Zobacz temat
 Drukuj temat
Witam wszystkich
Mateusz
Też tak sądze Uśmiech
Mateusz Uśmiech
___________________
-Kiwi F3P
-Cessna 480
-Multiplex Twister EDF

-FPV VTX 1280
-Align Trex 450 PRO
-TBS DISCOVERY
clone
 
suchy
Jutro tj. 14.02.2015 wybieram sie do warszawy m.in. do sklepu modelarskiego. Jeśli ktoś coś potrzebuje to proszę pisać Uśmiech
 
suchy
Witam ponownie. W związku z tym, że cessna doznała kilku uszkodzeń po pierwszym locie zwracam się z prośbą o pomoc w dokonaniu niezbędnych napraw. Dokładnie potrzebuję porady w doborze odpowiedniego kleju i kilku instrukcji jak wymienić ośkę silnika. Poniżej umieszczam zdjęcia, mam nadzieję, że dobrze udostępniłem.

i1296.photobucket.com/albums/ag10/suchy19105/11_zpsmb8nppoj.jpg

i1296.photobucket.com/albums/ag10/suchy19105/13_zpsk8lus46e.jpg

i1296.photobucket.com/albums/ag10/suchy19105/12_zpso9v1mn6e.jpg
 
Piotr
Skrzydło to pare wykałaczek i uhuporem złapać. Nastepnie owinać matą szklaną i przesączyć klejem. Statecznik tak samo.


Jezeli cos zle doradzilem to prosze mnie poprawic Z przymrużeniem oka
Turnigy 9x
F22 Raptor
Rwd 5
PZL Ts 11 Iskra
Zactly F3P
PZL 130 Orlik TC II
 
Andy
A nieładnie Kolego Suchy - oj nieładnie - a mówiłem, a pisałem, a ostrzegałem, że oblocik modelu jedynie w towarzystwie doświadczonego modelarza. No ale nic - stało się i trzeba pomóc.
Naprawić tego rodzaju uszkodzenia da się na pewno. Ale trzeba to zrobić dobrze.
Do sklejenia elementów proponowałbym jednak trochę bardziej mocniejszy klej jakim jest dwuskładnikowa żywica epoksydowa (5 minut). Przy zastosowaniu żywicy nie trzeba będzie żadnych dodatkowych wzmocnień z maty szklanej - "szkoda wagi".
Należy tylko zwrócić uwagę na prostoliniowość klejonych powierzchni.
Ta technologia naprawy doskonale sprawdziła się przy naprawie mojego MIG'a EDF.
Maskę silnika trzeba byłoby dokładnie obejrzeć w jakim jest stanie i dopiero wtedy zdecydować - naprawiać, czy lepiej kupić nową.
Wymiana ośki jest oczywiście możliwa - trzeba tylko znaleźć nową w sklepie do danego silnika, który jest zastosowany w modelu, lub u któregoś z Kolegów. Z tego co pamiętam, to Kolega Maciek miał dość duży zapas osi do silniczków tego rodzaju - pomierz tylko średnicę tej Twojej ośki, skontaktuj się z nim - może być nawet przez FB i podaj mu.
Edytowane przez Andy dnia 09-03-2015 09:33
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
czarny
uuuuuuuuuuu beczy
Kurde lipa straszna Krzywi się
Tak jak Andy powiedział da się skleić ale pięknością to już nie będzie Krzywi się
Ja bym proponował kupić skrzydło i statecznik nowy nie bawić się w sklejanie.
Ja osobiście mam złe doświadczenia ze sklejaniem połamanych skrzydeł.
Miałem w zeszłym sezonie samolocik który zaliczył spoooooro kretów klejenie nic nie dało kupiłem nowy Krzywi się
____________________________________
Turnigy 9x z ER9x TELEMETRY
KIWI-F3P
Calmato Alpha 40 Trainer GP OSMax 40LA
Extra Little OSMax10
QUAD TBS DISCOVERY clone
 
suchy
statecznik na pewno kupię nowy a ze skrzydłem muszę chwilkę poczekać. nie jest to bardzo skomplikowane złamanie ładnie i równo się składa także myślę, że coś z tego jeszcze będzie Uśmiech jak już go poskładam i warunki na to pozwolą to chciałbym się umówić z którymś z doświadczonych kolegów na oblot Uśmiech Tak Andy człowiek uczy się na błędach hehe nikt nie mówił, że będzie łatwo Uśmiech ale jestem dobrej myśli.
 
Andy
I tak trzymaj. Doskonale
Jeżeli na złamaniu skrzydła nie ma ubytków pianki to śmiało klej żywicą - nie puści w miejscu klejenia. Najwyżej przy krecie pęknie w nowym miejscu - "będzie Pan zadowolony"
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Przejdź do forum: