2013 22:47
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 483
Data rejestracji: 08.11.11
|
to jest elektryk...zobacz sobie mocowanie silnika...
___________________________________________
modele:
Trx t-maxx 3.3
Trx t-maxx 2.5
ofna Multilator Redbull 4.6
FreeFly Jak 55 3D
cessna skyline bl hype
Kyosho mp9e
[b]KYOSHO TF-6 drift stalion
Aparatura
sanwa sd-6g i sektrum dx3s
|
|
|
|
Mateusz |
Dodany dnia 27-09-2013 22:51
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 467
Data rejestracji: 18.01.12
|
No nie wydaję mi się, że zbiornik paliwa używa się do elektryków...
Spalinka z możliwością konwersji na elektryka.
Andy może Ci się przyda podczas składania http://www.rcuniv...le_id=1406
Edytowane przez Mateusz dnia 27-09-2013 22:53
Mateusz
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF
- FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY clone
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 27-09-2013 22:52
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Koledzy spokojnie - jak widać to może być i spalinka i elektryk - a w moim przypadku będzie to elektryk -
Edytowane przez Andy dnia 28-09-2013 08:37
Andy
|
|
|
|
karol31 |
Dodany dnia 28-09-2013 17:23
|
Użytkownik
Postów: 135
Data rejestracji: 02.09.12
|
Fajny modelik, czekamy na bogaty w zdjęcia opis budowy (a raczej składania) oraz na udany oblot oczywiście.
Cessna 480
$ZIELONY$
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 28-09-2013 18:16
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Karol, i tak też będzie w mojej relacji. Ale niestety dopiero od następnego weekendu chyba - jestem nnormalnie "wypompowany" po tych dwóch dniach działań na nowym pasie.
Edytowane przez Andy dnia 29-09-2013 18:34
Andy
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 29-09-2013 11:24
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
No niestety nie mogłem wytrzymać i można by powiedzieć, że wstępne prace przy projekcie już rozpocząłem.
Zgodnie z instrukcją zacząłem od centropłata:
W centropłacie wykonałem swego rodzaju działania "destrukcyjne" polegające na wycięciu w folii pokryciowej otworów technologicznych:
A wszystko to przy pomocy najlepszego narzędzia do tego celu - gazowej lutownicy ze specjalną końcówką:
Polecam wszystkim to narzędzie do prac modelarskich - nie tylko w tym zakresie.
Następną czynnością było spasowanie łączników centropłata z płatami skrzydłowymi:
Trzeba zwrócić uwagę na właściwy kąt pod jakim łącznik ma wystawać z centropłata.
Trzeba było delikatnie podpiłować "tu i tam", no i efekt pasowania całego płata skrzydłowego poniżej:
Następnym etapem w instrukcji jest sklejanie płata skrzydłowego w całość, ale chyba jednak wcześniej dokonam wklejenia lotek. Manewrowanie płatem, jego ustabilizowanie przy rozpiętości 145 cm i różnym kącie jego odcinków jest trochę uciążliwe -
Edytowane przez Andy dnia 30-09-2013 07:29
Andy
|
|
|
|
Piotr |
Dodany dnia 29-09-2013 19:32
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 445
Data rejestracji: 14.10.12
|
No to rwd 5 nie poszaleje, bo corsair bedzie mial go na oku |
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 04-10-2013 08:04
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
No Andy,
ale cacao, woow
No i kawal bryki, rozpietosc 145 cm, hmm. Musi sie prrzyjemnie skladac w takich rozmiarach.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 04-10-2013 09:31
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Musi się przyjemnie składać w takich rozmiarach.
- tak Tylko jakby jeszcze czasu i sposobności do tego było więcej
Andy
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 12-10-2013 22:56
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
No i projekt ruszył do przodu. Dzisiaj wkleiłem lotki do płatów skrzydłowych. Pasowania - jak to u mnie - było co nie miara, bo i kształt krawędzi styku lotek z płatem skrzydła jest inny niż z reguły - lotki są dość grube i ich krawędź obrotu jest zfazowana obustronnie, tak aby lotki właściwie obracały się przy niewielkiej szczelinie styku z płatem.
Następnym etapem w projekcie było sklejenie płatów skrzydłowych z centropłatem:
Płat skrzydłowy schnie do jutra - może jutro "coś" przybędzie -
Edytowane przez Andy dnia 12-10-2013 23:40
Andy
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 19-10-2013 23:06
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Dzisiejszy front robót do wykonania:
Wstępnie przygotowane dekielki komór serw lotek:
A tutaj już z wytrasowanymi i wklejonymi elementami drewnianych klocków do zamocowania na nich serw:
Zamontowane do dekielków serwa lotek:
- oczywiście wcześniej serwa zostały ustawione w neutralnej pozycji i do tak ustawionych serw zostały przykręcone orczyki.
No i efekt końcowy dzisiejszego dnia - serwa lotek zamontowane na swoich miejscach:
Edytowane przez Andy dnia 20-10-2013 09:33
Andy
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 20-10-2013 14:23
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Mały update w projekcie z dnia dzisiejszego - frot robót:
Dziwgnie sterowania lotek już zamocowane:
Popychacze też już spasowane i założone:
Po drugiej stronie skrzydła na drugiej lotce również:
- bardziej wnikliwi czytelnicy zauważą, że zarówno dżwignie jak i snapy zmieniły kolor na czary. A to dlatego, żeby Wolfik nie "wybrzydzał", że takie białe i rzucające się od razu w oczy -
No cóż, to tyle na ten weekend w projekcie. A na następny przewiduję montaż chowanego podwozia. Wstępne przygotowania poczynione - szablony do destrukcyjnych działań w płatach skrzydłowych już wycięte i przygotowane:
Z tego co wyczytałem już w manualu na ten temat, to będzie "trochę" roboty i pasowania -
Edytowane przez Andy dnia 20-10-2013 14:29
Andy
|
|
|
|
Tomek |
Dodany dnia 21-10-2013 20:09
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 243
Data rejestracji: 19.11.11
|
Andy, widzę że używasz przedłużaczy serw. Połączenia których nigdy nie będziesz rozpinał zabezpiecz koszulką termokurczliwą przyciętą o conajmniej pół cm więcej z każdej strony złącza. Jakoś nie mam zaufania do fabrycznych klipsów. |
|
|
|
Mateusz |
Dodany dnia 21-10-2013 20:25
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 467
Data rejestracji: 18.01.12
|
Jakoś nie mam zaufania do fabrycznych klipsów.
Popieram- lubią żyć własnym życiem i się rozpinać A jeśli już zajdzie potrzeba rozłączenia to koszulka jest na tyle tania, że kilka centymetrów jeśli się rozetnie to będzie OK.
Mateusz
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF
- FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY clone
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 22-10-2013 07:17
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Jakoś nie mam zaufania do fabrycznych klipsów.
- przyznam, że przy właściwym założeniu klipsa na złączki jeszcze nie miałem przykrych doświadczeń.
Ale oczywiście skorzystam z rad Kolegów -
Andy
|
|
|
|
Tomek |
Dodany dnia 22-10-2013 10:46
|
Doświadczony użytkownik
Postów: 243
Data rejestracji: 19.11.11
|
Andy napisał(a):
Jakoś nie mam zaufania do fabrycznych klipsów.
- przyznam, że przy właściwym założeniu klipsa na złączki jeszcze nie miałem przykrych doświadczeń.
...
Kiedyś przy zakładaniu skrzydła i wpinaniu kabli rozpiął mi się.
IMO koszulka jest bardziej pedantycznym rozwiązaniem, 1m kosztuje tyle co jeden klips i nigdy jej nie braknie w warsztacie LOL
Do pełni zachwytu brakuje mi tylko przedłużaczy ze skrętki. Są odporniejsze ma zakłócenia. To takie moje osobiste skrzywienie z FPV
Pzdr
PS. Przedłużaczy czepiłem się chyba kompleksowo |
|
|