Extra 300s - Multiplex
|
Zibi |
Dodany dnia 23-03-2014 11:45
|
Użytkownik
Postów: 61
Data rejestracji: 07.09.13
|
Witam.
Po zeszłorocznych doświadczeniach z modelem trenerka Pioneer firmy Pelikan, postanowiłem w tym roku spróbować sił w pilotażu czymś bardziej zwrotnym. Wybór padł na model Extra 300s firmy Multiplex. No i niedawno pojawiło się w domu pudełko.
A to zawartość:
Trochę danych technicznych modelu:
Rozpiętość skrzydeł 1200 mm
Długość kadłuba 1086 mm
Powierzchnia skrzydeł 37.23 dm²
Obciążenie powierzchni 39 g/dm²
Zalecany pakiet napędowy: 4s / 2100 - 3000mAh
Na temat składania nie będę się rozpisywał bo przypomina to układanie puzzli, a po złożeniu model prezentuje się bardzo fajnie, szczególnie po dodaniu figurki pilota nie będącej elementem zestawu.
Pozostało tylko albo jak kto woli aż, wzbić się w powietrze.
Pozdrawiam
Zibi
|
|
|
|
kuba |
Dodany dnia 23-03-2014 11:56
|
Użytkownik
Postów: 198
Data rejestracji: 12.11.11
|
Najfajniejsze z całego modelu to chyba to 3-łopatowe śmigło
A jak wyszło z wagą do lotu??
Pozdrawiam Kuba
Spektrum DX6i
- Beta 1400
-Cessna 182
-Ultron 3D
-Mig-29 depron
-Katana MD Precision Aerobatic
-Extra 330 SC EPP Hacker
-Kiwi F3P
- P40 (ESA)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 23-03-2014 17:27
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Przed zmianą aury - na tę mniej korzystną w nadchodzącym tygodniu - kierownik projektu dokonał udanego oblotu modelu na nowym pasie modelarskim. model w powietrzu zachowuje się stabilnie, dobrze trzyma się powietrza, jest przewidywalny, no i jak to przystało na rasowy akrobat ma zapas mocy - brawo Zibi -
Edytowane przez Andy dnia 24-03-2014 07:10
Andy
|
|
|
|
Zibi |
Dodany dnia 23-03-2014 18:44
|
Użytkownik
Postów: 61
Data rejestracji: 07.09.13
|
Kuba waga do lotu to 1450g.
Dodam jeszcze kilka zdań na temat napędu:
- silnik to Permax BL-O 3720-630
- elektroniczny regulator obrotów MultiCONT BL-50
- trójłopatowe śmigło stałe 12" x 8"
- serwomechanizmy MS 13020 X 4
A tak wygląda zdemontowany silnik i regulator, celem wymiany złącza. Oryginalnie przy reglu jest złącze MPX, a ponieważ korzystam z pakietów Turnigy nano-tech 2650 mAh 4s, zmieniłem je na 4mm gold w osłonie.
Pozdrawiam
Zibi
|
|
|
|
Krzysiek-1978 |
Dodany dnia 23-03-2014 19:11
|
Użytkownik
Postów: 54
Data rejestracji: 31.12.11
|
Brawo Zibi.
Pozdrawiam Krzysztof
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 10-06-2014 21:58
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Model Extry 300 z Multiplexu to typowy model akrobacyjny. Z tego co widziałem podczas prezentacji na lotnisku jest on bardzo szybki i zwrotny. Model ma dość duży zapasa mocy przy swojej małej wadze. Dlatego też odpowiadając na Twoje pytanie model nawet przy małych prędkościach przelotowych lata stabilnie i dość dobrze trzyma się powietrza.
No bo jak może zachowywać się mode,l który ma współczynnik obciążenia powierzchni nośnej 39 g/dm² - toż to lepiej jak szybowiec.
Poczekajmy co też odpowie Zibi w temacie
Edytowane przez Andy dnia 10-06-2014 22:04
Andy
|
|
|
|
Zibi |
Dodany dnia 10-06-2014 23:51
|
Użytkownik
Postów: 61
Data rejestracji: 07.09.13
|
Wszystko co napisał Andy to całkowita prawda. Ja ze swoich doświadczeń mogę tylko dodać, że model podczas lotów z małą prędkością np. lądowania, ma tendencje do lekkiego przepadania i nie można całkowicie zredukować mocy silnika do zera i lądować lotem szybowym (tak robię czasami modelem Pioneer Pelikan - coś podobnego do Cessny 480). I jeszcze jedno, latam na ustawieniach do akrobacji klasycznej (zgodnych z instrukcją producenta), a i tak model jest bardzo zwrotny. Dlatego pilotaż proponuję zacząć bardzo spokojnie i delikatnie.
Pozdrawiam
Zibi
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 11-06-2014 21:00
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Cała przyjemność po naszej stronie -
Andy
|
|
|