PZL-101 Gawron czyli mini relacja o WDPN
|
Giorgio |
Dodany dnia 06-12-2014 23:55
|
Użytkownik
Postów: 65
Data rejestracji: 05.06.13
|
Zima...
Podobno obowiązującym teraz przywitaniem zamiast tradycyjnego "Dzień Dobry" albo "Witam" są słowa "O k... ale zimno".
Zima...
Po zamknięciu sezonu i sprzedaży Bety jakoś nudą powiało straszną. Fakt, że dni teraz takie nijakie ale zawsze coś na polatanie wyskrobać można. A jak spadnie śnieg... można by na nartach...
Zamówiłem "Gawrona" w MorlockFamily z dwóch powodów:
1- górnopłat;
2- bo chciałem zobaczyć jak wygląda taki zestaw z tej firmy.
Paczuszka przyszła po paru dniach...
MorlockFamily:
Dane modelu:
Rozpiętość: 1200 mmm
Długość: 820 mm
Waga do lotu: 860-900g
Proponowane wyposażenie:
Silnik Turnigy 2830(1050KV) + śmigło 10x4,7
6 serw 8-9g np.: HXT 900
Regulator: HK 25-30A
Odbiornik: 10-20g, 5 kanałów
Bateria: 3s 1750mAh lub 3s 2200mAh 20C (z lżejszymi bateriami będzie problem z wyważeniem modelu)
Zacząłem przymierzać części, a że wszystko ładnie pasuje to zanim się obejrzałem już bym go w całości skleił... Ale przypomniałem sobie, że jest instrukcja montażu no to przystopowałem i parę zdjęć udało się zrobić:
Tu połówki kadłuba z wklejonym wzmocnieniem z węgla (w oryginale był pręt szklany) i sklejki oraz skrzydła i kawałi stateczników
Później nastąpiło dość mozole klejenie kadłuba w całość ale panowie wybaczą, ale nie będzie zdjęć krok po kroku bo musiałbym przepisać instrukcję montażu, a ona objęta jest prawami
Kadłub sklejony, stateczniki "na słowo honoru" tylko do zdjęcia. Maska tak w miarę spasowana.
Skrzydła od dołu. Wklejone pręty węglowe (zamiast szklanych). Kolejnym krokiem było rozcięcie klap i lotek.
Ponieważ będzie to wersja bez bocznych płyt na skrzydłach, zakleiłem na końcówce skrzydła wycięty rowek umożliwiający ruch lotki do dołu.
I widok "na sucho".
cdn...
A "WDPN"? O tym w następnym odcinku.
Pozdrawiam
Jerzy
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 07-12-2014 14:52
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Giorgio napisał:
Bateria: 3s 1750mAh lub 3s 2200mAh 20C (z lżejszymi bateriami będzie problem z wyważeniem modelu).
- tym bardziej, że model przewidziany na latanie zimowe, to i pakiety podczas niskich temperatur mają obniżoną wydajność prądową. Tak więc lepiej zapakować na pokład trochę pojemniejsze pakieciki.
A tak na marginesie Giorgio - co w temacie oznacza WDPN? Czyżby "... czyli mini relacja o wieczorach długich, ponurych, nijakich"?
Andy
|
|
|
|
Giorgio |
Dodany dnia 07-12-2014 23:55
|
Użytkownik
Postów: 65
Data rejestracji: 05.06.13
|
Efekty "psucia" zestawu ciąg dalszy:
mocowanie serw, a powyżej sposób mocowania skrzydła
Komora silnika do psiknięcia czymś ciemniejszym, ramkę na oknie też trzeba zrobić. Jak widać malarz ze mnie żaden ale ponieważ to pierwsze malowanie to poproszę tylko o naganę słowną
Serwa do lotek i klap założone, pozostało zrobić zaślepki i psiknąć farbą. No, ale trzeba tę farbę mieć. Zakupiona wcześniej w ilości 200 ml się wzięła i skończyła
Tak na szybko pozostało zrobić zastrzały i mocowanie silnika.
Narazie nie planuję robienia podwozia - jak będzie co zbierać po oblocie wtedy dostanie i kółeczka i znaki rejestracyjne.
Szukam tez pomysłu na zrobienie "mobilnych" zastrzałów. Coś na wzór tego chodzi głównie o mocowanie do kadłuba.
To co na zdjęciach plus odbiornik, pakiet 2200, regulator waży 692 g. Chcę kupić ciut mocniejszy silniczek niż by to wychodziło z wagi tego modelu (przyjmując fabryczne 900g) ale tak mnie korci by założyć Emaxa 2822 i śmigło 10x4,7. Tragedii raczej nie powinno być...
cdn...
A "WDPN"? O tym w następnym odcinku...
Pozdrawiam
Jerzy
|
|
|
|
Giorgio |
Dodany dnia 14-12-2014 21:48
|
Użytkownik
Postów: 65
Data rejestracji: 05.06.13
|
Witam.
Kolejny wolny dzień za nami...
Dzisiaj mało:
Fragment podwozia.
Zastrzały "krok po kroku".
Kolejna przymiarka i... zauważyłem, że dałem ciała z położeniem dolnego mocowania zastrzałów. Powinno być przesunięte bardziej w prawo.
I taka fotka ogólna.
cdn...
A "WDPN"? O tym w następnym odcinku...
Pozdrawiam
Jerzy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 15-12-2014 00:14
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
A "WDPN"? O tym w następnym odcinku...
aha, czyli dopiero za dwa posty wytlumaczenie, bo jak to sie mowi do trzech razy sztuka.
a propos, fajnie wyglada ta maszyna , pomimo bledow
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 15-12-2014 08:07
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Oj niech się Pan Kierownik Projektu tak nie martwi - Będzie Pan zadowolony.
A modelik -
Andy
|
|
|
|
Giorgio |
Dodany dnia 25-12-2014 22:58
|
Użytkownik
Postów: 65
Data rejestracji: 05.06.13
|
Witam Świątecznie.
W tym odcinku miało być o "WDPN". Miało...
Pogoda taka, że modelarza nie wygonisz, ale dzisiaj coś tam drgnęło w pogodzie ku lepszemu, więc szykowaliśmy się na dzień jutrzejszy.
By nie być NN dostaliśmy imię i nazwisko wraz z przysługującym herbem rodowym:
(Niestety znaki rejestracyjne na skrzydła trzeba druknąć na nowo bo muszą być białe).
Wieczór przyszedł i znowu niespodzianka... za oknem pada... śnieg... Ech te Meteo...
Nic to, mechanicy komendę dostali i butki w Gawronie zmienili:
Teraz czekamy do rana...
cdnn...
A "WDPN"? O tym w następnym odcinku...
Pozdrawiam
Jerzy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 27-12-2014 13:56
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
I jak, polecial czy zamarzl?
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
Giorgio |
Dodany dnia 27-12-2014 16:27
|
Użytkownik
Postów: 65
Data rejestracji: 05.06.13
|
Polecieć poleciał, choć nie wczoraj a dzisiaj. I bezpieczniej będzie powiedzieć, że był w powietrzu.
Filmiku brak, kamerzysta stwierdził, że mrozowego nie płacę więc nie jedzie, moje nagłowne ustrojstwo do nagrywania też odmówiło współpracy.
Narty są dobre ale na równą powierzchnię. Na mojej łączce zahaczały co chwila o kępki trawy więc odkręciłem podwozie i start odbył się z ręki.
Zachowanie modelu: na prawie pełnym gazie dość mocno zadziera do góry i skręca w prawo. Brakuje sterów by go wyprostować. Po zdjęciu obrotów jest lepiej.
Niestety zbyt mocne zdjęcie obrotów i przy moich marnych umiejętnościach pierwszy krecik zaliczony.
Straty: zerwana śruba plastikowa mocująca skrzydło. Zastrzały ładnie się wypięły i nie odniosły żadnych uszkodzeń. Więcej strat oprócz moralnych nie odnotowano.
Ot i cała historia.
cdn... (chyba)
A "WDPN"?
No cóż:
Wożenie D... czterech liter Po Niebie będzie musiało poczekać
Edytowane przez Giorgio dnia 27-12-2014 16:33
Pozdrawiam
Jerzy
|
|
|
|
czarny |
Dodany dnia 27-12-2014 16:37
|
Instruktor
Postów: 541
Data rejestracji: 13.05.14
|
Nie znam się zbytnio ale z tego co napisałeś to dodanie gazu przeczytać model wiec wina mocowania silnika za duży wyklon sprawdził bym mocowanie silnika
____________________________________
Turnigy 9x z ER9x TELEMETRY
KIWI-F3P
Calmato Alpha 40 Trainer GP OSMax 40LA
Extra Little OSMax10
QUAD TBS DISCOVERY clone
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 27-12-2014 16:56
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Giorgio napisał:
...na prawie pełnym gazie dość mocno zadziera do góry i skręca w prawo.
- Jeżeli chodzi o darcie do góry to można je zniwelować przesunięciem pakietu (doświadczalnie) do przodu. Natomiast, jeżeli brak steru kierunku, to należy spróbować tak jak radzi Czarny skorygować wykłonem mocowania silnika - czyli doświadczalnie ukierunkowywać go przeciwnie do efektu odnotowanego w pierwszym locie.
A poza tym Giorgio - gratulacje za wytrwałość.
A kamerzystę należy potraktować przed wyjazdem herbatką z lekkim prądem i dalej na łączkę dla zdrowia, po świątecznym siedzeniu przy stole.
Edytowane przez Andy dnia 10-01-2015 15:31
Andy
|
|
|