Cookie Control - Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z -> Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce -> Przeczytaj o tym. Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować cookies.
* średnio przyjmuje się, że na 1kg samolotu typu trenerek potrzeba około 200W mocy silnika - dla akrobata jest to 400W a modelu 3D min 500W;
* do modeli treningowych i nie wymagających dużego nadmiaru mocy, stosuje się górną granicę zalecanej masy modelu podaną w danych technicznych;
* do modeli akrobacyjnych, makiet akrobacyjnych, modeli szybkich oraz modeli z zapotrzebowaniem na większy nadmiar mocy, stosuje się dolną granicę zalecanej masy modelu podaną w danych technicznych;
* w przypadku mniejszej ilości celi zasilających, napęd będzie miał niższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu);
* w przypadku większej ilości celi zasilających, napęd będzie miał wyższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu);
* śmigła o mniejszej średnicy, a co za tym idzie większej prędkości obrotowej, dają w rezultacie większą prędkość modelu;
* śmigła o większej średnicy, a co za tym idzie mniejszej prędkości obrotowej, dają w rezultacie mniejszą prędkość modelu;
* im większy pobór prądu, tym krótszy czas działania zespołu napędowego, co powoduje konieczność częstszej wymiany źródeł zasilania;
* zastosowanie napędu z większą ilością celi zasilających, z jednej strony podnosi moc zespołu napędowego, ale z drugiej zwiększa się zapotrzebowanie na tą moc w związku z większą masą całkowitą. W związku z tym, nie zawsze stosowanie maksymalnej ilości celi zasilających daje najlepsze rezultaty. Zasada ta ma zastosowanie szczególnie w modelach o małej masie (do 2000g).
Przy doborze silnika kierujemy się również ogólną zasadą: