Mini Funtana
|
suchy |
Dodany dnia 28-02-2016 14:14
|
Początkujący
Postów: 40
Data rejestracji: 05.02.15
|
Z racji tego, że coraz bliżej do rozpoczęcia sezonu postanowiłem wykonać swój pierwszy model od podstaw .
A oto plany i tabliczka z parametrami.
Niestety nie posiadam depronu 6mm to postanowiłem zastąpić go podkładem 5mm myślę, że na początek wystarczy.
Posiadam całą elektronikę z Cessny 480 i tu pytanie czy silnik będzie się nadawał do tego modelu? Nie mam żadnych parametrów tego silnika ani nie mogę tego nigdzie zlokalizować
Edytowane przez suchy dnia 28-02-2016 14:28
Wojtek
__________________________________
Pelikan Cessna 480
Zlin 50 Epp
HobbyZone Corsair 1120mm Epp
TM Mercury Evolution f3p
Mini Funtana - w budowie
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 28-02-2016 16:43
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
postanowiłem wykonać swój pierwszy model od podstaw
- przede wszystkim
A odnośnie silnika, to proponuję najpierw wykonać model, zobaczyć jak wyjdzie na wadze do lotu i dopiero wtedy zastanowić się, czy silnik z Cessny będzie odpowiedni. A to dlatego potem. ponieważ będą zmiany w materiale do budowy Funtany i trzeba zobaczyć jaki będzie efekt końcowy na wadze.
Za pomocą urządzenia Wattmeter będzie można określić, czy będzie miał on wystarczające parametry do "uciągnięcia" nowego modelu.
Andy
|
|
|
|
Wolfik |
Dodany dnia 04-03-2016 18:22
|
Instruktor
Postów: 626
Data rejestracji: 20.11.11
|
Za pomocą urządzenia Wattmeter będzie można określić, czy będzie miał on wystarczające parametry do "uciągnięcia" nowego modelu.
Z ciekawoscia czekam, jakie obliczenia wyjda po zbudowaniu modelu.
Pozdrawiam
Wolfik
____________________________________
8 FG Super
Waarschip 730 - sklejka modelarska
Mig 29 - depron (w budowie)
Airwolf VARIO - carbon (w budowie)
|
|
|
|
suchy |
Dodany dnia 06-03-2016 17:19
|
Początkujący
Postów: 40
Data rejestracji: 05.02.15
|
trochę czasu minęło a niewiele zostało zrobione. Mało ale zawsze coś
Jednak elementy zostały wykonane z dwóch połączonych arkuszy depronu 3mm.
Mam nadzieję, że niebawem zacznę pracę nad kolejnymi elementami Funtany
Wojtek
__________________________________
Pelikan Cessna 480
Zlin 50 Epp
HobbyZone Corsair 1120mm Epp
TM Mercury Evolution f3p
Mini Funtana - w budowie
|
|
|
|
Sylwester Kucharczyk |
Dodany dnia 06-03-2016 18:10
|
Użytkownik
Postów: 56
Data rejestracji: 31.08.14
|
Myślę, że wyjdzie z tego tajny modelik. Jeżeli potrzebujesz materiału na wzmocnienia to proponuję forex. Jest dostępny w różnych grubościach, łatwy do obróbki i klejenia nawet cjanopanem.
Edytowane przez Andy dnia 06-03-2016 18:58
AIR BEAVER, WILGA35A, KDS450 SV, Zlín 50L
|
|
|
|
suchy |
Dodany dnia 21-03-2016 20:10
|
Początkujący
Postów: 40
Data rejestracji: 05.02.15
|
Pora na kolenją dawkę fotek z produkcji Funtany
Przez ten okres powstały skrzydła. Nie jest to ideał ale jak na pierwszy raz to chyba całkiem nieźle wyszło Obawiałem się wyginania depronu ale nie było aż tak źle, wszystko poszło sprawnie i bez większych problemów.
Teraz zastanawiam się jak umieścić obie połówki w kadłubie, może ktoś ma jakiś pomysł?
a oto kilka fotek z budowy
Wojtek
__________________________________
Pelikan Cessna 480
Zlin 50 Epp
HobbyZone Corsair 1120mm Epp
TM Mercury Evolution f3p
Mini Funtana - w budowie
|
|
|
|
Andy |
Dodany dnia 22-03-2016 07:30
|
Główny administrator
Postów: 2941
Data rejestracji: 05.11.11
|
Wojtek, rozumiem że pytasz jak zamontować w kadłubie wykonane przez Ciebie połówki płata skrzydłowego.
Ale widzę, że albo jeszcze nie wykonałeś, albo zapomniałeś o bardzo istotnym elemencie w skrzydle - przynajmniej nie mogłem dostrzec tego szczegółu na fotkach.
Płat skrzydłowy w tym modelu powinien stanowić jedną całość (te dwie połówki), ale wcześniej powinien być wzmocniony płaskownikiem węglowym (na sztorc) stanowiącym dźwigar tego płata skrzydłowego, jako jego poprzeczne wzmocnienie. 100 centymetrów rozpiętości wystarczy, aby konstrukcja płata bez wzmocnienia złamała się podczas lotu. Wzmocnienie to powinno znaleźć się również w odpowiednim miejscu przekroju płata - co jest zaznaczone na planie.
Jeżeli płat nie ma wzniosów poprzecznych tak jak tutaj:
i jest prostoliniowy - a tak wynika z fotek takich modeli:
to myślę, że najlepiej byłoby wykonać go w całości (oczywiście od razu z dźwigarem przez całą jego rozpiętość) i dopiero wtedy wklejać na stałe do kadłuba - przed końcowym oklejeniem powierzchni kadłuba.
Na takim etapie będzie trudno wkleić, właściwie spozycjonować ten węglowy dźwigar i na dodatek, aby spełniał on właściwie swoją funkcję w płacie.
Edytowane przez Andy dnia 22-03-2016 07:36
Andy
|
|
|