Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Relacje z budowy
 Drukuj temat
PZL TS-11 Iskra EDF
Piotr
Z dodatkowymi wlotami to malo ręki nie urwie tak ciagnie banan jest przynajmniej 1:1 teraz Szeroki uśmiech
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Andy
No to ładnie - Doskonale
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
czarny
I to sie odzywa Czarny.. A gdzie filmik z oblotu Z przymrużeniem oka
____________________________________
Turnigy 9x z ER9x TELEMETRY
KIWI-F3P
Calmato Alpha 40 Trainer GP OSMax 40LA
Extra Little OSMax10
QUAD TBS DISCOVERY clone
 
Piotr
Iskra lata banan

Trzeba strasznie pilnowac predkosci na zakretach, a jak chcialem wyladowac to az mi szczena opadla bo nie spodziewalem sie ze az tak szybuje Szeroki uśmiech

Film mial byc ale na lotnisku okazalo sie ze nie ma karty pamieci w aparacie :/
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Bartek
Gratulacje!
 
Jedrek
Iskra lata bardzo fajnie i najlepiej wygląda w locie na pełnym gazie więc trzeba nią robić zakręty również na pełnym gazie ale powinny mieć większy promień. Będzie bezpieczniej i bardziej realistycznie. Nie chciałem zawracać głowy w czasie tak stressującego lotu przy publice ale mam jedną uwagę. Wydawało mi się, że cały czas model chce nurkować. Warto w czasie kolejnego lotu model wyregulować trymerem steru wysokości tak, żeby na pełnym gazie delikatnie się wznosił. Będzie spokojniejszy w zakrętach. Jeśli natomiast okaże się, że raz nurkuje a raz zadziera, oznacza to zbyt tylny SC chociaż spokojne lądowanie raczej na to nie wskazuje.
 
Piotr
Obnizanie przy pelnym gazie moze byc spowodowane zbyt obnizonym wektorem ciagu Z przymrużeniem oka wystarczy podlozyc podkladke pod pierscien wylotowy Uśmiech
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Jedrek
A to jeszcze lepiej niż sterem wysokości bo nie wpłynie na zachowanie przy lądowaniu więc warto to ostrożnie zrobić.
 
Piotr
W związku z pogodą/długoscią dnia/ brakiem modelu do podłubania postanowiłem wykonać kokpit dla Iskry Uśmiech

Tak wygląda proces wytwarzania panelu przyrządów Szeroki uśmiech
i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20151127_233945_zpsgixx2n3z.jpg
i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20151128_151123_zps4ynppyau.jpg
i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20151128_154744_zps7epxy2sm.jpg
i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20151128_164908_zpsbgxnv5s2.jpg
i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20151128_174003_zpsxk6ha0ou.jpg
i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20151128_174720_zpsr4wbae6z.jpg

A tu juz panel drugiego pilota
i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20151129_162745_zpsxzqi0cp6.jpg

Pozostało dorobić fotele i inne pierdółki Uśmiech
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Andy
Noooo Piter, zaskakujesz mnie - oczywiście pozytywnie - Doskonale
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Piotr
Troche sie działo ostatnio wokół Iskry hmm drugiej Iskry Szeroki uśmiech

Pozbyłem sie zbędnej pianki z segmentów
i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20160202_183215_zpse9uedikh.jpg
Po złozeniu na sucho
i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20160202_183035_zpslhwhjqbp.jpg

A teraz coś co nie istniało w pierwszej Iskrze, czyli kanały dolotowe Fajne

Forma kanalu
i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20160211_161542_zps3ozhzm2x.jpg

Na forme nasunalem butelke i obcisnalem nad kuchenka
i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20160220_135519_zpsmuiywttu.jpg

i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20160320_170858_zpsbewakwuc.jpg

Profil uległ zmianie. Teraz jest to nośny Clark-Y

i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20160320_170958_zps1ihzshvs.jpg

Budowa wlotów:

i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20160325_180704_zpsgnwmv4zk.jpg

i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20160325_200453_zpsas9sw6cs.jpg
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Andy
Widzę Piter, że po oblotach prototypu modelu Twoje przemyślenia idą w dobrym kierunku.
Zastanowiłbym się jeszcze nad jedną kwestią - czy kierownice wlotów strug powietrza, po wejściu już do dolotu do EDF-a nie powinny mieć znacznych poszerzeń przekroju (nawet do pełnego owalnego), tak aby równomiernie powietrze wpadało na łopatki całego wirnika. Pozostawienie tak małego przekroju na wlocie przed EDF-em raczej nie gwarantuje pełnego wykorzystania przekroju całego wirnika, który wytwarza ciąg. Teraz wpadająca tak wąska struga powietrza nie będzie miała czasu i możliwości, aby równomiernie rozejść się po całym kanale dolotowym przed samym EDF-em - zostanie błyskawicznie wywiana mniej więcej w miejscu przekroju wirnika, na który będzie wpadać - no z lekkim poszerzeniem. - Fajne

Poza tym nie łączyłbym wlotów tak jak prawdopodobnie przewidujesz tak jak na fotce:
i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20160220_135519_zpsmuiywttu.jpg
Na odcinku końcowym postawiłbym jeden wlot nad drugim, co gwarantowałoby większą równomierność strugi powietrza bez niepotrzebnych turbulencji na dolocie, a tym samym i większej powierzchni dolotu powietrza.
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Piotr
Tak to wyglada. Wloty maja zwiekszany stopniowo przekroj od chwili wejscia w kadlub

i48.photobucket.com/albums/f249/PZLWBA/Mobile%20Uploads/IMG_20160328_190441_zpslaqs3uh5.jpg
Edytowane przez Andy dnia 29-03-2016 20:48
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Andy
Czyli Pan Kierownik projektu "myśli" - Doskonale
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Andy
Czyli Pan Kierownik projektu "myśli" - Doskonale
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Piotr
Zanim zamkne szczelnie tunel, musze wywazyc wirnik turbiny i silnika. Obawiam sie troszke bo przez swoja niewiedze mozna uszkodzic caly naped, poza tym nie mam wywazarki do smigiel Smutek chcialem sobie kupic oś magnetyczna i przy okazji silnik do rwd5 ale jak na zlosc akurat nie ma silnika w sklepie mur i w taki sposob prace sie przedluzaja... Nie wiem
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Piotr
Dzisiaj wymyśliłem ze wyważe silnik i wirnik jako jeden element. Metodą na trytke i taśme (lub jakiś klej). Jedyne na co bede musial zwrocic uwage to skrecenie silnika i wirnika turbiny w tym samym polozeniu wzgledem siebie (marker zalatwi sprawe). A poza tym ta metoda nie jest tak inwazyjna jak szlifowanie łopatek czy wirnika w silniku Z przymrużeniem oka
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Andy
No to trzymam kciuki za Twoje nowatorskie technologie Fajne
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Skyline
Mogę poratować z wyważarką. Pisz na PW
_________________________________________
TrainStar- Volantex-SOLD
MX-2 GoldWing + O.S. Max 55AX
Edge 540 Seagull Models + O.S. Max 55AX-SOLD
Raptor 60v.2 nitro +O.S. Max 70SZ-H- SOLD
Fun Cub- Multiplex
Edge 540 Seagull Models + O.S. Max120
CopterX 250
SuperVee 27 Nitro -Aquacraft + O.S. Max 0.18
Futaba T9CHP
 
Piotr
Wywazylem turbine dynamicznie metodą zegarka i wyszlo bardzo fajnie Uśmiech Drgania są minimalne i zagluszane przez szum powietrza.

No i ogolem poznalem destrukcyjna predkosc obrotowa kolpaka turbiny ktory wypalił swoj ksztalt w tej białej sciance kanałów Pokazuje język nic poza tym kawalkiem depronu nie uleglo uszkodzeniu
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Przejdź do forum: