Zobacz temat
RC Radom » Nasze latajace modele » Relacje z budowy
 Drukuj temat
Fun Cub - Multiplex
Shiva
Tak, tak rośnie populacja Fun Cub-ów Uśmiech
"Jak wszyscy to wszyscy babcia też" i takim oto sposobem również zabieram się za składanie swojego pierwszego modelu. Wykorzystując fakt, że Suchy składa Funtane od czasu do czasu (a nawet częściej Uśmiech ) proszę go o pomoc i wspólnymi siłami poskładamy go do kupy banan Do tej pory zrobione jest niewiele ale zawsze coś Uśmiech poniżej kilka fotek z obecnego postępu prac a jeśli chodzi o wyposażenie to w najbliższym czasie zostanie umieszczony wpis.
Zdecydowałam się na Fun Cub-a ponieważ stwierdziłam, że lepiej będzie zacząc od prostego modelu a z czasem zacząć latać Piperem.
Wraz z postępem prac będą wrzucane kolejne fotki z budowy.

s1.fotowrzut.pl/TVT7PN2CUF/1.jpg

s1.fotowrzut.pl/TVT7PN2CUF/2.jpg

s1.fotowrzut.pl/TVT7PN2CUF/3.jpg

s1.fotowrzut.pl/TVT7PN2CUF/4.jpg

s1.fotowrzut.pl/TVT7PN2CUF/5.jpg

s1.fotowrzut.pl/TVT7PN2CUF/6.jpg
Shiva

______________________

Piper Cub J-3
Fun Cub - Multiplex - w budowie Uśmiech
 
Andy
stwierdziłam, że lepiej będzie zacząć od prostego modelu a z czasem zacząć latać Piperem.

- bardzo słuszne podejście i mniej kosztowne Doskonale

Shiva, normalnie jestem pod wrażeniem Doskonale
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Skyline
Witamy w klubie FC Uśmiech
Proponował bym porządnie wzmocnić i usztywnić mocowanie silnika.
Pominięcie tego elementu może mieć duży wpływ na przenoszone wibracje.
Również podczas kretowania masz większe szanse ocalenia modelu, który przy uderzeniu przednią częścią kadłuba łamie się w miejscu kabinki na dwie części.
Druga kwestia to wzmocnienie podwozia, które przy twardszym przyziemieniu wygina się jak plastelina. Jako zabieg kosmetyczny ale znacznie poprawiający manewry na pasie to tuning tylnego koła. Składając mojego FC przeczytałem od deski do deski poniższy temat na forum...bagatelka 1700 stron + liczne linki Z przymrużeniem oka Jednym słowem wszystko czego możemy dowiedzieć się o tym modelu a nawet trochę więcej. http://www.rcgrou...?t=1209004
Na 1672 stronie znajdziesz mojego posta z licznymi fotkami z budowy oraz krótkim filmikiem.
Edytowane przez Skyline dnia 22-03-2016 08:56
_________________________________________
TrainStar- Volantex-SOLD
MX-2 GoldWing + O.S. Max 55AX
Edge 540 Seagull Models + O.S. Max 55AX-SOLD
Raptor 60v.2 nitro +O.S. Max 70SZ-H- SOLD
Fun Cub- Multiplex
Edge 540 Seagull Models + O.S. Max120
CopterX 250
SuperVee 27 Nitro -Aquacraft + O.S. Max 0.18
Futaba T9CHP
 
Shiva
Andy... mam nadzieje ze jeszcze nie raz będziesz pod wrażeniem Uśmiech
Dzięki za cenne rady Uśmiech. Teraz biorę się za lekturę Uśmiech. Trochę tego jest Fajne.
Shiva

______________________

Piper Cub J-3
Fun Cub - Multiplex - w budowie Uśmiech
 
Giorgio
Skyline napisał(a):
Proponował bym porządnie wzmocnić i usztywnić mocowanie silnika.
Pominięcie tego elementu może mieć duży wpływ na przenoszone wibracje.
Również podczas kretowania masz większe szanse ocalenia modelu, który przy uderzeniu przednią częścią kadłuba łamie się w miejscu kabinki na dwie części.

No i całkowicie się z Kolegą nie zgodzę.
Po co wzmacniać coś, co dobrze wklejone trzyma jak diabeł? Zbędna waga...
Ponadto przerabiałem pionowego kreta z ok 15m (awaria odbiornika). Gdyby nie to, że kabinki "zrobiły się dwie", to Fun Cub nie nadawałby się do eksploatacji... 4 krótkie płaskowniki węglowe na wzmocnienie klejenia i... Lata? Ano (ino pilot do ....)
YouTube Video


Skyline napisał(a):
Druga kwestia to wzmocnienie podwozia, które przy twardszym przyziemieniu wygina się jak plastelina. Jako zabieg kosmetyczny ale znacznie poprawiający manewry na pasie to tuning tylnego koła.

A tu akurat czysta, żywa prawda...
Pozdrawiam
Jerzy
 
Bartek
Shiva,
absolutnie nic bym nie wzmacniał. A już na pewno nie mocowanie silnika. Cały model to bardzo przemyślana konstrukcja.

JEDYNY wyjątek, jaki bym uczynił, to powiązanie ze sobą goleni podwozia, ale TYLKO w przypadku, gdy:
1. trawa jest wysoka i/lub
2. mamy ciężkie wyposażenie (powiedzmy przekraczające wagą do lotu 1200g.)
Dlaczego? Oszczędzimy sobie permanentnego prostowania podwozia co każdy start/lądowanie. Ale jak komuś nie przeszkadza - i to wzmocnienie można sobie darować.

Utwardzanie goleni tylnego kółka ma sens jedynie, gdy startujemy i lądujemy na wąskim, asfaltowym pasie.
 
Shiva
Dalsza część prac, wklejenie zawiasów i dźwigni Uśmiech
Mam pytanie do posiadaczy Fun Cub-a:
Czy i w jaki sposów wzmacniać zawias na lotkach czy pozostawić je w oryginalnym mocowaniu?

s1.fotowrzut.pl/08X6MJKE5R/1.jpg

s1.fotowrzut.pl/08X6MJKE5R/2.jpg

s1.fotowrzut.pl/08X6MJKE5R/3.jpg
Shiva

______________________

Piper Cub J-3
Fun Cub - Multiplex - w budowie Uśmiech
 
Giorgio
Dopóki nie będziesz zawiasów TIR'em targać - oryginał starczy.
W tym latadle naprawdę nie trzeba nic (no prawie - patrz podwozie) poprawiać.
Pozdrawiam
Jerzy
 
Shiva
Z racji tego, że dopiero zaczynam swoją przygodę z lataniem biorę wszystkie możliwości pod uwagę. Z przymrużeniem oka Nawet zerwanie się czy też ułamanie zawiasu na orginalnej lotce. Wiadomo, że żadnych szaleństw podniebnych nie planuje w najbliższej przyszłości.
Shiva

______________________

Piper Cub J-3
Fun Cub - Multiplex - w budowie Uśmiech
 
Giorgio
ułamanie zawiasu

Zawiasy trzeba z (u)czuciem ale stanowczo...
Pozdrawiam
Jerzy
 
Skyline
Moim zdaniem wzmocnienie mocowania silnika to istotna kwestia. Miałem małego kreta i gdyby nie wzmocnienie mocowania silnika nie było by co zbierać. Kilka dodatkowych gramów żywicy i 5 cm listewki nie generują nie wiem jakiej wagi ale wybór należy do Ciebie. Przy zastosowaniu odpowiedniego silnika masz nawet nadmiar mocy jak na górnopłata. Ja mam u siebie wzmocnienia, oświetlenie i pływaki a pomino tego wywijam w powietrzu rozne figury. Nie jest tez przypadkiem, ze kilkadziesiąt osób lub nawet kilkaset miało w temacie, który podlinkowałem problemy z wibracjami silnika. Po zastosowaniu wzmocnień problem został rozwiązany a w moim przypadku ocaliłem model.
_________________________________________
TrainStar- Volantex-SOLD
MX-2 GoldWing + O.S. Max 55AX
Edge 540 Seagull Models + O.S. Max 55AX-SOLD
Raptor 60v.2 nitro +O.S. Max 70SZ-H- SOLD
Fun Cub- Multiplex
Edge 540 Seagull Models + O.S. Max120
CopterX 250
SuperVee 27 Nitro -Aquacraft + O.S. Max 0.18
Futaba T9CHP
 
Bartek
Co to był za "mały" kret, że "nie byłoby co zbierać?"
Elapor jest mega-odporny na kraksy.
Sorki, ale coś mi tu nie gra...
Tak czy siak: wmocnienia nie są do zapewniania kretoodporności.

A w linkowanym wątku kilkaset osób rozwiązało problem jak bohaterowie bajki "Sąsiedzi': wibracji nie likwiduje się wzmocnieniami tylko wyważeniem silnika i śmigła.
Nie wszystko co na rcgroups warte jest pokłonów.
 
Giorgio
Podstawą pełnego zadowolenia jest zasada "Mini-Max".
Minimum wagi przy Max wyposażeniu. A lekko i mocno wygląda m.in. tak:
YouTube Video


wzmocnione tylko podwozia...
Pozdrawiam
Jerzy
 
Bartek
Te ujęcia jak "kołują gęsiego" - uroczeUśmiech
 
Andy
Fajny filmik - końcówka też fajna. I Lambada była - Doskonale
W naszej sekcji kilka modeli FC jest i Shiva dołączy, więc i u nas można wyposażyć modele w nartki i założyć "Radomski Klub Morsów FC". banan
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Giorgio
A TUTAJ wiele fajnych zdjęć jak się chłopaki bawią.

I podwozia widać... Fajne (wiem, maruda jestem Nie wiem )
Pozdrawiam
Jerzy
 
Shiva
Prace powoli idą do przedu Uśmiech Fun Cub zyskał serwa w skrzydłach oraz stery.
Silnik jaki jest wstawiony do modelu to EMAX GT2820/06 985KV do tego regulator Redox 60A wszystko zasilane pakietem 3300 mAh.
A oto kilka fotek:

s1.fotowrzut.pl/OZ5FBWWWN0/1.jpg

s1.fotowrzut.pl/OZ5FBWWWN0/2.jpg

s1.fotowrzut.pl/OZ5FBWWWN0/3.jpg

s1.fotowrzut.pl/OZ5FBWWWN0/5.jpg

s1.fotowrzut.pl/OZ5FBWWWN0/6.jpg

s1.fotowrzut.pl/OZ5FBWWWN0/7.jpg

s1.fotowrzut.pl/OZ5FBWWWN0/8.jpg

s1.fotowrzut.pl/OZ5FBWWWN0/4.jpg

CDN.
Shiva

______________________

Piper Cub J-3
Fun Cub - Multiplex - w budowie Uśmiech
 
Andy
No widzę, że prace postępują - Doskonale
A jaki to jest silniczek, którym będzie napędzany FC?
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Giorgio
Shiva napisał(a): EMAX GT2820/06 985KV
regulator Redox 60A

Ciąg max 2300 g. No to tylko go dobrze posklejaj Uśmiech
TUTAJ sugerują śmigło 11x5.5 przy 3S i 32A poboru prądu.
Pozdrawiam
Jerzy
 
Andy
Ciąg max 2300 g.

No musiałem to przeoczyć. Dlatego też widząc szczegóły zespołu napędowego na fotkach na początek delikatnie zapytałem, bo parametry motorka zaniepokoiły mnie - są mocno przesadzone, a tym samym i regulatora, i pakietu.
Giorgio dobrze radzi - oczywiście jeżeli ten napęd zamontujecie w standardowym FC:
No to tylko go dobrze posklejaj


No chyba, że chcecie mieć duuuuuuużo mocy pod palcami - Szok
Andy rcradom.pl/admin/foto/stukas.gif
 
Przejdź do forum: